تعداد بازدید: 1711

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 مهر 1392-20:49

رسولی: نشستن های پس از سیل، دردی را دوا نمی کند

امام جمعه میاندورود گفت:سریال تکراری سیل که هر سال اتفاق می افتد و تدابیر سریال گونه تکراری مسئولین استانی و شهرستانی دردی را دوا نمی کند/مسئولین باید در مواردی که بارندگی کم و خیال ها آسوده است برنامه ها را بررسی کنند تا بدانند که در موقع سیل چه بکنند.


مازندنومه، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نمازجمعه میاندرود با بیان اینکه همه روسای جمهور گذشته سفر و حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را داشته اند، افزود:هر کدام از آنها بنابر مصالح نظام مطالبی را بیان کرده اند اما دکترین نظام همواره ثابت بوده است.

امام جمعه میاندورود ابراز داشت:اصل کلی نظام ثابت است و تغییر نمی کند اما تاکتیک ها و روش ها تغییر می کند.

وی با بیان اینکه سخنرانی آیت الله دکتر روحانی از سخنرانی های درخشان مجمع عمومی سازمان ملل محسوب می شود افزود:این سخنان هم ابهت نظام را به نمایش گذاشت و هم براساس حکمت و مصلحت تعامل خوبی با کشورها برقرار کرد.

خطیب جمعه سورک ادامه داد:کشورهایی که مواضع تندی علیه کشور ما گرفته بودند با تغییر مواضع خود رویکرد دیگری در مواجه با کشور ایران اتخاذ کردند.

 وی با اشاره به نرمش قهرمانانه مد نظر رهبری گفت:این نوع رفتار همان نرمش قهرمانانه توام با حفظ عزت ، مصلحت و حکمت نظام اسلامی است.

 حجت الاسلام رسولی زبان نرم،گفتاری آرام و لحنی منطقی را از جمله ویژگی های رسیدن به این منظور برشمرد و تصریح کرد: داشتن این ویژگی ها امری ضروری است که این اتفاق به فضل خداوند رخ داده است.

 وی با اشاره به اقبال خوب کشورها نسبت به این نوع بیان افزود:نظر و رویکرد کشورها و مخصوصا امریکا در این نشست عوض شده است.

 خطیب جمعه سورک تغییر تاکتیکی در بیان مواضع را در نشست 5+1 مثبت ارزیابی کرد و گفت: خود اعضای نشست نیز از این نوع رویکرد راضی بوده اند البته تا به این جای کار رویکرد مناسب بوده است و امیدواریم در عمل این تغییر رویکردی تغییر عملکردی را در پی داشته باشد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانگردی افزود:کشور ما زمینه گردشگری فراوانی دارد و استان و شهرستان ما در این قسمت سرآمد است.

رسولی گفت:ما به لطف الهی نعمت بزرگ جنگل،دشت و دریا را همزمان داریم و در کشور کمتر جایی است که مولفه های توریستی و گردشگری را به این شکل داشته باشد، اما متاسفانه هیچ استفاده ای از این نعمات الهی نمی شود.

حجت الاسلام رسولی در ادامه با اشاره به سیل اخیر منطقه گفت:سریال تکراری سیل که هر سال اتفاق می افتد و تدابیر سریال گونه تکراری مسئولان استانی و شهرستانی دردی را دوا نمی کند.

 وی گفت:این نشستن های پس از سیل دردی را دوا نمی کند، چرا که مسئولین باید در مواردی که بارندگی کم و خیال ها آسوده است برنامه ها را بررسی کنند تا بدانند که در موقع سیل چه بکنند.

 امام جمعه میاندورود با بیان اینکه در مواقع سیل رفتن به در خانه مردم دردی را دوا نمی کند، افزود:البته دست طبیعت و مسایل طبیعی هم وجود دارد و ما منکر آنها نیستیم.

وی ادامه داد:جلوی بارش و باران را نمی توان گرفت اما می توان جلوی سیل را گرفت که خانه ها را ویران و افراد را نگران نکند.



    ©2013 APG.ir