تعداد بازدید: 1755

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 مهر 1392-17:3

فراکسیون «صدای ملت» در راه بهارستان/دامادي سخنگو مي شود؟

گزارشی از تحولات تازه در فراکسیون‌بندی‌های مجلس نهم/بر اساس آنچه در راهرو هاي خانه ملت شنيده مي شود به نظر مي رسد با احيای فراکسیون«صدای ملت»، نماينده مردم ساري و مياندرود به عنوان سخنگو انتخاب خواهد شد و نظر شخص علي مطهري نيز مثبت است.


مازندنومه: روزنامه شرق در گزارشي به قلم آمنه شير افكن آورده است: فراكسيون صداي ملت در آستانه احيای مجدد قرار گرفته است.

«صداي ملت» نام جبهه اي ست كه در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي توسط علي مطهري و چند نماينده ديگر كه به عنوان منتقدان دولت شناخته مي شدند، پايه گذاري شده بود، اما با گذر زمان فعاليت ها ي آن كمرنگ شد.

متن كامل اين گزارش را در زير بخوانيد:

فراکسیون‌بندی‌های مجلس در شرف تغییر است، در کنار دو فراکسیون اکثریت و اقلیت در بهارستان، گروهی از نمایندگان بر آن هستند تا ساز و کاری برای ایجاد فراکسیونی تازه بیندیشند؛ فراکسیونی که ایده آن پیش‌تر از سوی «علی مطهری» ارایه شده و حالا سازوکارهایی تعبیه شده تا تاسیس این فراکسیون زمینه‌های اجرایی و عملی مناسبی پیدا کند.

 فراکسیون «صدای ملت» دیر یا زود، میهمان بهارستان خواهد شد تا رویکرد سیاسی تازه‌ای در دل مجلس نهم پا گیرد؛ رویکردی که بیشتر خواهان رفتارهای میانه‏رو است و بر «گفتمان اعتدال» تاکید دارد. 

 «محمد دامادی» -نماینده ساری- در همین زمینه می‌گوید: «در حال مذاکره‌های ابتدایی هستیم و هنوز با نمایندگان به شکل مشخص در این زمینه صحبت نشده. نخست قرار است هیات اصلی این فراکسیون با «علی لاریجانی»، رییس مجلس دیدار داشته باشد و به‌دنبال آن ساز و کارهای عملیاتی‌شدن فراکسیون را در دستور کار قرار دهیم.»

جبهه «صدای ملت»، ائتلافی است که از منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شکل گرفت.

«علی مطهری»، پس از عدم‌حضور در فهرست جبهه متحد اصولگرایان، همراه با افرادی چون علی عباسپور و حمیدرضا کاتوزیان، ائتلافی با عنوان «صدای ملت» را تشکیل دادند و اقدام به ارایه فهرست انتخاباتی جدا کردند. از میان آن نفرات تنها مطهری به مجلس نهم راه یافت. اما حالا برخی نمایندگان مجلس زمینه‌های ظهور این فراکسیون را آماده می‏بینند و به همین خاطر رایزنی‏هایی به منظور راه‌انداختن «صدای ملت» در بهارستان به گوش می‌رسد.

 آن طور که موسسان این فراکسیون تاکید دارند، کمیت و تعداد چندان مورد توجه نبوده و بیشتر تاسیس نهادی متشکل از نمایندگان همسو و معتدل موردنظر است.

*رایزنی با علی لاریجانی برای راه‌اندازی فراکسیون صدای ملت

«علی مطهری»، پیش‌تر درباره علت تشکیل این ائتلاف در آستانه انتخابات مجلس نهم گفته بود: «اگر جبهه پایداری به وحدت تمکین می‌کرد و فهرست نمی‌داد، سایر گروه‌ها هم این کار را نمی‌کردند. اما آنها از اول زیر بار اتحاد نرفتند.

وقتی یک گروه فهرست انتخاباتی مجزا می‌دهد، این حق برای دیگران هم ایجاد می‌شود و عدالت حکم می‌کند که دیگران هم بتوانند فهرست بدهند.»

در آستانه انتخابات مجلس نهم مطهری به‌همراه علی عباسپور، حمیدرضا کاتوزیان و مصطفی رضاحسینی از اصلی‏ترین افراد این جریان به شمار می‏آمدند.

 ابوالحسن نواب ،معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز هم که نامش در دو فهرست دیگر قرار ندارد، در این فهرست حضور داشتند. پس از اعلام موجودیت این جبهه انتخاباتی، سایت جهان‌نیوز، نزدیک به علیرضا زاکانی، نوشته بود علت عدم‌حضور این افراد در فهرست جبهه متحد اصولگرایان «به خاطر مواضع عجیب آنها در مورد حوادث پس از انتخابات سال 88 بوده.»این رسانه اصولگرا ارایه چنین فهرستی را مصداق «جرزنی و تفرقه‌افکنی» دانسته بود.

 اما «علی مطهری» تاکید دارد که دلیل راه‌انداختن جبهه «صدای ملت»، جلوگیری از افراط و تند‌روی‌ها بوده در حالی‌که جامعه نیازمند گفتمان اعتدال است. ایجاد آزادی به مفهوم درست، اعم از آزادی بیان و آزادی‌های اجتماعی، عدالت، استقلال فرهنگی و برداشت درست از اصل ولایت فقیه از مبانی اصلی تشکل صدای ملت است. هر فردی اعم از اصولگرا یا اصلاح‌طلب که به این اصول معتقد باشد می‌تواند در تشکل صدای ملت جای گیرد.

در حال حاضر مجلس میزبان فراکسیون رهروان، به ریاست علی لاریجانی و کاظم جلالی است. این فراکسیون توانسته اکثر کرسی‌های هیات‌رییسه مجلس را از آن خود کند و در برابر فراکسیون اصولگرایان به ریاست حدادعادل از توان اثرگذاری بیشتری برخوردار است.

با این حال به‌دنبال رای اعتماد به کابینه یازدهم و به‌ویژه عدم رای اعتماد به «محمدعلی نجفی»، برخی نمایندگان عضو این فراکسیون بنا را بر انتقاد گذاشته و سخنان ناگفته‏ای بیان کردند، اینکه فراکسیون رهروان در مواقع حساس، از امکان رای فراکسیونی برخوردار نبوده و پراکنش رای افراد عضو در آن بسیار است.

همچنین اهمیت کمیت بر کیفیت از دیگر نقدهای مطرح‌شده از سوی نمایندگان عضو در این فراکسیون است. اما راه‌افتادن فراکسیون «صدای ملت» می‌تواند به شنیده‌شدن برخی دیگر صداها در مجلس کمک کند؛ صداهایی که در حال حاضر شاید چندان خواهان پیوستن به فراکسیون‏های موجود در بهارستان نیستند و می‌خواهند در سایه جمعیت فکری دیگری اندیشه و آرای خود را تعریف کنند.


تكميلي:بر اساس آنچه در راهرو هاي خانه ملت شنيده مي شود به نظر مي رسد با احيای اين جبهه ،نماينده مردم ساري و مياندرود به عنوان سخنگوي صداي ملت انتخاب خواهد شد.ظاهرا صحبت هاي مقدماتي با محمد دامادي در اين خصوص انجام شده و نظر شخص علي مطهري نيز مثبت بوده است.


  • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

    واقعا طرفداران آقای دامادی ..........

    نمیدانم چه واژه ای بکار ببرم

    • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

      مهندس عزیز به میاندرود شهری باعقب ماندگی تاریخی فکر کن به تغییر مدیریت شهری...

      • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

        فراكسيون مشكل مردم سارى نيست شغل جوانان ترافيك شهر

        • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

          ما به مهندس دامادی افتخار می کنیم

          ما عاشق مهندس دامادی هشتیم

          مردی که ذره ایی غرور ندارد

          مردی که در قلب ما جای دارد

          بزرگمرد

          مردی از جنس چکل

          تحصیلکرده و خوش سیما و خوشتیپ

          مردی با صلابت

          خبرهای خوش در راه است عجله نکنید

          ازاین جوانمرد بیشتر خواهید شنید.....

          • مجتبی افضلیپاسخ به این دیدگاه 2 1
            يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

            واقعا جای تبریک داره اینهمه پیشرفت برای مهندس جوانمون که به سرعت رو به صعود هستن .به ایشان افتخار می کنیم که تونستن اعتماد بزرگان مجلس رو جلب کنند ونماینده خوبی برای مردم ساری باشند.

            • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

              خدایش ساری نماینده ای قویتر از مهندس دامادی به خودش ندیده با توجه به سن کمش و مدت کم حضورش (کمتر از 2 سال) نشون داد که یه نماینده ای ملی هستش من مطمئنم با حضور در دور دوم نمایندگی ایشون جزو نماینده های برتر کشور خواهند شد من خودم از زبان نمایندگان سابق آقایان یوسف نژاد و شجاعی شنیدم که گفتن 2 سال طول میکشه تا یک نماینده با فضای مجلس آشنا بشه ولی مهندس در همون 6 ماه اول با طرح سوال از رئیس جمهور و پافشاری روی این طرحنشان از یه نماینده ای ملی رو داد

              • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                با سلام و سپاس

                این جوان ساعی و پرتلاش ,تحصیلکرده با روابط عمومی عالی حتما باعث رشد و بالندگی و در نهایت ابادانی ساری خواهد شد....

                در اینده از این مرد بیشتر خواهید شنید

                کسیکه تموم دغدغه اش ابادانی و توسعه شهر ساری است

                نه اینکه ضعفی ندارد چرا که انتقاداتی بهش وارد هست اما اگر همه یکدل شوند مسئولین رو عرض می کنم حتما ساری روزای خوش را خواهد دید.....

                سپاس

                • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                  دمت گرم محمد جان واقعا دمت گرم

                  • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                    درود بر بزرك مرد كوهستان مردي از جنس جكل وازتبار اسبهبدان صداي ملت دودانكه رو هم به كوش مسولين برسان كه از محرروميت رنج ميبرد


                    ©2013 APG.ir