تعداد بازدید: 4456

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 8 مهر 1392-22:46

اقوام ایرانی در گرگان/مازندرانی ها هم هستند

هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، با حضور یک گروه از مازندران در گرگان آغاز به کار می کند/گروه آیینی زندگی سوادکوه از مازندران در این جشنواره به اجرای برنامه می پردازد+معرفی برنامه های گروه آیینی زندگی در گرگان


 مازندنومه: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، برای هفتمین سال متوالی، امسال هم در گرگان برگزار می شود.

این جشنواره در بخش های مختلف شامل نمایشگاه صنایع دستی و جاذبه‎های گردشگری، معرفی و نمایش آداب و سنن و شیوه‎های زندگی اقوام، مراسم آیینی و موسیقی اقوام، و برنامه های تور گردانی است.

 همچنین همایش فرهنگ ریش‎سفیدی در اقوام ایران زمین و سمینار یک روزه گردشگری روستایی و توسعه پایدار نیز در این ایام برگزار خواهد شد.


در بخش موسیقی‌ و آیین‎های محلی اقوام ایرانی نیز گروه‎های گلستانه، قزاق، ذکر خنجر و رقص ترکمن، گروه موسیقی سیستانی های گلستان ، گروه موسیقی کتول، بوشهر، خوزستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری،ایلام و تربت‎جام به اجرای برنامه می پردازند.

همچنین گروه‎های موسیقی و آیینی خراسان‎شمالی، خراسان‎جنوبی، سمنان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، اردبیل، فارس، کردستان، لرستان و شهمیرزاد از دیگر گروه‎های موسیقی است که در این دوره می‎نوازند.


یکی از محورهای جشنواره ، معرفی و نمایش صنایع دستی و سوغات است که 20 غرفه سوغات استان‎ها و جاذبه‎های گردشگری خواهند پرداخت.

16 سیاه چادر اقوام ایرانی شامل سیاه چادر عشایر استان گلستان، آلاچیق محلی گلستان،سیاه چادر سیستانی های گلستان ، طبیعت استان گلستان، آلاچیق ترکمن، سیاه چادر اردبیل، ایلام، خوزستان، قشقایی، چهار محال و بختیاری در این جشنواره برپا خواهد شد.

در این دوره سفیران بیش از 30 کشور از کشورهای هدف گردشگری، فارسی زبان و کشورهای همسایه و غرفه‎های صنایع دستی کشورهای خارجی و همسایه شامل افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان و عراق و الجزایر حضور خواهند داشت.

به گزارش مازندنومه، برای نخستین بار، گروه آیینی زندگی سوادکوه از مازندران در هفتمین جشنواره بین الملی اقوام گرگان به اجرای برنامه می پردازد.

اجرای گروه آیینی زندگی در جشنواره ملی صدای عشایر(تهران،1391)

عکس از: حمید صالحی

اجرای قطعات فولکلوریک موسیقی مازندرانی، همچنین آهنگ های تازه ساخته این گروه همراه با رقص های متنوع مازندرانی شامل بینج سما، رقص لمپا و فانوس، دارون لوچو، رقص دستمال و رقص های طراحی شده جدید بر اساس آیین های نمایشی جزو اجرا های این گروه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مجمعه گردانی به نشانی ادای احترام به همه ی استان ها و سفیران خارجی، از دیگر برنامه هایی است که این گروه اجرا می کند.

اجرای گروه آیینی زندگی در جشنواره ملی صدای عشایر(تهران،1391)

عکس از: حمید صالحی

همچنین جهت تبادل فرهنگ و هنر میان استان ها، بخش هایی از رقص بومی دیگر استان ها نیز توسط این گروه آیینی زندگی سوادکوه اجرا خواهد شد.

گفتنی است جشنواره اقوام ایران زمین 8 تا 11 مهرماه در گرگان برگزار می شود.


  • چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

    درود بر مازندرانیهای عزیز

    خیلی خوش آمدید

    ممنون از اطلاع رسانی سایت وزین مازندنومه.

    • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 5 0
      سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

      ازجانب ما هم درود آقاي حسن نژاد

      • فریده یوسفیپاسخ به این دیدگاه 7 1
        سه شنبه 9 مهر 1392-0:0

        درود بر آقای علی حسن نژاد و گروه آیینی زندگی!


        ©2013 APG.ir