تعداد بازدید: 4272

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 28 شهريور 1392-23:38

رزومه؛ داغ و تنوری!

غیر از انتصاب ناگهانی مشاور عالی که از شاید به مذاق سایر نزدیکان و مشاورانی که تاکنون از فلاح حمایت کرده اند، خوش نیامده باشد، استاندار مازندران تاکنون سعی کرده با ملاحظه بیشتری رفتار کند و ضمن دوری از فضای رسانه ای استان،به بررسی دقیق تر تغییرات مدیریتی بپردازد+گزینه های مطرح معاونت های استانداری


مازندنومه، سردبیر+محمداسماعیل بخشی سورکی: کم تر از یک هفته از معارفه استاندار جدید مازندران می گذرد و او در اولین گام، یکی از نزدیکان خود را که پیش تر گفته می شد گزینه احتمالی یکی از معاونت های استانداری به ویژه معاونت عمرانی است، به سمت مشاور عالی خود منصوب کرد.

درباره این انتصاب هر نوع تحلیلی، نسبی است و نمی توانیم بر اساس انتصاب رحیم طوسی، به طور یقین و با قاطعیت درباره انتصابات آتی ربیع فلاح پیش بینی هایی انجام دهیم؛ چه او هنوز تصمیم جدی برای اعمال تغییرات نگرفته است و کسی هم نمی داند با مشورت چه کسی/کسانی جابه جایی ها را آغاز خواهد کرد.

غیر از انتصاب ناگهانی مشاور عالی که شاید به مذاق سایر نزدیکان و مشاورانی که تاکنون از فلاح حمایت کرده اند، خوش نیامده باشد، استاندار مازندران سعی کرده با ملاحظه بیشتری رفتار کند و ضمن دوری از فضای رسانه ای استان،به بررسی دقیق تر تغییرات مدیریتی بپردازد.

ربیع فلاح نشان داده عجله ای برای تغییرات ندارد و ترجیح داده دست به عصا حرکت کند تا با آرامش به چیدمان دلخواه خود دست یابد، اما همان طور که گفتیم مشخص نیست چه گروه ها و افرادی با چه رویکرد سیاسی به او مشورت می دهند که این امر در تصمیم نهایی او می تواند تاثیرگذار باشد.

حرکت با چراغ خاموش فلاح و دوری چند روزه او از رسانه ها، باعث تشکیل محافل شبانه در برخی شهرها و لابی گری چهره های سیاسی از گروه های مختلف شده است.

در این میان علاوه بر بعضی حامیان دکتر روحانی در استان، عده ای که صبغه سیاسی آن ها در ایام انتخابات و قبل از آن مورد تردید بود، شائبه هایی را به وجود آورده اند و از دل این نشست های شبانه، افرادی را به عنوان فرماندار، معاونان، بخشداران و مدیران استانی مطرح کرده و بر سر زبان ها انداخته اند تا شاید بسان تیری در تاریکی باشد.

تعدادی از گزینه هایی که این روزها از آن ها برای تصدی سمت های مختلف نام برده می شود، به این قرارند:

معاونت سیاسی،امنیتی:

- یونسی رستمی اهل رستمکلای بهشهر که در سوابق خود مدیرکلی ادارت کل اطلاعات تهران، کردستان و گلستان را دارد. برخی معتقدند ممکن است به دلیل قرار داشتن «یونسی » در سن بازنشستگی و لزوم تصویب هیئت دولت در این خصوص، انتصاب او منتفی شود.

- کوروش جعفری اهل ساری و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس در حوزه ی وزارت امور خارجه، او هم اکنون مشاور حقوقی وزارت امور خارجه است و سوابقی همچون کنسول سیاسی سابق ایران در هنگ هنگ و ماکائو را نیز در پرونده خود دارد.

برای این سمت نام برخی چهره های دیگر از جمله مجید حسین زادگان و حجت الاسلام والمسلمین حسنی نیز مطرح شده است.

معاونت عمرانی:

-فرامرز نقیبی، عضو شورای شهر ساری و منتخب اول مردم مرکز استان

-سید علی حجازی، شهردار سابق ساری و مدیرعامل فعلی سازمان همیاری های شهرداری های استان

- مرتضی حسنی، شهردار سابق نکا

- اسفندیار عشوری، مدیرکل اسبق راه استان

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی:

- صمیمی، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران

- علی اسدی، فرماندار اسبق ساری

برای بعضی فرمانداری ها و ادارات کل هم گزینه هایی بر سر زبان ها افتاده اند، از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که این روزها نام بعضی نفرات برای مدیریت آینده آن دهان به دهان می چرخد، از جمله:دلاور بزرگ نیا، عزیزالله محمدپور و محمدرضا خاکپور.

البته نام های بالا تنها در حد طرح در محافل و رسانه هاست و اعتبار چندانی ندارد و چیزی بیش از گمانه زنی و بازارگرمی نیست.

تا این لحظه هیچ چیز قطعی نیست و استاندار وعده ای به برای رونمایی و تحویل پست به کسی نداده است. بازارگرمی گروهی از پست طلبان و عاشقان میز و ابن الوقت ها را هم از یاد نبریم که این روزها رزومه به دست، برای گرفتن انواع پست به دریوزگی افتاده اند!

برخی مدیران دولت نهم و دهم نیز در این بین مستثنی نبوده و عده ای دست به خودزنی سیاسی زده اند و ضمن تماس های مکرر با محافل رسانه ای در صدد مطرح کردن خود و بزرگ نمایی اخبار مرتبط با حوزه کاری خود هستند تا با این واسطه در ماراتن رقابت ها برای تصدی پست ها باقی بمانند، اما عده ای نیز بر مشی سیاسی سابق خود باقی مانده و کماکان در نشست های خبری و مصاحبه های خود از گروه های سیاسی مورد انتقاد خود اعلام برائت می کنند.

نکته مغفول در این ماجرا، آن است که عده ای با صبغه سیاسی و رویکرد مشخص در ایام انتخابات و تغییر رویه امروز و گردش به سمت دولت تدبیر و امید، خود را محقِ تعیین تکلیف برای مقام عالی دولت در استان می دانند.

استاندار جدید مازندران باید هوشیار باشد تا در چنبره عزل و نصب ها گرفتار نشود و ضمن مشورت و بهره جویی از اتاق فکر و بررسی گزینه های مختلف،بهترین ها را دست چین کند و تومار انتصابات از نوع احمدی نژادی را برای همیشه درهم بپیچد.

فلاح باید بداند به کار نگرفتن افراد با تخصص و تجربه مرتبط در سمت های اجرایی، به شدت با منافع مردم و منافع دولت در تضاد خواهد بود و ادامه بدعت های دولت قبل و به نوعی خیانت محسوب خواهد شد.

برای مثال به کارگیری نیروهایی خارج از دستگاه اجرایی وزارت کشور برای تصدی پست های کلیدی این مجموعه، در بلند مدت حتما منافع دولت تدبیر و امید را به خطر خواهد انداخت.

تغییر نباید به معنای سونامی سیاسی و مدیریتی باشد، بلکه باید با رعایت جوانب و بهره گیری از کلیه ظرفیت های دستگاه های اجرایی در راستی بهبود شرایط گام برداشت و در این میان افرادی باید به تصدی پست های بزرگ گمارده شوند که هم کاردان تر و هم با تقواتر باشند.


  • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

    اقای استاندار چرا اقای حسنی ایشان که بازنشسته شرکت واحد هستند

    • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

      معاونت عمراني برازنده موسوي است.من بعنوان يك كارشناس عمران كه مهندسان مشاوركارميكنم افتخارداشتم كه كارفرمايم مهندس موسوي بود.ادمي باسوادومديري باهوش است. مهندسي ارزش وبازمهندسي پروژه هاراايشون درسازمان بنادربنيان گذاشت.باجسارتي بالاتكميل توسعه بندراميراباد، توسعه بندرنوشهر،طراحي تصويب وبه اجرابردن كنارگذرساحلي رامسرازداخل دريارابه انجام رساند.تاجايي كه بنده اطلاع دارم به ايشون پيشنهادات بهتري شده.اگه صحت داشته باشه گزينه معاونت عمراني است،واقعا گزينه برتره باهمه احترامي كه براي سايرعزيزان قايلم.

      • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

        بهترین گزینه دلاور بزرگ نیا (مدیری لایق وماندگار ) گزینه ای که می توان از وی در جایگاه مهمتری استفاده کرد .ارشاد هم مدیری می خواهد که بیش از دانش هنری ،بینش هنری داشته باشد .

        • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

          یکی رو معاون سیاسی کنه تا این ادمای ناشی رو از فرمانداریها عوض کنه

          • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

            اقاي مهندس سيداسماعيل موسوي ازمديران موفق وقوي وزارت راه وعرصه مهندسي وعمران است.براي استان

            ماخيلي خوب خواهدشداگرايشان قبول كندكه بيايند

            • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

              امیدوارم هر چیزی که باشد خیر باشد اتفاق بیافتد.آقایان دلاور بزرگ نیا. رجایی.جاودانی و محمد پور از گزینه های خوب می باشند. امیدوارم محقق شود.

              • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                درخصوص حجازي بايدگفت كسي كه استيضاح شد...ومهمتر اينكه مردم قبولش ندارند چطور بازمطرح ميشود مگرنيروهاي مخلص وسالم وتحصيلكرده تو استان وساري نيست باز لابي گري امثال حجازي كه نتونست به شهرداري پيداكند... دنبال پستند هدفشان خدمت به مردمه بسه سي وشش سال خدمت !!!كردي بسه ديگه

                • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                  براي معاونت عمراني ظاهرابه مهنس موسوي ازمديران باتجربه وزارت راه پيشنهادشده

                  • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                    ترا بخدا فکری به حال بهزیستی استان بکنید که وضع ناجور است تا بحال این سازمان مدیری قدر به خود ندیده است کلی اعتبار که باید صرف کارهای تحقیقی میشد در جاهای دیگر هزینه میشود با در نظر گرفتن مشکلات مردم محروم انتصاب یک مدیر توانمند مردمی از ضروریات است اقای فلاح . امیدواریم در این حوزه تصمیمی بدور از نفوذ دیگران عمل کنند تنها مسله ای که مد نظر نیست مشکلات مردم محروم است خصوصا در مورد تحت پوشش قرار دادن افراد کاملا پارتی بازی است.معاونت اجتماعی ومعاونت توانبخشی ضعیف عمل میکنند

                    • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                      یاسر چطور حفظ کرد چه حافظه ایی دارد

                      داداش اقا فرامرز رو معاون عمرانی نمی کنند!!!!

                      من فدات بشم

                      شایدم......

                      نمی دانیم........

                      اقای صادقی شما که باید خبر داشته باشی.........

                      • روزنامه نگارپاسخ به این دیدگاه 2 0
                        شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                        دلاور بزرگ نیا برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح است .محمد رضا خاکپور هم بهترین گزینه برای ارشاد مازندران هست .

                        • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                          ژنرال حاج علی حجازی شایسته ترین فرد برای مهندس عمرانی می باشد

                          • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                            امیدوارم استاندار محترم در انتخاب مسئولین استانداری و استان، توزیع مناسب منطقه ای را رعایت نماید تا از همه شهرستانهای استان مدیری لایق در مجموعه موجود باشد.

                            • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                              نگارنده جلوي نام جناب آقاي يونسي درج كرده است " در سن بازنشستگی و لزوم تصویب هیئت دولت در این خصوص، انتصاب او منتفی شود " ___ اولا كه نگارنده از كجا ميداند كه ايشان چند سال خدمت كرده است؟ ثانيا نگارنده اگر اين قدر مطلع از ميزان كاركرد آقاي يونسي است (با توجه به كاركرد ايشان در نهاد مرتبط فوق ) ؛ آيا از مدت خدمت آقاي حجازي و صميمي و .. را خبر ندارد ؟ !!! لطفا به اذهان عمومي پاسخگو باشيد . با تشكر

                              • هوشنگ امیریپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                                آقای دلاور بزرگ نیا و عزیزالله محمدپور رو میشناسیم گزینه های مناسبی هستند اما آقای خاکپور برای ارشاد ناشناسند.

                                • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                                  بهترین انتخاب برای معاونت عمرانی آقای حجازی می باشد ساری با حضور آقای حجازی شاهد تحولات بسیاری بوده است همچنین سازمان دهیاریها با حضور ایشان جان گرفت

                                  • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                                    آقای صادقی تو که این همه از رسالت خبری دم می زنی فامیلی طرف را درست درج کن. حاج رحیم قاسمی طوسی

                                    • کارمند استانداریپاسخ به این دیدگاه 3 3
                                      جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                                      یکی از مشاوران اینده ایشان اقای دکتر رحمانی از شهرداری ساری هستش که از ایشان هم برنامه خواسته شده است.سوابق حضور ایشان در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص و تصدی های استانی می تواند دلیل بر این درخواست باشد که فکر می کنم پسندیده است.لااقل از این جوانها استفاده شود بهتر است تا از بازن نشسته ها!!

                                      • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                                        یونسی رستمی برای معاونت سیاسی بهترین گزینه است . فرد بسیار قوی که در 8 سال قبل دچار نا مهربانی های بسیاری قرار گرفته بود . من تعجب میکنم از این لیست برای آقایان صمیمی و حجازی !!

                                        به نظر شما با وجود آقای حسین زادگان و عشوری که تلاش بسیاری کرده اند آیا نام این دوستام محترم جایز هست ؟ ما هیچ کدام آقایان صمیمی و حجازی را در زمان حضور آقای روحانی در ساری زیارت نکردیم ، و در ستادها هم همینطور . با آرزوی موفقیت برای آقای فلاح

                                        • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                                          توصیه ها خوب بود ولی خود را به بی اطلاعی در بسیاری از موارد زدید:

                                          1- برای معاونت عمرانی استاندار آقایان نقیبی، حجازی، عشوری مطرح هستند ولی گزینه هاشمی برای ادامه فعالیت همچنان مد نظر است.

                                          2- برای معاونت سیاسی آقایان یونسی، حسین زادگان، کریمی مله، کوروش جعفری، و ...

                                          3- برای معاونت منابع انسانی آقایان احسانی، اسدی، مهدی پور، و...

                                          4- برای معاونت برنامه ریزی آقایان مهدی پور، احسانی، رنجبر و حفظ آقای فرزانه و ... مطرح هستند.

                                          مسائلی هم وجود دارد که انتخاب را برای هر معاونت با مشکل مواجه کرده است. ظاهرا همه به خود حق مداخله در نظر دادن برای معاونین استاندار قائل هستند و فقط حق نمی دهند که خود استاندار برای خودش معاون انتخاب نماید. یکی شایع می کند که نماینده ولی فقیه در استان به شرط اختیار انتخاب چند پست در جلسه معارفه سکوت کرده که تهمت بزرگی است و دیگری می گوید که آقای ناطق نوری به شدت از همشهری خود آقای فرزانه دفاع می کند و با سماجت از آقای فلاح می خواهد که فرزانه را تغییر ندهد. دیگری می گوید جانشین ستاد روحانی بر روی گزینه احسانی فشار می آورد که به عنوان یکی از معاونین برنامه ریزی یا منابع انسانی به استان برگردد و یکی می گوید که ایشان در وزارت جهادکشاورزی پیشنهاداتی دارد و به استان بر نمی گردد. یکی می گوید با آقای مهدی پور برای دو گزینه منابع انسانی و برنامه ریزی صحبت شده ولی او هم ترجیح می دهد به استان بر نگردد و یکی هم به شکلی خیلی ضعیف از رنجبر برای معاونت برنامه ریزی دفاع می کند ولی بعید به نظر می رسد. بدتر اینکه می گویند تعداد زیادی به آقای فلاح فشار می آورند که آقای هاشمی را حفظ کند ولی تعدادی هم بسیار فشار می آورند که از گزینه دیگری در معاونت عمرانی استفاده نماید. همین روند برای جابجایی ها در ادارات کل هم وجود دارد. خدا به آقای فلاح کمک کند.

                                          • مازندران غربیپاسخ به این دیدگاه 6 8
                                            جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                                            ما میگیم مازندران غربی باید ایجاد بشه میگید نه، یک گزینه از آمل تا رامسر در لیست فلاح دیده نمیشه

                                            • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                                              فلاح باید تغییرات را از داخل ساختمان استانداری شروع کند.تغییر معاون سیاسی امنیتی - تغییر معاون عمرانی-تغییر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و تغییر مدیرکل امور بانوان و خانواده بسیار ضروری است.

                                              • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                                                "تومار انتصابات از نوع احمدی نژادی را برای همیشه درهم بپیچد"!!!
                                                نگارنده محترم , شما هم یکی از این انتصابها یا جذبی های احمدی نژاد بودی. نبودی؟
                                                چرا رنگ عوض میکنی و "های دزد های دزد " رو فریاد میزنی


                                                ©2013 APG.ir