تعداد بازدید: 2148

توصیه به دیگران 4

جمعه 12 مهر 1392-21:57

رسولی:زمان تغییر است/فرماندار بومی اولویت دارد

امام جمعه میاندورود گفت: این تنگ نظری است که به خاطر فشاری های سیاسی و جناحی کسانی را به منطقه آورده و بر مردم تحمیل کنیم و بعد بر مردم منت بگذاریم که این فرد انسان با تجربه و کارکشته ای است/با وجود نیروهای بومی چه نیازی است که یک مسئول را از جایی دیگر به منطقه بیاوریم/در مورد سفر ریس جمهوری به نیویورک، افرادی در داخل کشور حرف ها و تحلیل های نابخردانه دارند که واقعا جای تاسف دارد+رونمایی از گزینه احتمالی فرمانداری میاندورود


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سیدمجتبی رسولی جویباری در جمع مسئولان و فعالان ستاد سابق دولت تدبیر و امید در میاندرود گفت: اصل تشکیل این جلسه امر بسیار ضروری و لازمی است که انسان های دلسوز برای نظام و دولت در راستای تحقق منویات رهبری عهده دار مسئولیت غیر رسمی شرعی و الهی شوند.

 وی با بیان اینکه مسئولیت این افراد کمک به مردم است که راه به بیراهه نروند، افزود:اصول نباید به فروع تبدیل و انسان ها نیز نباید در چند راهه ها گرفتار شوند.

 امام جمعه میاندورود تصربح کرد:اگر در کشور تشکل های همسو با نظام، ولایت و دولت داشته باشیم قطعا به اهداف بسیار نزدیک خواهیم شد.

وی با اشاره به فعالیت گروه های معاند با نظام در راستای تضعیف و براندازی انقلاب ابراز داشت:برخی از این سم پاشی ها به صورت مخفی و برخی نیز متاسفانه به صورت علنی در تضاد با اهداف مقدس اسلامی در حال فعالیت است.

 حجت الاسلام رسولی ادامه داد: اگر شما با نیت خالص و برای تحقق اهداف انقلاب به یاری نشتابید و وارد عرصه نشوید، گروه های بزرگتر به میدان آمده و خرخره نظام را خواهند جوید و نفس دولت را به شماره خواهند انداخت که در آخر ناکارآمدی دولت را در پی خواهد داشت.

 وی ادامه داد:تشخیص نابجا، بصیرت در عین بی بصیرتی و خاموشی و تنگ نظری انسان را به جایی می برد که در برابر مسایل اصلی و اساسی نظام خواهد ایستاد و ادعای بر حق بودن می کند.

 *امروز حقیقتا امیدها زنده و چشم ها بینا شده است

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه امروز حقیقتا امیدها زنده و چشم ها بینا شده است، افزود:نه تنها با شعار تدبیر و امید بلکه با عمل معتدلانه و کارکرد مدبرانه و نگاه صحیح به آینده مردم حقیقت را با جان و دل لمس کرده اند.

وی گفت: اگر افرادی مثل شما نباشد و مبانی را برای مردم تشریح نکنند چه بسا که یک کشاورز عامی احساس کند با گذشت زمان هیچ تفاوتی حاصل نشده است.

خطیب جمعه سورک بیان کرد: به جهت خیرخواهی این مطلب را عرض می کنم که گاهی به موازات فعالیت شما در این ستادها بحث سهم خواهی مطرح می شود که اگر این نکته خدای نکرده در شما وجود داشته باشد کسی به حرف شما گوش نخواهد کرد و آرام آرام مردم از شما جدا خواهند شد.

 وی با بیان اینکه شما در این انتخابات حقیقتا تلاش وافری انجام داده و تا آخر هم با نامزد پیروز ماندید، افزود:امروز فی الواقع سهمی از این همه حق شما خواهد بود اما اگر به دنبال سهم خواهی باشید این نکته همان بحث انحرافی است.

 امام جمعه میاندرود گفت:بنده یقین دارم که افراد حاضر در این جلسه در پی این موضوع نیستند اما حواس مان باشد که در این نشست ها، پیگیری ها و تحقق شعارها و آرمان ها، این تلقی پیش نیاید که ما به دنبال سهم خواهی برای خود یا افراد منتسب به خود هستیم.

وی با نفی بحث سهم خواهی گروه ها و تاکید بر امر شایسته سالاری تصریح کرد:ممکن است بین چند گزینه ای که پیشنهاد شده اند یک نفر شایسته تر باشد، اما نکته مهم وجود ظرفیت های مثبت در شرایط کنونی است.

حجت الاسلام رسولی گفت: نظامی که سرنوشت آن به دست مردم است بعد از اینکه مردم سرنوشت خود را در گام اول به درستی برداشته و تعیین کردند، آیا این حق جمعیت 60هزار نفری میاندرود نیست که در گام بعدی فرماندار خودشان را پیشنهاد و یا انتخاب کنند؟

وی با اشاره به شعار بومی گزینی مسئولان استانی و شهرستانی افزود: این حق مردم است که مسئولان خود را از بین خود انتخاب کنند و ما در منطقه افرادی را داریم که با ظرفیت بسیار بالا در سطوح کشوری مشغول به فعالیت هستند.

*با وجود نیروهای بومی چه نیازی است مسئول را از جایی دیگر بیاوریم؟

خطیب جمعه سورک اظهار داشت: این تنگ نظری است که به خاطر فشاری های سیاسی و جناحی کسانی را به منطقه آورده و بر مردم تحمیل کنیم و بعد بر مردم منت بگذاریم که این فرد انسان با تجربه و کارکشته ای است.

وی ادامه داد:اگر از بین خود مردم کسانی باشند که در منطقه مدیریت کنند، آن وقت دست او در دست همه مردم است و مردم هم دست یاری با او می دهند.

 امام جمعه میاندرود با بیان اینکه با وجود نیروهای بومی چه نیازی است که یک مسئول را از جایی دیگر به منطقه بیاوریم، افزود:نیروهای غیر بومی وقت، هزینه و نیروی انسانی را تلف می کنند تا پس از دو سال با منطقه آشنا شوند و تازه پس از این مدت باید ببینیم که آیا موفق خواهد شد یا خیر.

 وی با بیان اینکه بنده هفت سال است در منطقه خدمتگزار هستم، افزود: در گذشته روند به این صورت بود که مسئولان بدون در نظر گرفتن ظرفیت های بومی افرادی را انتخاب کرده و بعد تماس می گرفتند که بناست ما فلان کار را انجام دهیم، نظر شما چیست که این اصلا درست نیست.

حجت الاسلام رسولی به گلایه خود از انتصابات دولت های نهم و دهم در میاندورود اشاره کرد و گفت:بنده بارها عرض کرده ام که اگر استاندار یا معاون او با بنده مشورت کند قطعا مخالفتی نخواهم داشت اما به عنوان شخص مطلع راهکار و پیشنهادهایی نیز خواهم داشت که باید بیان کنم.

وی گفت:تشخیص استاندار به دلیل اجرایی بودن از امام جمعه بالاتر است اما مشورت به معنای تعامل در انتصابات است که امیدواریم با این رویکرد خوب، دولت گام مهمی در راستای پیشرفت بردارد.

 *فرماندار میاندورود باید بسیار زیرک باشد

امام جمعه میاندورود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های شهرستان میاندرود گفنت:این منطقه ظرفیت شاخص شدن را در کشور دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت های این منطقه و موقعیت این بخش را هیچ شهرستانی در کشور ندارد لذا اگر کسی قرار است فرماندار این منطقه شود باید بسیار زیرک باشد و با شناخت استعدادهای منطقه تلاشی وافر در زمینه توسعه آن انجام دهد.

 حجت الاسلام رسولی به ظرفیت های کشاورزی،صنعتی، باغداری و توسعه گردشگری میاندرود اشاره کرد و گفت: اگر فرمانداری از این فرصت ها استفاده نکند قطعا خیانت کرده است.

 وی با بیان اینکه در هیچ کجای کشور سراغ ندارید که یک شهرستان کوچک هم راه هوایی،هم راه آبی و هم راه شوسه و ریلی داشته باشد افزود:این فرصت واقعا استثنایی است و ما نیازمند ایجاد تحول در شهرستان هستیم.

 امام جمعه میاندرود اظهار داشت:هر کس به هر اندازه ای که می تواند باید برای شهرستان تلاش کند چرا که این مطالبه آیندگان از ماست.

 وی گفت:فرماندار میاندرود باید شخصی باشد که علاوه بر تخصص، تعهد نیز داشته باشد و علاوه بر آن اصل اساسی و نانوشته ای وجود دارد که آن هم اخلاق و تعامل با مردم است.

حجت الاسلام رسولی عدم تعامل با مردم و نداشتن روابط اجتماعی مناسب را عامل شکست هر مسئولی دانست و تصربح کرد:راضی بودن مردم یک اصل است و باید به آن توجه شود.

 * اکنون زمان تغییر و تحول اساسی است

امام جمعه میاندرود تاکید کرد:اکنون زمان تغییر و تحول اساسی بر مبنای اصول است که برای ما جناح ها و احزاب نباید مهم باشند.

 وی با بیان اینکه مناسباتی که بوی سهم خواهی می دهند اصل اساسی نظام را فراموش کرده اند افزود:خط قرمز ما ولی فقیه است و در این راستا تعامل و تعارفی با هیچ کس نداریم.

حجت الاسلام رسولی گفت:هجمه اصلی علیه ما در این نظام به دلیل وجود ولی فقیه است و باید دقت شود که در بحث ولایت فقیه علاوه بر اینکه باید اصل آن را قبول داشت،باید شخص ولی فقیه را نیز قبول داشت.

وی ابراز داشت:اتفاقی که در گذشته افتاد و افرادی بسیار زیرکانه در زیر لوای ولی فقیه شعار ولایت فقیه سر دادند از جمله همین افرادند که وجود این عناصر بسیار خطرناک است که در آخر هم به ناکجا آباد رفتند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه افرادی که تا دیروز جزو نیروهای جنگ و زخم خوره جبهه و انقلاب بودند اما سرآشتی با این اصل نداشتند افزود:این افراد گاهی سنگ اندازی نیز می کردند، اما امروز به خاطر موفقیت آیت الله روحانی و جناح های حامی ایشان به دنبال این هستند که وارد گود و میدان شوند که اگر این اتفاق بیفتد باز هم باید احساس خطر کرد.

وی گفت:تاکنون روند پیشرفت مسایل کشور بسیار مناسب بوده چرا که آیت الله دکتر روحانی دیروز و در سخت ترین شرایط با مقام معظم رهبری بوده و امروز هم خوشبختانه با ایشان همراه است.

 رسولی تاکید کرد:مواضع اصولی رئیس جمهوری در سازمان ملل برگرفته از نظرات صریح مقام معظم رهبری است که هم به صورت خصوصی با وی دیدار کرد و هم در حضور مردم بحث نرمش قهرمانانه را مطرح کرده است.

 وی ادامه داد:متاسفانه باز افرادی در داخل کشور حرف ها و تحلیل های نابخردانه دارند که واقعا جای تاسف دارد.

*با اجماع و اقبال عمومی به آقای قاسمیان رسیدیم

 احمد لاری- مدیر آموزش و پرورش سابق میاندورود و از اعضای ستاد سابق دکتر روحانی در میاندورود- در این جلسه با بیان اینکه در کارگروه به این نتیجه رسیدیم که باید شخصی در مسند کار قرارگیرد که با درد مردم آشنا باشد، افزود:دوستانی که هم اکنون در فرمانداری هستند و مشغول به فعالیت اند کسانی نیستند که بتوانند مطالبات دولت تدبیر و امید را پیگیری کنند.

وی گفت:قصد تخریب شخصی را نداریم اما این دوستان شاید در جای دیگری مفید فایده برای نظام باشند و در راستای به کار گیری تمام پتانسل منطقه نیازمند تغییرات اساسی هستیم.

مدیر سابق آموزش و پرورش میاندورود با بیان اینکه در گام اول به سراغ آقای حسن نژاد که یکی از نیروهای بومی منطقه است رفتیم افزود:ایشان به دلیل برخی دلایل از پذیرش این مسئولیت خودداری کرد.

 وی ادامه داد:سپس با اجماع و اقبال عمومی به آقای قاسمیان رسیدیم که در طول دوران مسئولیت خود نشان داد با صداقت و درستی با مردم رفتار کرده و آشنای به امور است.

 عرب -استاد دانشگاه- نیز در این جلسه ضمن بیان برخی مطالب تاکید کرد: آقای قاسمیان نه از اقوام ماست و نه دوستی که با او بده و بستان های سیاسی داشته باشیم، بلکه آنچه که هست این است که ما ایجاد هماهنگی با برنامه های تدبیر و امید را در رویکرد او مثبت ارزیابی می کینم.

وی ادامه داد:ظرفیتی در قاسمیان است که از انتقاد نه تنها دل پریش نمی شود، با دل و جان پذیرای آن است.

 این استاد دانشگاه گفت:تجربه عملی او را از انسان های تازه کاری که تازه پا به عرصه کار گذاشته اند متمایز می کند هر چند که او تحصیلاتش از خیلی از عزیزانی که در جمع حاضرند کمتر است.

 وی با بیان اینکه تنها دلیل ما برای انتخاب ایشان توجه به رویکرد شایسته سالای دولت تدبیر و امید است افزود:ایشان از مدل افراد اتوکشیده تازه به دوران رسیده نیست بلکه از نیروهای رنج دیده و مبارز دوران ستم شاهی است که در ایام بعد از پیروزی انقلاب نیز در صحنه های جنگ و بعد از آن حضور فعال داشته است.

 عرب ابراز داشت: با وجود همه این مسایل ما دلواپس شرایط هستیم و امیدواریم تا این اقبال عمومی و مطالبه مردمی به ثمر بنشیند.


  • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

    نظر گزینشی منتشر می کنید دیگه سود نداره خب .

    • علی شریفیپاسخ به این دیدگاه 1 2
      يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

      خسته نباشید

      به نظرما آقای حسین کرمی رییس اداره پست که همه منطقه میاندرود را می شناسند و مدیر دفتر نمایند مجلس بودند و آدم بسیار زیرکی و هوشمندی هستند ضمن اینکه انسان درست و تعامل گراست

      • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

        آقایان بیخود انتصاب احتمالی آقای قاسمیان را به نام خود ثبت نکنند... اقای قاسمیان از جای دیگر و از طرف فرد بسیار بانفوذتر از شما ... کارش تمام شده است....

        • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

          جناب میاندرودی دوم ، اولا که امام جمعه محترم قریب به 7 سال است که در شهر سورک حضور دارند و به نوعی بومی منطقه محسوب میشوند در ضمن امام جمعه وظیفه هدایت دارند نه سمت اجرایی. مسئول اجرایی باید با توجه به شناخت ظرفیتهای منطقه و مدت تصدی مسئولیت اندک بومی منطقه باشد تا بتواند منشا تحولات در مدت کوتاه باشد.

          در مورد فرودگاه باید عرض شود ایشان تحلیلی در خصوص وابستگی به شهر خاص و یا عدم رویکرد ملی مطرح نکردند. گفتند که باید با توجه به وجود این ظرفیتها منطقه متحول شود. پیشنهاد میشود بجای پرداخت به مسائل جنبی اصل موضوع را با دقت بیشتری بخوانید و تحلیل کنید.

          • میاندرودی دومپاسخ به این دیدگاه 2 4
            يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

            اگر قرار است که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند.
            آقای رسولی بفرمایند خودشان از کدام شهرستان هستند؟ اگر قرار است به دلیل تعصب غلط مسئولین هر منطقه فقط از بومی های آن منطقه باشد پس چرا حضرت علی (ع)  مالک و محمد بن ابوبکر را به فرمانداری مصر فرستاده بود. آقای رسولی عزیز شما که اهل جویبار هستید... با منطق شما حضرت سلمان هم نباید به فرمانداری بصره می رسید. البته این امر نافی بکار گیری بومی ها در میاندرود نیست.
            منطق دوم اینکه بحث فرودگاه و دشت ناز یک بحث ملی و استانی است و ربطی به منطقه خاص ندارد. زمانی بومی های اطراف دشت ناز به طمع تصرف اراضی دشت ناز آمده بودند و آنجا را اشغال کرده بودند ولی نظام به دلیل اهمیت ملی آن با این طمعکاران مدعی مالکیت مقابله قهری کرد. همین مسئله هم در رابطه با فرودگاه وجود دارد. البته خدمات رسانی به مردم منطقه توسط هر دو دستگاه مورد تشویق خواهد بود. این مقابله و اختلاف افکنی بین ساری و میاندرود سودی برای دو طرف ندارد و بدانید دشمن سومی دارد نقش شیطان تفرقه افکن را بازی می کند. هرچه بود این تقسیمات کشوری انجام شد و راه برگشتی وجود ندارد. سازش و یکی دانستن و با هم بودن منافع دو طرف را بهتر تامین می کند تا مقابله و تقابل و اختلاف و تفرقه.

            • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 0 3
              شنبه 13 مهر 1392-0:0

              آب که سر بالا بره ....

              اینم از دولت تغییر و امید

              شما رو به خدا این بندگان خدا رو عوض کنید بروند برای خودشون

              آخه سخته یاد نداشته باشی اما بخوای یک کاری رو انجام بدی!!!!!!

              • شنبه 13 مهر 1392-0:0

                فرودگاه در شهرستان میاندرود واقع است.منطقه حفاظت شده دشت ناز در میاندرود.ساحل کامل آزاد در میاندرود.شما هنوز هم به میاندرود توجه نمی کنید بخاطر همین ساحلش آزاد و دست نخورده است.حسادت نکنید خودتان به ما توجه نکرده بودید.حالا حسودی نکنید ما هم جنگل داریم و هم دریا و هم دشت و ... بگذارید ما برای خودمان تصمیم بگیریم

                • فرودگاه ساریپاسخ به این دیدگاه 5 5
                  شنبه 13 مهر 1392-0:0

                  فرودگاه ساری است . کلاه سر ساری نگذارید.... و...و...به ساری خیانت کردند وامکانات وتاسیسات زیربنایی ساری که در میاندرود بودرانادیده گرفتند به اسم ساری امتیازها گرفتندوکمرساری راشکستند نه بخاطر مردم میاندرودبلکه بخاطر منافع شخصی خودشان ....بخاطر همین برای همیشه نزد مردم ساری جایگاهی نخواهندداشت


                  ©2013 APG.ir