تعداد بازدید: 2325

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 7 مهر 1392-22:8

وضعیت درآمدی شهرداری نگران کننده است

گزارش مازندنومه از نخستین جلسه شورای شهر چهارم ساری/نمی دانیم پروژه های نیمه تمام ساری چه تعداد است/حالا که استاندار ساروی نداریم، باید در سطح معاونت از افراد شایسته ساروی استفاده شود/از همه کسانی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند حلالیت می طلبم+عکس


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: اولین جلسه شواری چهارم اسلامی شهر ساری عصر امروز برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم دکتر جمال باقری -رییس شورای شهر ساری- با تسلیت فوت همکار رسانه ای جابر معافی، به برگزاری دو جلسه علنی در طول ماه با حضور خبرنگاران اشاره کرد و گفت:جناب آقای دکتر جعفری سخنگوی شورا است و از اعضای شورا درخواست کرد تا قبل از شروع جلسه شورا، تایم مورد نظر سخنرانی خود را با سرهنگ شعبانی -دبیر شورا- هماهنگ کنند.

 باقری با بیان اینکه قبلا که شورا هفت نفره بود همه اعضای شورا در تایم نامحدودی صحبت می کردند، گفت:اما با حضور13نفر مدیریت زمان بسیار مهم است و شاید مقدور نباشد که در یک جلسه همه اعضای شورای شهر صحبت کنند.

وی همچنین به فعال شدن دو کمیسیون بهداشت و نظارت بر امور زیست محیطی و کمیسیون طرح و برنامه اشاره کرد و گفت:امیدواریم تا مردم، رسانه ها، دانشجویان و مجامع علمی طرح ها و نظرات خود را از طریق این کمیسیون به شورا ارائه دهند تا بتوانیم در راستای پیشرفت و توسعه شهری گام برداریم.

*شورا نباید تشریفاتی شود

 پرویز شعبانی سخنگوی قبل از دستور جلسه بود که اظهار داشت: شورا نباید به نهاد تشریفاتی و بی اثر تبدیل شود، بلکه باید در پیگیری مطالبات مردم جدی باشد.

 شعبانی لیست مشکلات مردم در مرکز استان را برشمرد و گفت: رسانه ها یکی از ارکان مردم سالاری دینی هستند و خبرنگاران سفیران نظام اند که باید از روی دلسوزی اخبار درست را به مردم و مشکلات مردم را به مسئولان منتقل کنند.

*وضعیت درآمدی شهرداری نگران کننده است

 فرامرز نقیبی -عضو دیگر شورای شهر ساری- وضعیت درآمدی شهرداری ساری را نگران کننده دانست و گفت: خواهش می کنم تا هم اعضای شورا و هم مردم، شهرداری را از نظر درآمدی کمک کنند تا در ماه های آتی دچار مشکل نشویم.

وی تبدیل شدن درآمد 16 میلیاردی سال 85 به 100 میلیاردی سال 92را نتیجه هماهنگی و حمایت مردم دانست.

*نمی دانیم پروژه های نیمه تمام ساری چه تعداد است

علی اکبر ذلیکانی -عضو دیگر شورای شهر ساری- اظهار داشت: فضای شورا فضای همدلی و همکاری است و همه دوستان تمام توان خود را در رسیدن به اهداف به کار خواهند بست.

 وی با بیان اینکه تمام زندگی ام تحت الشعاع عضویت در شورا قرار گرفته است، افزود:بیشترین حضور را در کمیسیون های شورا دارم و در چهار کمیسیون شورا خدمتگزار مردم هستم.

عضو کمیسیون ماده صد شورای اسلامی ساری ابراز داشت:جای درآمدهای پایدار در شهر خالی است و تاکنون نتوانسته ایم در این راستا گام برداریم.

وی ادامه داد:بیشتر کارها و فعالیت های شهرداری هزینه ای بوده است و امروز برخی از شهرهایی که به لحاظ شاخص های شهری از ساری پایین تر هستند، گوی سبقت از ما ربوده اند.

ذلیکانی تاکید کرد:درآمد پایدار فرصتی است که با شکل گیری آن منفعتش به مردم خواهد رسید و امروز شهرداری به دلیل ایجاد نکردن زیرساخت های لازم نتوانسته است وظایف خود را به درستی انجام دهد.

 وی با بیان اینکه نمی دانیم پروژه های نیمه تمام ساری چه تعداد است افزود:شهرداری تا تکلیف این پروژه های نیمه تمام مشخص نشده است پروژه جدیدی را آغاز نکند.

عضو کمیسیون طرح و برنامه ادامه داد:متاسفانه گاهی تحت تاثیر فشار اعضای شورا و یا دیگران پروژه های جدیدی در دستور کار قرار می گیرد که باید از این کار اجتناب کرد.

*نباید مردم را عصبانی کرد

 علیجان شمشیربند -دیگر عضو شورای شهر- زیر آب رفتن منزلی در زینبیه ساری را در اثر سیل اخیر اشاره کرد و گفت:متاسفانه به دلیل اختلاف سطح این خیابان با خیابان اصلی آب به سمت منزل هجوم برده و هیچ چیزی از زندگی طرف نمانده است.

وی تاکید کرد:باید پیگیری های لازم را به عمل آورد تا با پیشگیری جلو حادثه های این چنینی گرفته شود.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری به بحث حمل و نقل زباله به منطقه چهاردانگه اشاره کرد و گفت:بر اساس فرمانداری و شهرداری وعده داده بودند که دفن مقطعی زباله در این منطقه انجام می شود اما این امر تبدیل به دفن دائمی شده است.

 شمشیربند به حضور حجت الاسلام ابوترابی در مراسم یادواره شهدای یکی از روستاهای چهاردانگه و شکابت مردم به او و نامه های رسیده به وی اشاره کرد و اظهار داشت:متن این نامه ها در خصوص همین مشکل زباله است.

وی گفت:حتی دفن زباله ها به صورت منطقی و اصولی انجام نمی شود و شیرابه های آن چندین هزارمتر حرکت کرده و به سمت پایین می آید.

 این عضور شورای شهر تصریح کرد:نباید مردم را عصبانی کرد چرا که در این صورت مردم دیگر با ما همکاری نخواهند کرد و در مقابل ما و نظام خواهند ایستاد.

*معاونت های استاندار، ساروی باشند

 سعید نجاریان -دیگر عضو شورای شهر- از ریزش ساختمانی در خیابان شهبند ساری خبر داد و گفت:باعث تاسف است ساختمانی که تحت نظارت نظام مهندسی استان ساخته می شود فرو بریزد.

 وی ادامه داد:یک تیر برق فشار قوی سقوط کرد و خانه های اطراف هم دچار آسیب شدند و خدا رحم کرد که اتفاق بدی نیفتاد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه حالا که استاندار ساروی نداریم، باید در سطح معاونت از افراد شایسته ساروی استفاده شود، افزود:رسانه ها و همکاران شورا و مدیران ساروی کمک کنند تا این اتفاق بیفتد.

نجاریان افزود:در طول سال های متمادی اعتبارات ساری در حد یک شهر معمولی دیده شده است و باید این موضوع به عنوان دغدغه مردمی به دکتر فلاح -استاندار محترم- منتقل شود.

*نوع نگارش بودجه تغییر ایجاد کند

 مسعود پیری -دیگر عضو شورای شهر ساری- با بیان اینکه یکی از ابزارهای نظارتی شورا در خصوص بودجه است، افزود:قالب لوایح شهرداری در خصوص موارد مصرف بودجه دارای ابهام در نوع ردیف های اعتباری است که قابل تحلیل نیست و باید در نوع نگارش آن تغییر ایجاد شود.

 وی به مشکلات ساختار مدیریت در شهرداری هم اشاره کرد و گفت:در این خصوص هم مشکلاتی وجود دارد که مسایل عالمانه اداره و مدیریت نمی شود که باید تلاش شود تا از ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده شود.

*از سیل زدگان حلالیت می طلبم

سیدمحمد جعفری -عضو دیگر شورای شهر ساری- ابراز داشت:جای تاسف است که باید در شهر مرکزی استان نگران باران ،سیل و مسایلی از این دست باشیم، در حالی که این شهر در کنار رودخانه واقع شده است و می توان از آن به عنوان زهکش استفاده کرد.

 وی به بررسی تخصصی موضوع در کمیسیون عمران تاکید کرد و گفت:از همه کسانی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند حلالیت می طلبم.

عضو کارگروه معماری و زیباسازی مبلمان شهری به سامان دهی و نگاه علمی به این موضوع اشاره کرد و گفت:اینکه در خیابان های با عرض معبر یکسان انواع و اقسام بیلبوردهای تبلیغی وجود دارد، در هیچ مدل مبلمان شهری نمی گنجد.

وی ادامه داد:باید طرح جامع مبلمان شهری و طرح جامع معماری شهری تهیه و اجرایی شود.

* زمینه های دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را فراهم می کنم

محمدحسن محمدی کیادهی که به نمایندگی از شهردار در این جلسه حضور داشت، در ابتدای سخنان خود از حضور نیافتن شهردار به دلیل سفر کاری عذرخواهی کرد و گفت:هشت مورد از مسایلی که در جلسه امروز مطرح شد مربوط به شهرداری است که در زمان عضویت ما در شورا نیز گاه یک موضوع چندین بار مورد تذکر قرار می گرفت اما رسیدگی نمی شد.

 وی ادامه داد:رویکرد شهرداری توجه به تذکرات و پیگیری آنها در دستور کار است.

مشاور و نماینده شهردار در امور شورا با بیان اینکه بعد نظارتی شورای شهر باید تقویت شود، افزود:باید زمینه های این نظارت در شهرداری نیز ایجاد شود تا اعضا بتوانند بر فعالیت ها نظارت کنند.

 کیادهی عدم دسترسی به اطلاعات شهرداری را یکی دیگر از موارد مورد توجه این نهاد دانست و گفت:گاهی سوالی برای یک عضو شورای شهر در مورد موضوعی به وجود می آید که باید به آن پاسخ داده شود و بنده تلاش خواهم کرد تا در جایگاهی که هستم زمینه های دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را فراهم سازم.

وی سخنان مربوط به نگران کننده بودن بودجه شهرداری طی ماه های آینده را رد کرد و گفت:با آمار مقایسه ای شش ماه اول سال 91 و شش ماهه اول سال 92 مشاهده می شود که اعتبارات و درآمدهای شهرداری 12میلیارد تومان رشد داشته است.

محمدی کیادهی همچنین نداشتن درآمد پایدار را از مشکلات اکثر شهرداری های کشور دانست و گفت:تلاش می کنیم تا بستر لازم برای ایجاد درامد پایدار فراهم شود.


  • محمد طاهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

    شهر بدون ایجاد درامد پایدار هیچگاه توان برنامه ریزی کلان و مدیریت صحیح را نخواهد داشت. به این نکته اصلی باید توجه شود. سیستم های بازیافت و نیروگاههای زباله سوز را برای بهبود وضعیت بهداشت محیط زیست جدی بگیرید. طرح تجمیع بافت فرسوده در محله های قدیمی و مرکزی شهر جدی بگیرید. امروزه با وجود وسایل نقلیه و خودرو در اعلب منازل، مجوزهای ساخت در مرکز شهر به این رویه غلط است و تبعات بعدی دارد.

    • چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

      تشكر ويژه از جناب سرهنگ شعباني كه به فكر مطالبات شهرداري هست واقعا شوراي شهر جاي امثال ايشان هست بس

      • سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

        آقای ذلیکانی عزیز کارشناس مسائل شهری و کارشناس ارشد رشته عمرانه ایشون نمیتونه ضعفهای شهردار و ببینه و سکوت کنه و گرنه مدیونه ایشان از صادق ترین افرادیه که من تو زندگیم دیدم قبل انتخابات هم میگفت باهر روز موندن عبوری شهر یه روز پسرفت داریم الان مشخص شد وقتی 6 ماه به پایان سال مونده و شهرداری پول نداره باتوجه به اینکه تو 6ماه اول هم کار پرهزینه عمرانی انجام ندادن نشوندهنده درستی حرف این مهندس عزیزه جنس افرادی هم که به ایشون رای دادن افرادی بودن که خواهان تغییر مدیریت شهر بودن

        • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

          ضمن تشکر از مازندنومه که اخبار جلسۀ شورا رو پوشش میده تا مردم ساری متوجۀ کارایی نماینده هاشون بشن،ببینن کدوم نماینده به قسمی که خورده، وفاداره.بازهم مرسی مازندنومه.اما این جلسه،بقول برو بچه های با مرامی که کامنت هاشون منتشر شده،انگاری همه هم قسم شدن فقط ساز مخالف بزنن!! بابا دریغ از یک راه حل!! درآمد پایدار!! مبلمان شهری!! آخه آقای جعفری،مردم ساری با حضور آقای عبوری متوجه شدن که مبلمان شهری یعنی چی؟!هر کاری برای شروع یک سری کمبودهایی هم داره،ولی باز هم دست شهردار درد نکنه بابت همین مقدار هنرمندی در مبلمان شهری.آقایان شورا،در عصر ارتباطات که حتی آمار عدسه کردن مدیران رو هم میشه درآورد!! خیلی باید حواستون جمع باشه،جنگ و جدل با شهردار هیچ منفعتی برای ما نداره،بقول علی آقا بعد مدتی کسی بر مسند شهرداری نشسته ( البته با درایت شما!) که مورد وثوق اکثر ساروی هاست،پس این رو غنیمت بشمارین و قدر همچین موقعیتی رو بدونین،مطمئن باشین سارویهای همیشه پشتیبان مدیران دلسوزشون هستن،ما به شما بخاطر حمایتهاتون از شهردار،رأی دادیم و پشیمون هم نیستیم،حالا نوبت شماست که با حمایت از شهردار و ترسیم نقشۀ درست پیشرفت شهری،دست در دست شهردار،برای سربلندی ساری،از تک تک رأی ما صیانت و حفاظت کنید، آقای ذلیکانی،همیشه مخالف بودن به معنی نمایندۀ خوب بودن نیست،شهید مدرس مخالف بود ولی توی مجلسی که همه خفقان گرفته بودن،همه دنبال پر کردن جیب خودشون و فروختن وجب وجب خاک مملکتشون بودن،برادر عزیزم،میدونم نیتت خدمته،خدمت به سارویها،ولی،آزار کسی که حالا عضوی ازخانوادۀ سارویها شده،باعث آزارمون میشه،حالا دیگه ناراحتی شهردار ناراحتی ماست،نگرانی هاش دغدغۀ ماست،آقای عبوری تبدیل شده به یک الگو،الگو برای جوونای شهر.این پیشنهاد رو از من بعنوان داداش کوچیکترت بپذیر و یک روز همراه شهردار توی خیابونا قدم بزن،خیلی کوتاه. آقای ذلیکانی،من و خیلی از جوونای ساری به شما رأ دادیم،پس لطفاً هوای رأی ما رو داشته باش.با ناراحت کردن شهردار،اذیتمون نکن،لطفاً،پایدار باشید.

          • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

            بنده... نگران آینده شهرم هستم...شهردار تو متقی اعلام کردند که بودجه شهرداری رو به 120 میلیارد میرسونن اما 6 ماه مونده نمیتونه بودجه 100میلیاردی رو تامین کنه دارن گریه میکنن واسه شهرم نگرانم نگرانم نگران

            • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

              واقعا حرف منطقي ودرست راكيادهي زداعضاي محترم بايست طرح قابل اجرا دهند هميشه نميشه انتقادكرداين مشكلات كه نام بردند مشكل اكثرشهرداري هاست عبوري هم تو اين چندماه واقعا تواين راستا خدمات شاياني كرده است الان عبوري شهرداره بايدحمايت كنين بايد

              • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                بنده اخبار شورا رادنبال ميكنم دراولين جلسه شوراي جديدحرف وطرح تازه ونويي را مشاهده نكرديم فقط تعداداعضاي شورا زيادشده وبالطبع تعدادتذكرات ومطالب شورا ييان هم افزايش پيداكرده انتظارميرفت با اين اعضا طرح وايده وابتكاري نويي مطرح شودصرفاتذكروشعارمعني نداردوبا مطالب فوق به نظر ميايداكثرا برعليه شهردارصحبت ميكنند!!!درصورتيكه ما ازنمايندگان مان انتظارحمايت ازشهردارپرتلاش وفعال داريم تازه بعدازچندسال ساري يه شهردارمردمي اومده كه موردقبول تمام ساروي هاست مگه ميشود مردم يه شهر فردي راقبول داشته باشند وليكن نمايندگان مردم انقلت بياوند وكارشكني كنند !!؟؟

                • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                  اعضاي محترم شورا فقط نقادي ميكنند عزيزان عدم درآمد پايدارمشكل تمام شهرداري هاست ضمنا شوراي شهر نه شوراي شهرداري به نوعي جاي خالي مديريت واحدشهري را پركرده واعضاي محترم بايد راهكارهاي ايجاد درآمدپايدار راارايه كنند.واقعا حرف درس منطقي وقانوني را كيادهي زد انشاا...باحضورايشان بعنوان مشاور پارلماني دركنارعبوري تفاهم وتعامل بيشترشوراباشهرداري كه باعث خدمات رساني بيشتر به مردم شده است مايه خرسندي ايست ،بعنوان مثال بنده چند روزپيش موردي باشهرداري داشتم كه قرارشده بود باشورا مكاتبه شود ولي باحضورايشان متوجه شديم ضرورتي به مكاتبه باشورا نيست ليكن شورا قبلا اين سطح اختيار رابه شهردار داده بودخوشحال شدم چون كلي ازكارم پيش افتاداين ازابتكارات عبوري در راه آسان كردن كارمردمه باتشكر


                  ©2013 APG.ir