تعداد بازدید: 2276

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 10 مهر 1392-11:13

نقد شتابزده استاندار به نفع چه کسانی است؟

انتقادهای شتابزده و هماهنگ اخیر برخی در سایت ها به استاندار مازندران، ناشی از غیظ و غضب سیاسی است و طرح اتهاماتی همچون به کارگیری نیروهای جهادی (جهاد سازندگی) و تغییر ناگهانی معاونان، ذره ای با واقعیت ها همخوانی ندارد؛ چرا که اولاً معرفی و نامه نگاری برای تعیین معاونان جدید روندی را طی می کند که خواه- ناخواه معاونان سابق در جریان آن هستند و ثانیاً استاندار مازندران هنوز از نیروهای اصلی ستاد روحانی در مازندران استفاده نکرده است.


مازندنومه، عباد مازندرانی: پیروزی دولت تدبیر و امید با کسب آرای مردم رشید ایران اسلامی بارقه های امید و نشاط را در جامعه پدیدار ساخت و همسو با این اتفاق میمون و مبارک تعیین استاندار مازندران در اولین اقدام هیئت دولت بیانگر اهتمام و حسن توجه دولت یازدهم به جایگاه مازندران سرسبز است.

دکتر ربیع فلاح از مدیران ملی و با سابقه جهادی و از حامیان جدی آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید می است.

اگر بدانیم که می دانیم استان مازندران قطب مهم کشاورزی و منابع طبیعی است انتخاب استاندار مازندران بر اساس تجارب و تخصص از سوی دولت در این حوزه قابل درک تر خواهد بود.

در چند روز اخیر به ویژه پیش از تحولات مدیریتی در سطح معاونان ناگهان هجمه عجیب و ناباورانه را شاهدیم که باعث تعجب افکار عمومی شده است .


انتقادهای شتابزده و هماهنگ اخیر برخی در سایت ها به استاندار مازندران، ناشی از غیظ و غضب سیاسی است و طرح اتهاماتی همچون به کارگیری نیروهای جهادی (جهاد سازندگی) و تغییر ناگهانی معاونان، ذره ای با واقعیت ها همخوانی ندارد؛ چرا که اولاً معرفی و نامه نگاری برای تعیین معاونان جدید روندی را طی می کند که خواه- ناخواه معاونان سابق در جریان آن هستند و ثانیاً استاندار مازندران هنوز از نیروهای اصلی ستاد روحانی در مازندران استفاده ننموده است، علی رغم اینکه در آنها افرادی متخصص و متعهد حضور دارند.

واکنش ها به رفتارهای طبیعی مدیریت ارشد استان در رابطه با تغییرات مدیران ستادی عجیب و تا حدودی بیانگر ناکامی سهم خواهان و شکست خوردگان سیاسی است، افرادی که سال ها مدیریت ها را صرفاً در دو جناح سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان می دیدند و هرگز از وجود نخبگان مستقل و شایستگان این عرصه نامی نمی بردند ، امروز دم از شایسته سالاری می زنند.

 زمانی که فریادهای نیروهای معتدل و دلسوز در هیاهوی باند بازی این دو جریان سیاسی در دوره اصلاحات و چه در دوره اصولگرایان به گوش کسی نمی رسید ، دوستان قلم به دست از قحط الرجال و نبود بانک نیرو حرفی نمی زدند، اما امروز نوبت که به استاندار منتخب دولت تدبیر و امید رسید آسمان تپید!

 تغییر معاونان و مدیران حق طبیعی و مسلم مدیریت ارشد استان است، همچنان که در گذشته نیز مرسوم بوده است تعیین نیروهای شایسته و همسو با دولت اعتدالی نیز دیگر وجه این انتصابات است.

 البته انتقادات شتابزده و عجولانه دوستان قابل درک است چرا که سهم نداشته آنها، به رسمیت شناخته نشده است.

 عجیب تر آنکه این مدیران تازه معرفی شده هنوز کار خود را شروع نکرده اند که دوستان قضاوت عجولانه می کنند!

اگر منتقدان واقعاً دلسوز مازندران هستند به جای مچ گیری ها و بهانه جوئی های بی حاصل به فکر حمایت از مدیران باشند تا گره از مشکلات و معضلات این استان زرخیز بگشایند؛ هر چند نقادان نگفته اند سکوت شانزده ساله گذشته در قبال مدیران استان که کارنامه ضعیف آنها مایه خجالت مازنی ها است چه توجیهی دارد؟

اگر می گوئید این گونه نبوده است بفرمائید نارسائی ها، عدم رشد و توسعه، مصائب و گرفتاری های مردم مظلوم مازندران محصول کدام دوره مدیریتی است؟

هر چند اعتقاد دارم نباید به خاطر برخی کوته نظری ها و رفتارهای حذفی و نابخردانه برخی از جریانات سیاسی و اسلاف گذشته شان همه کارها و برنامه ها را زیر سئوال برد، ولی از صبر و شکیبائی منتقدان امروز در مقابل کارنامه نامقبول مدیران دیروز و شتاب بی مهارشان در تخریب مدیران تازه منصوب شده واقعاً در شگفتیم!

امید است با نگاه واقع بینانه و نقد دلسوزانه در جهت تامین منافع مردم شریف استان و حمایت از برنامه دولت تدبیر و امید اجازه ندهیم حاشیه ها و مسائل دست چندم باعث رکود و چالش در این مسیر شود و نگذاریم فرصت های ارزشمند خدمت به مردم شریف مازندران صرف مطالبات و خواسته های گروهی و باندی شود.


  • جمعه 12 مهر 1392-0:0

    حرفم این بود که این انتقاد نیست که دارد زود اتفاق می افتد بلکه این کارهای انتقاد آمیز است که دارد زود واقع می شود. اگر کاری امروز انجام شد و انتقادی بر آن وارد بود نمی شود یک ماه بعد از آن انتقاد کرد. عزل و نصب های حرف و حدیث دار در همین ابتدای کار آنقدر زیاد است که اگر افراد بگذارند همینطوری بر خر مراد سوار شوند باورشان می شود که دارند درست عمل می کنند.

    • جمعه 12 مهر 1392-0:0

      مازندنومه چرا کامنت مرا سانسور کردی و مطالب اساسی آن را درز گرفتی؟ کار بدی کردی عزیزم.

      • پنجشنبه 11 مهر 1392-0:0

        در پاسخ به کامنت آقای "موسوی" سطح مازند نومه پایین نیومده بلکه همین بوده و هست.

        • پنجشنبه 11 مهر 1392-0:0

          تعجب ميكنم كه مازندنومه چنين مطلب سبك وجلفي را پخش ميكند بنظرمن مازندنومه ارزش خودش را پائين مياورد

          • امیر حسینیپاسخ به این دیدگاه 1 3
            پنجشنبه 11 مهر 1392-0:0

            سام.متن معقولانه ای بود و به صورت عمیق به مسئله توجه کرد.باید به هر میئولی که مسئولیت پذیرفت فرصت انجام کارداد و اگر در پروسه زمانی خاص ضعیف غمل کرد از او انتقاد کرد

            • پنجشنبه 11 مهر 1392-0:0

              بخدا حالم داره از مازندنومه به هم میخوره!
              ...مازندنومه رو بردارین ، بنویسین پایگاه شخصی ربیع فلاح!
              این آخرین حضور من توی این سایت مزخرفه
              اههههههههههههههههههه

              • لر مینجاییپاسخ به این دیدگاه 0 0
                چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

                زمانی که گویش مازندرانی فقط با این لودگی ها، بی ادبی ها و بی عقلی ها معرفی بشود می توانیم انتظار داشته باشیم فرهنگ، موسیقی و زبان آن خطه از سوی خانواده ها و کودکان شمالی مورد استقبال قرار گیرد؟ آیا بعد از "اولین انتخاب" و تحقیر و تمسخر زبان گیلکی نوبت به لرستان می رسد یا آذربایجان و خراسان...

                لطفا بخوان و نظر بده: http://loor.ir/995.html

                • چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

                  کی گفت انتقاد شتابزده است. اگر الآن موقع انتقاد نباشد فردا هم خیلی دیر است...

                  • چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

                    آقاي فلاح يك مدير قديمي هستند كه حساسيت سياسي كمتري متوجه ايشون بوده و هست؛ انتقادات راجع به ايشون با هدف تخريب سياسي نيست. انتقادات راجع به نوع تصميم گيري ها، چارت مديران و مديريت ايشون در جلسات هست.

                    لطفاً يك شخصيت رو با كل دولت تدبير و اميد برابر نكنيم؛ چرا كه با اين تحليل هر ضعف ايشون بر كارنامه دولت نوشته ميشه.

                    • چهارشنبه 10 مهر 1392-0:0

                      بادرود ماهمه به اعندال راي داديم نه به شخص...


                      ©2013 APG.ir