تعداد بازدید: 2101

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 8 مهر 1392-9:22

نامه دیگری به استاندار/ چو دَریابید، دُر یابید!

در استقبال از حضور دوباره دلاور بزرگ نیا در استان مازندران(6)/کمیسیون انجمن های دوستداران میراث فرهنگی استان مازندران با توجه به تجربه های علمی و عملی و همراهی و همکاری مداوم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور و استان مازندران از سالهای آغازین دهه هشتاد براین باور است که دکتر دلاور بزرگ نیا با توجه به تجارب گرانسنگ علمی و فرهنگی در مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان و همراهی صمیمانه با هنرمندان و پژوهشگران بومی می تواند به عنوان مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران در حفظ آثار تاریخی، طبیعی و گسترش واقعی گردشگری مازندران همت نماید.


مازندنومه: در ادامه اعلام حمایت های افراد و گروه های مختلف حقیقی و حقوقی استان برای تصدی دلاور بزرگ نیا در راس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، نامه ای از سوی نماینده کمیسیون انجمن های دوستداران میراث فرهنگی مازندران خطاب به استاندار مازندران نوشته شد که متن کامل ان در پی می آید:

جناب آقای دکتر فلاح

استاندار محترم مازندران

با سلام و تبریک انتصاب حضرتعالی به عنوان استاندار مازندران در دولتی که با نام ارزشمند تدبیر و امید، سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفت و بارقه های فردای بهتر را نوید می دهد.

مستحضرید که دکتر روحانی در کتاب برنامه «دولت تدبیر و امید» اهداف خود را در برنامه ریاست جمهوری به «افزایش نقش مشارکت مردم و نهادهای مدنی در فعالیت ها و تصمیم گیری های فرهنگی»، «اهتمام به شناسایی و عزیز داشتن میراث فرهنگی مادی و معنوی در میان عموم مردم»، «تامین زیرساخت ها و ارتقای توان سیاحت فرهنگی برای ایرانیان و گردشگران جهانی»، «اصلاح ساختار نظام مدیریت فرهنگی با (واگذاری اغلب تصدی های اجرایی بخش فرهنگ به بخش های غیردولتی)»، تضمین مردم سالاری فرهنگی با (حمایت از توسعه کمی وکیفی فرهنگی و تشکل های مدنی بخش فرهنگ)»، راهبردهای اخلاق اجتماعی با (احیای ارزش های فرهنگی و بومی که در ارتقای پای بندی عموم بر اخلاق موثر هستند و اشاعه این امر توسط نهادهای مدنی و عمومی)»، ارتقای مشارکت اجتماعی با (تشدید حمایت از تشکل های غیردولتی فعال) و اقدامات لازم برای کنترل هزینه های دولت شامل (اجرای خصوصی سازی به صورت واقعی و نه واگذاری شرکت ها و بنگاه های اقتصادی به موسسات شبه دولتی) تاکید داشته و شما نیز به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان، مجری اهداف بلند رئیس جمهور می باشید.

براساس قانون، استاندار به عنوان ریاست انجمن میراث فرهنگی استان دارای وظایف مدونی است که نقش موثر آن مدیریت محترم را در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان مشخص می سازد.

کمیسیون انجمن های دوستداران میراث فرهنگی استان مازندران با اعلام همکاری و همراهی با حضرتعالی نسبت به معضلات و تخلفات فراوانی که در حوزه های مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مازندران وجود داشته و اسناد و مدارک مستدل آن موجود می باشد، خواهشمند است تا با تشکیل کارگروه میراث فرهنگی نسبت به حل مشکلات موجود همت نموده و با مدیریت کارآمد، ضمن حفظ علمی آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی مازندران، سرزمین علویان را به قطب گردشگری فرهنگی شمال کشور تبدیل نمایید.

همچنین کمیسیون انجمن های دوستداران میراث فرهنگی استان مازندران با توجه به تجربه های علمی و عملی و همراهی و همکاری مداوم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور و استان مازندران از سالهای آغازین دهه هشتاد براین باور است که دکتر دلاور بزرگ نیا با توجه به تجارب گرانسنگ علمی و فرهنگی در مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان و همراهی صمیمانه با هنرمندان و پژوهشگران بومی می تواند به عنوان مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران در حفظ آثار تاریخی، طبیعی و گسترش واقعی گردشگری مازندران همت نماید.

لذا از حضرتعالی درخواست می نماییم تا به عنوان استانداری که به منابع طبیعی مازندران وقوف کامل داشته و سالها در حفظ و حراست از بزرگترین موزه طبیعی جهان همت نموده اید، نسبت به حفظ آثار تاریخی بازمانده از نیاکانمان تلاش نموده و با تدبیر و امید، میراث فرهنگی و معنوی مازندران را از این بحران نجات دهید.

محمد عظیمی

نماینده کمیسیون انجمن های دوستداران میراث فرهنگی مازندران

*مطالب مرتبط:

- چنین رفته است بر ما ماجراها http://www.mazandnume.com/?PNID=V16174

- ناخدای دریادل و کشتی به گل نشسته میراث http://www.mazandnume.com/?PNID=V16191

- حالا زنگ گردشگری http://www.mazandnume.com/?PNID=V16205

- مازندران دلاور می خواهد http://www.mazandnume.com/?PNID=V16207

- نامه به استاندار/ پیشنهاد ما دلاور بزرگ نیا است http://www.mazandnume.com/?PNID=V16215


  • جمعه 12 مهر 1392-0:0

    یکی از کارهای بزرگی که در دوره بزرگ نیا شکل گرفت جشنواره میراث مشترک اقوام حاشیه دریای خزر بود .ایشان باید آن جشنواره را مجددا احیا کند .ما مشتاقانه منتظر دلاور بزرگ هستیم

    • محمد عظیمیپاسخ به این دیدگاه 4 0
      چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

      دوست گرانقدرم که با نام کلعلی، قصد دارید تا راستگویی خود را بنمایانید. انجمن های دوستداران میراث فرهنگی در مازندران با تشکیل مجموعه ای تحت عنوان کمیسیون انجمن های دوستداران تشکیل داده و این واژه در کارگروه آن به تصویب رسیده است. در فرهنگ فارسی معین کمیسیون به معنای «گروهی از افراد که برای انجام دادن وظیفة خاصی تعیین شده اند» آمده است ودر تعریفی دیگر «کمیسیون‌ به‌ مجمعی‌ نیز اطلاق می‌ شود که‌ برای‌ تحقیق‌ و مطالعه‌ در باره‌ موضوعی‌ تشکیل‌ می‌ گردد. معمولاً این‌ تجمع‌ در مقیاس‌ کوچکتر و با واحد کمتری‌ تشکیل‌ می‌ شود و غالباً شعبه‌ ای‌ از مجامع‌ بزرگتر است‌ مثلاً چنانکه‌ می‌ دانیم‌ به‌هر یک‌ از شعب‌ مجالس‌ مقننه‌ که‌ از تعدادی‌ نماینده‌ تشکیل‌ می‌شود و به‌ یکی‌ از امورکشوری‌ رسیدگی‌ می‌ کند کمیسیون‌ می‌ گویند.»

      مطمئنا شما مستحضرید که در مجلس شورای اسلامی نهادهای مختلفی با عنوان کمیسیون در حال فعالیت و بررسی عملکرد وزارتخانه ها می باشند و دکتر حداد عادل که ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی را به عهده دارند رئیس کمیسیون مجلس نیز می باشند و حتما با وسواس خاصی که دارند تاکنون واکنش نشان می دادند.

      در مورد وضعیت آثار تاریخی ناگفته ها بسیار است و دغدغه ی ارزشمند شما را در نامه های مکرر و جلسات حضوری با مدیران کل محترم سازمان میراث فرهنگی مازندران مطرح کرده ایم و از وضعیت تمام آثار تاریخی باخبریم و برای هر یک از آثار تاریخی پرونده ای تشکیل داده ایم. در مورد دکتر بزرگ نیا هم باید بدانید که انجمن ها به عنوان یک نهاد مردم نهاد عقد اخوت با هیچ مسئولی نمی بندد و به وظیفه ی فرهنگی خود عمل می نماید. هیچ کس توان معجزه ندارد اما باید پذیرفت که در میان مدیران موجودی که در استان وجود دارند ایشان نقش و مدیریت برجسته ای ایفا نموده اند و به این سبب می توانند با توجه به آگاهی مدیریتی، بومی بودن، تعامل با اهاالی فرهنگ و سابقه اجرایی نقش بهتری را نسبت به دیگران ایفا نمایند. انجمن های دوستداران میراث فرهنگی در سراسر کشور با اساسنامه تشکیل شده و به عنوان یک نهاد حقوقی در سازمان اسناد کشور به ثبت رسیده است. استفاده از تشکل های مردم نهاد به عنوان حلقه ی واسط میان مردم و مسئولین در قانون اساسی ومنشور اجرایی ریاست جهوری هم ذکر شده است. به عنوان مثال جناب آقای روحانی در کتاب دولت تدبیر و امید برنامه های اجرایی خود را تدوین نموده که بخشی از اهداف ایشان را در نامه به استاندار محترم ذکر کرده ایم. موفق و پیروز و سربلند باشید.

      • زمانی - تهرانپاسخ به این دیدگاه 4 1
        سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

        درود بر جناب استاد عظیمی و مازندنومه که همواره با صداقت و حسن نیت، دغدغه میراث فرهنگی و آثار ملی و منطقه ای را داشته و دنبال می کنند.

        اگر حضور جناب دکتر دلاور بزررگ نیا سبب آسیب شناسی وضعیت تاسف بار مدیریت میراث فرهنگی و ملی منطقه و کشور شده و موجبات ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی و مردمی در این ارتباط و گسترش نگاه علمی، کارشناسی، تخصصی و بین المللی مرتبط با میراث مزبور و سازمان های مردم نهاد مربوطه را متناسب با ظرفیت ها و اختیارات و وظایف مقرر نوید داده و نیز در مقام مدیریت بحران میراث ملی و فرهنگی منطقه با استفاده از نخبگان، کارشناسان و متخصصان ذیربط استان و خارج از آن باشند- پس حضور ایشان بسیار مغتنم و نوید بخش بوده و شایسته تاکید بر استاندار محترم در این ارتباط نیز خواهند بود.

        امید است استاندار محترم نیز با همان تدبیر و اعتدال و عقلانیت مطروحه و مورد ادعا در دولت یازدهم و تعهد مکرر به راستگویی و پاسخگویی به مردم و جامعه- موجبات پاسخگوئی موثر و مناسب استاندار محترم خویش را با حُسن انتخاب جناب دکتر بزرگ نیا و ایجاد تحولات اساسی در میراث فرهنگی و ملی منطقه و مدیریت ناکارآمد قبلی و تاسف بار آن فراهم نمایند....

        • پیرمرد سارویپاسخ به این دیدگاه 6 1
          سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

          انصاف این است که آقای بزرگ نیا معاون میراث کشور بشوند.

          آقای دکتر نجفی باید دریابند تا دُریابند.

          • سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

            بادرودبرمازندران ومازني ازسرزمين وحي ارزو دارم كه خداوند سرزمين طلايي مارو باخرد انديشمندانش علي الخصوص دلاور بزرك ىك قدم به جلو ببرد

            • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

              خوش به حال کارکنان مازندنومه .نمی دانم این همه کس به پشتوانه مازندنومه پست گرفتند ,چرا خبرنگارش توی همون شغل مانده .شاید هم شغلی داشته باشد وما خبرنداریم....................

              • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0



                انشاالله بتواند درمرکزاستان سکنی گزیده واز محمودآباد به مانندمدیرکل سابق رفت وآمدننماید.!!

                • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                  جناب عظیمی اگر نگران حفظ میراث مادی و معنوی هستید که می دانم هستید بدون شک می دانید زبان جز میراث معنوی است .وقتی شما نماینده دوستداران میراث فرهنگی مازندران می شوید پس لطفا بفرمایید کلمه ی کمیسیون در جمله ی فارسی چه جایگاهی دارد.وقتی قرار است نگاهی تخصصی به میراث مازندران داشته باشید پس خودانجام دهنده باشید.بعضی اشتباهات در حوزه ی تخصصی مثل میراث به همین سادگی شکل می گیرد.باور کنید به همین سادگی در برج رسکت از حلب استفاده می کنند و در برج پیر شهریار و لاجیم از گچ و گل و حکایت عباس اباد بهشهر را که خود بهتر می دانید.در ضمن من هم به دکتر یزرگ نیا هم ارادت دارم هم رفاقت و هم مدیریت ایشون را می پسندم اما انگار دارد از این بزرگوار چهر ه ای معجزه گرساخته می شود که تنها اوست که ناجی میراث مازندران است لطفا از این طرف بام نیفتید و فکر آن طرف بام هم باشید این بام وسط هم دارد که ما مازندرانی ها معمولا وسطش را نمی بینم و سوال آخر این که

                  نماینده کمیسیون انجمن های دوستداران میراث فرهنگی مازندران چه جایگاه حقوقیی دارد. این اصطلاح از لحاظ حقوقی اشتباه است برادر من و از شما بعید....

                  • دوشنبه 8 مهر 1392-0:0

                    سلام بر دلاور


                    ©2013 APG.ir