تعداد بازدید: 2683

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 11 مهر 1392-13:7

گلگشتی در مسکو

گزارش تصویری مازندنومه از مسکو، پایتخت روسیه


مازندنومه، حسین اسلامی ساروی: تابستان امسال به مسکو -پایتخت روسیه- سفری داشتم و از مکان های مختلف گردشگری این شهر بازدید کردم.

ره آورد این سفر تعدادی عکس ایت که در زیر تماشا می کنید:

 ماشین عروس های دوازه متری

 

 کلیساها/ کاخ های تزارها که معماری آنها کاملاً وارداتی بوده و از هند و یونان و روم الهام گرفته شده است

کلید و قفل بستن عشاق روسی؛ کاری شبیه دخیل بستن ما

*مطالب مرتبط:

- جایی که بهار دیری نمی پاید(2) http://www.mazandnume.com/?PNID=V14345

- جایی که بهار دیری نمی پاید(1) http://www.mazandnume.com/?PNID=V14344


  • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 2 1
    يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

    چرا غرض و مرض داشته باشم؟ آنچه دیدم و فهمیدم همان را گفتم، من در حسرت یک آقامحمد خان قجر دیگر هستم که روسیه را سرجایش بنشاند. شما بفرمائید که روسیه در طول تاریخ کدام مشکل بشریت را حل کرد؟ شما راهنمائی بفرمائید و دو صفحه از تاریخ و فرهنگ و ادب و هنر و اختراعات و اکتشافات روسیه را بنوسید، اینها یوری گاگارین را که 20 دقیقه در هوا رفت و بار دوّم سقوط کرد و کشته شد را قهرمان ملّی خودشان کردند و در یک ستون صد متری مجسمه اش را گذاشتند. روسیه اگر دو تا آدم مثل ادیسون و خیام، ابوریحان و یا بوعلی یا پاستور داشت گوش فلک را کر می کرد. روسیه در جنگ جهانی دوّم ، بیست میلیون سرباز خودش را به کشتن داد، بالای بیست میلیون سینه زن خودش از تمام دنیا را در زندان و زیر کار اجباری کشت، مسکو و سنت پترزبورگ هم که بیابان سوخته شده بود، غرب با اشغال ایران، آذوقه برایش برد. برلین را با صدها هواپیما بمباران کردند، آقا شد فاتح جنگ، هفت نفر آینه بدست، فاطمه کچل سرشو می بست؟؟؟

    لطف کنید بفرمائید اینها را که نوشتم یعنی مرض دارم؟ غرض دارم؟ حالا هم که از مسکو هر روز دهها هواپیمای دربست به تمام دنیا تجارت نسوان دارند.....

    • درسی از معلم تاریخ ما !!پاسخ به این دیدگاه 2 1
      شنبه 13 مهر 1392-0:0

      جناب اسلامی با کنار گذاشتن شعار های توخالی در سیاست ! و در مقام یک مورخ اینجا بی طرفی پیشه کردو گفت " تمام تاریخ و هنر و معماری و علم و ادبیات و کشفیات و اختراعات روسیه یک صفحه هم نمیشود." باید حدمتشان عرض نمود ،چون غرض آمد هنر پوشیده ماند !!. خدا کند فقط غرض باشد و چیز دیگری از نوع مرکب آن نباشد .

      • شنبه 13 مهر 1392-0:0

        احسنت به دکتر اسلامی عزیز. فقط آگاهان میفهمند طبل توخالی روسیه چه صدایی دارد.

        من افتخار می کردم اگر در سرمای ورسک به دنیا می آمدم. گو اینکه صبح سانفرانسیسکو همچنان رویای کودکانه آنجلس زادگان است.

        • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 2 2
          شنبه 13 مهر 1392-0:0

          پرسش فرمودید که چرا معماری مثلا پاریس، لندن، پکن، و واشنگتن وارداتی نشد؟ و یا تخت جمشید معماری وارداتی دارد یا نه؟

          من پاریس و پکن و... را دیده ام.معماری و هنر و تمدن و تاریخ ویژه خودشان را دارند، اما شما در دبی چه هنر و تاریخ و معماری و... خودشان را میبینید؟

          دبی چه رنگی است؟

          در تخت‌جمشید که نیمه‌کاره رها شده و یک بارگاه آئینی است نه تختگاه شاهنشاهی از معماری دنیای آن روز که بزرگترین کشور آن روز ما بودیم و صدها اقوام مختلف زیر پرچم ایران بودند بهره گرفت.

          ما معماری و تمدن ساسانی هم داریم، تمدن ایرانی اسلامی هم داریم، معماری ایلخانی هم داریم. تمدن صفوی هم داریم حتی معماری دوره قاجار هم شناسنامه خودش را دارد.

          • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 2 2
            شنبه 13 مهر 1392-0:0

            من زیاد کتاب میخوانم و زیاد سفر میکنم. برای این سایت 30 قطعه عکس فرستادم ،گرچه در این سفر 1200 قطعه عکس گرفتم و فیلم و ...



            شاید 60-70 کشور دنیا رفتم، اما هرگز حاضر نیستم دیگر به دبی و مسکو بروم، روسیه بزرگترین کشور دنیاست یازده برابر ما وسعت دارد دو برابر ما هم جمعیت ندارد. تمام تاریخ و هنر و معماری و علم و ادبیات و کشفیات و اختراعات روسیه یک صفحه هم نمیشود.



            بزرگترین دانشمند روسی مثلا مندلیف است که جدول عناصر را ردیف کرد . سنت‌پترزبورگ هم که ویترین روسیه است از خودش حرفی برای گفتن ندارد . موزه هرمیتاژ آن که یکی از بزرگترین موزه های دنیاست باز مثل موزه لوور پاریس از این و آن خریدند و دزدیدند و چاپیدند و جمع کردند.



            وای که ما قدر این کشور خودمان را و این فرهنگ و این تاریخ را نمیدانیم.

            فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران کجا، روسیه کجا؟ سفر کردن فقط پول نمیخواهد، فرهنگ سفر داشتن مهم است . یک بار به دبی دعوت شدم و احساس سرشکستگی دارم که پاسپرت من مهر دبی خورده است. روسها از ده تا جمله سلام و علیک هشت تای آن فحش خواهر و مادر دارد ، روسها در تمام تاریخ خودشان توسری‌خور خزرها، مغولها، وایکینگها و ... بودند. از پتر کبیر در 300 سال پیش جان گرفتند،به بشریت خدمتی نکردند در این اندازه نیستند که کسی آویزان آنهاذ بشود، وای بر حزب توده

            • شنبه 13 مهر 1392-0:0

              با درود! امیدوارم که تک تک پدران و مادران و فرزندان ما از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار شوند! و به چنین سفرهای زیبا و دیدنی روند! و بهشت هم این جهان داشته باشند و هم آن جهان نه فقط عده معدودی با چنین ثروت بیکران!!! ...

              • دغدغه چرا ! پاسخ به این دیدگاه 2 2
                شنبه 13 مهر 1392-0:0

                ساروی ریکا دغدغه نداشته باش ! جناب اسلامی یک پا جهانگردند و این جور جاها رو زیاد دیده اند . مساله این است که فقط اتوبوس دوازده متری را با دیدن عروسی که در آن نشسته بود ملتفت شدند که برای چیست . بقیه را برایمان توضیح ندادند !! شاید ایشان هم مثل مهدی340 گمانشان این باشد که همه از برکت پل ورسک و سرمای لنیگراد به دنیا آمدند !!

                • ساروي ريكاپاسخ به این دیدگاه 1 2
                  جمعه 12 مهر 1392-0:0

                  اي بابا....پس خود استاد اسلامي كجاست كه ما مطمئن بشيم به مسكو رفته و اين عكسا رو گرفته؟

                  استاد ؛لااقل يه دونه عكس خودت رو هم ميذاشتي تا برامون دغدغه نشه كه رفتي مسكو يا نه

                  • جمعه 12 مهر 1392-0:0

                    مطلب بسیار خوب و زیبایی بود میفهمیم که روسیه با 70سال ادعای ابرقدرتی فقط 300 سال تاریخ دارد و بزرگترین افتخارش پیروزی در جنگ دوم به کمک رآه آهن ایران! و پل پیروزی و البته سرمای لنینگراد است. حال چه انتظاری از معماری آنها میتوان داشت؟

                    • معماری وارداتی !!پاسخ به این دیدگاه 3 3
                      جمعه 12 مهر 1392-0:0

                      با آرزوی سفر های بیشتر برای آقای اسلامی فقط از ایشان که کعه معلم بازنشسته درس تاریخ اند بپرسیم معماری ها در لندن و پکن و واشنگتن چگونه وارداتی نشدند و مسکو وارداتی شد . تخت جمشید چطور ؟ معماری آین بنای قدیم ایرانی چطور ؟ راستی این مطلب که افاضه فرمودید معنایش چیست ؟


                      ©2013 APG.ir