تعداد بازدید: 4578

توصیه به دیگران 7

پنجشنبه 4 مهر 1392-22:20

مقیمی: سفر بودم، به معارفه نیامدم

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: ماچ و بوسه و برپائی مصافحه و معانقه، دست دادن و سر یک میز ناهار و شام خوردن، آیا چالش ایران و آمریکا را حل می کند؟/عزل و نصب ها ازجمله اختیارات استانداریست+ حاشیه های یک جلسه+عکس


 مازندنومه، سیده نصیبه دوستدار: درجلسه شورای اداری نکا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سپاه ناحیه نکا برگزارشد، احمدعلی مقیمی درخصوص مذاکره با آمریکا گفت: وقتی مذاکره با آمریکا این جار و جنجال ها را به وجود آورده، ماچ و بوسه و برپائی مصافحه و معانقه، دست دادن و سر یک میز ناهار و شام خوردن، آیاچالش ایران و آمریکا را حل می کند؟ اگر جواب مثبت است،پس ما صد تا روبوسی می کنیم،اما باید در نظرگرفت که حرف امام و آقا چیست؟

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان این که مشکل ما با غرب با این راه حل ها برطرف نخواهد شد، به سخنرانی های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: آقا با هدفی مشخص، به طور آشکار، نظرشان را اعلام کردند.

 وی با بیان گوشه ای از سخنان رهبر که آمریکا در چند مرحله اصرار به مذاکره داشت و این که ما به این شرط که دشمنی تان رابردارید، مذاکره می کنیم، افزود: حرکت آقا تاکتیکی جدید برای شرایطی خاص است و ایشان سیاست امروز را نرمش قهرمانانه بیان کردند.

 مقیمی فرایند اصرار آمریکا و سخنان رهبر را باشرط ترک دشمنی شرح داد و تصریح کرد: دریافت چندنامه برای مذاکره و پاسخ روحانی، در واقع جواب نامه اوباما بوده و نپرداختن رسانه ها به این موضوع اشتباه است.

این مسئول اعتماد به غرب و آمریکا را غیرمعقول دانست و گفت: به حتم پس از جلب اعتماد و عقد قرارداد و آزادکردن سرمایه های ما، انتظار دارند در مبحث سوریه پای خود را کنار بکشیم و در امور فلسطین دخالت نکنیم؛بنابراین فرض محال است که با دو ماچ و بوسه مشکلات ما حل شود.

وی با بیان این جمله که من دنبال تنش نیستم و آقا فرمودند نرمش قهرمانانه را در دستورکار خود قرار دهیم، تأکیدکرد: ما آماده مذاکره بر مبنای فرامین آقا هستیم، آمریکا هر زمان در رفتارش منویات رهبری را ترسیم کرد، ماهم درخدمتش هستیم.

 *مسافرت بودم

در پایان جلسه شورای اداری، مقیمی به سوالات ما پاسخ داد.

*مازندنومه: جناب مقیمی چرا در روز معارفه استاندار و در دیدارش با مجمع نمایندگان، حضورنداشتید؟

- مسافرت بودم. ازطرف کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه باهیئت رئیسه، جهت حوزه پایانه ها برای امور ریلی و مونوریل و قطارهای روی زمین سفر به مالزی داشتیم تا بتوانیم قراردادی را برای کلان شهرها و همچنین تهران منعقد کنیم.

*مازندنومه:نظرتان درخصوص تغییرات مدیریتی استان چیست؟ آیا نماینده ها باید در انتصابات دخالت کنند؟

- عزل و نصب ها ازجمله اختیارات استانداریست، قطعأ استاندار کارآمد و دلسوز، باتوجه به بودجه ای که داریم با دید اقتصادی می تواند از ظرفیت های منطقه و استان استفاده کند.

امید است استاندار نیروهائی را انتخاب کند که مشی ای را که رئیس جمهوری و وزیرکشور دارند، داشته باشند و بازوان امین برای استاندار باشند.

*مازندنومه: اگر سخنرانی روحانی و احمدی نژاد را در نیویورک کنارهم بگذاریم چه نتیجه ای عاید ما می شود؟ آیا در این زمینه پیشرفت نداشتیم؟

 - هر دو در حوزه خود و زمان خود، سخنرانی خوبی داشتند، نگاه راهبردی را اعلام کردند و نرمش قهرمانانه هم رعایت شد.

ما مشکلی با آمریکا نداریم، آن ها باید از دشمنی دست بردارند، مذاکره کردن باید بر مبنای منویات و فرامین آقا باشد.

با به رسمیت شناخته شدن انرژی هسته ای و رفع محرومیت ها و تحریم ها و آزادکردن سرمایه ایران می تواند زمینه را برای تفاهم و مذاکره آماده کند.

*در حاشیه جلسه

درپایان جلسه شورای اداری نکا، نماینده کولی های عباس آبادی شهر نکا، ضمن اعتراض به نامه شهرداری، مبنی بر اینکه تا 72 ساعت دیگر منازل تعبیه شده در طرح تعریض جاده عباس آباد باید تخلیه شود، گفت: خانه خود راتخلیه کنیم و کجا برویم؟

وی با اظهار نگرانی خطاب به مقیمی گفت: یادتان هست در روزگاری که قرار بود دور جدید نماینده شوید، عضو افتخاری عباس آباد شدید و اعلام کردید که  از این پس من هم عباس آبادیم! حالا بفرمایید بعد از حضور مردم و گرفتن رأی حداکثری، چرا امروز به داد ما نمی رسید و این مردم را از بی خانمانی نجات نمی دهید؟ مردم با آمدن فصل سرما و شروع مدارس، کجا بروند وقتی سرپناه ندارند؟ آیا نباید قبل از اجرای طرح، یک فکری به حال مردم این منطقه می کردید؟

 مقیمی گفت: من اطلاعی ندارم، بروید از فرماندارتان بپرسید، او پاسخگوست.

نماینده عباس آبادی ها یادآور شد: از زمان عضویت افتخاری شما در عباس آباد تابه حال، چه کردید آقای نماینده که حالا برای رسیدگی به امور مردم حوزه انتخاباتی تان می گوئید چیزی نمی دانم و فرماندارتان باید جواب دهد؟

 مقیمی در پاسخ تصریح کرد: آمدم تا هویت شما را به شما برگردانم...

نماینده عباس آبادی ها گفت: کدام هویت؟ شما به ظاهر دارید به ما هویت می دهید و در واقع با اجرای یک طرح غیرکارشناسی و آوارگی مردم حاشیه نشین نکا، به ما هتک حرمت کردید، چه کسی پاسخگوست؟

 مقیمی در پاسخ گفت: بادی که می آید همه را می برد،حالا شما بگوئید برای مردم نکا و ایران چه کردید؟ آدم خوب توی عباس آباد زیادند، ولی ما و شهرنکا را به بدنامی به خاطر وجود منطقه عباس آبادمی شناسند.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز بعد از گذشت چندسال تصمیم گرفتیم،کار را عملیاتی کنیم. از راه نصیحت که ره به جائی نبردیم، من ازجمله نمایندگانی هستم که بیشترین حضور را در کنار شما داشتم، با عباس آبادی ها نشستم، چای خوردم ودرد دل شان را شنوا بودم، خواهش کردیم وضع تان را تغییر دهید و خود را از ناخلف ها مجزا کنید، اما این کار رانکردید.

مقیمی تصریح کرد: کارهای فرهنگی زیادی همچون استقرار روحانی ، افتتاح مدرسه،مرکز بهداشت و درمان،  بهزیستی و... آوردیم،ولی ما که نمی توانستیم دست روی دست بگذاریم و شهر را به عده ای خاص بفروشیم. کمی سختی دارد، ولی حتمأ آینده خوبی دارد.

در ادامه خبرنگار مازندنومه با اشاره به این نکته که فرماندهی انتظامی استان اجرای طرح ضربتی جمع آوری کارتن خواب ها، متخلفان، و شناسائی و تخریب اماکن مشکوک را مدیون همکاری همین مردم عباس آباد است،افزود: چطور آنها را متهم به همکاری نکردن می کنید، آنها فی نفسه با کل طرح مشکل ندارد و فقط شاکی هستند که چرا طرحی بدون کار کارشناسی انجام می شود و تعداد زیادی از مردم را بی خانمان می کنید؟ دانش آموزان اول مهر باید به مدرسه می رفتند که با تخریب منازل به حتم از ادامه تحصیل باز می مانند.

مقیمی در پاسخ گفت: سعی می کنیم شأن مردم خوب این منطقه را حفظ کنیم. نیروی انتظامی، بسیج و مردم همه طالب هستند که خوب و بد این منطقه تفکیک شوند؛ به همین دلیل به کمک نیروی انتظامی در چند روز گذشته به تخریب منازل و جمع آوری اراذل و اوباش و عاملان توزیع مواد مخدر اقدام شد.

وی بابیان این مطلب که باید فضای قابل سکونتی برای شان فراهم کرد، گفت: تجمع چند خانوار در فضائی کوچک از منظر روحی، روانی بر خانواده اثرات نامطلوبی دارد که باید این بافت از شهر دورشود.

 گفتنیست: فرماندار نکا درپی تماس تلفنی ما گفت: عباس آباد جزو حوزه شهری است و مقرر شد طرح تفصیلی در این منطقه با تعریض 16 متر اجرا شود.

رجبی درپاسخ به این سوال که با تخریب منازل، ساکنان کجا اسکان پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: فعلأ درموقعیت تخریب هستیم و برای اسکان هم هنگام تخریب چاره اندیشی می شود. فعلأ مقدور نیست تمام مراحل طرح راتشریح کنم و الان چند منزل تخریب شده که مربوط به کارتن خواب های دوره گرد بودند.


  • شنبه 6 مهر 1392-0:0

    ...
    الأن گدا و دارا وسیاسی و غیرسیاسی میدونن کجای کارن واز دنیا و زندگیشون چی میخوان
    بخدا 8 سال کشورعزیز ما نابود شد...

    • جمعه 5 مهر 1392-0:0

      یکی از عقل می بافد، یکی طامات می بافد، بیا این داوری ها را به پیش داور اندازیم....! این همه شعار و حرف گرایی و چشم بستن به روی واقعیات و حقایق بس است دیگر. سرنوشت دولت پاک مدعی شما را بس...؟؟؟!!!

      • جمعه 5 مهر 1392-0:0

        آقایان مسئولین محترم! دولت احمدی نژاد و استفاده ابزاری! از فرهنگ ایثار و شهادت به سر اومده! نفرین خدا بر اونهایی که به اعتقادات و دین مردم خدشه وارد کردند!

        دولت تدبیر و امیده! به جای لباس بسیجی پوشیدن و چفیه به گردن انداختن و تظاهر، باید تفکر و عمل بسیجی داشت و مرد میدان بود.
        مگه دکتر روحانی خودش یه ایثارگر و بسیجی نبود؟ باید تو سخنرانی سازمان ملل لباس بسیجی می پوشید و حرفه های با تاریخ مصرف داخلی می زد یا اینکه با تکیه و پایبندی بر اصول نظام، محکم و استوار حرفشو زد و با موضع گیری اصولیش اسراییل را به انزوا کشانید و اکثر کشورهای به نام جهان با ایشان دیدار کردند.
        زمان حرف و شعار گذشته، وقت وقت عمل است. مردم ایثار و گذشت و فداکاری را باید در گفتار و رفتار و کردار و عملتان نظاره گر باشند و لا غیر

        • الیاس صبوریپاسخ به این دیدگاه 3 0
          جمعه 5 مهر 1392-0:0

          واقعأجای تأسف داره

          دو روز دنیا چرا باید اینگونه زندگی کرد.

          روزی برای پست به مردم وعده میدیم وروزی دیگر فراموش میکنیم مسئولیم

          واقعأ تأسف داره


          ©2013 APG.ir