تعداد بازدید: 2412

توصیه به دیگران 7

چهارشنبه 3 مهر 1392-19:7

برگریزان مدیریتی/تغییرات در راه است

گزارش+ حاشیه نگاری مازندنومه از نشست استاندار با فعالان و مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی در مازندران


مازندنومه: عصر امروز نشست استاندار مازندران با ده ها نفر از فعالان و مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی در مازندران برگزار شد. مهم ترین نکته ها و حاشیه های این نشست را در زیر بخوانید:

- این برنامه به پیشنهاد کانون تدبیر و امید مازندران پایه گذاری شد که در آن جمع زیادی از فعالان و مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی(حدود 200 نفر)، مهمان ربیع فلاح بودند.

- جلسه از حدود ساعت 16 در همان سالن تودیع و معارفه در استانداری مازندران، البته با قراردادن صندلی های بیشتر و نظم بهتری آغاز شد و حدود ساعت 18:30 خاتمه یافت.

- نشست با تلاوت قرآن آغاز شد و پس از شروع رسمی، حاضران برای دکتر ربیع فلاح کف زدند.

-استاندار به همراه یونسی رستمی-سرپرست سیاسی،امنیتی استانداری- و تقوی -مدیرکل دفتر استانداری- به میان جمع آمد. دقایقی بعد فلاح ضمن صدا زدن لطف الله آجدانی که در در جایی دورتر نشسته بود، از او خواست به ابتدای سالن بیاید و کنارش بنشیند.

- تعدادی از مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی در شهرهای مختلف مازندران از جمله:شیخ صفر قاسمی از رامسر، علی قمی از نوشهر، شیخ بابایی از ساری، سردار حسنی از بابل، همت الله احمدی از بابل، مرزی از نور و...به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

- مجموعه سخنرانان ضمن این که آمادگی خودشان را برای ادامه حمایت از ربیع فلاح در راستای اندیشه های دولت تدبیر و امید اعلام کردند، به استاندار گفتند: مسئولان ستادهای سابق که در شرایط سختی فعالیت کردند، قدرالسهمی نمی خواهند، ولی ضمن تاکید بر شایسته سالاری، انتظار دارند حداقل در تصمیم گیری های شهرستان و حوزه انتخابیه خود، طرف شور و مشورت قرار بگیرند.

- برخی سخنرانان در اظهارات خود تاکید کردند که تغییرات در سطوح مدیریتی استان کمی کند است و تعویض مدیرانی که در 8 سال گذشته صدمات زیادی به فضای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استان وارد کردند، باید با شتاب بیشتری اجرا شود و حضور آنان منطقی و معقول نیست.

- تعدادی از سخنران ها در بیانات خود به زیاده خواهی های مجمع نمایندگان استان و برخی افراد تمامت خواه، اشاره کردند و گفتند: بسیاری از کسانی که مخالف دکتر روحانی بودند، هم اکنون سهم خواهی بیشتری دارند و استاندار ضمن داشتن روحیه تعامل، نباید اجازه دهد کنترل اوضاع از دستش خارج و تسلیم فشارهای نابه جا شود.

- شیخ صفر قاسمی در صحبت هایش گفت: عده ای ما را متهم می کنند که طرفدارهای استاندار، به دنبال سهم خواهی هستند. وی افزود: حمایت از دکتر روحانی و ربیع فلاح وظیفه ما بود و ما سهمی نمی خواهیم، ولی موضوع این است که در دولت تدبیر و امید کسانی که در دوره غربت و گمنامی روحانی تلاش کردند، امروز به اندازه حق و تلاش شان، موقعیت داشته باشند.قاسمی ادامه داد: از این افراد باید به تناسب توانایی های شان استفاده و از نظرات آن ها بهره گیری شود.

- مجری برنامه لطف الله محمدنژاد- رییس ستاد سابق دکتر روحانی در ساری -بود که در بعضی موارد سخنران ها را مورد عتاب قرار می داد و به جای استاندار، نسبت به برخی نقدهای مطروحه موضع می گرفت که ربیع فلاح با بیان این که شما استاندارید یا من، گفت: دوستان در بیان مطالب آزادند، این ها حق زیادی بر گردن دکتر روحانی و بنده دارند، شما فقط برنامه را اجرا کنید و در مقام پاسخگویی نباشید!

- ربیع فلاح گفت: نگاه ما فراجناحی و مبتنی بر عقلانیت و تدبیر است و بر اساس شایسته سالاری افراد را انتخاب خواهیم کرد. او افزود: از نیروهای فعال در ستادهای سابق دکتر روحانی نیز بر مبنای شایسته سالاری و کارآمدی شان، بهره گیری خواهد شد. استاندار ادامه داد: در زمان و جای مناسب از نیروهای توانمند که در ستادهای سابق دکتر روحانی فعالیت داشتند، استفاده خواهد شد، هر چند در دولت تدبیر و امید ما خودمان را نباید محدود کنیم و باید از همه نیروها و هرکس که سیاست دولت را قبول داشته باشد، بهره گیری کنیم.

- استاندار ادامه داد: از 2-3 هفته دیگر به تدریج تغییر و تحولات را آغاز خواهیم کرد و در این مسیر با امامان جمعه، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی در مازندران رایزنی خواهیم کرد. وی از یونسی خواست در زمان مقرر و در امور مربوط به شهرستان ها، به خصوص تعیین فرمانداران، یکی از مراجع تصمیم گیری و مشورت، مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی در مناطق باشند.

- استاندار گفت: ما متعهدیم که در عرض دوماه به وزیر کشور برنامه راهبردی و طرح جامع بدهیم، بنابراین مقدمات کار را به زودی آغاز می کنیم و در این راه از متخصصان حوزه های مختلف استفاده خواهیم کرد تا طرحی کامل و مطلوب و ناظر بر منافع استان تهیه شود.

- فلاح با اشاره به نقش رسانه ها در پیشبرد امور استان، افزود: با توجه به اهمیت رسانه ها و تعامل دولت با مطبوعات، به زودی برنامه ریزی می کنیم تا از نقدهای دلسوزانه رسانه ها بهره مند شویم. باید مشکلات استان را به کمک هم کم تر کنیم و جایگاه مازندران را بالاتر ببریم.

- استاندار با بیان این که ما از تمامی کارشناسان و متخصصان مازندرانی، حتی اگر خارج از استان باشند، حمایت می کنیم، گفت: در حوزه اقتصادی، علاقه مند به جذب سرمایه گذار و مشارکت آن ها در پروژه های مختلف هستیم.

- فلاح در این نشست گفت: به زودی و پس از تعیین معاونان استانداری، سفرهای شهرستانی ام را به شرق و غرب و مرکز استان آغاز می کنم تا از نزدیک و دقیق تر با مسایل و مشکلات مردم آشنا شوم و مسایل مناطق مختلف را در برنامه و طرحی که باید دوماهه آماده شود، لحاظ کنم.

- این نشست بیشتر برای عرض تبریک فعالان ستادهای سابق دکتر روحانی با استاندار و اعلام حمایت و آمادگی برای همکاری آن ها، برپا شده بود. فلاح در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد: درست است که ستادهای دکتر روحانی تعطیل شده است، اما گفتمان ما که تعطیل نشده و تازه اغاز کار ماست.

- وی درباره حکم مشاور عالی به رحیم طوسی گفت: من روزانه ملاقات های زیادی دارم و طوسی در دسترس ترین فرد و شخص معتمدی است. او به من کمک می کند تا ملاقات هایم هماهنگ شود و برخی کارها را پیش می برد. فلاح ادامه داد: ما در استان و در بین نیروهای ستادی، افراد متخصص و توانمند کم نداریم که در زمان و جای مناسب از آن ها استفاده خواهد شد.

- حاضران با چند عدد میوه(انگور و خیار و سیب) و یک عدد کیک یزدی پذیرایی شدند و برخلاف ادعای برخی رسانه های مخالف دولت در استان، بر بیت المال هزینه سنگینی وارد نشد! استاندار در روزهای گذشته هم نشست ها و جلسات دیگری با افراد و گروه های مختلف برپا کرده بود.

یکی از فعالان ستاد سابق دکتر روحانی در پایان نشست در گفت گو با خبرنگار مازندنومه، ضمن بی اساس خواندن برخی مطالب رسانه ای گفت: این یک دیدار صمیمانه یاران قدیمی با دکتر فلاح بود و استاندار برای ملاقات هایش نباید از کسی اجازه بگیرد. وی افزود: استاندار در سطوح مختلف با همه کس دیدار می کند، از آن پیرمرد روستایی بگیرید تا مسئولان طراز اول کشور؛ بنابراین برخی موضع گیری ها درباره این نشست معمولی، چیزی جز شیطنت رسانه ای نیست، ما از استاندار وقت ملاقات خواستیم و ایشان هم پذیرفتند، مثل بسیاری از نشست ها و جلسات که با هماهنگی قبلی صورت می پذیرد.


  • شنبه 6 مهر 1392-0:0

    درود بر جناب فلاح و درود بر روسا و اعضای ستاد دکتر روحانی. امیدوارم از تمام گروه ها،احزاب و شخصیتهای خاص حامی دکتر روحانی و جناب عارف در این جلسات استفاده شود.

    • جمعه 5 مهر 1392-0:0

      همتون سرکارید بخصوص مازند نمونه!

      گذشت زمان دلیلی بر این ادعاست.

      • جمعه 5 مهر 1392-0:0

        جناب آقای دکتر فلاح استاندار محترم. لطفا جلسه ای هم با سازمان های مردم نهاد و انجمن های دوستداران میراث فرهنگی برگزار نمایید تا از واقعیت های پشت پرده عملکرد مدیران نهادها و ادارات کل آشنا شوید تا در تصمصم گیری ها با آگاهی بیشتری عمل نمایید.

        • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

          جناب اقای صادقی از حضرتعالی و پایگاه مازند نومه که خود را کاملاً مستقل می داند و در معرفی آقای فلاح بعنوان یکی از گزینه استانداری و حمایت از ایشان نقش بسزایی ایفا نمودید ، انتظار می رود که نسبت به نقد منصفانه از عملکرد ایشان داشته باشید ، بعنوان مثال جای خالی دکتر کریمی مله بعنوان یکی از عناصر برجسته،فرهیخته و نیز اعتداگرا استان حداقل در معاونت سیاسی استانداری مازندران احساس می شود.

          • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

            وقتی زنان غایبند............ ایا نگاه قبل در دولت تدبیر و امید عوض خواهد شد

            • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

              آيا در بين ملاقات كنندگان بانوان هم حضور داشتند و در مورد مطالبات زنان استان حرفي به ميان آمد؟

              • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                جلسه به خاطر رفع تکلیف بود عملا توجه ای به یاران روحانی در استان مازندران اقای دکتر فلاح ندارند چرا که همیشه بیشتر حرف خالی تحویل دوستان زحمت کش میدهد گذشت زمان واقعیت ها را ثابت و به عرض دکتر روحانی میرسد

                • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                  آقاي قلاح خودت هشت سال قبل كجا بودي؟ اونا بازيت گرفتن؟ چرا چون با هاشمي بودي. حالا فلان آقا كه هاشمي را توهين مي كرد و برا سايه اش تير مينداخت سينه چاك شده كه جلوي شيخ قاسمي قد علم مي كنه؟ دكتر سوابق بادنجون دور قاب چين هاي دور و برت رو بشناس. ايناكه راي اوردن همه رو يه جا عوض كرده بودن حالا سهم خواهي مي كنن؟ تا قبل از انتخابات روحاني را دست پرورده هاشمي مي خوندن حالا تو جلسه ميگن آروم تر با نمايندگان و ... هماهنگ باش!! اونا چه سهمي در اين حماسه داشتند؟ بله تعامل خوبه ولي شل بياي همه رو خواهي باخت.

                  • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                    آقای فلاح استاندار مازندران شدند، یعنی استانی که مردمش همه گروه سلیقه دارند، چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا، دولت هم دولت جمهوری اسلامی است، وقتی دولتی رای می آورد شخصی نیست ، دولتی در درون نظام است، کم لطفی است خودی و غیر خودی شروع شود! نباید مازندران چوب این آسیبهای سیاسی را بخورد! خداکند دکتر فلاح نگاه فراجناحی دکتر روحانی را لحاظ کند!

                    البته مطمئن هستیم ایشان و اطرافیانشان اهل اعتدال و تدبیر هستند

                    • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                      اقای قلی پور به هر فرد یا گروهی برای دیدار وقت نمیدهد برای انکه افکار عمومی مخدوش نشود نمیگویم فعلا ساکتیم

                      • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                        برای خودم و رای به روحانی و کار شبانه روزی که در ستاد کردم واقعا متاسفم

                        • مازندرانيپاسخ به این دیدگاه 2 0
                          پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                          مديريت سايت خواهشا اطلاع رساني شود
                          آقاي دكتر فلاح استاندار محترم
                          احتراما از مديران ... براي ابقاي همسرشان كه رئيس يكي از ادارات دولتي ...مبلغ ؟ بودجه ملي به استان در مرداد 92 تخصيص داده شد ومبلغ 20 ميليارد ريال بودجه ملي به استان را به همان اداره تخصيص براي ابقاي همسرش كه مدير آينده بگويند شوهر من مي تواند براي شما بودجه فراهم كند ودر آن پست ابقا شود
                          آقاي استاندار مبارزه با فساد اداري را اول از بدنه خودت شروع كن
                          استادار عزيز بخداي واحد همين افراد هستنند ابروي استان مي برند از شما تقاضاي عاجزانه داريم اين قضيه را پيگري تا در بخشهاي ديگر هزينه شود

                          • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                            aدکتر فلاح مرد خرد و تدبیر است و به درستی دوستان و یاران اهل خرد و اندیشه را می شناسد .

                            بی تردید مشاورت و مصاحبت با اصحاب ستاد دکتر روحانی می تواند راهگشا باشد.

                            • ابراهیم زادهپاسخ به این دیدگاه 2 2
                              پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                              هم مطالبات و پیشنهادات فعالان ستاد دکتر روحانی منطقی و به حق بود و هم استاندار نشان دادن اهل تدبیر و اعتدال هستند. باید به ایشان اعتماد و از او حمایت کرد. از تجلیل استاندار از یاران وفادار روحانی و خود نیز نباید غافل بود که انصافا نشان داد قدرشناس هستند.

                              • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                                جلسه خوب و مفیدی بود. آقای فلاح نشان داد مدیری باتدبیر است و در جای خودش قاطع است و خوب تصمیم می گیرد

                                • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                                  هردم از این باغ بری می رسد... این یعنی کاملا جناحی کار کردن...پس چرا شعار دروغ فراجناحی بودن می دهید. معنی تدبیر و امید این بود .جالب ترین موضوع در نشست بالا سخنان اقای شیخ صفر بود که نگویید سهم خواهی بگویید نتیجه زحمت .

                                  • ماه تابانپاسخ به این دیدگاه 6 0
                                    پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                                    -دل صاحب بچه آب می شه تا تغییرات انجام بشه
                                    -به پرونده های افراد در قبل از انقلاب توجه کنید ...
                                    -فکر نکنید همه دوستان شما آدمهای قوی هستند و حلال مشکلات. هجوم تبلیغاتی و شانتاژ و موج آفرینی دلیل بر قوی بودن مدیریتی نیست
                                    - در تشخیص مدیر از غیر آن عاقلانه و عالمانه عمل کنید.
                                    - افرادی که مسئولیت تشخیص برترین مدیران را برعهده دارند به دوستی ها و علاقه ها عمل نکنند بلکه به توان و قدرت مدیریتی و صداقت و درستکاری و پاکدستی توجه کنند.
                                    - جهادی بودن یک حسن بزرگ است ولی افرادی که از مواهب جنگ و جهاد تا توانستند بهره کشی کردند و سرمایه بر سرمایه خود افزودند و حریص و طماع هستند را مشاور خود قرار ندهید ولو اینکه سابقه جبهه و جهاد داشته باشند.
                                    دختر شما و خیرخواه شما

                                    • اعتدال گراپاسخ به این دیدگاه 2 7
                                      پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                                      بادرود نپرسید کی ام اما از کودکی در تظاهرات در جنگ در دانشگاهها انجام وظیفه کردم دستی از دور بر برگهای نا نوشته تاریخ دارم جناب اقای صادقی به اقای فلاح بگویید این ره به ترکستان است .صرف یک رای وستاد نمیتواند حقی بر حکمت بر مردم پیدا کند بودند بیدارگرانی که بون شرکت در ستاد تبلیغ مرد اعتدال گرا را کردند درجناح اصلاح طلبان که شما از انها نام میبرید خودم شاهد بودم که به بیت المال مردم رحم نکردند .امروزخوب بیاندیشد که فردا دیر است

                                      • آرزوی موفقیت پاسخ به این دیدگاه 5 2
                                        پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                                        با آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزانی که در دولت تدبیر و امید خدمت می کنند، می خواهم بگویم اکثریت اعضای مجمع نمایندگان استان با آقای فلاح همراه هستند.

                                        • پنجشنبه 4 مهر 1392-0:0

                                          احسنت به یاران روحانی که آنچه ما در دل داشتیم آنها فرمودند تغییرات کند است من به صراحت می گویم و می توانید تحقیق کنید بیشتر بچه های ... به روحانی رای دادند آیا صحیح است یک عضو جبهه پایداری ...بر ما مسلط باشد


                                          ©2013 APG.ir