تعداد بازدید: 3580

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 4 مهر 1392-23:30

از شنیدن خبر سیل متاثر شدم-فلاح

گزارش نخستین افتتاح استاندار جدید/با حضور ربیع فلاح سالن چند منظوره ورزشی روستای ماکران شهرستان میاندرود افتتاح شد/ استاندار: بنده خود ورزشکار بوده و به ورزش هم علاقه دارم و اکنون نیز بیشتر اخبار ورزشی روز کشور و جهان را دنبال می کنم+عکس+حاشیه ها


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز با حضور استاندار مازندران، سالن ورزشی چند منظوره روستای ماکران با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در بخش گهرباران شهرستان میاندرود افتتاح شد.


 فرماندار میاندورود در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:شهرستان میاندرود دارای 18 درصد جمعیت شهری و 82 درصد جمعیت روستایی است که شغل 58 درصد مردم این شهرستان کشاورزی است.

زارعی به 9 کیلومتر ساحل بخش گهرباران و جنگل های انبوه شهرستان هم به عنوان ظرفیت های ویژه گردشگری اشاره کرد و گفت:در این حوزه نیز شهرستان دارای زمینه های مستعدی جهت پیشرفت است.

این مسئول به کم عرض بودن جاده گهرباران به عنوان مشکل اصلی مردم این بخش اشاره کرد و گفت:به دلیل عبور و مرور کانتینرهای سه بنگاه اقتصادی بزرگ، این جاده جوابگوی نیاز مردم و شهرستان نیست.

زارعی مشکل آب آشامیدنی را هم یکی دیگر از مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: البته ما در کمیته برنامه ریزی شهرستان، رویکرد حل مشکل آب شرب را در دستور کار قرار داده ایم.

*حضور استاندار مایه دلگرمی است

احمد سعادتمند –مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران- هم گفت:فونداسیون این سالن در سال 1377 انجام شد و از سال 1385 هم با مشارکت مردم، عملیات روند اجرایی رو به شتابی داشت و امروز بعد از سالها این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلون تومان به بهره برداری رسیده است.

سعادتمند با بیان اینکه از این مبلغ مقدار 200 میلیون تومان توسط مردم و شوراهای اسلامی تامین شده است افزود: 320میلیون تومان هم توسط دولت و اداره کل ورزش و جوانان هزینه شده است.

وی به افتخار آفرینی ورزش مازندران طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: از هفت کشتی گیر تیم ملی پنج کشتی گیر مازندرانی بودند که سه ورزشکار موفق به کسب مدال  طلا شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندان ادامه داد: در جلسه شورای اداری روز شنبه، این ورزشکاران تجلیل خواهند شد.

وی از برگزاری تنها تور بین المللی آسیا با حضور 9 کشور در شهرستان چالوس خبر داد و گفت:حضور استاندار محترم در مراسم استقبال از قهرمان کشتی و در این مراسم مایه دلگرمی ماست.

*با شنیدن خبر سیل متاثر شدم

ربیع فلاح جلودار در این مراسم با بیان اینکه بنده خود ورزشکار بوده و به ورزش هم علاقه دارم، افزود:اکنون نیز بیشتر اخبار ورزشی روز  کشور و جهان را دنبال می کنم.

استاندار مازندران از مشارکت مردم روستای ماکران در ساخت این سالن ورزشی تقدیر کرد و گفت:شوراهای اسلامی و دهیاری باید مردم را به کشاکرت تشویق و با ارتباط مستمر خود با ارگان های دولتی در راستای بهبود فضای زندگی و معیشتی مردم گام بردارند.

وی وضعیت خاص شهرستان میاندرود را مورد توجه قرار داد و گفت:این شهرستان به سبب وجود شاهراه های ارتباطی هوایی ،زمینی و ریلی و همچنین با توجه به دارا بودن ظرفیت های گردشکری باید سرآمد و الگوی شهرستان های دیگر استان باشد.

استاندار مازندران به وجود واحدهای صنعتی فعال در این شهرستان اشاره کرد و گفت:اگر در این منطقه با مشکل اشتغال روبرو هستیم باید در مدیریت خود شک کنیم چرا که نتوانستیم از این ظرفیت ها خوب استفاده کنیم.

فلاح به سیل دیشب روستاهای لالیم، جامخانه، دارابکلا و اوسا هم اشاره کرد و گفت:بنده با شنیدن این خبر بسیار متاثر شدم.

وی ادامه داد: اراضی بسیار خوب و شیب دار در این روستاها وجود دارد که نمی توان در آن کار عمرانی کرد، بلکه باید در آن درختان مثمر کاشته تا هم مردم منتفع شده و هم خاک منطقه از فرسایش نجات یابد.

استاندار مازندران شکل گیری طرح جامع در ارتباط با اراضی شیب دار را از اولویت های مدیریت بحران در منطقه عنوان کرد و گفت:باید با انجام این کار و پیگیری آن از روند تخریب خاک جلوگیری شود.


وی به اهمیت ورزش در استان مازندران اشاره کرد و گفت:امروز جای افتخار برای بنده است که در یکی از اولین برنامه های کاری خود در افتتاح این پروژه حاضر هستم.

فلاح با بیان اینکه مازندران در همه زمینه ها سرآمد است، افزود:کمبودهای جزئی در همه نقاط جهان وجود دارد و باید تلاش شود تا از این کاستی های بکاهیم.

وی طولانی شدن مدت انجام این پروژه را ناشی از همان مشلات دانست و گفت:باید تلاش شود تا با برنامه ای مدون، مدت زمان اجرای پروژه ها را کم کنیم.

*حاشیه ها:

• ورود تیم دوچرخه سواری شهرستان میاندرود پیشاپیش ماشین استاندار و هیات همراه زیبایی خاصی به مراسم داده بود.

• به همراه استاندار، یونسی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری مازندران، آزادی کناری مدیرکل امور روستایی، معافی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان، زارعی فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان محلی و شهرستانی حضور داشتند.

• یکی از جذاب ترین قسمت های این مراسم، ضرب زنی مرشد و نقالی روحی رییس ارشاد شهرستان میاندرود بود که نشان از اوج علاقه یک مدیر فرهنگی، به مسائل هنری داشت. وی با تسلط بر داستان های شاهنامه و با تلفیق فرهنگ دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تصویر ماندگاری را در این روز به ثبت رساند.

• نصب بنر یادبود مرحوم جابر معافی یکی دیگر از این حاشیه ها بود که بارها نیز توسط سخنرانان جلسه یاد و خاطره وی گرامی و از تلاش های او در عرصه اطلاع رسانی قدردانی شد.

• در هنگام سخنرانی فرماندار یکی از روحانیان حاضر در جلسه از بدهکاری 30 میلیون تومانی این سالن سخن گفت.

• انجام حرکات ورزشی و شکست اجسام توسط استادی -قهرمان کشوری- و همچنین انجام حرکات ورزشی تکواندو توسط هدایتی از دیگر برنامه های جذاب این مراسم بود. هدایتی رکوردار ضربه پای نوکیا آبچگی در ارتفاع در جهان است.

• خانم فضلی تنها زن دارنده دو مدال طلای جهان در مازندران نیز در این مراسم حضور داشت.


  • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 6 مهر 1392-0:0

    واقعا اين عزيزان عضو تيم دوچرخه سواري اند يا از اعضاي كميته استقبالند كه با دوچرخه اومدن؟؟؟!!!!! :)

    • شنبه 6 مهر 1392-0:0

      متاسفانه ...، در پي تخريب جناب آقاي يونسي عزيز و گرامي هستند . فردي كه هميشه لبخند بر لبانش است و شما در عكس هم ميتوانيد متوجه باشيد . اميدوارم جناب آقاي معاون عمراني فعلي هم از اين قانون مثتثني نباشند ! آقاي مهمان كه در ... هم اين مطلب را گذاشتي! اگر قانون مي دانيد بايد بدانيد كه طبق ماده 10 قانون خدمات كشوري، 2 وزارت خانه از اين شرايط مثتثني هستند . به اميد موفقيت آقاي فلاح با اين انتخاب عالي .

      • جمعه 5 مهر 1392-0:0

        بسمه تعالی

        آیا استاندار محترم می داند استاندار رئیس جمهور حقوقدان است؟

        بعنوان یک فرد حقوق خوانده از استانی که بیشترین افراد حقوقدان وعلاقمند حقوق را دارد، زیباترین و دوست داشتنیترین وجذابترین ایمیلی را که زندگی دریافت کردم، ایمیلی بود با عنوان ( انتخاب اولین رئیس جمهور حقوقدان را به شما تبریک میگویم) برای من هم که بعنوان یک حقوق خوانده این ایمیل را دریافت کردم، موجی از امید وآرزو با هدف اینکه درآینده شاهد نقض قانون یا بی قانونی در کشور نخواهیم بود یا حداقل اینکه شاهد تخلفات قانونی آشکار نخواهیم بود، را بدنبال داشت. اما بعنوان یکی مازندرانی که مردمش با مشارکت 93٪ و استقبال بیمانند از رئیس جمهور حقوقدان غافلگیر شدهام.

        با مقدمه فوق الاشاره دردی را میخواستم برای مردم استان مازندران بعنوان استانی که همزمان با استان تهران صاحب استاندار جدید گردیدهاند بیان کنم، تردیدی ندارم شما نیز مثل من انتخاب سریع وآنی استاندار را فرصتی مغتنم برای استان تلقی کردید، دریغا که استاندار محترم در اولین انتصاب خود (البته اگر مشاور ارشد را فاکتور بگیریم) در روز روشن قانون را نقض و تخلف جدی نموده است. منظورم معرفی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی است.

        آیا اشتباه نکردم که شنیدم مردی گفت: من یک حقوقدانم و سرهنگ نیستم ...

        همه میدانند مطابق با قانون خدمات کشوری هر گونه بکار گیری افراد بازنشسته دارای ضوابط و مقررات خاصی است که استاندار محترم بدون در نظر داشت آن اقدام به معرفی فردی بازنشسته بعنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استان نمود که درتعارض آشکار با ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری است که بقرار ذیل می باشد:

        ماده 95 - به‌کارگیری بازنشستگان متخصص(با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر) در موارد خاص به عنوان اعضاء کمیتهها، کمیسیون‌ها، شوراها، مجامع و خدمات مشاوره‌ای غیرمستمر، تدریس و مشاوره‌های حقوقی مشروط براین که مجموع ساعت اشتغال آنها در دستگاههای اجرائی از ساعت اداری کارمندان موظف تجاوز نکند بلامانع می‌باشد.

        حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کار هفتگی معادل کارمندان شاغل مشابه تعیین، و پرداخت می گردد.

        آقای استاندار آیا خدا وکیلی اصلا می دانید قانون خدمات کشوری یعنی چه؟





        ماده 41 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت:

        ماده41ـ هر نوع به کارگیری افراد بازنشسته در وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و کلیه دستگاههای موضوع ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و مؤسسات و شرکتهای وابسته و تابع آنها و هر دستگاهی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌نماید، جز با تصویب هیأت وزیران تحت هر عنوان ممنوع می‌باشد. (ایثارگران تا قبل از سی سال خدمت از حکم این ماده مستثنی هستند).

        کلیه قوانین عام و خاص مغایر با این ماده ملغی الاثر است.


        ©2013 APG.ir