تعداد بازدید: 3890

توصیه به دیگران 23

يکشنبه 31 شهريور 1392-7:42

ربیع فلاح و کانون تدبیر و امید مازندران، از آغاز تا فرجام

اکنون این پرسش مهم را باید جدی گرفت که ربیع فلاح در قامت استاندار مازندران در ترکیب مشاوران و مدیران ستادی خود در استانداری و دستگاه های اجرایی استان و شهرستان های مازندران تا چه اندازه راغب به استفاده از یاران خود و تداوم همکاری با آنان خواهد بود؟


مازندنومه، یادداشت کاربران: هنوز مدت کوتاهی از پایان یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انتخاباتی دکتر حسن روحانی نگذشته بود که  با تعطیلی ستادهای انتخاباتی  یاران رییس جمهوری منتخب در مازندران، با آغاز رقابت های گزینه های احتمالی برای ورود به هیات دولت دکتر حسن روحانی و همزمان با رقابت های گزینه های احتمالی استانداری مازندران، بعضی از روسا و فعالان ستاد انتخاباتی رییس جمهوری منتخب در مازندران با فاصله گرفتن از ربیع فلاح -رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مازندران- که یکی از گزینه های احتمالی برای حضور در کابینه دولت تدبیر و امید بود و با پراکنده شدن بسیاری از آنان با سمت و سوی حمایت از نامزدهای مختلف احتمالی برای استانداری مازندران، نام کانون تدبیر و امید مازندران بر سر زبان ها افتاد.

تشکیل این کانون که در آمل شکل گرفت، از اتحاد و هماهنگی دوباره روسای ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در مازندران خبر داد.

یکی از اهداف این کانون که ربیع فلاح نیز یکی از موسسان و اعضای هیات رییسه آن است و با تلاش چند یار نام آشنای او  در مازندران راه اندازی شد،تلاش برای حمایت از گزینه ربیع فلاح برای استانداری مازندران بود.

 دکتر محرمعلی خداوردی ، سید بهزاد حسنی اطاقسرایی،کاظم فولادی سوادکوهی و لطف الله آجدانی اعضای هیات موسس و هیات رییسه این کانون هستند.

 لطف الله آجدانی مورخ و روزنامه نگار نام آشنای  آملی در کشور که پیش از آن با مقالات خود در نشریات و رسانه های کشوری و محلی در حمایت از آیت الله هاشمی و دکتر روحانی در شمار شناخته شده ترین حامیان سیاسی و انتخاباتی آیت الله رفسنجانی و دکتر روحانی به شمار می آید، علاوه بر حضور در هیات موسس و هیات رییسه این کانون سخنگویی آن را نیز برعهده دارد.

 با جدی شدن رقابت های گزینه های احتمالی استانداری مازندران و در حالی که نامی از ربیع فلاح در رقابت گزینه های احتمالی استانداری مازندران بر سر زبانها نبود، این کانون برای اولین بار و به طور جدی اقدام به معرفی فلاح به عنوان نامزد استانداری مازندران و حمایت از او کرد.

 در حالی ربیع فلاح وارد رقابت برای تصاحب استانداری مازندران شد که حضور دیرهنگام او از یکسو و وجود رقبای قدرتمند از سوی دیگر، از امید چندانی برای پیروزی او خبر نمی داد.

 در چنین شرایطی از رقابت ها، کانون تدبیر و امید مازندران با حمایت گسترده روسای ستادهای پیشین انتخاباتی رییس جمهوری و با تلاش های گسترده مردان رهبری کننده این کانون، با سرعت و با قدرت روزافزون توانست با جلب حمایت های تدریجی اما مستمر و موثر شخصیت های برجسته روحانی و سیاسی مازندران و رایزنی های گسترده در میان برخی از شخصیت های پرنفوذ ملی به سود ربیع فلاح، رقابت های سیاسی را به سمت و سویی سوق دهد که از بهبود موقعیت نسبی  فلاح در این رقابت ها خبر می داد.

دشوار ترین مرحله این رقابت ها، حضور رقیب پرقدرتی چون دکترکیومرث نیاز آذری بود. چهره ای که کمتر کسی فکر می کرد ربیع فلاح قادر به پیشی گرفتن از او باشد.

در حالی که  برخی از دوستان قدیمی ربیع فلاح در مرکز از یکسو و کانون تدبیر و امید مازندران نیز هم در مرکز و هم در مازندران از سوی دیگر بر حمایت خود از ربیع فلاح افزودند، لطف الله آجدانی با حمایت و همکاری اهالی رسانه و نوشتن و انتشار مقالاتی قدرتمند و حساب شده در حمایت از ربیع فلاح، ضرب آهنگ پیشروی ربیع فلاح به سوی صندلی استانداری مازندران را سرعت و قدرت و شدت بخشید.

 دیری نپایید که ربیع فلاح در پی تلاش های فراوان خود و همراهانش، به ویژه یارانش در کانون تدبیر و امید مازندران به پیروزی رسید.

 در چنین شرایطی از ظهور و حضور و نقش  مهم کانون تدبیر و امید مازندران به ویژه نقش پررنگ چهره های رهبری این کانون: خداوردی - حسنی - فولادی و آجدانی و نیز همراهان وفادار ربیع فلاح در ستادهای پیشین انتخاباتی رییس جمهوری و اعضای کنونی کانون تدبیر و امید مازندران در پیروزی ربیع فلاح، اکنون این پرسش مهم را باید جدی گرفت که ربیع فلاح در قامت استاندار مازندران در ترکیب مشاوران و مدیران ستادی خود در استانداری و دستگاه های اجرایی استان و شهرستان های مازندران تا چه اندازه راغب به استفاده از یاران خود و تداوم همکاری با آنان خواهد بود؟

  تردیدی نیست چگونگی مواضع و رفتار سیاسی ربیع فلاح در جایگاه استاندار مازندران با یاران وفادار خود در کانون تدبیر و امید مازندران و هرگونه سمت و سوی آن در حفظ و  تحکیم روابط خود با این کانون یا فاصله گرفتن از یاران خود در این کانون می تواند برای سرنوشت سیاسی استاندار مازندران یک فرصت یا یک تهدید باشد.

 به حکم عقلانیت  سیاسی  یاران ربیع فلاح حق سهم خواهی های نامشروع از ربیع فلاح و تهدید استقلال اختیارات قانونی او را راندارند، اما فلاح نیز اگر می خواهد همچنان از حمایت یاران وفادار خود در جایگاه استاندار مازندران برخوردار شود، نباید حق شان را بر اساس  و میزان شایستگی های هر یک از آن ها نادیده بگیرد.

 آیا ربیع فلاح ممکن است در جایگاه استاندار به این نتیجه اشتباه رسیده باشد که دیگر به یاران خود و تداوم حمایت آنان نیازی ندارد؟

چگونگی تنظیم این  مناسبات هم از سوی ربیع فلاح و هم از سوی کانون تدبیر و امید مازندران، نیازمند تدبیری است که غفلت از آن یک تهدید جدی هم برای ربیع فلاح و هم برای یارانش در کانون تدبیر و امید مازندران است.


  • مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 2 مهر 1392-0:0

    به گفته یک منبع آگاه دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران در روز شنبه در شورای اداری هر 4 معاونین خود را معرفی می کند

    1- یونسی بجای ابراهیمی

    2-میرچی بجای جمشیدی

    3-احسانی بجای فرزانه

    4- عشوری بجای هاشمی

    • سه شنبه 2 مهر 1392-0:0

      نظر دوست ما از کارکنان استانداری محترم اما:

      1- با تعبیری که ایشان کردند اصلاً استاندار هم نباید از خارج از استانداری انتخاب شود. چون تا بخواهد بر امور استانداری مسلط شود کلی زمان می برد.

      2- در دوران مختلف همیشه معاونان از خارج از استانداری از دستگاههای مختلف انتخاب می شدند و در بسیاری از موارد حتی از خارج از استان دعوت به کار می شدند.

      3- کاملاً موافقم که به جای تاکید بر بکارگیری بازنشسته ها بر روی افراد با تجربه در حال کار تاکید شود. قحط الرجال نیست و آنهایی که در فضای استان قرار ندارند و کلی از استان فاصله داشته و زندگی خویش را در تهران سامان دادند و با عادات و رفتارهای آنان خو گرفتند مناسب نیستند.

      4- تغییر لازمه کار است و نمی توان از آن جلوگیری نمود. ضرباتی که کارکنان مستقر در استانداری در همین دوره آقای طاهایی در بخش های مختلف زدند هم کم نبوده است و خبر پراکنی های آنها موجب توسعه اختلافات بین مسئولین شده بود.

      5- هر کسی بنا به دلایلی خود را جزء کارکنان استانداری قرار داده لزوماً آدم قوی و یا قابل اعتماد نیست. در شرایطی که تحمیل حرف اول را در استخدام کارکنان می زند و لابی گری ها و پارتی بازی ها و اعمال قدرت ها حرف اول را در ورود نیروها به بدنه استانداری می زند، نمی توان بر روی همه نیروها تکیه کرد.

      • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

        از ماست که بر ماست

        • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

          آقای دکتر فلاح استاندار محترم

          مردم مازندران حماسه سیاسی را خلق وبیشترین رای را به دکتر روحانی رئیس جمهور عزیز در سطح کشور دادند . افرادی هنوز از راه نرسیدن بعنوان مشاورین حضرتعالی و قبض به دست بین مردم راه افتاده اند جهت کمک نقدی به ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و رسید مبلغ در دست این افراد است این موضوع در شان و شخصیت حضرتعال نیست عده ای از این موضوع سو استفاده کنند و نام شما را خدشه دار کنند تا رئیس جمهور عزیز از ماجرا باخبر نشده اند این موضوع را جمع کنید

          • کارکنان استانداریپاسخ به این دیدگاه 1 1
            دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

            جناب آقای دکتر فلاح استاندار محترم
            ما کارکنان استانداری از انتخاب جنابعالی خرسندیم. نکته قابل توجه اینست که اول شما استاندار کارکنان استانداری هستید و بعد استاندار مازندران. توجه داشته باشید با انتخاب معاونین و مدیران ستادی خود در هر زمینه باید تجربه داشته باشند و نقد پذیر.
            ا- معاون سیاسی و امنیتی
            باید از عرصه سیاست در زمینه حقوق سیاسی و بین اللمل با سابقه مدیریتی ارشدی در سطح کشوری نه بازنشسته . اگر شما دیدید رئیس جمهور وزرای خود را از بازنشستگان انتخاب کردند آنها وزیرانی بودند که سرمایه های نطام هستند قرار نیست هر بازنشسته ای مجددا وارد عرصه سیاست شود پس قشر جوان و تحصیل کرده باید تماشاچی باشند.
            2- معاون امور عمرانی
            معاون عمرانی شما باید حداقل 20 سال در بدنه استانداری یا در حد معاون وزیر راه و مسکن شهر سازی باشد . یک نفر بی تجربه ، که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی مازندران ، ویلاهای مجلل برای تهرانی ها مهیا کند یا معادن شن ماسه و پروژه های استان را به فرزندان و اقوام خود هدیه کنند و یدرد استان نمی حورد .
            3-معاون برنامه ریزی و اشتغال
            یکی از کلیدی ترین معاونتهای استانداری معاونت برنامه ریزی استاندار است . این معاونت بعنوان مغز متفکر استان در بودجه ریزی کلان ، عملیاتی کردن بودجه سالیانه، تدوین برنامه توسعه پنج ساله ، طرحهای آماری ، نظارت بر تسهیلات بانکی و اقتصاد استان و روابط بین اللمل نقش کلیدی دارد . به این دلیل 80 درصد اطلاعات دریافتی استاندار در یک استان از این حوزه استخراج می شود . باید شخصی در این سمت انتخاب شود که بیش از 20 سال در این حوزه اشراف کامل داشته نه یک فرد از وزارت کشاورزی و بازنشسته ویا وزارتی دیگر برای این منصب انتخاب شود .
            آقای استاندار ؛ اگر کوچکترین کم کاری در این حوزه صورت پذیرد . عملا با توجه به نظارت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دستگاههای نظارتی بر این حوزه ، شخص استاندار و معاون برنامه ریزی در دیوان محاسبات محاکمه می شوند . نظیر آنچه هم اکنون در طرح تحقیق و تفحص از استانداری قابل پیگیری است .
            نکته قابل توجه این است استاندار محترم با توجه به احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمع بندی بودجه 93 ، تغییر معاون این حوزه فعلا به صلاح نیست . چون استان در این حوزه آسیب زیادی خواهد دید .
            مطمئن باشید معاون جدید شما در این مورد هیچ گونه آگاهی از مسائل جاری و مالی استان ندارد و دود آن به چشم استان می رود .
            4- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار
            این معاون باید از بدنه استانداری انتخاب شود .اگر فردی را از بیرون وارد استانداری نماییدهیچگونه آگاهی نسبت به کارکنان خود استانداری ،فرمانداری ها،بخشداری هاو دهیاری ها از گلوگاه تا رامسر نداشته ودر این مورد کارکنان استانداری که بر تمامی مسائل کارشناسی استان از جز تا کل اشزاف دارند به حاشیه رانده شده و در نهایت بازهم هم استانی های مازنی از خدمات آنان محروم شده و متضرر خواهند شد .
            از سویی مدیران و مشاوران خارج از مجموعه که به بدنه استانداری تزریق می شوند ، هیچگونه آگاهی نسبت به پستهای ستادی و غیره ندارند .
            مدیران و مشاوران تازه وارد تا بخواهند خود را پیدا کنند 4 سال اول تمام شده و ما کارکنان استانداری ضرر آنرا خواهیم نمود و بدنبال آن انگیزه کار را از دست خواهند داد . قطعا چالش های پیش رو در این معاونت از سوی استاندار به معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ارجاع می شود و باز هم همان آش و همان قصه !!!
            استاندار عزیز !
            اگر قرار باشد معاونین و مدیران ستادی خود را تغییر دهید و این تازه واردها هم تمامی مجموعه خود از آبدارچی تا ...... را عوض کنند کار کردن دشوار و عذاب آور خواهد بود. چون بیشتر پرسنل استانداری ، خوشبختانه از تحصیلات دانشگاهی عالی برخوردارند و مدرس دانشگاه و صاحب نظر در امورات استانی هستند وانتظار اینرا نداشته باشید اگر هرکاری شما دوست داشته باشید انجام بدهید و پرسنل شما را در این زمینه همراهی کنند.
            آقای فلاج !
            پرسنل استانداری در همین آغاز راه با شما پیمان می بندند تا هر گونه همکاری و مساعدت را برای پیشرفت مازندران داشته باشند و امیدواریم شما نیز توانمندی های کارکنان خدوم استانداری را نادیده نگیرید . امیدواریم

            • یه دانشجوپاسخ به این دیدگاه 3 1
              دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

              راستش رو بخواهید ما امیدوار بودیم در دولت آقای روحانی کار مثل دولت قبل نباشه و مدیران از افراد با کفایت تحصیل کرده و متخصص باشند و این امید با آمدن فلاح تا حدودی بیشتر شد اما ...

              • توجه وتدبيرپاسخ به این دیدگاه 2 0
                دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

                استاندار محترم بايد توجه كند سپس تدبير تا اين مسائل زودتر تمام شود .استان كار مي خواهد نبايد در ابتدا كاري كرد كه سروصداي دوستان در بياد..

                ما به كانون .ستادها .. و در راس دكتر فلاح اميدواريم

                استان از لحاظ اقتصاذي اجتماعي فرهنگي سياسي و.....توسعه مي خواهد..

                گروهي كار مي خواهد ..نه ب بسم الله اينطوري ببينيم .



                شه مازندران دور بگردم ..

                • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

                  جناب حق شناس...بنده هم در ستاد بوده ام واقایان را خوب میشناسم تا این حد که میدانم اقای دکتر روحانی اقایان را نمی شناسند... شما لطف کنید وسوابق سیاسی واجرایی این بزرگواران را منتشر کنید.... یک مناظره تلویزیونی سابقه اجرایی نیست

                  • علیمراد نائیج پاسخ به این دیدگاه 2 2
                    يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                    هشدار یاران آجودانی اینبار به استاندار مازندران !
                    در مقاله ایی بنام " ربیع فلاح و کانون تدبیر و امید مازندران از آغاز تا فرجام " بظاهر توسط یادداشت کاربران نه کاربر در سایت وزین مازندنومه انتشار یافت سیاق قلم گواه بارزی است بر این ادعا که از تراوشات قلم ...نشئت گرفته با این حال فرض را بر این می گیریم که کاربری یا کاربرانی مشترکا آن را به رشته ی تحریر درآوردند با این فرض به آن اشارتی خواهیم کرد
                    مقدمه بلند بالای آن در چگونگی تاسیس کانون تدبیر و امید مازندران به همت موسسینی چند برای در اتحاد نگاه داشتن روسای ستادهای انتخابات روحانی در شهرهای مختلف استان به آقای آجودانی اشاره ی مبسوطی نمود که در ذیل می خوانیم :
                    " لطف الله آجدانی مورخ و روزنامه نگار نام آشنای آملی در کشور که پیش از آن با مقالات خود در نشریات و رسانه های کشوری و محلی در حمایت از آیت الله هاشمی و دکتر روحانی در شمار شناخته شده ترین حامیان سیاسی و انتخاباتی آیت الله رفسنجانی و دکتر روحانی به شمار می آید، علاوه بر حضور در هیات موسس و هیات رییسه این کانون سخنگویی آن را نیز برعهده دارد."
                    و در میانه ی مقاله شاهد این ادعا هستیم که رسیدن به کرسی استانداری آقای ربیع فلاح ممکن نبود الا به همت قلم آقای آجودانی در سایت ها و روزنامه ها و لابی برخی در تهران که توانست رقبایی چون نیاز آذری را جا بگذارد و خلعت استانداری را به قامت اقای ربیع فلاح بپوشاند
                    با جدی شدن رقابت های گزینه های احتمالی استانداری مازندران و در حالی که نامی از ربیع فلاح در رقابت گزینه های احتمالی استانداری مازندران بر سر زبانها نبود، این کانون برای اولین بار و به طور جدی اقدام به معرفی فلاح به عنوان نامزد استانداری مازندران و حمایت از او کرد.
                    در حالی ربیع فلاح وارد رقابت برای تصاحب استانداری مازندران شد که حضور دیرهنگام او از یکسو و وجود رقبای قدرتمند از سوی دیگر، از امید چندانی برای پیروزی او خبر نمی داد.
                    در چنین شرایطی از رقابت ها، کانون تدبیر و امید مازندران با حمایت گسترده روسای ستادهای پیشین انتخاباتی رییس جمهوری و با تلاش های گسترده مردان رهبری کننده این کانون، با سرعت و با قدرت روزافزون توانست با جلب حمایت های تدریجی اما مستمر و موثر شخصیت های برجسته روحانی و سیاسی مازندران و رایزنی های گسترده در میان برخی از شخصیت های پرنفوذ ملی به سود ربیع فلاح، رقابت های سیاسی را به سمت و سویی سوق دهد که از بهبود موقعیت نسبی فلاح در این رقابت ها خبر می داد دشوار ترین مرحله این رقابت ها، حضور رقیب پرقدرتی چون دکترکیومرث نیاز آذری بود. چهره ای که کمتر کسی فکر می کرد ربیع فلاح قادر به پیشی گرفتن از او باشد
                    اینجا بود که
                    لطف الله آجدانی با حمایت و همکاری اهالی رسانه و نوشتن و انتشار مقالاتی قدرتمند و حساب شده در حمایت از ربیع فلاح، ضرب آهنگ پیشروی ربیع فلاح به سوی صندلی استانداری مازندران را سرعت و قدرت و شدت بخشید
                    ملاحظه می کنیید مقالات قدرتمند و حساب شده ی این جناب تاثیر شگرفی در وزارتخانه ایجاد کرد که ربیع فلاح در این رقابت معرفی شود
                    همه ی این برای رسیدن به این نتیجه بود که یاران می خواهند سهم خویش رابگیرند
                    در چنین شرایطی از ظهور و حضور و نقش مهم کانون تدبیر و امید مازندران به ویژه نقش پررنگ چهره های رهبری این کانون: خداوردی - حسنی - فولادی و آجدانی و نیز همراهان وفادار ربیع فلاح در ستادهای پیشین انتخاباتی رییس جمهوری و اعضای کنونی کانون تدبیر و امید مازندران در پیروزی ربیع فلاح، اکنون این پرسش مهم را باید جدی گرفت که ربیع فلاح در قامت استاندار مازندران در ترکیب مشاوران و مدیران ستادی خود در استانداری و دستگاه های اجرایی استان و شهرستان های مازندران تا چه اندازه راغب به استفاده از یاران خود و تداوم همکاری با آنان خواهد بود؟
                    تردیدی نیست چگونگی مواضع و رفتار سیاسی ربیع فلاح در جایگاه استاندار مازندران با یاران وفادار خود در کانون تدبیر و امید مازندران و هرگونه سمت و سوی آن در حفظ و تحکیم روابط خود با این کانون یا فاصله گرفتن از یاران خود در این کانون می تواند برای سرنوشت سیاسی استاندار مازندران یک فرصت یا یک تهدید باشد.
                    به حکم عقلانیت سیاسی یاران ربیع فلاح حق سهم خواهی های نامشروع از ربیع فلاح و تهدید استقلال اختیارات قانونی او را راندارند، اما فلاح نیز اگر می خواهد همچنان از حمایت یاران وفادار خود در جایگاه استاندار مازندران برخوردار شود، نباید حق شان را بر اساس و میزان شایستگی های هر یک از آن ها نادیده بگیرد.
                    آیا ربیع فلاح ممکن است در جایگاه استاندار به این نتیجه اشتباه رسیده باشد که دیگر به یاران خود و تداوم حمایت آنان نیازی ندارد؟
                    و در نهایت طبق روال همیشگی آقای اجودانی برای رسیدن به آمال خود قلم را ظریفانه به جاده تهدید می راند
                    چگونگی تنظیم این مناسبات هم از سوی ربیع فلاح و هم از سوی کانون تدبیر و امید مازندران، نیازمند تدبیری است که غفلت از آن یک تهدید جدی هم برای ربیع فلاح و هم برای یارانش در کانون تدبیر و امید مازندران است
                    ایشان که در مقالات دیگری در رابطه انتخاب فرماندار شهرستان آمل سفارش کردن را از سوی هرکسی حتی نماینده مردم در مجلس تاب نمی آورد و هشدار جدی می دهد بر شایسته سالاری چه شده است که در انتخاب استاندار از این حربه در تهران و فضا سازی رسانه ای در استان استفاده نموده است ؟
                    لطف الله آجدانی: انتخاب فرماندار حق استاندار است ؛ نه نماینده!
                    درحالی که هنوز استاندار محترم وجدید مازندران به طور رسمی بر صندلی استانداری دولت تدبیر و امید در مازندران ننشسته است،به پاخاستن برای ایجاد فضای کاذبی که می تواند شائبه ی دخالت های غیر قانونی و تحمیل به استاندار در عزل و نصب مدیران ارشد اجرایی استان و شهرستانها و از جمله فرمانداران را به دنبال داشته باشد، از سوی هر شخص و مقامی که باشد نه با ضرورت احترام به اختیارات قانونی و شانیت و منزلت استاندار راست می آید و نه با عقلانیت سیاسی ناظر به مصالح و منافع استان و شهرستانها و شهرهای استان.
                    در برخی رسانه های حامی نماینده محترم آمل در مجلس به نقل از ایشان تلاش هایی برای سپردن مسوولیت خطیر فرمانداری شهرستان آمل به آقای سید جعفر رسولی -معاون کنونی فرمانداری آمل- به کار گرفته شده است که موجب تشویش افکار عمومی در آمل گردیده است.
                    خاطرنشان می کند با توجه به جایگاه مهم تاریخی ، تمدنی ، فرهنگی ، علمی ،اقتصادی و سیاسی آمل در مازندران و کشور، نمی توان و نباید مسوولیت خطیر فرمانداری این شهرستان را بر اساس سلیقه و منافع شخصی و باندی این و آن بر عهده افراد ناکارآمد قرار داده و مصالح و منافع عمومی شهرستان و مردم شریف آن را نادیده گرفت.
                    لذا ضمن تاکید بر استقلال و صلاحدید قانونی حضرتعالی به عنوان مقام عالی مدیریت اجرایی استان، از جنابعابی انتظار و استدعا می شود با تکیه بر اصل شایسته سالاری نسبت به انتخاب و انتصاب فرمانداری کارآمد و متناسب با شانیت و جایگاه شهرستان آمل اقدام فرمایید.
                    از نماینده محترم آمل در مجلس نیز انتظار می رود در چارچوب اختیارات قانونی خویش صرفا به انجام وظایف مربوطه خود پرداخته و در معرفی و حمایت از نامزد مطلوب خود برای فرمانداری شهرستان آمل به گونه ای اقدام ننمایند که شائبه ی اقدامات فراقانونی و ترجیح منافع شخصی و باندی بر شایسته سالاری و مصالح و منافع عمومی رابه دنبال داشته باشد. در دولت تدبیر و امید نیز جایی برای قدرت طلبی و قدرت نمایی و سهم خواهی های نامشروع نیست.
                    چه اتفاق نامیمونی ! افتاده است که ایشان ربیع فلاح را تهدید می کند ؟ آیا فکر نکرده است که آقای ربیع فلاح خود در جایگاه علمی بلندی است که یقینا نباید فقط مجری دستورات ایشان البته در قالب مشاوره باشد ؟
                    آقای آجودانی و یارانش خیلی زود برآشفتند و زمزمه ی تهدید و هشدار را مهیا نمودند
                    مطئمنا ایشان نیک می دانند که خود بزرگ بینی آفتی است که خیلی زود می تواند باعث خانه نشینی شود اگر قرار باشد کسی با چند مناظره و چند مقاله ی اینچنینی خود را محق بداند به همگان امر و نهی کند خیلی از اساتید و محققان برجسته هستند که در ابتدای صف ایستاده اند که برای اینکه نوبت به ایشان برسد زمان زیادی را می طلبد که به سن و سال ایشان قد نمی دهد !
                    اگر قرار است در دولت تدبیر و امید همان سیکل معیوب همیشگی عزل و نصب ها حاکم باشد دیگر جای دفاعی برای صاحبان اندیشه و فراست باقی نمی گذارد
                    علیمراد نائیج

                    • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                      اقای اجودانی شما مورخ هستید ما شما را بعد انتخابات شناختیم استانداری یک پست حساس سیاسی است شما با حمایت بدون احاطه به مسایل سیاسی از فردی حمایت کردید که مازندران از ان بهرهای نخواهد برد شما و تیمتان مسولید

                      • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                        جناب دکتر فلاح
                        ... سعی کن صداقت در گفتار داشته باش چون مردم از هم شناخت دارند
                        بنر های گتاب درس بزرگی برای تو بود.

                        • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                          من هم این برداشت را از این مقاله کردم که دوستان به شکلی نوین از آقای فلاح سهم خواهی می کنند.

                          من که در استان با سیاست زندگی می کنم سهمی برای جنابان سردمدار کانون تدبیر و امید در انتخاب آقای فلاح قائل نیستم.

                          غیر از آقای آجودانی بقیه اصلاً در فضای استان حضور فعالی ندارند که سهمی برای آنان قائل بشویم.

                          رای آقای روحانی هم محصول تلاش ستاد نبود که نقش آقای آجودانی را تا این مقدار غلو آمیز برجسته کنیم بلکه ناشی از چهره آقای روحانی و شخصیت آقای رفسنجانی به عنوان حامی و مظلومیتی که در جریان رد صلاحیت برای آقای رفسنجانی پیش آمد بود. تازه سهم اصلاح طلبان بعد از استعفای عارف بیش از سهم اصولگرایان بوده است.

                          بنا به دلایلی کنار کشیدن نیاز از رقابت به نفع فلاح شد و همه زمینه ها برای ایشان آماده شد. اگر اینگونه آقای نیاز کنار نمی کشید همین نمایندگان پشت سر ایشان بودند و حداکثر 6 به 5 به نفع آقای نیاز بودند. مضافاً اینکه نماینده ولی فقیه هم پشت نیاز بود.

                          تحلیل های غیر واقعی باعث پر شدن فضای غلو آمیز می شود و نه تنها خدمتی به آقای فلاح نمی کند بلکه بیانگر مقاصد و خواسته های پشت صحنه ای می شود که غیر از سهم خواهی چیز دیگری نمی توان به آن گفت. نویسنده مامور آقایان بوده که اینگونه القاء کند و به آقای فلاح و تیم مشاورانش برساند که ما هم هستیم و توقع داریم.

                          انسان های بزرگ به خاطر علو طبع هم که شده از مسیر های تحقیر آمیز به دنبال پست نمی دوند. حیف است انسانی مانند آقای اجودانی اینگونه تخریب شود که مثلاً متوقع پست و مقامی هست. راستگویی، درست نویسی، تحلیل های بی تعارف و منطقی و بدون غلو و زیاده روی از شرایط استان و در فکر استان بودن و منافع شخصی و گروهی را لحاظ نکردن منجر به تولید آزادمردی از امثال آقای آجودانی می شود که نسل های آینده هم می توانند از این پتانسیل بالقوه علمی استفاده بیشتری ببرند و ایمان آنها به خاطر این مسائل تضعیف نمی شود.

                          • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                            كانون تدبير و امید به نمايندگي از چه طيفي استاندار انتخاب كردند و به قول خودشان كمك كردند تا آقاي فلاح رقبا را كنار بزند چه كسي شما را وكيل و وصي انتخاب استاندار كرد. اگر استاندار خوب عمل كند دعاي خير مردم نثار ايشان و شما باد و اگر غير ازاين بود اول يقه خودتان رابگيريد بعد با همان دستي كه ايشان را آورديد برش گردانيد. كه شما ظاهراً اين كار را شروع كرديد. اما من جاي شما باشم عجولانه تصميم نمي گيرم هنوز اتفاقي نيفتاده انتخاب يك مشاور يا معاون دليل آن نيست كه حتماً سر شما كلاه رفته باشد.

                            • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                              من هم این برداشت را از این مقاله کردم که دوستان به شکلی نوین از آقای فلاح سهم خواهی می کنند.
                              من که در استان با سیاست زندگی می کنم سهمی برای جنابان سردمدار کانون تدبیر و امید در انتخاب آقای فلاح قائل نیستم.
                              غیر از آقای آجودانی بقیه اصلاً در فضای استان حضور فعالی ندارند که سهمی برای آنان قائل بشویم.
                              رای آقای روحانی هم محصول تلاش ستاد نبود که نقش آقای آجودانی را تا این مقدار غلو آمیز برجسته کنیم بلکه ناشی از چهره آقای روحانی و شخصیت آقای رفسنجانی به عنوان حامی و مظلومیتی که در جریان رد صلاحیت برای آقای رفسنجانی پیش آمد بود. تازه سهم اصلاح طلبان بعد از استعفای عارف بیش از سهم اصولگرایان بوده است.
                              بنا به دلایلی کنار کشیدن نیاز از رقابت به نفع فلاح شد و همه زمینه ها برای ایشان آماده شد. اگر اینگونه آقای نیاز کنار نمی کشید همین نمایندگان پشت سر ایشان بودند و حداکثر 6 به 5 به نفع آقای نیاز بودند...
                              تحلیل های غیر واقعی باعث پر شدن فضای غلو آمیز می شود و نه تنها خدمتی به آقای فلاح نمی کند بلکه بیانگر مقاصد و خواسته های پشت صحنه ای می شود که غیر از سهم خواهی چیز دیگری نمی توان به آن گفت. نویسنده مامور آقایان بوده که اینگونه القاء کند و به آقای فلاح و تیم مشاورانش برساند که ما هم هستیم و توقع داریم.
                              انسان های بزرگ به خاطر علو طبع هم که شده از مسیر های تحقیر آمیز به دنبال پست نمی دوند. حیف است انسانی مانند آقای اجودانی اینگونه تخریب شود که مثلاً متوقع پست و مقامی هست. راستگویی، درست نویسی، تحلیل های بی تعارف و منطقی و بدون غلو و زیاده روی از شرایط استان و در فکر استان بودن و منافع شخصی و گروهی را لحاظ نکردن منجر به تولید آزادمردی از امثال آقای آجودانی می شود که نسل های آینده هم می توانند از این پتانسیل بالقوه علمی استفاده بیشتری ببرند و ایمان آنها به خاطر این مسائل تضعیف نمی شود.

                              • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                *قابل توجه اقای علوی :

                                آقایانی که نامشان در گزارش امده افرادی هستند مسئولان ستاد دکتر روحانی در استان که خوده ریاست محترم جمهور از انان شناخت دارند بارها رسانه از انان به عنوان این نام اشنا را متذکر شده حتی احدی از انان با دکتر حداد عادل مناظره تلوزیونی به طور زنده داشته است شما انان را ظاهرا نمی شناسی !

                                • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                  اقای رحیم طوسی انسانی صادق و بی حاشیه است

                                  • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                    اقای رحیم طوسی از نیروهای باارزش نظام است

                                    • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                      داشتن مشاوران عالی و بنام دارای تحصیلات عالی به خصوص از احزاب حامی درجه یک ، برند و مارک ، یک استاندار و حامیان دولت می باشد. جناب استاندار نگذارید مردم نا امید شوند.

                                      • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                        مقام سیاسی استان درک سیاسی بتلا دارد ولی آوردن طوسی با تدبید گفتمان دکتر روحانی منافات دارد

                                        • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                          با سلام

                                          آقای دکتر فلاح واقعا سفارش دکتر روحانی مبنی بر توجه به غرب استان چه شد؟

                                          شما از طریق طوسی تمام مدیران را از شرق می آوری چه شد از غرب ؟؟؟

                                          • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                            در تحلیل انتصاب آقای طوسی به سمت مشاور عالی ، به یک بن بست. استدلالی می رسیم،در واقع هیچ نوع علت و برهان متقنی رو برای این انتصاب سراغ نداریم،مشاور عالی یک مقام عالی چون استاندار باید هم به لحاظ علمی هم به لحاظ. سیاسی و سیاسی کاری و علم به شرایط از استاندار بالاتر باشه تا بتونه اونو راهنمایی و هدایت کنه،اما این. مهم رو من. از جناب طوسی سراغ ندارم،و این مسله مهم می تونه اولین ، بزرگترین و زیانبارترین اشتباه دکتر فلاح باشه

                                            • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                              1 ایا امکان دارد این بزرگواران که نامشان در گزارش امد جهت اطلاع مردم مازندران سوابق فعالیتهای سیاسی.اجرایی خود را منتشر کنند...2نظر مردم چقدر ارزش دارد...3متاسفانه ظاهرا تا این لحظه سر اقایان بی کلاه ماند وخوابهای هرشب فرماندارشدن مدیرکل شدن تعبیر نشد ناراحت نباشید انان که انتحاب شدند هم از شما هستند 5خوشحالم که همه ایران مازندران نیست

                                              • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                                سلام

                                                متاسفم اقای استان دار به کسی حکم مشاور عالی می دهد که مدرک تحصیلی او دیپلم کارودانش است

                                                اگر این روند ادامه داشته باشد استان داری فلاح کمتر از یک سال خواهد بود تنها چیزی که از فلاح در دولت تدبیروامید ندیدیم تدبیروامید از او بود نه مشکل جای طاهایی را گرفتن!!!

                                                • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                                  جناب ابراهیمی عزیز بخش عمده جلب نظر نمایندگان مجلس و علما و طیف های سیاسی مختلف برای حمایت از استانداری آقای فلاح حاصل تلاش آقایان سردار حسنی و فولادی سوادکوهی و دکتر خداوردی بود. فضای روانی سیاسی به نفع استاندار کنونی نیز بیش از هرکسی حاصل تلاش آقای آجودانی و دوستان رسانه ای اش به ویژه همین مازندنومه بود. چرا از خود آقای استاندار نمی پرسید؟ اصلا پیشنهاد میکنم از رقبای آقای فلاح بپرسید چی به چی و کی به کی بود در اون روزهای سخت حمایت از دکتر فلاح. نمک شناس اگه نیستیم لااقل آزادمرد باشیم و منصف

                                                  • ابراهیمیپاسخ به این دیدگاه 3 4
                                                    يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                                    یکباردیگر این جمله ی خودتان را بخوانیدو ببینید چه عبارت نوظهوری است!! : «...در حالی ربیع فلاح وارد رقابت برای تصاحب(!) استانداری مازندران شد...» واقعاً آقای ربیع فلاح با حمایت کانون تدبیر وامیدو سایر حامیانش، استانداری مازندران را تصاحب کرده؟...

                                                    • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                                      آخه آقای طوسی که استاندار واسش حکم مشاور عالی زد در حد مشاور هست تا چه برسه به مشاور عالی؟ ایشون که بیانیه حمایت از استاندار شدن ربیع فلاح در جلسه ستادها در آمل رو هم امضا نکرد. حالا هم که فقط داره گزینه فلان مدیرکل و رییس اداره رو به استاندار میده. به نظر من استاندار واقعا اشتباه بزرگی کرد که آقای طوسی رو مشاور کل خودش کرده آخه ایشون چی میخواد مشاوره بده ؟ اصلا این کاره نیست بنده خدا


                                                      ©2013 APG.ir