تعداد بازدید: 4650

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 4 مهر 1392-2:21

پاییز با سیل/مازندران را آب خواهد برد

با بارش نخستین باران های پاییزی در مازندران، شهرهای مختلف استان از جمله میاندورود، گرفتار آبگرفتگی و سیل شدند/اگر فکری به حال خروجی آب و یا مهار آب در بالادست نشود، این سیلاب باعث مرگ صدها نفر خواهد شد+عکس


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: در نخستین روزهای پاییز و آغاز بارش باران در مازندران، از شب گذشته تا عصر امروز به تدریج شهرهای مختلف استان گرفتار آب گرفتگی و سیل شدند.

بارندگی شدید دیشب و امروز باعث روان شدن آب در برخی شهرهای مرکزی استان به ويژه ساری، میاندورود و قائم شهر شد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش، بارندگی های دیشب و امروز عصر باعث ایجاد سیلاب در روستاهای جامخانه ،داربکلا و اوسا در میاندورود شد.

 شدت بارش ها و وزش باد شدید به گونه ای بود که برای ساعاتی برق برخی از مناطق شهرستان میاندورود قطع اما با تلاش پرسنل اتفاقات اداره برق، مشکلات مرتفع شد.

سیل امروز میاندورود(عکس از: وبلاگ دارابکلا20)

به گزارش مازندنومه در اثر ریزش آب به معبر اصلی جاده ساری – نکا و روان شدن آب به داخل زیر گذر تازه افتتاح شده جامخانه، این معبر لبریز از آب و محور مواصلاتی برای ساعتی مسدود شد و جاده به صورت یکطرفه باز بود که پس از حضور بخشدار مرکزی و مسئولان ذی ربط جاده بازگشایی شد.

 عباس غفوری -بخشدار مرکزی میاندورود- با اشاره به خطر بارندگی های شدیدتر در فصول بارانی سال، افزود:اگر فکری به حال خروجی آب و یا مهار آب در بالادست نشود، این سیلاب باعث مرگ صدها نفر خواهد شد.

وی گفت:با عنایت به اینکه آب های بالادست به صورت تجمیعی وارد جاده مواصلاتی می شود، خطر مرگ برای مسافران و وسایل در حال تردد از جاده اصلی جدی است.

 غفوری از چندین جلسه هماهنگی با حضور مدیرکل بحران، ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه های ذی ربط جهت مهار آب در روستای داربکلا و خیابان پیروزی خبر داد و گفت: متاسفانه با مخالفت برخی از اهالی این خیابان و مقاومت در جهت اجرای پروژه ایجاد کانال آب جهت انتقال بخشی از آب های بالادست به رودخانه دارابکلارود، این پروژه با تامین اعتبار 300میلیون تومان کماکان معلق مانده است.

سیل امروز میاندورود(عکس از:وبلاگ دارابکلا20)

 وی به حضور در صحنه حجت الاسلام ملاکریمی -دادستان شهرستان میاندرود- اشاره کرد و گفت:وی با قاطعیت نسبت به اجرای این پروژه واکنش نشان و از به کار گیری قوه قهریه قضایی در راستای اجرای این پروژه هشدار داد.

غفوری به مشکلات سیلاب ایجاد شده در روستاهای پایین دست هم اشاره کرد و گفت:همین آب به روستاهای پایین دست و شهر سورک نیز وارد می شود و مردم در آنجا نیز با مشکلات شدید آبگرفتگی منازل و معابر مواجه می شوند.

وی تاکید کرد:در صورت اجرایی نشدن اقدام جدی در این زمینه در سال های آتی باید شاهد تلفات جانی و خسارات مالی شدیدتری باشیم.

سیل امروز میاندورود(عکس از:وبلاگ دارابکلا20)

گفتنی است اوایل شهریورماه سال گذشته بود که بعد از دوساعت بارندگی، سیل، میاندورود را درنوردید و باعث بسته شدن محور نکا-ساری شد. بیشترین خسارات هم در روستای داربکلا مشاهده شد.

محمد دامادي -نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامی- سال گذشته در چنین روزهایی در بازديد از مناطق سيل زده میاندرود گفته بود: عملکرد سازه هایی که برای جلوگیری از سیل بنا شد به هیچ وجه کارشناسی شده نیست و هر مهندسی به راحتی می تواند این حرف را تایید کند.

این نماینده مجلس این را هم گفت که جنبه ايمني و فنی در طراحي سازه ها لحاظ نشده است و بنیاد مسکن و مسئولان اجرايي باید پاسخ گو باشند.

بازدید محمد دامادی از مناطق سیل زده میاندورود(شهریور 1391)/عکس:مازندنومه

وي با بيان اينكه مردم چه گناهي دارند که طعمه افتتاح های غیر کارشناسی برخی از مسولان می شوند،گفت: در قبال خساراتی که وارد شد و مزارع و خانه های مردم زیر آب رفت چه کسی باید پاسخ گو باشد؟

نماينده مردم شهرستان هاي ساري و مياندرود خطاب به استاندار وقت گفت : چرا به این مردم وعده می دهید اما عمل نمی کنید؟ آقای استاندار که در مرکز استان و در فاصله 10 كيلومتري مياندرود هستند پس کی قرار است این طرح ها، اجرایی و مشكلات به شكل ریشه ای حل شود؟!

دامادي گفت:مردم از ما انتظار دارند و بنده به طور جدی پیگیر مسائل به وجود آمده خواهم بود.

یک سال از گفته های این نماینده گذشت اما دوباره با بارش اولین باران پاییزی، بار دیگر آب و سیل مهمان خانه های مردم میاندورود شد.

سیل سال گذشته میاندورود/عکس:مازندنومه

شجاعی و دامادی در بازدید از مناطق سیل زده میاندورود(تابستان 1391)/عکس:مازندنومه


  • يکشنبه 7 مهر 1392-0:0

    دوباره تصاویر زیبای آقای دامادی و شجاعی و یاران را در مناطق سیل زده مازندران عزیزمان را در آینده نزدیک خواهیم دید!!! ثروت ملی برای آقایان آقا زاده ها و کار و فقر و فلاکت اسیری بعد از سیل و طوفان و... برای مردم زحمتکش! خدواند آخر و عاقبت این کشور را به خیر کند!

    • شنبه 6 مهر 1392-0:0

      همانگونه که استاد زمانی فرمودند مدیریت ناکارآمد در بهشهر همچنان ادامه دارد. باران دو روز اخیر موجب جاری شدن سیلاب در شهر و تعطیلی بازار و ترافیک شدید شد و همه نگران تکرار سیل سال گذشت بودند. خیابان های گل آلود در بخش شرقی شهر، ترافیک شدید در کمربندی و باز هم جمع شدم آب در پشت سرعت گیرهای غیر استاندارد و بلند شهری نشانه آشکاری از عدم تخصص کادر مدیریتی شهرداری بهشهر دارد. آقایان شورا نشسته! لطفا برخیزید و با انتخاب شهرداری توانمند و دانشگاه دیده بهشهر تاریخی را نجات دهید. ما منتظر اجرای وعده های زیبای شما در ایام انتخابات هستیم.

      • زمانی - تهرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
        جمعه 5 مهر 1392-0:0

        سیل تاریخی سال گذشته بهشهر و مناطق افراد که نشان از ناکارآمدی دولت وقت در حفظ محیط زیست و حفظ حقوقی محیط زیست منطقه و تخریب مستمر و تاسف بار منابع طبیعی و جنگلی منطقه داشته، درک و پیام درستی به مدیران شهری و مسولان منطقه ای بدست نداده است و تکرار این روند تاسف بار، خود نشانی از همان مدیریت ناکارآمد می باشد...


        ©2013 APG.ir