تعداد بازدید: 2361

توصیه به دیگران 14

دوشنبه 15 مهر 1392-17:30

استحقاق آمل در مدیریت استان فراموش نشود

آقای استاندار، متاسفانه تاکنون متناسب با اهمیت و شانیت آمل و آملی ها، توجه کافی و بسنده ای به ضرورت عدالت در توزیع فرصت های مدیریتی بر اساس شایستگی ها و به کارگیری مدیران توانمند آملی در حوزه های مختلف مدیریت کلان و ارشد مازندران نشده است/چند درصد از فرصت های مناسب و مسندهای مدیریتی کلان و ارشد اجرایی در اختیار آمل و مدیران آملی قرار داده شده است؟


مازندنومه؛لطف الله آجدانی، مدرس دانشگاه و روزنامه نگار: جدای از دیرینگی و اهمیت تاریخ و تمدن آمل درگستره تاریخی و فرهنگی ایران و تشیع، جدای از پیشینه عظیم پشتوانه های علمی - فرهنگی و رجال و مشاهیر فرهنگی، مذهبی، سیاسی ،علمی و ادبی آمل، جدای از وجود و حضور بسیاری از شخصیت های معاصر علمی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی آملی در سطوح عالی ملی و جهانی؛ وجود پتانسیل ها و ظرفیت های گسترده و نقش و اهمیت فراوان آمل در حوزه های مختلف جایگاه فرهنگی،اجتماعی و به ویژه اقتصادی در سطح استانی و ملی، از ضرورت توجه متناسب با شانیت و جایگاه و استحقاق آمل و آملی ها در عرصه مدیریت کلان اجرایی استان مازندران خبر می دهد.

تاکید بر ضرورت توجه کافی به جایگاه آمل و مدیران آملی در مازندران فراتر از کوتاه اندیشی تعصبات شهرگرایانه، معطوف به واقعیت عدالت و استحقاق توزیع مناصب و مسندهای مدیریتی بر اساس شایستگی ها و توانمندی های مدیریتی شهرستان آمل در مازندران است.

 واقعیتی که بی توجهی به آن نه با عدالت مدیریتی راست  می آید و نه به دیده خرد و انصاف پذیرفتنی . عدالت و خرد و انصافی که متاسفانه تاکنون در توزیع عادلانه فرصتهای مدیریتی کلان و ارشد در استان مازندران نادیده گرفته شده است.

 بر استاندار محترم مازندران در دولت تدبیر و امید نباید پوشیده باشد که شهرستان آمل با در اختیار داشتن 586 واحد از 3440 واحد تولیدی مازندران دارای رتبه اول تولید در استان است.

آمل در عرصه اشتغالزایی در استان نیز با 20 هزار نفر اشتغال معادل 24 درصد و به عبارت دیگر یک چهارم کل اشتغالزایی در مازندران، داری رتبه اول بوده و شهر ساری که در جایگاه و رتبه دوم  اشتغالزایی در استان پس از آمل قرار دارد تنها کمتر از 14 درصد اشتغالزایی در مازندران را به خود اختصاص داده است.

آمل همراه با ساری مشترکا دارای رتبه اول سرمایه گذاری در استان با 35 درصد  کل سرمایه گذاری است. وجود 10 درصد منابع انسانی سازمانی و اداری آموزش و پرورش استان و 13 درصد دانش آموزان مازندران و 15 درصد کل پرسنل و کارکنان اداری مازندران در آمل، نیز رتبه اول آمل در صادرات مازندران با حدود 65 درصد، رتبه های اول و برتر آمل در صنعت دام و طیور، معادن، باغداری و گل و گیاه،کشاورزی و منابع طبیعی و جنگلها در مازندران، جملگی دلالت بر توانمندی ها و شایستگی های جایگاه و شانیت آمل در فرآیند پیشرفت و توسعه ی مازندران در حوزه های مختلف دارد.

اما آقای استاندار، متاسفانه تاکنون متناسب با اهمیت و شانیت آمل و آملی ها، توجه کافی و بسنده ای به ضرورت عدالت در توزیع فرصت های مدیریتی بر اساس شایستگی ها و به کارگیری مدیران توانمند آملی در  حوزه های مختلف مدیریت کلان و ارشد مازندران نشده است.

 به راستی چند درصد از فرصت های مناسب و مسندهای مدیریتی کلان و ارشد اجرایی در اختیار آمل و مدیران آملی قرار داده شده است؟

از استاندار محترم مازندران که  نخستین متولی و سکاندار استانداری در دولت تدبیر و امید است، انتظار تدبیر کافی برای امید به تحقق مطالبات حقه ی آمل و آملی ها در عرصه مدیریت ارشد اجرایی استان مازندران می رود.

هم اکنون  بدون در نطر گرفتن مدیریت فرمانداری ها، تعداد مدیریت های کلان و ارشد حوزه ستادی در استانداری مازندران شامل 53 پست مدیرکلی و معاونت و در دستگاههای اجرایی استان شامل 69پست و حدود 200 معاونت استانی و در مجموع بیش از 300 پست مدیریتی ارشد استانی است که با توجه به  جایگاه بسیار بالا و  ارزشمند آمل در مازندران، از جنابعالی  انتظار می رود با درایت و قاطعیت از مطالبات حقه ی مردم آمل و ضرورت عدالت در توزیع فرصت ها و مناصب مدیریت اجرایی کلان و ارشد استانی صیانت و برای تخصیص سهم شایسته و بایسته به مدیران توانمند و شایسته آملی در مدیریت کلان و ارشد حوزه ستادی استانداری و دستگاههای اجرایی مازندران اقدام کنید. 


  • پنجشنبه 18 مهر 1392-0:0

    شایسته صفتی نسبی است . اما در نسبیت نیز می توان به اعداد و ارقام نزدیک شد . نگاه آجدانی همواره بر اساس عقل مداری و شایسته سالاری بوده است . اگر آمل را شاخصه انتصاب برای مدیران می دانند ناشی از شایستگی این شهر است . توسعه اقتصادی و فرهنگی آمل مرهون حضور بزرگانی است که با تدبیر و خرد و دوراندیشی زمینه های را برای رشد فراهم کردند . اگر امروز اینان بر مصدر امور قرار گیرند استان مازندران را هم در تولید و صادرات و توسعه اقتصادی و فرهنگی به جایگاهی در خور خواهند رساند .

    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
      سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

      اینکه آقای آجودانی برای استان هم دغدغه داشت و تقریبا" تمام قد برایش در رسانه ها ایستاد نشان می دهد برای آمل سهم خواهی نمی کند چونکه استاندار آملی نیست . و از طرفی ظرفیت زادگاهش آمل را تا حدودی می شناسد و به استاندار معرفی میکند واقعا" جای تحسین دارد . در مجموع

      چقدر خوب هست استاندار با توجه به ظرفیت شهرستانهای مازندران در انتخاب مدیران بالسویه عمل کند

      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 3 1
        سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

        آنجا که عقاب پر بریزد/از پشٌه لاغری چه خیزد
        مقتدر مرد قلم و تاریخ و شکوه دوران مرعشیان آمل و نخبگان و نجیب زادگان شهر هزار سنگر که یکتایی و یکه تازی آن در عرصه های مختلف همه را انگشت به دهان کرده اکنون... تمام 300 پست استانی را یکجا طالب است. اصولا چون ما از نظام دلالی خوشمان می آید و ذاتاً طالب کارهای دلالی و رفیق بازی و زد و بند و رانت و لابی و نفوذبازی و پارتی بازی و اینجور حرفها هستیم، دل بدان خوش داریم که به رفیق فشار بیاوریم و به بهانه کانون تدبیر و امید و عضو ارشد ستاد و زحمتکشان دوران غربت و تنهایی و تبدیل شدن به یار غار و این حرف ها توقع مقداری متناسب با شانیت سهم بشویم.
        ما یکجا طالب تمام سهام مربوط به صنعت هستیم و خواهان این هستیم که آقای محمدپور که بر اریکه صنعت استان سوار شده همانند سلف خلف آملی سابق که اهل نیاک بودند هرچه سرمایه گذاری صنعتی چرب و نرم و نان و آبدار بود را برای آمل در نظر بگیرند تا شانیت آنجا حفظ بشود.
        آقای آجدانی عزیز این مورخ شهیر که نمیدانم کتاب تاریخ او کی و کجا به چاپ رسیده و تاکنون در کجاها دست به دست گشته و چاپ هایش نایاب شده نیک می دانند که نباید آمل را با بابل مقایسه بفرمایند تا مبادا آقای فلاح عزیز قدری دلخور بشوند و لذا فقط و فقط با ساری مقایسه کردند تا برتری های صنعتی و کشاورزی و نیروی انسانی و خدم و حشم و سطح زندگی و سبک زندگی آملی ها را نسبت به ساروی ها نشان بدهند و به آقای فلاح من غیر مستقیم و دوستانه بفهمانند که اگر به ساری چیزی ندادید اصلاً و ابداً مهم نیست و شانیتی اصلاً برای ساری وجود ندارد ولی سانیت آمل وقتی حفظ می شود که همه پست های باقیمانده هرچه هست از زشت و زیبا برای آمل درنظر گرفته شود و تمام سرمایه گذاری ها هم در آمل صورت بگیرد کما اینکه در دوران قبل آقای معاون منابع انسانی آملی و آقای معاون سیاسی آملی و سرپرست استانداری آملی این کار را می کردند و کل سرمایه گذاری های استان را نصف می کردند و نصف را برای آمل در نظر می گرفتند تا شانیت آمل حفظ شود و نصف دیگر را بین شهرهای دیگر استان کاملاً عادلانه و بالسویه تقسیم می کردند. هر دم از این باغ بری می رسد/تازه تر از تازه تری می رسد

        • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

          باید خدمت دوستان منتقد این مطلب عرض کنم،دوستان عزیز تا امروز دکتر آجودانی هیچ یک از پستهای پیشنهادی رو نپذیرفته،و در پی سهم خواهی نیست،ایشون با توجه به وجود نخبگان سیاسی و فرهنگی و... که در این شهرستان وجود داره از استاندار درخواست کرده که این ظرفیت ها نادیده گرفته نشه،ایشون رو امروز نماینده مردم آمل در دولت می دونیم و خب این انتظار بجاییه که از ایشون داریم تا از شایستگی نخبگان آملی هم در اداره استان استفاده بشه،قطع به یقین ایشون در پی سهم خواهی نیستن بلکه با تمام توان دارن از حقوق حقه مردم شهرشون دفاع می کنن،کجای این کار سهم خواهیه؟آمل هم مثل ساری ، بابل،نوشهر و تمام شهرهای استان ظرفیتهای خاص خودش رو داره که انتظار بر شناخت و به کار گیری این ظرفیتهاست،به امید توسعه و پیشرفت روز افزون آمل ،استان مازندران،و کشور عزیزمون ایران

          • یک نفر اعتدال خواهپاسخ به این دیدگاه 3 2
            سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

            ... آیا دیگر زمان شمالی جنوبی بودن تمام نشده ؟آیا شما که عنوان مثلا مدرس دانشگاه را یدک می کشیدید درگیر بالا محله و پائین محله هستید؟ آیا چون دوبار برای آقای روحانی سخنرانی کرده اید باید برای آقای استاندار تعیین تکلیف کنید؟...شب خوش سحر نزدیک است

            • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

              با دعواي بابل و ساري ، هيچ جا پيشرفت نكرد جز آمل . بيشترين شهرك صنعتي و بودجه صنعتي را شما گرفتيد ، با در دست گرفتن منابع پولي و ارزي بانكي ، بيشترين رشد را كرديد ! نوش جانتان ! اكثر پست هاي اداري مرتبط با صنايع و بنگاه هاي اقتصادي و بانكي را شما داريد ! دبگر چه ميخواهيد ؟ ساروي ها و بابليها نتيجه دعوايتان را ببينيد ....

              • سه شنبه 16 مهر 1392-0:0

                ضمن احترام به جناب آجدانی و ابراز خوشبینی نسبت به تمایلات بیرونی و درونی ایشان,رسانه ای کردن این آمار و ارقام و برشمردن ویژه گی های شهر آمل و توان مدیریتی این شهر اصولا موضوعی نادرست است اگر قرار باشد چینش مدیران بر اساس تعداد جمعیت و ...باشد که کلاه همه باید پس معرکه باشد.هیچ عقل سلیمی به رویکردی که این روزها و جلسات مختلفی که گذاشته می شود نمره ی قابل قبول نمی دهد همین جناب آجودانی در مقالات پیشین روی شایسته سالاری تاکید می نموند و مصرانه از استاندار خواستند سهمی برای او و یا اهمفکرانش قایل نشوند اما به یکباره شهری را برای تصدی مدیریت دستگاههای استانی رو می کنند.اصلا نیاز به دست گرفت ذره بین و مو شکافی نیست نوشته ها و گفته های چند روز اخیر بسیاری از حضرات به شدت همدیگر را نقض می کند .دوستان بگذارید مسول ارشد استان در فضایی آرامتر به چینش مدیران بیندیشد.رسانه ای کردن تمایلات ,پیش پا افتاده ترین شیوه سهم خواهی است اگر آقای آجودانی در مقالات پیشن ادعای آرام کردن فضا و دوستی با استاندار را مطرح نمودند و بیان کردن هیچ پستی نمی خواهند پس چرا تعیین تکلیف می فرمایند که سهم آمل و آملی را کنار بگذارید و جالب آنکه فعالان می دانند به شدت در سطوح مختلف مثل شطرنج بازی دنبال مهره چینی هستند.آقایان اگر با دیگران صادق نیستید با خود صادق باشید

                • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                  برای ساختن مازندران، باید از نیروهای شایسته مازندرانی کمک گرفت و باید به این مسئله مهم هم توجه کرد که تعصبات نباید مانع شایسته سالاری بشند!



                  البته نباید فراموش کنیم که امکان دارد :

                  یک شهر بزرگ در یک مقطع زمانی خاص ، نیروی متخصص در پست های مربوطه نداشته باشه ! و عکس این قضیه هم کاملا صادق هست!!







                  • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                    آقای اجدانی شما با تحرکات اخیر خود در موضوع فرمانداری آمل نشان دادید بفکر اعتدال و آرامش در شهر نیستید فردی را که شما حمایت میکنید اصلاح طلب بوده و خود را بظاهر اعتدالی نشان می دهد...بفکر جریان اعتدال باشید... دست از این شخص اصلاح طلب بر دارید

                    • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                      قابل توجه نویسنده محترم ،ظعیف ترین مسئولان در فریدونکنار آملی هستند.

                      • شهروند مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                        دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                        از آنجایی که آقای آجودانی بر اساس آمار و شاخص بحث جدیدی را مطرح کردند جای امیدواری است که دوستان دیگر با آمار و شاخص مواضع وپاسخشان را بین دارند.

                        آمار و شاخص های بیان شده عمدتا ناشی از قابلیت های کارآفرینی ، اقتصادی و فرهنگی شهرستان آمل است که آمل را بعنوان صنعتی ترین شهرستان استان تبدیل کرده است.

                        در مناسب اداری توزیع شده گذشته و جهت گیری های فعلی، بیشتر ناشی از لابیهاست تا لیاقت ها .

                        علاوه برآن آمل به لحاظ جمعیتی سومین شهر استان است ولی با همه این شاخص ها و قابلیت های غیر قابل چشم پوشی در حوزه سرمایه انسانی ، جایگاه آمل در بدنه مدبریتی استان جایگاه غریبانه ای است.

                        • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                          ول كن دكتر جان وارد اين مقولات نشو

                          كاراكتر علمي شما به اين مسائل نميخوره ها

                          • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                            اطمینان داشته باشید آجودانی سهم مشروع منطبق بر مصالح عمومی استنان و شهرستان بر اساس شایسته سالاری را مورد توجه قرار داده اند. دفاع از حقوق مردم و صیانت از عدالت در فرصت های مدیریتی یک ضرورت است

                            • بنده خدا ح. عپاسخ به این دیدگاه 1 3
                              دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                              باسلام. دربحث مدیریت بایدنگاهها وتحلیلها راتخصصی تر وعمیقترکرد.دراستان مازندران باتوجه به ساختارژئوفیزیک آن درواقع اگردیدگاه تخصصی بودکه الان مابه جای تعدادکارخانجات آلاینده به اصطلاح اشتغالزا بایدکمپهای توریستی راملاک قدرت منطقه ای به حساب می اوردیم .مع الوصف مطمئنا منظوراستادآجودانی سهم خواهی برای شهرامل نبوده بلکه ایشان اشاره ای داشتندبه مدیران موفق آملی که توانستند یک چهارم صنعت واشتغال رادراستان کسب کنندواین نویدبخش حرکت شایسته سالاری خواهدبودومحرکی برای بقیه دوستان دراقصی نقاط استان که بدانندمعیارسنجش توانشان قابلیتهای اجرایی و...خواهد بودنه معیارهای منسوخ گذشته وما مازندرانیها بایدازاینچنین رویکردی دفاع کرده وخرسندباشیم چونکه بعدازسالها ان شاالله شاهددید توانمندیهای علمی واجرایی برای تصاحب مناصب مختلف خواهیم بودشمانگاهی به مدیران شهرخودیاشهرهای دیگردرسالهای گذشته بیاندازیدچنددرصدآنهادرجایگاه واقعی یابه عبارتی تخصصی خودبوده اندپس بیاییم حال که افرادعلمی وکاربلدقراراست سکان رابرعهده بگیرندماهم همراه شویم وپشتیبان این حرکت باشیم وتعلقات قومی وقبیله ای راکناربگذاریم تاآیندگان به خاطراین عمل همیشه ازمابه نیکی یادکنندودرپایان ازهمه برادران بزرگ خودم درسراسراستان استدعادارم حرمت قلم وارزش نقدرارعایت کنندوبااحترام بیشتری به ساحت اساتیدبزرگی همچون آجدانی نزدیک شوند.باآرزوی سربلندی مازندران این دیارسبزبامردمانی سبزاندیش.

                              • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                                معمولا مدیران و انسانهای شایسته در مازندران جایی ندارند و بیشتر در استانهای مجاور خدمت می کنند حال از هر شهری میخواد باشه

                                • دوشنبه 15 مهر 1392-0:0

                                  من دوبار مقاله ی اخیر جناب آجدانی را خواندم و متاسفام که ایشان عنوان مدرس دانشگاه را یدک می کشند به این دلیل که این بزگوار بیشتر از دیگر کسان سهم خواه پست های مدیریتی استان برای همفکران و هم قطاران خود بوده و هستند و در این مقاله نوعی جدید از سهم خواهی نشان داده می شود که ابداع جناب آجدانی است که با اعداد و ارقام نشان دادند که چه تعداد پست در استان وجود دارد و تاسف بار اینکه این دفعه شایسته سالاری ابداعی ایشان بر اساس قدمت شهرستان و ...است.خدا به این استان و استاندار و مردمش رحم کند که مثلا نخبگانش این چنین اندیشه می کنند و نقشه می کشند. به جناب استاندار پیشنهاد می کنم اول پست های مورد نظر جناب آجدانی را خود جناب آجدانی تکمیل بفرمایند و اگر جای خالی باقی ماند از دیگر شهرستانها انتخاب شوند و اگر دیگر شهرستانها مثل آمل مدیران خیلی شایسته نداشت جناب آجدانی در نقش یک دلال مدیران را به شکل لژیونر به آن شهرستان بفرستد.بنده شکی در توانایی های هم مردم و هم نخبگان آملی ندارم اما این شیوه ی نوبرانه ی سهم خواهی حتما باید در یه جایی بعنوان ابداع ثبت شود.جناب آجدانی شکی نیست شما برای ستاد روحانی زحمت کشیدید اما از مقاله های بعد از انتخابات شما بوی سهم خواهی بیشتر شنیده می شود تادلسوزی.


                                  ©2013 APG.ir