تعداد بازدید: 3241

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 مهر 1392-17:8

هیجان در شهر

مرور گزینه های مطرح فرمانداری میاندورود/سلیمان قاسمیان مطرح ترین گزینه فرمانداری شهرستان میاندرود است که با اقبال عمومی و نظر مثبت نیروهای انقلابی همراه شده است+ معرفی مختصر گزینه های مطرح


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: زمزمه تغییر در پست های مدیریتی استان،این روزها نقل محافل سیاسی و رسانه ای استان است.

برخی بر این باورند روند کند تغییرات حکایت از تدبیر وافر شخص استاندار و مشاوران او در انتخاب نیروهای متعهد و متخصص دارد که از تاثیرنپذیرفتن لابی های شبانه و جلسات منطقه ای در روند انجام تغییرات نشان دارد.

از نخستین روزهای انتصاب ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران، محافل شبانه در میاندورود و ساری جهت فشار بر اطرافیان استاندار تشکیل شده است، به گونه ای که در یکی از همین محافل از دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود هم دعوت و از او خواستار حمایت از گزینه مورد نظر خود برای سمت فرمانداری شده بودند.

دامادی که به صراحت لهجه معروف است و بارها در مجامع مختلف نشان داده که عبور از قانون را برنخواهد تافت در این جلسه بیان می کند که هنوز کار کشور در دولت تدبیر و امید به اینجا نرسیده که شما بنشینید و فرماندار و بخشدار تعیین کنید. گزینه مورد نظر خود را معرفی کنید ما هم گزینه هایی داریم اما انتخاب با شخص استاندار خواهد بود.

علاوه بر این ها شنیدن اسامی متفاوت شائبه های را به وجود آورده است که در این یاداشت به آن خواهیم پرداخت.

نگارنده بر این اعتقاد است که جایگاه ویژه میاندورود به سبب رفت و آمد مدیران ارشد استان، فرودگاه بین المللی ، جاده ترانزیتی و عوامل متعدد دیگر موجب شده است تا انتخاب فرماندار این شهرستان مورد توجه بسیاری از مسئولان ارشد استانی قرار گیرد.

در این راستا انتقادهای تند حجت الاسلام رسولی -امام جمعه میاندرود- در زمان تصدی طاهایی بر مسند استانداری و همچنین حمایت ایشان از دکتر روحانی و شخص ربیع فلاح نشان از حساسیت موضوع دارد که به نظر می رسد تاثیرگذارترین فرد در انتخاب فرماندار میاندرود که رای و نظرش بسیار مورد توجه استاندار محترم باشد امام جمعه میاندرود است.

طی روزهای گذشته نیز گروه های مختلفی طی تماس های مکرر تلفنی و درخواست ملاقات با امام جمعه محترم بر تایید این موضوع صحه گذاشته اند.

گزینه های مختلفی جهت تصدی فرمانداری میاندورود مطرح شده اند و با حضور در دفتر امام جمعه محترم جهت رایزنی ها و بیان دیدگاه ها، آمادگی خود را جهت قبول این مسئولیت اعلان کرده اند.

یکی از این گزینه ها آقای پرویز رضوی اهل سادات محله چهاردانگه است و تا چند سال قبل به عنوان معاون کارپرداز در دانشگاه علوم پزشکی مازندان مشغول به خدمت بوده و هم اکنون نیز مسئول امور عمومی این دانشگاه است.

وی با پشتوانه برخی از عناصر منتسب به یکی از نمایندگان سابق ساری در مجلس شورای اسلامی پا به عرصه گذاشته و هم اکنون نیز از حمایت یکی از اعضای شورای شهر ساری و همچنین برخی از عناصر نظامی برخوردار است.

به نظر می رسد بزرگترین مشکل او نداشتن تجربه کافی در پست مدیریتی و اجرایی است که با توجه به آنچه بیان شد احتمال تصدی این پست توسط او بعید به نظر می رسد.

حسین کرمی یکی دیگر از این افراد است که هم اکنون رییس اداره پست شهر سورک می باشد.

وی اهل خارکش شهرستان ساری است و دانشجوی ترم آخر فوق لیسانس فلسفه و کلام است که در انتخابات اخیر شورای شهر ساری نیز نامزد انتخابات بود که توفیقی در این زمینه به دست نیاورد.

سیدمحمدانصارالحسینی از دیگر گزینه های تصدی فرمانداری میاندرود دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی بوده و در سوابق کاری او علاوه بر سابقه نخستین بخشدار میاندرود و نخستین شهردار سورک، 15 سال سابقه فعالیت در سمت شهردار شهرهای کیاکلا، جویبار، فریدونکنار، رستم‌کلا و بهشهر دیده می شود.

انصارالحسینی از نیروهای فعال منسوب به اصلاح طلبان استان محسوب می شود که در چند ماه گذشته با مخالفت هایی در عرصه مدیریت شهری مواجه بود اما بالاخره پس از کش و قوس اعضای جدید شورای اسلامی شهر سورک به عنوان شهردار سورک در سمت خود ابقا شد.

پرویز امیرخانلو یکی دیگر از این گزینه های فرماندرای میاندورود است. او دارای لیسانس فیزیک از دانشگاه تهران و 30 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش می باشد.

امیرخانلو سال ها به عنوان مدیر کاروان های حج و زیارت و بازرس ویژه حج و زیارت در عربستان سعودی مشغول به فعالیت بوده است.

وی گلوگاهی بوده و سایقه یک دوره عضویت در شورای شهر گلوگاه را هم داراست. این برادر شهید از نیروهای جبهه و جنگ و از همسنگران سردار شهید عبداله شریفی است که به دلیل تسلط بر زبان عربی در دوران جنگ پیشنهاد کار در سفارت عربستان و امارات را به دلیل ارحج دانستن موضوع جهاد رد کرده بود.

امیرخانلو همچنین به دلیل بدهکاری های شهرداری گلوگاه از پذیرفتن سمت شهرداری این شهر خودداری کرده و اکنون به عنوان یکی از سه مدیر مجموعه حج و زیارت استان در عربستان سعودی خدمتگزار زائران بیت الله الحرام است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی شرق پرس، علاوه بر میاندرود، پیشنهاد فرمانداری گلوگاه و همچنین ریاست سازمان حج و زیارت استان را نیز دارد.

اما سلیمان قاسمیان مطرح ترین گزینه فرمانداری شهرستان میاندرود است که با اقبال عمومی و نظر مثبت نیروهای انقلابی همراه شده است.

وی در ابتدای انقلاب و در اسفند ماه سال 1358 با حکم مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان ساری جهت هدایت نیروهای انقلابی منصوب و در کانون شهید فهمیده خیابان فرح آباد ساری به همراه چهار تن دیگر پایه گذار کارهای مثبت و ارزنده ای در راستای هدایت نیروهای انقلابی شد.

او پس از طی دوران خدمت سربازی و در سال 1360 به عضویت ستاد پشتیبانی و امور خیریه سپاه ساری در آمد و در سال 1361 به عنوان نیروی امور تربیتی استخدام اداره کل آموزش و پرورش استان مازندان شد.

قاسمیان در سال 1378 و در دوران ریاست جمهوری سیدمحمدخاتمی به عنوان بخشدار گیلخاران شهرستان جویبار منصوب شد و پس از آن در سال 1379 به عنوان بخشدار مرکزی میاندرود مشغول به فعالیت بود.

پس از روی کارآمدن دولت نهم در سال 1385 مجددا به آموزش و پرورش بازگشت و سه سال باقیمانده سنوات خدمتی را به عنوان معاون مدرسه هوشمند شهیدغفاری ساری انجام وظیفه کرد.

قاسمیان از نیروهای معتدل و اصلاح طلب استان محسوب شده و از اهالی روستای صاحبی ملک آباد است. خرید زمین ساختمان بخشداری سابق و فرمانداری فعلی و شروع ساخت این ساختمان، پیگیری معوقات شرکت کروم کمیکال ، مدیریت غائله درگیری واگذاری کارخانه کشت و صنعت از گروه رنجبر به برادران مدلل و همچنین از سرگیری برگزاری یادواره شهدای بخش میاندرود پس از وقفه چند ساله از جمله اقدامات اوست.

طبق آخرین شنیده ها، قاسمیان در چندین جلسه با رحیم قاسمی طوسی –مشاور عالی استاندار- به بیان دیدگاه های خود و ارائه رزومه کاری و برنامه های آینده خود پرداخته و از حمایت ضمنی گروه های مختلف مردمی برخوردار است.

یکی از امتیازات سلیمان قاسمیان اجماع عمومی مردم میاندرود است چرا که او در زمان تصدی مسئولیت به سبب برخورد مناسب و تعامل سازنده توانسته بود نیروهای مردمی از گروه های مختلف سیاسی را با خود همراه سازد.

آخرین رایزنی ها حکایت از نظر مثبت دکتر یوسف نژاد-معاون پارلمانی و حقوقی وزیر اقتصاد و دارایی- و همچنین نظر مساعد امام جمعه محترم دارد که در حال حاضر به دلیل اجماع و اقبال عمومی منطقه، شانس بیشتری جهت تصدی این پست دارد.

به نظر می رسد در صورت تایید و اخذ مصوبه هیات وزیران در خصوص استفاده از نیروهای بازنشسته در سمت های حاکمیتی اجرایی ، سلمیان قاسمیان به عنوان یکی از اولین فرمانداران دولت تدبیر و امید در استان مازندران منصوب و معارفه خواهد شد.


  • محمودجانلوپاسخ به این دیدگاه 2 0
    پنجشنبه 18 مهر 1392-0:0

    چه دنیای عجیبی شده، بعضی ها 100 نفر واسطه میگیرن همانطور که آیت الله طبرسی هم گفت، تا یه پست و مسئولیتی بگیرن و بعضی ها هم 100 نفر واسطه میشن تا بیارنشون ولی قبول نمیکنند.

    البته به عقیده بنده هر دو گروه از گناهکاران هستند. دسته اول به خاطر قدرت طلبی و جاه طلب بودن و دسته دوم بخاطر فرار از مسئولیت و کم فروشی

    و باز می گم که گناه دسته دوم شاید نابخشودنی تره، چرا که با جاخالی دادن جا برای افراد نا مناسب را باز نگه میدارن

    • چهارشنبه 17 مهر 1392-0:0

      خدمت هم شهريهاي عزيز و مسولين محترمي كه قصد تصميم سازي براي شهرستانمان را دارند ، در دولت تدبير و اميد چگونه براي نسل جوان اميد ايجاد ميشود درحالي كه اكثر مسولين شما يا بازنشسته هستند يا در حال بازنشستگي ، آقاي امام جمعه محترم كه البته واقعا هم قابل احتراميد و متشخص ، حاج آقا يك فرد بازنشسته غير بومي هرچند داراي تجربه به چه قيمتي ميتواند براي شهر ما موثر باشد به قيمت از بين بردن اميد براي رشد نيروهاي موثر و جوان بومي ، شهردارمون كه بومي نيست ، مسولينمون كه بومي نيستند كارمنداش هم كه غير بومي هستند ، ايشون هم غير بومي باشند ديگه تيم تكميل ميشه ، در هر صورت اميدوارم انتخاب خوبي براي شهرمون داشته باشيد ، تشكر

      • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

        پرویز امیرخانلو مهره قوی بود که می توانست به میاندرود خیلی کمک کنه چون ارتباطاط قوی در دولت داره و احتمالا مسئولین سورک و میاندرود از این مسئله غافل بودند و زمانیکه دنبال آوردن یک گزینه اصلاح طلب بودند این گزینه عذر خواست چون گفته میشه برای حج و زیارت استان کاندید هست . البته اگه نماینده های مجلس بابل و آمل بزارن چون نمی خواهند به هیچ وجه پستی در سطح استان به شرق مازندران برسه. اینم از کفایت نماینده های مجلس شرق استانه

        • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

          مگه قاسميان مياندرودي است1ايشان بازنشسته ميباشد

          • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

            چرا اصلاحات خودشو سهمدار دولت میدونه

            ما اصولگریان منقد دولت قبلی نیز به روحانی رای دادیم

            فرماندار باید اهل میاندرود باشه .چه اصلاح طلب چه اصولگرا

            البته اصلاح طلبی که دلش با فتنه گران نباشه

            • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0



              آقای امیرخانلو چهره مردمی و معتدلی که با همه جریانهای سیاسی ارتباط و تعامل دارند و بنده افتخار آشنایی و کار کردن خدمت ایشان در حج داشتم مدیر دلسوز و با تجربه ای که هر جا کار می کنند امیدواریم در صحت و سلامت باشند

              • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                آقای امیرخانلو گلوگاه با اون همه مشکلش رو قبول نکرد می خواد بره توی یه شهرستان دیگه ؟

                ما در شهرستان خود به افرادی نظیر حاج پرویز که مدیری با تجربه و زحمتکش هست احتیاج داریم البته ایشان از چهره های با نفوذ در دولت و استانداری و حتی برخی از مسئولین در تهران هستند که می توانند به گلوگاه خیلی کمک کنند

                • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                  چرا از تغییر در فرمانداری ساری مرکز استنا چیزی نمی گویید آیا مردم ساری حق ندارند مدیر جدیدی را تجربه کنند؟شنیده ها حاکی از این است که چنین قصدی وجود دارد ولی ... با تغییر مخالف هستند...

                  • عباس - نکاپاسخ به این دیدگاه 2 0
                    دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                    حاج پرویز امیرخانلو فردی شایسته است که هیچگاه اسیر کار دنیا نبوده

                    اگه می پذیرفت باید تعجب می کردیم چون برایم بنده افتخار هم رزم بودن با وی در جبهه را دارم و از همون موقع هم پست و مسئولیت را براحتی رد می کرد

                    • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                      علی ط... جا مانده دولت قبله که بعد از بخشدار شدن همیشه دعای اللهم عجل لولیک رو مثل احمدی نزاد میخوند بعد که دید اوضاع پسه دعا رئو حذف کرد

                      • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                        ادبیات رئیس جمهور قبله به کارمند تقصیری نداره.....حافظه تاریخی برخی از دوستان شاید یاری نکنه جناب ریئس جمهور این ادبیات محترمانه را در مجامع عمومی به کار می بردند......

                        • جناب کارمندپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                          جناب کارمند عزیز همینکه کمی مودب بنویسید ممنون می شویم و از شما انتظار دیگری نداریم. این دفاع شما از صد تا لعن و نفرین هم بدتر است و اثر کاملاً معکوس دارد.

                          • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                            حاج علی طالبی بس.

                            • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                              برای یک بار هم که امام جمعه محبوب و دلسوزان شهرستان میخواهند عقیده خود را ابراز کنند این همه بلوا و انتقاد به وجود آمده.... مگر گزینه مورد نظر آقایان جزء لیست نبود که داغ کرده اند؟ برادر من آب را بریز آنجا که میسوزد... الان دیگر دوره تدبیر است و دولت راستگویان... اون ممه را لولو برد...

                              • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                                حاجی اقا قاسمیان حقشان بیشتر از اینها میباشد به امید موفقیت در هر جائی که حضو دارند.

                                • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                                  این همه هیجان برای یک روستا

                                  • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                                    با سلام مهندس دامادی ادم بسیار صادقی هستش و باتوجه به مدت کم حضورش در مجلس نشون داد نماینده موفقیه دون شان ایشونه که تو درگیریهای فرمانداری ها دخالت بکنه ایشان نماینده ای کلان نگر می باشد

                                    • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                                      سلام

                                      از مدیریت اقای قاسمیان شنیده ایم خدا کنه که ایشون بتونه به خواسته های افراد حداقل گوش کنه

                                      نه مانند بعضی ها وعده و وعید واهی بده و نه همانند بعضی دیگه توجهی خاص به دیگران نداشنه باشه

                                      • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

                                        پس بفرمائید استانداری و معاونت سیاسی و امنیتی و ... همه یعنی کشک و امام جمعه و آقای یوسف نژاد و خبرنگاری به نام آقای بخشی سورکی فرماندار تعیین می کنند. البته هر کسی حق دارد نظر موافق و مخالف راجع به افراد بر اساس دلیل و مدرک ارائه کند و فرد مورد نظر خود را مورد حمایت قرار دهد ولی اینجوری بر طبل عصبیت... بومی گرایی کوبیدن دون شان ... است.

                                        • میاندرودپاسخ به این دیدگاه 3 5
                                          شنبه 13 مهر 1392-0:0

                                          باسلام,

                                          علی طالبی و احمد میرزاخانی نیز از گزینه های مطح میباشند و رزومه خودشان را به استاندار ارائه نمودند .


                                          ©2013 APG.ir