تعداد بازدید: 4511

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 31 شهريور 1392-17:17

موضع گیری ها به کنار/خداوردی:در تهیه برنامه به استاندار کمک کنیم

در گفت و گو با عضو هیات رییسه کانون تدبیر و امید مازندران مطرح شد:بی انصافی است که به خاطر یک انتصاب، به استاندار هجمه وارد کنیم/صلاح در این بود که طوسی نخستین حکم را از دست استاندار تحویل بگیرد/مازندران مهد نخبگان است و مطمئنا" انتخاب افرادی محدود از این جمع به عنوان مسئول، کار دشواری است.


مازندنومه: یک هفته بعد از انتصاب استاندار جدید مازندران، صدور حکم مشاوره برای یکی از نزدیکانش،  باعث بروز برخی واکنش ها شد. در همین زمینه با دکتر محرمعلی خداوردی -دبیر مجمع رؤسای ستادهای استان های دکتر روحانی در سراسر کشور و عضو هیات رییسه کانون تدبیر و امید مازندران- گفت و گو کردیم.

*صدور نخستین حکم دکتر ربیع فلاح برای رحیم قاسمی طوسی به عنوان مشاور عالی، از قرار با واکنش هایی رو به رو شده است. عده ای از یاران نزدیک استاندار جدید، صدور این حکم را شتابزده دانسته اند. نظر شما چیست؟

- ضمن احترام به تمام دلسوزان و نخبگان عزیز که به صورت حساس و دقیق تمام مسایل مازندران، به خصوص تحولات و تغییرات اخیر استانداری را پیگیرند، من باور دارم که این دغدغه ها،تنها درجهت موفقیت استاندار محترم است.

باید متذکر شوم که توسعه استان میسر نمی شود، مگر با مشارکت حداکثری مردم و نخبگان؛ مثل انتخابات 24 خردادماه.

در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که برداشت من ازحکم مشاور عالی برای رحیم طوسی...

* ببخشید، این برداشت شخصی شماست یا این که به عنوان عضو هیات رییسه کانون تدبیر و امید مازندران صحبت می کنید؟

- نه، برداشت شخصی من است و نظر کانون نیست.

* ادامه دهید لطفا".

- انتخاب ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران، اولین هدیه دولت به مازندرانی ها بود و امیدوارم با رای اعتماد دکتر صالحی امیری، دومین هدیه دکتر روحانی به مردم مازندران نیز تعلق بگیرد و مازنی ها از این بابت یک فرد قوی در کابینه تدبیر و امید داشته باشند.

باید بگویم که در حساس ترین زمان، هنگامی که کسی حاضر به قرار دادن امکاناتش به ستاد دکتر روحانی در مازندران نبود و ایشان در نظرسنجی ها حدود 5 درصد رای داشتند، آقای طوسی نقش آفرینی کردند و به کمک دکتر ربیع فلاح آمدند.

او در انتخابات گذشته، همیشه یار و همراه و مشاوری خوب بود و از چیزی دریغ نکرد.

* منتقدان می گویند او تنها امکاناتی را که داشت دراختیار ستاد روحانی قرار داد و نقش بیشتری نداشت.

- در این زمینه باید بگویم، او هر چند تجربه و سابقه کار انتخاباتی نداشت،ولی عزیزان دیگر این ضعف را جبران می کردند و این باعث قوت کار ستادی شد.

به نظر من بی انصافی است که به خاطر یک انتصاب، به استاندار هجمه وارد کنیم. طوسی در دشواری ها امتحانش را خوب پس داد و یار و یاور بچه های ستاد بود. استاندار هم بارها در محافل مختلف از او قدردانی کرد و نقش او را ستود.

*این تعاریف خاص آقای قاسمی طوسی است یا قسمت دیگران هم می شود؟

- خیر، این تعریف و تمجیدها مختص حاج رحیم نیست، بلکه بیشتر نزدیکان ستادی را هم شامل می شود، اما صلاح در این بود که طوسی نخستین حکم را از دست استاندار تحویل بگیرد و این قدردانی فلاح کار پسندیده ای است. امیدوارم طوسی قدر این حکم را بداند و در جهت منافع استان از هیچ تلاشی مضایقه نکند و اثبات کند که شایسته این حکم بوده است.

الان هم دفتر طوسی کانون مراجعات مختلف است و او با خوشرویی به مراجعات مردمی پاسخ می دهد.

* طوسی نخستین صورتجلسه نامزدی دکتر فلاح را برای سمت استانداری مازندران امضا نکرد.درسته؟

- در جلسه اول کانون،حاج رحیم طوسی صورتجلسه نامزدی دکتر فلاح را امضا نزد که به نظر من چون او عضو هیات رییسه کانون نشده بود، آن را امضا نکرد. بعد هم واکنش هایی نسبت به کانون و اعضای آن نشان داد، اما ما او را جزو لاینفک کانون می دانیم و بر این باوریم نباید بین یاران باوفای دکتر فلاح شکاف ایجاد شود تا باعث سوء استفاده فرصت طلبان شود.

 ما به خاطر توسعه و سرفرازی استان، با قاطعیت ار استاندار حمایت می کنیم و باور دارم دوستانم نیز در هیچ شرایطی او را تنها نخواهند گذاشت.

* شما این جمله را  شنیده اید که می گویند: اولین،بهترین نیست؟

- درست است که هیچ وقت اولین،بهترین نیست، ولی طوسی بهترین دوستان را در کنارش دارد.

* منظورتان از دوستان، کانون تدبیر و امید است؟

- بله، قطعا" برای پیشبرد امور و توسعه استان به او کمک خواهم کرد، هر چند خودم در بعضی موارد با او اختلاف سلیقه دارم.

* برخی منتقدان بر این باورند که در نقش آفرینی این کانون، بزرگ نمایی صورت گرفته و کانون تدبیر و امید در انتخاب فلاح به سمت استانداری نقش زیادی نداشت.

- نقش کانون تدبیر و امید که بنده عضو کوچکی از آن هستم، در این زمینه مهم بود. کانون فردی را از درون خود به برای استانداری معرفی کرد که ضمن حمایت های فراوان شالوده اولیه کار در کانون بنا نهاده شد و در ادامه به کل استان تسری یافت.

البته در این مسیر حمایت رسانه هایی مثل مازندنومه هم مهم بود که نام فلاح را به صورت اپیدمی بر سر زبان ها انداخت و حاصل کار نیز با همت مسئولان کشوری، با انتصاب اولین استاندار دولت تدبیر و امید خاتمه یافت.

* وزیر کشور از فلاح برنامه خواسته و تنها دو ماه به او فرصت داده است. تشکیلات شما در تنظیم این برنامه مهم چه نقشی خواهد داشت؟

- بنده با قاطعیت می گویم باید موضع گیری ها را کنار گذاشت و به جای تعارض و تنش، در تهیه و تنظیم برنامه هایی که وزیر کشور خواسته، کنار استاندار ایستاد و به او کمک کرد تا شرمنده مردم فهیم مازندران نشویم. ما هم برای کمک به تهیه این برنامه استراتژیک اعلام آمادگی می کنیم.

* سخن پایانی اگر دارید، بفرمایید.

- من از تمام عزیزان ستادی تقاضا می کنم صبر داشته باشند تا مبادا بر اثر فشارهای مربوط به انتصابات، استاندار تصمیم اشتباهی بگیرد که قابل جبران نباشد.

مازندران مهد نخبگان است و مطمئنا" انتخاب افرادی محدود از این جمع به عنوان مسئول، کار دشواری است و به زمان و مشاوره دقیق نیاز دارد.


  • پنجشنبه 10 بهمن 1392-17:8

    بسمه تعالی
    مامسولین ستادهای انتخاباتی ریاست محترم جمهور دکتر روحانی در استان تهران در راستای رهنمودهای ارزشمند دبیر کل محترم بنیاد تدبیر وامید جناب اقای دکتر خداوردی حرکت کرده وایشان را در مباحث سیاسی وکارشناسی مدیر ومدبر دانسته وپیرو اهداف عالیه بنیاد حرکت خواهیم کرد.
    جواد رستمی،مسول ستاد انتخاباتی شهرستان ری،

    • چهارشنبه 3 مهر 1392-0:0

      اقای کا-نون فکر میکنم شما از احزاب شنبه هستیدخوذجوش حکم کرفتی دیر دم کشیدی هیچ وقت هم نمی فهمی که خداوردی کیه کافیه اگه ستادی هستی تلفنو برداری به ستادهای کل استانهای کشور زنگ بزنی از رواسای شان بپرسی بهت بگن شخصیت ملی ایشان رو شخصیت ایشان با پست وسهم تعریف نمی شود صددرصد ایشان را نمی شناسی واز روی حسادت وکوتاه فکری غرض ورزی میکنی ایا میدانید ایشان در گذشته والان چه سمتی درسطح کشور داشته اگه اهل غربی لاقل به بچه محلت تعصب داشته باش بهت میگم دنبال چیه ..عزت اقتدارشما غربی ها مطمین باشید 50% مدیریت دراستانداری با وجود شان به شما غربی ها میرسه بازم مرام مرکزو شرقی ها اگه بکوبنش حق دارند اما شما چرا خودجوش قضاوت میکنی هر پستی بهش بدهن لیاقتش دارد

      • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

        ما اخر نفهمیدیم این اای خداوردی خداوکیلی دنبال چیه!؟

        با بزرگنمایی کانون میخواهد سهم خواهی اش را توجیه کند.من از فعالان یکی از ستادهای دکتر روحانی در غرب مازندران هستم.خدایی مردم خودجوش به دکتر روحانی رای دادند و ما چند قدم از مردم عقب بودیم .بعد از انتخابات و پیروزی دکتر روحانی مردم خودشان امدند در خیابان و شادی کردند من با جشنهای سازماندهی شده و خودجوش شده ! مخالف بودم و باور داشتم که کسانی به این موضوع -جشنهای سازماندهی-دامن میزنند که دنبال مطرح کردن خود و سهم خواهی هستند.نمونه اش همایش آمل.

        چیزی به نام (شما بخوانید کا- نون !)و اینجور چیزا ی من دراوردی که اقای خداوردی ازآن نام میبرد متولد بعد از انتخابات است.

        البته با توجه به شناختی که از اقای خداوردی دارم اینجور کارها را دوست دارد اما از دکتر آجودانی که فردی فاضل و فرهیخته است ورود به این فضاها بعید است.

        • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

          جناب صایب خلاف اب شنا کردن هنر مردان بزرگ است یه بار امتحان کن تا بدونی امثال آقایانی چون اجدانی حسنی وخداوردی ها از ... شما ها چه کشیدن ان زمان که شما در وزارت ...دنبال ریاست فعلان... بودی اینان برخلاف جریان... داشتند برای استانداری فلاح تلاش می کردن ودرسایت های مختلف شماها کار این چند نفر را واهی وعبث میدانستید کار فعلانی برای استانداری تمام شده اینها دارن خلاف جهت اب شنا میکنند و... اما امروز خودتان را صاحب استان میدانید و... نصیحت تو مازندران جهت اب هیچ وقت شنا نکن چون ممکنه اب ببردت

          • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

            اینقدر سواد آقای آجودانی را چماق نکنید و بر فرق آقای طوسی نکوبید...

            • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

              ستاد دیگر وجود ندارد لطفا این سوء استفاده را پایان دهید . روحانی محصول انتخابا مردم بدون کمک ستاد بود و با هدایت خاتمی و هاشمی و ناطق و زیرکی روحانی و حمایت و انصراف عارف بود . فرصت طلبان کسانی هستند که هنوز از این عناوین استفاده می کنند

              • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

                خیلی از این انتصاب ونظایر ان در اینده تعجب نکنیدافرادی روی کار خواهند امد که شخصی مثل طوسی که اینهمه انتقاد با وارداست وهمه انتقادات هم صحیح است در مقابلشان بهترین است

                • ناصر ناظرپاسخ به این دیدگاه 4 0
                  دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

                  ضمن تبريك به مناسبت انتخاب استاندار محترم دكتر فلاح:



                  خيلي ها مثل بنده دكتر فلاح را از رسانه مي شناسيم .

                  ايشان اولين استاندار معرفي شده در دولت تدبير و اميد هستند .

                  آقاي طوسي را زياد نمي شناسيم ولي از اين متن و حساسيتها در سايت نشان مي دهد آقاي دكتر فلاح بايد واقعا" تدبيري بكار گيرند اين حساسيتها بر طرف شود.

                  استان مازندارن را در يابيد.

                  آقاي آجوداني كه اين همه حمايت از دكتر فلاح مي كردند الان حمايتش را ادامه مي دهند؟

                  نظر ايشان چيست؟؟؟؟؟

                  آقاي مازندنومه شما نظرتان چيست؟



                  استاندار محترم ميز براي كسي نمي ماند سعي كنيد طوري عمل شود كه خدا قبول كند و هم مردم تو را دوست داشته باشند .



                  و آنهايي كه به روحاني راي دادند پشيمان نشوند.

                  هرچند ما از هوش بالاي سياسي شما از ديگران شنيديم و .... اميدواريم..





                  • دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

                    آقای خداوردی... شما همیشه عادت داری خلاف جهت آب شنا کنی / بهتر است بجای نصیحت دوستان بیشتر صادق باشی

                    • استاد دانشگاه مازندرانپاسخ به این دیدگاه 3 1
                      دوشنبه 1 مهر 1392-0:0

                      دوستدران دولت تدبير و اميد،از جناب آقاي يونسي (پيام نور)استاد ادب اخلاق و متخصص در تدوين برنامه هاي استراتژيك بر مبناي دانش،مدير سيستم ارزيابي دانش سازمان،پياده سازي مديريت دانش اقتصاد(Knowledge Based Economy) استفاده شود.چرا؟

                      مديريت دانش،علم ماندن و پيشرفت كردن در عصر جديد است ومسلح نشدن به ان به مثابه عدم استفاده ازماشين الات كشاوزري واستفاده ازگاوآهن درعصر جديد مي باشد،استفاده از فناوري نوين جز اصل لاينفك سند چشم انداز مي باشد.استان مازندران با توجه سلايق مختلف مديريتي نياز به تدوين برنامه هايي استراتژيك بر مبناي دانش دارد تا زمينه باشد منابع انساني(خبرگان وكارسناشان و..)در جايگاه تخصصي خود نقش آفريني كنند،اين يك تفكر اتوپياي نيست به سادگي دست يافتنيست،شرط آن است دوستان دلسوز راه را باز كنند وبا كم دانستن خود،به سهم خودآفت بزرگ بشراست، مردم را نا اميد نكنند،به اميد سربلندي استان ولايت مدار.

                      • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                        اگر چه ژنرال جنگ رسانه ای برای استاندار شدن فلاح، آقای اجدانی بود. ولی از هاشمی باید صبر بیآموزیم و مقایشه انسانی علمی چون اجدانی با جناب آقای طوسی مقایسه نا بجای است. شاید نیاز فلاح فعلا فیزیک آدمهاست که طوسی جوابگوست. شاید بعداز استقرار نیاز به منابع فکر هم پیدا نماید

                        • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                          تو جلسه معارفه گفتیم آقای فلاح هول کرده نتونست خوب صحبت کنه اشکالی نداره ولی امروز تو مراسم رژه حتی نتونست متن از پیش نوشته شده را از رو بخونه! استانداری که از رو نمی تونه بخونه چه انتظاری میشه ازش داشت! یک دیپلمه شده مشاور عالی استاندار! واقعا جای تاسف داره! ... آقای فلاح می تونست جور دیگری جبران کنند ولی این شیوه اشتباهی بزرگ بود.
                          حالا این آقای خداوردی در حدی هست که بخواد در این مسایل اظهار نظر کنه؟ یا اینکه ایشان هم در حد و اندازه آقای مشاور است؟

                          • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                            معلوم بود از اول که اقای دکتر فلاح برای استانداری ساخته نشدهاند ایشان میبایست معاون وزیر میشدند اقای رحمانی فضلی اگر گزینه دیگری مطرح میکرد بهتر بود خدا به داد مازندرانیها برسد استاندار باید بر گروهای سیاسی و روند ایجاد جربانات و احزاب اشراف کامل داشته باشند والبته ناگفته نماند ما وقتی به ستاد اقای روحانی میرفتیم و کسب تکلیف میکردیم که چه کنیم برنامهای نداشتند ما نگران بودیم که برای استان هم چنین وضعی پیش اید با کمال احترام به ایشان بهتر است در سنوات بعد پست سیاسی نگیرند پون از عهده ایشان خارج است

                            • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 8 0
                              يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                              از دکتر کریمی مله جهت تهیه برنامه جامع استان استفاده شود .

                              • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

                                آقای خداوردی محترم ما نیز منکر تلاش آقای طوسی نیستیم. بحث بر سر اینه که اگه آدمی مثل ایشون با سطح سوتد و دانش معمولی میشه مشاور کل استاندار بگین آدمی مثل آقای آجوذانی با اون سطح بالای علمی - فرهنگی و سیاسی اش که نقشش از آقای طوسی هم خیلی بیشتر بود کجاست؟ چایگاه خود شما با اون همه تلاش و سردار حسنی خستگی ناپذیر کجاست؟ آیا این یعنی شایسته سالاری؟


                                ©2013 APG.ir