تعداد بازدید: 4116

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 مهر 1392-11:45

مازندران، دلاور می خواهد

در استقبال از حضور دوباره دلاور بزرگ نیا در استان مازندران(4)/دلاور بزرگ نیا جزو معدد مدیران مازندرانی است که عرصه فرهنگ ، هنر و  میراث را به خوبی می شناسد،  فیلم می بیند، کتاب می خواند و پیرامون محصولات و آثار فرهنگی صاحب نظر است.


مازندنومه؛عباس مهدوی، مدیرسایت گردشگر آنلاین: برای انتصاب ربیع فلاح در سمت استانداری مازندران یادداشت ها و تحلیل های متعددی در مازندنومه منتشر شد.

پیشتاز این جریان سازی در مازندنومه، لطف الله آجدانی -مدرس دانشگاه و سخنگوی کانون تدبیر و امید مازندران- بود.

در یادداشت چند روز پیش آجدانی نکته ای ذکر شده بود که استاندار جدید مازندران برای موفقیت و کارآمدی هرچه بیشتر باید سرلوحه فعالیت هایش قرار دهد.

 آجدانی از استاندار خواسته بود که برای پیشبرد اهدافش به نقد و تحلیل رسانه ها توجه کند؛ رویکردی که جزو نقاط قوت مدیریتی سیدعلی اکبر طاهایی -استاندار پیشین مازندران- محسوب می شد.

معرفی توانمندی و داشته های مدیریتی افراد در رسانه ها لزوماً با هدف تحمیل مدیران به استاندار نیست، بلکه در راستای شناخت و رصدی است که در دوران فعالیت یک مدیر انجام می گیرد.

سردبیر مازند نومه هم در یادداشت اخیر خود، به معرفی و پیشنهاد یکی از کارآمدترین مدیران مازندرانی پرداخت که یاد او همواره  با تحسین همگان همراه است.

دلاور بزرگ نیا جزو معدد مدیران مازندرانی است که عرصه فرهنگ ، هنر و  میراث را به خوبی می شناسد،  فیلم می بیند، کتاب می خواند و پیرامون محصولات و آثار فرهنگی صاحب نظر است.

بزرگ نیا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پایه گذار رویدادهایی است که پیش از این هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته بود.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش ، جشنواره بین المللی تئاتر اکو ، تلاش برای بین المللی شدن جشنواره شعر علوی، از جمله رویکردهای وی برای ارتباط و تعامل برای کشورهای همسایه بود.

حضور او در سازمان مهم میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هم سرمنشأ تحولاتی بودکه تداوم نیافت؛ سازمانی که حتی دارای یک ساختمان آبرومند نبود،اما با تلاش های بزرگ نیا به مکان فعلی این سازمان در خیابان جام جم ساری منتقل شد و جایگاهی مناسب یافت.

گردشگری مازندران برای معرفی در ابعاد داخلی و خارجی محصولی در چنته نداشت. بزرگ نیا سفارش ساخت اثری تصویری را داد که با سه زبان فارسی ، عربی ، انگلیسی و توسط مهدی قربانپور -کارگردان مازندرانی- تولید شد. این مجموعه هنوز هم تنها اثر تصویری است که در مناسبت ها و آیین های مختلف پخش و در قالب بسته های فرهنگی هدیه داده می شود.

بزرگ نیا رمز موفقیت گردشگری مازندران را احیای فرهنگ بومی و میراث فرهنگی آن می داند و معتقد است که این استان جاذبه های بسیاری برای جذب گردشگران خارجی دارد.

بر همین اساس جشنواره بین المللی اقوام حاشیه دریای مازندران را طراحی و اجرا کرد؛ رویدادی که میهمانان خارجی و رسانه ای آن معتقد بودند تداوم آن موجب معرفی مازندران در ابعاد بین المللی خواهد شد.

این خلاقیت بزرگ نیادر سازمان میراث فرهنگی ، مورد استقبال مدیران بعدی این دستگاه قرار نگرفت و به استان گلستان رفت.

 گلستانی ها تاکنون هفت جشنواره بین المللی اقوام را برگزار کرده اند و مهرماه امسال هم با حضور سفیران 30 کشور ، جشنی بزرگ را رقم خواهند زد.

بزرگ نیا در همه این سالها از فرهنگ جدا نشد. او در باغ موزه هنر ایرانی هم فارغ از حاشیه و هیاهوی مدیریتی که کشوربا آن روبرو بود، دغدغه هایش را اجرایی کرد.

اعتدال ، اخلاق گرایی و نقد پذیری از ویژگی های بارز مدیریتی بزرگ نیا است. حال فعالان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران چشم به تحولات دولت یازدهم دوخته اند و براین باورند که این عرصه بیش از اعتبارات و بودجه ، نیازمند نگاه مدیریتی کارشناسانه و فرهنگ محور برای حمایت و همراهی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.

هویت تاریخی و طبیعی مازندران در صنعت گردشگری به کار گرفته نشده است و مدیران استان همواره به آمار سفر میلیون مسافری دلخوش کرده اند که مسافرند و نه گردشگر.

گردشگر اقامت می کند، هزینه می پردازد و به دیدن جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی می رود.تحقق این رویکرد در مازندران به مدیرانی همچون بزرگ نیا نیازمند است که آن را باور دارند.

*مطالب مرتبط:

- چنین رفته است بر ما ماجراها http://www.mazandnume.com/?PNID=V16174

- ناخدای دریادل و کشتی به گل نشسته میراث http://www.mazandnume.com/?PNID=V16191

- حالا زنگ گردشگری http://www.mazandnume.com/?PNID=V16205


  • یعقوب فرشیدمسگرانکریمی ناله رامسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 1 آبان 1392-0:0

    با سلام:

    پیشاپیش از اقدام بجا و شایستهء "مدير عامل و اعضاي هيئت مديره انجمن سوادكوه شناسي مازندران" در معرفی "دلاور بزرگ نیا" که مدیری استراتژیست نه بنا بر تمجیدیه های لفظی بلکه با استناد به سوابق کارآمد و مستندشان می باشند، سپاسگزارم و از اینکه در راستای اهداف فرهنگی فعالیت انجمنها که یکی هم معرفی و پیشنهاد شخصیتهای توانمندان و کارآزموده برای تصدی امور به عنوان یکی از موارد قابل بررسی و انتخاب و انتصاب پستهای مدیریتی بر روی میز تصمیم گیری برای مدیران سطوح بالاتر از جمله استاندار محترم مازندران می باشد؛ گام برداشته نشان از فهم و مشق صحیح فعالیت انجمنهای مردمی است.

    انعکاس هر حرکتی موافقان و مخالفانی را به همراه دارد که وظیفهء موافقان برشمردن چرایی ارائهء این پیشنهاد است که سوابق اجرایی جناب آقای "دلاور بزرگ نیا" شیواترین مستند می باشد.

    اما مخالفان این پیشنهاد -به هر دلیل- در عوض تکذیب تحرک فرهنگی "انجمن سوادكوه شناسي مازندران" ویا احیانا تخریب شخص پیشنهادی؛ اقدام به ارائهء کارآمدتر خویش به عنوان مورد پیشنهاد بر روی میز تصمیم گیری جناب آقای استاندار باشند.

    این تنها راه ایجاد زمینهء مناسب انتصاب و محترم شمردن حق انتخاب جناب آقای استاندار خواهد بود. زیرا در نهایت انتخاب جناب استاندار و عملکرد مدیر پیشنهادی انتخاب شده دلیلی مبرهن بر تدبیر و دور اندیشی شخص شخیص جناب استاندار خواهد بود.

    لذا چنانچه مورد پیشنهادی هر یک از گروه ها مردمی و یا جدای از پیشنهادات مردمی انتخاب گردید همچنان بر دیگر گروه ها پیامی مبنی بر پایان آرزوها و اهداف منافع جمعی عموم مردم نبوده بلکه وظیفه بر آنان سنگین تر خواهد گشت تا با احراز از بهانه ریزی و کارشکنی و بلکه با تدارک برنامه های هدفمند به اهداف تدبیر شده و منطبق با قوانین موجود در عرصهء مورد بحث بپردازند و حامی اهداف سازمانی تحت مدیریت مدیر منتصب شده از سوی جناب استاندار باشند و از اتلاف فرصت فعالیت سازمان مربوطه بپرهیزند.

    مدیریت جناب آقای "دلاور بزرگ نیا" رهبرانه محور و دست باز ( سیستماتیک ) بوده و سیر قوام و شدنیت برنامه ها را در انطباق برنامه ها و اهداف با چرخهء سه گانهء به روز و علمی و کارآمد:

    1. " استراتژی" اهداف و برنامه ها

    2. " برنامه ریزی " اهداف و برنامه ها

    3. " اجرای " اهداف

    با نگاه ویژهء " مدیریت وپژه پروژه " اهداف، به منظور تسریع و تدقیق در انجام و نتیجه گیری مطلوب از برنامه های هدفمند می دانند.



    الله کل شئ قدیر

    • يکشنبه 7 مهر 1392-0:0

      درود بر جناب مهدوی. درود بر جناب بزرگ نیا

      • شیخ صفر قاسمی-رامسرپاسخ به این دیدگاه 7 0
        شنبه 6 مهر 1392-0:0

        دکتر بزرگ نیا افتخار مازندران است . میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با آمدن ایشان دوباره خواهد درخشید. فردا خیلی دیر است.

        • شنبه 6 مهر 1392-0:0

          آقای استاندار!

          بفرمایید! این هم هدیه ای از سوی

          اهالی فرهنگ این استان به شما. پیشنهاد انتخاب مدیر توانمند گردشگری!

          همه منتظر ورود دلاور بزرگ نیا هستند تا با تمام توان با ایشان همکاری کنند و شما شاهد اتفاقات بزرگ فرهنگی در این استان باشید. راضی کردن آقای بزرگ نیا هم با ما.

          • شنبه 6 مهر 1392-0:0

            خُسِک نَزِنِه

            همه وِنِه وِسِه غَش کاندِنِه.

            چنده خاطِر خواه دارنه،

            استاندار بَوینِه، دلاور عزیز دِردونه مردم مازندرون هَستِه.

            کار هاکِردِه... مَعرفت دارنِه، سِواد دارنه، ادب دارنه.

            ناز هم خَیلی دارنه.

            بی خود نیه همه خریدار وِه هَستِنِه.


            ©2013 APG.ir