تعداد بازدید: 3946

توصیه به دیگران 21

پنجشنبه 28 شهريور 1392-1:24

سخني با استاندار/نقد را بپذيريد، چاپلوسان را برانيد

جناب آقای استاندار! در این راه دشوار اما ممکن و مطلوب، نیازمند مشاوران آگاه و دلسوزی هستید که پیش و بیش از آن که بخواهند گزینه هایی را برای تصاحب صندلی های مدیریتی به شما تحمیل کنند، بکوشند تا گزینه های مناسبی را که همسو با تحقق ضرورت ها و نیازهای استان در حوزه های مختلف باشد به شما معرفی کنند.


مازندنومه، لطف الله آجدانی، مدرس دانشگاه و روزنامه نگار: حضور استانداری چون دکتر ربیع فلاح را که جدای از سوابق ارزشمند  و کارنامه درخشان مدیریت عالی اجرایی در سطوح کلان استانی و ملی ، به صفات برجسته ای چون سلامت و صداقت و نجابت اخلاقی و روحیه اعتدال گرایی و مشورت پذیری آراسته است، از آن رو که این حضور فرصتی برای پیشرفت و توسعه ی هر  چه بیشتر استان است ، باید قدر دانست و بر صدرنشاند.

از این رو با پایان گرفتن رقابت های فرآیند گزینه های پیشنهادی برای انتخاب و انتصاب نخستین استاندار مازندران در دولت تدبیر و امید، برجملگی رقیبان و رفیقان دکتر فلاح نباید پوشیده باشد که با پایان رقابت ها و آغاز رفاقت های جدید و تداوم رفاقت های پیشین باید دست در دست هم ، همفکر و همدل  برای تحقق ضرورت  حمایت از استاندار جدید در راستای پیشرفت و توسعه ی  روزافزون مازندران کوشید.

 به رغم ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان مازندران در حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، هنوز و با وجود تلاش های تاکنون انجام شده از سوی مسوولان اجرایی پیشین، مازندران و مصالح و منافع مردم آن با چالش ها و تنگناهای مختلف و فراوانی روبه روست که اگر آن ظرفیت ها و پتانسیل ها به عنوان فرصت ها و این چالش ها و تنگناها به عنوان تهدید به درستی مورد بازبینی و چاره اندیشی قرار نگیرد ، نمی توان به چشم اندازی چندان روشن در فراسوی مصالح و منافع مازندران امید بست.

آن روشن اندیشی و این چاره اندیشی مستلزم درک مسوولانه استاندار از یک سو و همه رقبا و مخالفان پیشین و رفقای وی از سوی دیگر نسبت به مصالح و منافع استان است.

بر استاندار محترم مازندران نباید پوشیده بماند که نه تنها باید از فرصت های موجود به سود سازندگی استان و حل و کاهش چالش ها و مشکلات بهره جست، بلکه باید فراتر از ضرورت استفاده از فرصت های موجود،به تلاش برای ایجاد و ساختن فرصت های جدید برخاست.

 تحقق این ضرورت مستلزم بهره گیری از نیروهای متفکر، برنامه ریز و مدیران اجرایی توانمند موجود از یکسو و ایجاد فضای مناسب برای ورود و حضور مدیران جدید و کارآمد بر اساس اصل شایسته سالاری و نه رابطه سالاری و نیز فراهم ساختن امکان مناسب برای تسهیل و تسریع تحقق اصل گردش نخبگان از سوی دیگراست.

 جناب آقای استاندار! در این راه دشوار اما ممکن و مطلوب، نیازمند مشاوران آگاه و دلسوزی هستید که پیش و بیش از آن که بخواهند گزینه هایی را برای تصاحب صندلی های مدیریتی به شما تحمیل کنند، بکوشند تا گزینه های مناسبی را که همسو با تحقق ضرورت ها و نیازهای استان در حوزه های مختلف باشد به شما معرفی کنند.

 مشاوران آگاه و امینی که در معرفی گزینه ها قادر به درک ضرورت ترجیح مصالح و منافع عمومی بر مصالح و منافع شخصی و باندی  باشند و در جایگاه مشاوران ،استقلال و اختیارات و اقتدارقانونی شما را در جایگاه عالی ترین مقام اجرایی استان خدشه دار نسازند.

 از کسانی نیز که ادعای دوستی با شما را دارند نیز انتظار می رود شما را برای موفقیت شما در راه حفظ و تقویت مصالح و منافع استان بخواهند و نه مصالح و منافع شخصی خود.

 اگرجز این باشد و شما نیز نخواهید یا نتوانید دوست نمایان را از دوستان صدیق و امین تمیز و پی آمدهای زیانبار دوستان و نزدیکان بی خرد و طماع و زیاده خواه را برای خود و مصالح و منافع استان تشخیص دهید، تردیدی ندارم و تردیدی نداشته باشید که قدم های پر از صداقت شما برای پیشرفت و توسعه ی استان راه به جایی نخواهد برد.

 سختی تحمل نقد را بر سهولت شنیدن چاپلوسی و دیدن ریاکاری ترجیح دهید. از رسانه ها بهره مند شوید. نقد و نظرسالم و سازنده آنان را قدر نهید و اهالی آن را به خود و خود را به آنان نزدیک کنید. از متفکران و صاحبان برنامه بهره گیرید . عمل موفق نتیجه برنامه قوی و برنامه های قوی نتیجه افکار نیرومند و سازنده است.

به یاد داشته باشید در جایی که اکنون نشسته اید هر چند نماینده دولتید اما برای مردمید و برای رسیدن به این جایگاه جز خدا به هیچ کس مدیون نیستید.

 در تقسیم مدیریت های اجرایی، هرچند مشورت با مشاوران آگاه و امین و تعامل با مسوولان و نهادهای حوزه های مختلف قوای کشوری یک ضرورت است، این ضرورت به عنوان یک وظیفه برای شما ، هیچ حقی را برای هیچ شخص و نهاد و جناحی برای سهم خواهی های نامشروع ایجاد نمی کند.

 آقای استاندار ، برای مردم، استانداری باشید که  در زمان استانداری خود، یک تجربه خوب  و زمانی که دیگر استاندار نیستید ، یک خاطره خوب باشید.  


  • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

    آقاي آجوداني باسلام اختلاف را كنار بگذاريد واتحاد را در پي گيريد وبراي تحقق شعار تدبير واميد با همراهي همراهان انتخاباتي بخصوص اصلاح طلبان تلاش كنيد .در صورت ادامه ي افتراق فرصت طلبان همچنان بر اريكه ي قدرت خواهند ماند اميد وارم تادير نشده بجنبيد.

    • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

      وقتی تحصیلات علوم سیاسی باشه سطح بینش تااین حدبالا میره بنده خدا ... رومیشناسم واحسنت برتفکرنابت که درهمه کامنتهای خوددرهرسایتی مردم وهمدلی اقشارمختلف رورمزپیروزی اعلام کردی واین روهم میدونم برای دو انتخابات قبلی (سال88و92)هرکدوم به شکل متفاوتی چقدر عذاب کشیدی وپاپس نکشیدی ان شاالله دولت اعتدال واستانداروفرماندارآینده شهرشماامثال شمارو به فرموده خودتون مانندگنجینه ای حفظ کنند

      • بنده خدا ح. عپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

        انتخابات سال92باحضورحداکثری مردم وحال باهرتحلیل وماهیتی به پایان رسیدوالحمدالله نامزد معتدل برکرسی نشست .وظیفه انسانی وملی همه اقشارمردم ومسوولین این است که فراجناهی بیاندیشیم وبه فکرساختنی دوباره باشیم وعرصه رابرتنگ نظران وبعضا کوته فکرانی که گاه بالباس (...) تیشه به ریشه عقایداکثریت مردم میزنندبست ودرلوای ولایت واستفاده ازگنجینه های موجوداستان به کمک رییس جمهورمنتخب شتافت وپیله های دورخود را پاره کنیم که استکبارجهانی باهمین حربه اختلاف چه بلاهایی که برسر کشورهای جهان سوم که نیاورد پس بیاییم ازخودشروع کنیم وبایکدیگرسرودسرافرازی رابخوانیم

        • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

          جناب آقای فلاح استاندار محترم - دکتر آجدانی نقش زیادی در استاندار شدن شما داشتن .امیدوارم از وجود ایشان در معونت استفاده شود. امیدوارم بلایی که احمدی نژاد سر اصولگرایان آورد شما در استان بر سر اصلاح طلبان و اعتدالیون نیاورید. امیدوارم در اصولگرایان حل نشوید!

          • چند تن از اساتید دانشگاهیپاسخ به این دیدگاه 1 1
            شنبه 30 شهريور 1392-0:0

            جناب آقای دکتر آجودانی از ذخایر ملی هستند ما آملی ها قدر این بزرگوار را می دانیم و امیدواریم دولت تدبیر و امید قدرش را بداند

            • جمعی از ایثارگران شهرستان آملپاسخ به این دیدگاه 1 0
              شنبه 30 شهريور 1392-0:0

              از استاندار محترم می خواهم به پاس زحمات آرای بالای 134000رای شهرستان آمل،از استاد بزرگوار دکتر آجدانی، حاج حسن جاویدانی،خانم پروین ،علیزاده و ولایی که زحماتی زیادی در ستاد کشیده اند تقدیر و تشکر ویژه شود ضمنا مردم آمل فتنه ی 88 را برای فرمانداری آمل پذیرش نخواهند کرد ...

              • منا مرادیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                از استاد آجدانی با اینکه به دکتر فلاح نزدیک است ولی واقع بین هست تشکر می شود .



                ضمن اینکه دکتر فلاح دارای هوش سیاسی بالایی است و امیدواریم عالی عمل کند..

                • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                  من هم دلم می خواهد یک جایی من را به عنوان مشاور بپذیرد. انگار هیچکس باور ندارد بدون دیپلم هم می شود مشاور شد. اونایی که سواد هم دارند چکار می کنند که یک فرد بدون دیپلم نمی تواند؟ مثلاً اینکه نظر بدهید فلانی خوب است یا بد به تخصص و سطح سواد بستگی ندارد بلکه فقط کافی است بدانی فلانی با آقای استاندار سازگار است یا نه؟ همینکه تا سطح بدون درد سر بودن را بتوانی تشخیص بدهی مشاوری عالی هستی و قابل اعتماد. بعضی ها قدرت تشخیص بالایی دارند و آدم شناسی قوی دارند و این مهم است وگرنه این روزها مدارک دکتری را هم می توان با مقداری پول بیشتر گرفت و فقط کافی است مقداری بیشتر صبر بکنی تا کسی مشکوک نشود و فردا توی مجلس اگر مدرک خواستند مدعی نشوی و مقاومت نکنی.

                  • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                    بی تردید حضور استاد آجدانی به عنوان مشاور استاندار می تواند گامی مهم به سوی روشنای توسعه و پیشرفت استان باشد . آجدانی هم جوانب سیاسی اجتماعی استان رامی شناسد هم با صاحبان فکر و قلم استان و کشور در ارتباط است و هم با تاریخ سیاسی و تحولات 150 سال اخیر آشناست بنابراین حضور ایشان و امثالهم که که نفوذ کلام و قدرت بیان و تحلیل مباحث سیاسی و فرهنگی را دارند می تواند منشا خدمات موثری برای استان مازندران باشد .

                    • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                      ظهور كوتوله ها كه با ناشي گري جشن گرفتند و استاندار هم اگر بخواد مشاور عالي از ميان اينا انتخاب بكنه زياد طول نمي كشه كه بايد بار و بنديلش رو جمع بكنه. اميدواريم حرفاي دلسوزانو گوش بكنه.

                      • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                        دوستان عزيز! به استاندار فرصت مطالعه بدهيد ايشان قطعاً مطالبات مردم استان را مي دانند. فرصت براي نقد بسيار است.

                        • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                          از انتصاب آقاي طوسي بعنوان مشاور عالي شوكه شدم

                          درست است كه آقاي طوسي بعنوان فرد مورد اعتماد ايشان بود و زحمت زيادي براي مجموعه كشيد .

                          دكتر فلاح بعنوان يك فرد فرهيخته و مشاوراني مثل آقاي آجوداني نشانگر كلاس و لول وي مي باشد زدن حكم مشاور عالي براي آقاي طوسي كه هنوز ديپلم خودش را نگرفته جاي سوال دارد.بعنوان يك غرب استاني و از هواداران دكتر روحاني بودم واقعا تاسف خوردم

                          مازند نومه صادق باش و كامنت را درج كن

                          • شعبانی توریپاسخ به این دیدگاه 5 0
                            پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                            برارجان: اگر مدیران ما اهل نظر دلسوزان بودند و بی توجه به تملق گویی چاپلوسان وضع کشور ما به اینجا نمی رسید. اگر تملق کنی کار و بارت ردیفه اگر هم انتقاد صادقانه کنی با ارائه راهکار، باید فکر خودت را بکنی که ازت دور می شن. چند سالی خبرنگاری ضررهایی که گاها خوردیم از مدیران شاهد این ادعاست. حال کو گوش شنواه هنوز هیچ چی نشده همه از همه جا تعریف و تمجید را شروع کردند تا شاید ...

                            • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                              در شهر خبرهایی هست که نپرس. اینطور نیست که آقای آجدانی می فرمایند. با انتصابات و آوردن مسئله دارها و تجربه پس داده ها و لابی های سیاسی و عقب نشینی ها معلوم می شود آقای استاندار چقدر قاطع و خوب عمل می کند. یادتان باشد ما با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم.

                              • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                احتمالا جناب ایشان را بعد از معارفه همچی تحویل نگرفتند نامه سرگشاده نوشت خدا عاقبت را بخیر کند............

                                • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                  ریش پورفسوریهای دولت انشالله این مملکت را در این صد روز مدینه فاضله میکنند ما منتظریم آجودانی جان

                                  • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 5 0
                                    پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                    استاندار محترم این یادداشت را جدی بگیرد.

                                    • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                      مشاوريني كه خبري بلد نيستند بنويسند چطور مشاور فرهنگي و.. ميشوند

                                      • فلاح از بابلپاسخ به این دیدگاه 0 8
                                        پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                        درود بر طوسی

                                        • محسن بخشیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                          پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                          با سلام احتراما ضمن تبریک بمناسبت انتخاب اقای دکتر فلاح بعنوان استاندار ، ذکر چند نکته ضروریست1- متاسفانه بسیاری از افراد مازندارانی از خرد و کلان -از زن ومرد همه سیاسی هستند در حالی که سفره ای بی نان دارند و جنگلهای خراب و .....2- جناب استاندار باید روند کارهای استانداران و فرمانداران را بررسی و عدم رضایت مردم را بدانند البته اقایان که به کار گرفته شدند فرد اجرایی نبودن و تجربه کاری نداشتند و از افراد صاحب نظر بهره نگرفته اند3- قطعا اقای استاندار باید بداند فرمانداران شهرها و مدیران کل و معاونین باید از خود ایشان در حوزه اجراء قویتر باشند تا بتوان کاری را انجام دهند4- استان در خصوص اشتغال - گردشگری -بهداشت -جاده-.....وضعیت اسفناکی داردکه اگر چاره اندیشی نشود جزبدنامی چیزی نخواهند داشت 5- اقای استاندار جاده سوادکوه که یک جاده بین المللی است در ظرف 20سال هنوز ساخته نشده است ؟؟!! و بطور میانگین در هفته تعدای کشته به ارمغان میاورد چه کسی پاسخگو است 5- وضیعت بیمارستان سوادکوه اسفناک!!!6- کارخانه شماره 1و2و3وتعطیل ، ایا اینگونه شعار حماسه اقتصادی را میخواهیم محقق کنیم!! 7- ذوب اهن البرز مرکزی با وجود 400سال ذغال تعطیل ، در حالی که در سال 70 حداقل 5000 کارمند و کارگر مشغول بودند8- اعتیادو بیکاری در استان خانمان سوز است باید دراین زمینه کارفرهنگی وچاره اندیشی شود.قطعا باید از کارهای سیاسی که ربطی به مسئولین اجرایی ندارد پرهیز شود و از نعماتی که خداوند در خصوص جنگل و دریا و فضای طبیعی داده برای رفاه مردم بهره گرفت به امید ان روز.

                                          • حسین زادهپاسخ به این دیدگاه 7 2
                                            پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                            شنیدیم که خودآقای آجودانی هم در زمره مشاوران استاندار قرار دارند و در کانون تدبیر وامیداستان حضور پررنگی و در تنظیم بیانیه های صادره نقش کلیدی داشته اند. بنابراین استاد آجودانی هم باید مواظب باشند که استاندار محترمی که در کارنامه خود،اصلاًتجربه مدیریت در مقام استانداری ندارند را به بیراهه نکشانندو راه ورود صاحب نطران متخصص وباتجربه را به حلقه مشاورا ن استاندار تنگ نسازند.


                                            ©2013 APG.ir