تعداد بازدید: 3089

توصیه به دیگران 8

پنجشنبه 11 مهر 1392-23:15

عکس و خبر

عکس های خبری مازندنومه/ 9 عکس از اختتامیه جشنواره تئاتر مازندران + 3 عکس از اسلام آوردن بانوی فیلیپینی در نوشهر


مازندنومه، کلثوم فلاحی: مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران است و محمود عزیزی، هنرمند پیشکسوت از بی‌کاری و مهاجرت در مازندران سخن به میان می‌آورد.

وی اظهار داشت: بی‌کاری در مازندران زیاد است و در حالی که استان با امکاناتی که دارد می‌تواند مهاجرپذیر باشد اما مهاجرت در آن اتفاق می‌افتد.

 عزیزی افزود: مازندران را دوست دارم و از استان‌هایی است که بسیار به آن سفر کرده‌ام، از ظرفیت‌های زیرزمینی مازندران اطلاعی ندارم اما ظرفیت‌های روی زمین این استان، بالا است.

عزیزی معتقد است تئاتر تنها فضایی است که خرد و احساس در کنار هم قرار می‌گیرند.

محمدرضا الوند از داوران این جشنواره به نمایندگی از طرف هیئت داروان، بیانیه این جشنواره را قرائت کرد.

از هشت نمایش در این جشنواره، 2 نمایش « نام کوچک: هوملت» و « و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» به جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه یافتند.

شهرام حقیقت‌دوست، حمیدرضا آذرنگ و محمدرضا الوند داوران این جشنواره بودند. استاندار مازندران هم دقایق کوتاهی در این مراسم به صحبت پرداخت.

ربیع فلاح جلودار در نخستین حضور خود در رخداد هنری در مازندران گفت: در اجرای برنامه تئاتر تقسیم‌بندی صورت می‌گیرد، در آن بخش که پشتیبانی و خدمات است، من خدمتگزار هستم.

 وی ادامه داد: تازه به استان آمده‌ام و کارهای زیادی وجود دارد و در فرصت مناسب به وظیفه‌ام در مقابل هنرمندان عمل می‌کنم.

 عباسعلی ابراهیمی مدیرکل ارشاد مازندران، در سخنان خود گفت: اگر هنرمند از حکومت فاصله بگیرد، آن جامعه نمی‌تواند موفق باشد.

حمیدرضا آذرنگ هم در زمان قرائت آثار برتر جشنواره با اشاره به سخنان ابراهیمی، اظهار داشت: حکومتی هم که از هنرمند فاصله بگیرد، نمی‌تواند موفق باشد. 

 مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد هم در این مراسم با اشاره به اینکه در زمینه تئاتر شهر گام‌های خوبی برداشته شد، تصریح کرد: هفت استان تئاتر شهر دارند.

 قادر آشنا با بیان اینکه استاندار مازندران در زمینه راه‌اندازی تئاتر شهر در این استان گام بردارد، گفت: به هر اندازه که استانداری از این اقدام حمایت کند، ما هم به همان اندازه از اجراهای عمومی در استان حمایت می‌کنیم هرچند که در حوزه و توان مالی ما نیست.

 وی با اشاره به راه‌اندازی تئاتر شهر در استان گلستان، خاطرنشان کرد: مازندران در زمینه تئاتر پیشرو است و انتظار می‌رود اقداماتی در راستای ایجاد تئاتر شهر انجام دهند.

*بانوي فيليپيني در نوشهر مسلمان شد

مازندنومه، محمد حسین ملایی کندلوسی: " جونل اوبوگ " بانوي 35 ساله مسيحي كاتوليك اهل كشور فيليپين در نوشهر اسلام آورد و مسلمان شيعه شد.
او پس از حضور در دفتر امام جمعه نوشهر و با جاري كردن شهادتين به دين مبين اسلام روي آورد و نام " شيما " را براي خود برگزيد.

اين بانوي تازه مسلمان شده درباره انگيزه خود براي روي آوردن به دين اسلام گفت: دين اسلام و مذهب شيعه براي من بسيار مهم است و در آن مهرباني ها و عطوفت فراواني يافتم.

وي اظهار داشت: بيش از يكسال درباره دين اسلام و مذهب شيعه تحقيق و مطالعه كردم و با علم و آگاهي مسلمان شدم.

هومن طاهري افشار -همسر اين بانوي فيليپيني تازه مسلمان شده- نيز گفت: از طريق خانواده ام با همسرم براي زندگي مشترك آشنا شدم و امروز ايشان مسلمان شد و به زودي ساير مراحل قانوني براي اقامت او را در ايران و استان مازندران طي خواهيم كرد و زندگي جديد خود را در مازندران شروع مي كنيم.



    ©2013 APG.ir