تعداد بازدید: 3814

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 17 مهر 1392-15:58

سرهنگ رستمی:5/2 میلیون مازندرانی، کاربر اینترنت هستند

 در همایش تخصصی پلیس فتا با فعالان فضای مجازی مطرح شد:دشمن را در فضای مجازی منکوب می‌کنیم/200 هزار سی دی مبتذل، آماده برای نابودی داریم/73 میلیون موبایل در کشور داریم/78 درصد از پرونده‌های فتا در مازندران مربوط به جرائم مالی است+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: همایش تخصصی پلیس فتا با فعالان فضای مجازی،صبح امروز در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران، برگزار شد.

سردار مسعود جعفری‌نسب در جمع فعالان فضای مجازی گفت: دنیای امروز، با دنیای صدسال قبل فرق می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: دیگر هیچ‌جایی نیست که پوششی داشته باشد و بتواند از چشم‌انداز فناوری و ارتباطات مدرن دنیای امروز، دور باشد.

وی ادامه داد: اگر در شهر باید گشت شبانه‌روزی بگذاریم، نمی‌توانیم در فضای مجازی گشت نداشته باشیم، چون بسیاری از جرائم سازمان‌یافته در قالب فناوری‌های روز دنیا، اتفاق می‌افتد.

 جعفری‌نسب با اشاره به اینکه ایرانی‌ها چه مثبت و یا منفی، دستاوردهای خوبی در زمینه اینترنت دارند، گفت: در گذشته تمام این فضا در دست دشمن بود و استفاده می‌کرد اما خیلی زود توانستیم اینترنت را فرصت تبدیل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز موشک‌های ما تهدیدی برای دشمنان است، خاطرنشان کرد: اگر جنگ تحمیلی نبود ما فشنگ ژ3 هم نمی‌توانستیم بسازیم.

وی ادامه داد: درست است که امروز فضای سایبر، تهدید است و پرونده‌های سنگینی وجود دارد که گاهی 1300 خانواده را درگیر می‌کند، ولی دشمن را در فضای مجازی منکوب می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این همایش اظهار داشت: با سلیقه نمی‌شود کار کرد، سخن از فکر و اندیشه است.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه باید از شیوه منطق و استدلال استفاده کنیم، گفت: 200 هزار سی دی مبتذل، آماده برای نابودی داریم.

 رئیس پلیس فتای مازندران هم در سخنانی اظهار داشت: بشر عصر کنونی، علاقه شدیدی به فضای مجازی دارد.

سرهنگ احمدرضا رستمی تصریح کرد: 73 میلیون موبایل به اندازه جمعیت کشور در ایران داریم.

وی با بیان اینکه 2میلیارد و 600 میلیون کاربر اینترنت در دنیا داریم و کاربران اینترنت در سال 2000 تنها 368 میلیون نفر بودند، متذکر شد: در کشور 45 میلیون کاربر اینترنت داریم در حالی که کاربران اینترنت کشور ما در سال 2000 به تعداد 132 هزار نفر بودند.

 این مسئول با اشاره به فعالیت 650 میلیون وبسایت و 227 میلیون وبلاگ در دنیا، گفت: اطلاعات این وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها به اندازه پنج میلیون ترابایت است که با اطلاعات 50 میلیارد جلد کتاب برابری می‌کند.

 وی با بیان اینکه مازندران 2 میلیون و 577 هزار کاربر اینترنت دارد، تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت در مازندران 85 درصد است و مازندران در صدر استان‌ها قرار دارد و استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و سمنان در رده‌های بعدی هستند.

 رستمی با اشاره به اینکه بیش از 78 درصد از پرونده‌های فتا در مازندران مربوط به جرائم مالی است، اظهار داشت: کلاهبرداری اینترنتی و جرائم اخلاقی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

 وی با بیان اینکه به دلیل پایین بودن سطح آگاهی مردم، این جرائم اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: گاهی بعضی از این جرائم، ناشی از ضعف سیستم است، به عنوان مثال فردی 9 میلیون تومان جنس فروخته بود و فرد خریدار از طریق سیستم کارت به کارت، پول را در حساب فروشنده ریخت و رسید هم به او داد و در حالی که در رسید قید شده بود پول به حساب فرد مقابل ریخته شده اما پول به حساب واریز نشده بود.

 رستمی با اشاره به اینکه مجرمان اینترنتی، با سواد و تحصیل‌کرده هستند، گفت: بعضی دیپلم دارند اما به اندازه یک دکترا، کامپیوتر می دانند.

وی یادآور شد: جرائم اخلاقی در اینترنت در حال شیوع است و پلیس فتا به تنهایی نمی‌تواند پیشگیری کند.



    ©2013 APG.ir