تعداد بازدید: 1947

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 7 مهر 1392-22:10

نقدی بر تغییرات مدیریتی استاندار

 با این خیزی که آقای استاندار برداشته، به عنوان فردی که هفت سال خاک استانداری خورده و تجربه ناچیزی در حوزه اجرایی دارد، چشم انداز روشنی نمی بینم و مانده ام که ایشان با این ترکیب مدیریتی چگونه می خواهد ظرف یکی- دوسال آینده، چهره مازندران راتغییر دهد!؟


مازندنومه، علیرضاشهیری طبرستانی: می گویند: مرحوم شهید بهشتی هروقت با فردی آشنا می شد، درهمان لحظه اول، مشخصات کلی(سوابق خانوادگی، میزان تحصیلات) او را می پرسید و آدرس و تلفنش را یادداشت می کرد.

اگرچه او تشکیلات منسجم وسازمان خاصی برای این کار نداشت، عملاً به کشف نیروهای بااستعداد می پرداخت و در مواقع مقتضی از وجودشان استفاده می کرد.

این روشی بود که آقای مرتضی حاجی(دردوره دوم استانداری اش) نیز انجام می داد و با تشکیلات اداری منظمی که در استانداری به راه انداخته بود، نیروهای مستعد را در قالب «بانک نیرو»، ذخیره و در شرایط مقتضی از وجودشان برای مشاغل اجرایی(فرمانداری، بخشداری، شهرداری، ادارات کل و...) بهره می برد.

به همین خاطر در صورت استعفا یا برکناری مسئولان میانی استان، هیچوقت به صرافت نمی افتاد و شتابزده دست به انتصاب و انتخاب مسئولان نمی زد. او بلافاصله از«بانک نیرو» استانداری استفاده می کرد و فرد شایسته ای را به کار می گمارد.

اکنون نمی دانم که آیا این «بانک نیروی استانداری» فعال است وچیزی در چنته دارد یا خیر؟ اما قرائن نشان می دهد که چنین نیست و سازمان کاری با این مشخصات وجود ندارد. دلیلش هم انتصابات شتابزده دکتر فلاح ، استاندار جدید وتازه نفس استانداری مازندران است.

من خبرهای استان را معمولاً از سایت ارجمند «مازندنومه» دنبال می کنم. دو سه روز پیش از طریق همین سایت درجریان انتصابات جناب استاندار درحوزه معاونین قرار گرفتم که متاسفانه بجا و دلگرم کننده نبود و چنگی به دل نمی زد.

در شرایطی که استاندار، خودش اصلا سابقه فعالیت حرفه ای در وزارت کشور ندارد، حداقل کاری که می توانست بکند این بود که معاونانش را از میان چهره های باتجربه وزارت کشوری برمی گزید.

واقعیت این است که یونسی-معاون سیاسی-و احسانی-معاون برنامه ریزی- اگرچه از قوی ترین نیروهای موجود مازندرانی هستند، هردو از مجموعه وزارت کشور به دورند.

 اولی تاکنون در سطح اداره کل اطلاعات تجربه اندوزی کرده و دومی هم از چهره های قدیمی جهاد کشاورزی استان یا کشور به شمار می رود.

 این نوع تصمیمات در سال های اولیه انقلاب شاید پذیرفتنی بود، ولی باگذشت 34 سال از انقلاب و وجود نیروهای کارآزموده و قوی دراستان، چندان دل پسند وقانع کننده نیست و نتایج مبارکی در پی نخواهد داشت.

 راجع به شنیده های دیگرم درباره «تغییراتی که در راه است»، چیزی نمی گویم اما با این خیزی که آقای استاندار برداشته، به عنوان فردی که هفت سال خاک استانداری خورده و تجربه ناچیزی در حوزه اجرایی دارد، چشم انداز روشنی نمی بینم و مانده ام که ایشان با این ترکیب مدیریتی چگونه می خواهد ظرف یکی- دوسال آینده، چهره مازندران راتغییر دهد!؟


  • نیروی خودیپاسخ به این دیدگاه 2 0
    چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

    اگه علی صادقی جرات داره این کامنت رو بذاره!

    جناب شهیری شما نگران نباش بانک نیروی جناب استاندار ور دلشون نشستن و هرکاری که دلشون میخواد دارن انجام میدنٰ حالا بماند چه جوری!!!

    ...

    آقای استاندار یاران باوفای خودتون رو گذاشتین رو طاقچه یادگاری؟!

    برخی مگسان دور شیرینی...



    • علیرضاشهیری طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 5 0
      سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

      1- جناب اقای شجاعی بزرگوار

      بنده هیچگاه بخاطر همشهری بودن از دکتر فلاح، دفاع نکردم بلکه این کار (همشهری پرستی) را شرک می دانم. البته در یاداشتی در همین سایت پیشنهاد کردم حال که آقای ربیع فلاح انتخابشان قطعی شده، بهتراست به ایشان فرصت برای کارکردن بدهیم واگر نقد ونظری داریم، محترمانه وبطریق مقتضی به آگاهی شان برسانیم. مثل نوشتن نظر وپیشنهاد دراین سایت وجیه وارجمند (مازندنومه) .

      2- حناب عاشق مازندران

      (دوست خوب اما ناشناخته من) ازتوضیحات تان متشکرم. فکر میکنم زاویه دیدمان نسبت به استان ومشکلات فراوانی که آنرا احاطه کرده، شییه یه هم و دغدغه مان یکی باشد.

      نمیدانم چرا شما وبعضی از دوستان دیگر بااسم مستعار کامنت میگذارند.شفاف باشیم، بهتر نیست؟

      • سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

        با سلام
        آفتاب جان برادر عزیزی که این همه گارد گرفته اید نسبت به آقای شهیری
        بنده 4 سال دانشجوی آن دانشگاه بودم باید بعرض برسانم آقای شهیری از زحمتکشان و محبوبترین فرد از کارمندان در میان دانشجویان بودند
        و بعد از اینکه ... مانع کارشان شدند همه ناراحت شدند
        خیلی دوست دارم علیرضا خان

        • سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

          اقاي شهيري كه درابتداي استانداري اقاي فلاح بخاطر همشهري بودن تا حدودي حمايت كرده بود هنوز هيچي نشده ايرادها را شروع كرده

          • عاشق مازندرانپاسخ به این دیدگاه 4 0
            سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

            خدمت جناب شهیری عزیز باید عرض شود که رویکرد کارشناسی و تخصصی به امور نیازمند دانش و تجربه اندوزی و آشنایی نزدیک با فعالیت آن حوزه است و نگاه بنده تحقیرآمیز به شغل شریف شما نبود و ازقضا شما در شغلتان خوش درخشیدید و خوب عمل کردید اما بحث بنده این است که نمی توان به اوضاع سیاسی و اقتصادی و ... مملکت اشراف داشت و حضور حتی یک لحظه اضافه تر بقایای باند تبهکار انحرافی که موجب سیه بختی استامان و کشور مان در هشت سال گذشته شده اند را در مسندی که به اشتباه تصاحب کرده بودند تحمل کرد شما بخوبی آگاهید که باید استاندار محترم هر چه سریعتر این کار را ادامه دهد و با سرپرست در مواردی که ناچار است اداره امور را انجام دد تا فرد مناسب پیدا شود.

            اصلاح طلب عزیز به فکر انتخابات مجلس باش تا نمایندگانی قوی داشته باشید که بتوان چهره استان را تغییر داد.

            فعالیت در جامعه مدنی را جدی بگیرید و منزلت فعالیت مدنی به مراتب از حضور در مسند اداری معتبر تر و تاثیرگذار تر است و می دانم اینگونه اید.

            • علیرضاشهیری طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 4 2
              سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

              عاشق جان مازندرانی،

              می فرمایید باچه ادبیاتی بگویم که دراوج جوانی از27 سالگی تا 34 سالگی ام دراستانداری گذشت ودرحدخودم خدمت می کردم. شغلم طوری بود که درجریان جزیی ترین تصمیم گیریها قرار داشتم. آیا 7 سال مسئول رواط عمومی، دبیر شورای معاونین، دبیر کمیسیون فرهنگی واجتماعی ، عضو گروه تحقیق وبررسی عملکرد فرمانداران ،بخشداران ، معاون دفتر رسیدگی به شکایات، دبیرکمیته تبلیغات جنگ مازندران و دبیر شورای روابط عمومی استان بودن، مدت کمی برای خاک خوردن وتجربه اندوزی است؟(مرا ببخشید!چون شما نگاه تحقیرآمیزی به شغلم دراستانداری داشتید، مجبورشدم اینهارا بنویسم)

              • علیرضاشهیری طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 4 0
                سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

                آفتاب جان،سلام !
                1- من فقط در باره روش «کادر سازی» و «کشف نیرو» توضیح دادم ومطلبی راجع به عظمت آقای حاجی ننوشتم.مگر این که شما ذکر خیر از یک نفر را عظمت تلقی کنید.
                2- فکر میکنم شماکمی از زمان عقب هستید چون اطلاع ندارید که من... ازسال 89 تا به حال(یعنی 3سال است که) دیگر توی دانشگاه علوم وفنون نیستم. در آن چندسالی هم که در اآجا مدیر فرهنگی بودم، مثل بقیه کارمندان، نان زحمت هایم را می خوردم و منت هیچکس به سرم نبود.
                3- نمی دانم چرا نسبت به من و آقای مرتضی حاجی گارد دارید؟ ولی میخواهم بدانید که ایشان ازقوی ترین و موفق ترین مدیران اجرایی کشورند وکار کردن با ایشان یه دوره کلاس مدیریت است . افتخاری که نصیب من شد.

                • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                  آقای شهیری شما حق داری از عظمت آقای حاجی بگی! آخه تو دانشگاه آقای حاجی داری نون می خوری؟ برادر (مازند نومه حذف نکن)

                  • عاشق مازندران پاسخ به این دیدگاه 2 3
                    دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                    آقای شهیری آنچنان از خاک خوردن در استانداری می گوید که گوئیا در یک ح.زه تخصصی ولو در سطح کارشناس یا در سطح مدیرکل یا معاون استاندار ایفای نقش می کردند در حالیکه ایشان اداره روابط عمومی را عهده بودند و اطلاع رسانی و برگزاری همایش و... از وظایف آن بخش بود وحتما در سالهای سیاه بختی و نگون بختی ملت ایران در هشت سال سیاه حاکمیت اصولگرایان هم با حاکمیت هم نوا نبودند و آزادگی خود را حفظ کردند اما این استانداران و مدیران نلایق دولت احمدی نژاد جایی سالمی باقی نگذاشتند و هر کس با حضور دقیقه ای طولانی تر برایشان همراهی کند خیانت کرده است پس استاندار باید زودتر دست بکار شود ولی سرپرست انتخاب کند بصورت موقت تا سر صبر شایسته گزینی کند که البته این نیز شاید انتظار خیلی بجایی نباشد از استان مازندران و استاندارش در حد وسعش باید انتظار داشت انشاا... برادر شهیری و دوستانشان در بابل و سایر شهرها برای مجلس خود را آماده کنند تا وضعیت استان تغییر پیدا کند

                    • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                      حرف حق را باید پذیرفت.آقای شهیری باتجربه است وحرفش کارشناسانه است.من بانظر ایشان موافق نیستم که استاندار شتاب زده عمل کرده بلکه معتقدم که ایشان سنجیده ودقیق انتخاب نکرد.

                      • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                        خدايش ؛ معاونت سياسي واقعا خوب است .

                        • دلسوز مازندرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
                          دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                          سلام مرسی آقای شهیری
                          ... مدیران دولت قبل کماکان در حال سند سازی و جمع و جور کردن ... هستند و ایشان این دست و آن دست می کنند.

                          • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                            هنوز يك ماه نشده اقاي شهيري لب به انتقاد گشود چندماه بگذرد چه خواهدشد

                            • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                              ضمن تشکر از آقای شهیری بابت مطلبشون
                              ...افرادی در شهرستان ها دنبال فرمانداری هستند که ...
                              آقای استاندار وقتی در نکا حضور یافت...آقای دکتر فلاح صرفا هر کسی که در گذشته با شما آشنائیت داشت و یا رییس ستاد دکتر روحانی بود شایسته ترین و خوشنام ترین نیست شما چندین سال پایتخت مشین بودید و از احوالات آنها بی خبر
                              بهتر است کمی تحقیق کنید

                              • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                قربانت برم . بانک نیرو خوبه . اول از همه باید افرادی که ناتوانایی آنها اثبات شده ،می بایست کنار روند ، سپس تیم جدید می بایست بانک نیرو برای کارهای جدید ایجاد کند. به عبارت دیگر ، می بایست نخبه را در حوزه تخصصی خودش تعریف کرد ، نه اینکه هر کسی در دور و بر آن حوزه هست ، نخبه بشماریم . بخشی از نخبه ها اصلا به سراغ شما نمی آیند ،این وظیفه استاندار و تیم وی هست که به سراغ بهترین ها برود .

                                • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                  بنده با شتابزده بودن انتصابات اصلا" موافق نیستم! تا الان هم خیلی کند پیش رفت و لابد تا این مدت هم جناب استاندار برای تغییرات معاونین افراد را آنالیز کردند. ولی بخش دوم فرمایشات استاد عزیزم جناب شهیری موافقم. امیدوارم در تغییرات بعدی هم سرعت و هم دقت لازم در بکارگیری افراد با استفاده از بانک مدیران و کارشناسان متخصص ،با تجربه و همسو با دولت استفاده شود. به امید پیروزی اعتدال و عقلانیت و زوال افراطی گرایی.

                                  • شهروند مازندرانيپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                    دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                    تغيير در نظام مديريتي بايستي اكسيژن به سيستم تزريق كند و به بدنه كارشناسي اميد و در جامعه شادابي و حركت ايجاد كند.

                                    • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                      آیا این انتقادات اثری در تصمیم گیری های استاندار دارد یانه؟

                                      • با مردم صحبت کردنپاسخ به این دیدگاه 4 0
                                        دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                        آقای استاندار از خودش و از یرنامه هایش چرا با مردم صحبت نمی کند . حرف های مراسم معارفه کافی نبوده و کافی نیست . چهره مازندران چگونه عوض خواهد شد ؟ نوید استاندار چگونه تحقق پیدا می کند ؟ چرا آقای شهیری و دوستان و دلسوزان متقاضی صحبت مفصل استاندار با مردم از طریق رسانه ها نمی شوند . مردم بهترین داور ند .مردم را فراموش نکنید .

                                        • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                          انهائی که با انتصاب اقای فلاح برای استانداری موافق نبودند با ایشان پدرکشتکی نداشتندپیش بینی میکردند کارها رو...

                                          • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                                            آقای شهیری محترم نگرانی تان در نفس خود درست است اما در مصداق عجولانه و غیر منطقی است.

                                            • محمد احمدیپاسخ به این دیدگاه 8 0
                                              يکشنبه 7 مهر 1392-0:0

                                              کاملا با نظرات آقای شهیری موافقم.تازه کجایش را دیدی؟...


                                              ©2013 APG.ir