تعداد بازدید: 3691

توصیه به دیگران 19

دوشنبه 22 مهر 1392-22:35

آجدانی:حمایت استاندار از اهالی فرهنگ و رسانه در راه است

در گفت وگو با لطف الله آجدانی -مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران- مطرح شد:عرصه ی فرهنگ و هنر و رسانه نیازمند فضایی آزادتر و امن تر در چارچوب قانون است/معتقد به رعایت و دفاع ازحقوق، آزادی ها و امنیت قانونی و مدنی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ها بوده ام/استاندار مازندران حامی و همراه فرهیختگان و هنرمندان و صاحبان قلم است.


مازندنومه: سه روز پس از انتصاب مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران، به سراغ لطف الله آجدانی رفتیم و چند سئوال از او پرسیدیم:

مازندنومه :وضعیت کنونی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ها در مازندران و چالش ها و تنگناهای آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

آجدانی: جایگاه فرهنگ و هنر و رسانه ها به رغم اهمیت فراوان آن در جامعه، به سبب برخی کم لطفی های تعدادی از مسوولان به آن به ویژه در سالهای گذشته، همواره یکی از دغدغه های اساسی اهل فرهنگ و هنر و رسانه بوده است.

از برخی بی عدالتی های صنفی گرفته تا برخی بداخلاقی های غیرقانونی افراطیون و پاره ای اقدامات فراقانونی ضد حقوق قانونی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، جملگی از این واقعیت خبر می دهد که عرصه ی فرهنگ و هنر و رسانه نیازمند فضایی آزادتر و امن تر در چارچوب قانون است.

من بر این باورم که به دور از افراط و تفریط باید شرایطی را ایجاد کرد تا در بستر آن بتوان با تسری و بسط عقلانیت و اعتدال و در چارچوب ظرفیت های قانونی مشکلات و تنگناهای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ها را کاهش و امید این گروه از نخبگان ارزشمند جامعه برای تحقق مطالبات قانونی و مدنی و صیانت از حقوق و آزادی ها و امنیت قانونی و مدنی آنان را افزایش داد.

مازندنومه: با توجه به سیاست ها و گفتمان مبتنی بر عقلانیت و اعتدال دولت تدبیر و امید ، رویکرد و مواضع استاندار مازندران در قبال اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را چگونه می بینید؟

آجدانی: همه کسانی که من را به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ فرهنگ و رسانه در کشور و مازندران می شناسند می دانند و می پذیرند که آجدانی اهل تعارف و پنهان کاری نیست.

همیشه معتقد به رعایت و دفاع ازحقوق، آزادی ها و امنیت قانونی و مدنی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ها بوده و هستم و خواهم بود.

به صراحت ادعا می کنم دکتر ربیع فلاح را باید یک پشتوانه و سرمایه عظیمی از شرافت و نجابت وصداقت و عقلانیت و تدبیر و اعتدال و قانون گرایی برای پیشرفت و توسعه ی هرچه بیشتر استان و از جمله در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه های مازندران دانست.

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ها در مازندران اطمینان داشته باشند سکانداری استان را کسی برعهده گرفته است که حامی و همراه فرهیختگان و هنرمندان و صاحبان قلم است.

دکتر ربیع فلاح از آن دست دولتمردانی است که به دور از افراط و تفریط و با برخورداری از تفکری فرهنگ دوستانه و هنر پرورانه، از توان و تلاش خود برای استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی و مدنی در راه تعامل با اهل فرهنگ و هنر و رسانه ها و حمایت از آنان دریغ نخواهد کرد.

مازندنومه :شما به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران ، چه پیشنهادها و برنامه ها و راهبردهایی را برای کاهش مشکلات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه های مازندران و دفاع و گسترش حقوق و مطالبات قانونی آنان برای استان و استاندار درنظر دارید؟

آجدانی: در قدم نخست با همکاری تنی چند از صاحب نظران و اهالی با تجربه از حوزه فرهنگ و هنر و رسانه با تاکید بر اجتناب از انجماد فکری و جناح بندی ها و تعصبات سیاسی و باندبازی های معرفت آزار و خرد ستیز، در حال شناسایی دقیق پیشکسوتان و فعالان حوزه های مختلف فرهنگ و هنر رسانه ها در مازندران و تلاش برای ارتباط منظم و جلسات مستمر با آنان هستیم.

بنا داریم حرفها و دردها و مشکلات و مطالبات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ها را از زبان خود آنان بشنویم و با کمک خود آنان راهبردهای مطلوب و ممکن برای کاهش مشکلات و افزایش حمایت هرچه کارآمدتر از آنان را با همکاری و هماهنگی متولیان و دستگاههای اجرایی مربوطه شناسایی و برنامه ریزی و عملیاتی کنیم.

در تلاشیم و استاندار محترم مازندران نیز آمادگی کامل دارد تا در نشست های زمانبندی شده و مستمر با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه زمینه های تعامل و تعادل فرهنگی ،هنری و رسانه ای در مازندران تسهیل و تسریع شود.

به زودی و به تدریج ، خبرهای خوشی از تلاش و رویکرد استاندار محترم مازندران برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر مازندران راخواهیم شنید. حمایت گسترده دکتر ربیع فلاح از ارتقا منزلت فرهنگ و هنر و رسانه در مازندران و اهالی آن در راه است .


  • مهرافرینپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

    اقای اجودانی با عرض تبریک به شما این نکته را ضروری میدانم که مشکل موسسات فرهنگی ونداشتن امکانات جهت فعالیت در این حوزه حل شدنی است لذا تقاضای ما به عنوان فعالان حوزه فرهنگی حمایت دستگاهای دولتی است بسیاری از این موسسات در حوزه اموزش خانواده اموزش مربی در رشته های مختلف و اموزش های هنری به صورت گروهی میتوانند فعال باشند هم اشتغال زایی است وهم جون رقابت ایجاد میشود کیفیت کار بالا میرود این امر محقق نمیشود جز با حمایت دستگاهای دولتی . در ضمن بعضی از موسسات مجوز برگزاری جشنواره و همایش دارند چه خوب است دستگاهای دولتی و خصوصی برگزاری مراسمهای خود را به این موسسات از طریق مناقصه بسپارد .

    • محمود فني ن‍ژادپاسخ به این دیدگاه 4 0
      جمعه 26 مهر 1392-0:0

      دكتر آجداني به عنوان مشاور فرهنگي و رسانه اي استانداري مازندران منصوب شد.

      با صدور حكمي از سوي استاندار مازندران دكتر ربيع فلاح ، دكتر لطف الله آجداني به سمت مشاور فرهنگي و رسانه اي استانداري مازندران منصوب گرديد .

      شنيده ها و شايعاتي در همين راستا :((صحت و سقم آن هنوز تأیید نشده))


      شنیده هايي نيز در كنار اين انتصاب به گوشمان رسيد كه اخيراً شايعاتي مبني بر اينكه آجداني يكي از گزينه هاي احتمالي مدير كلي ارشاد مازندران است ولي متأسفانه يكي از نمايندگان مجلس بواسطه نفوذ خود جهت جلوگيري از اين انتصاب تلاش هاي فراواني انجام داده تا شايد مرحمي باشد بر زخمي كه از روشنگري هاي آجداني در به نتيجه نرساندن انتصاب يكي از مهره هاي خود كه در سمت فرمانداري يكي از شهرهاي استان برايش درنظر گرفته بود شايعات ديگري نيز مبني بر اينكه فردي كه در تايلند هتل چند ستاره راه اندازي كرده و تلاش هاي بسياري جهت جلوگيري از انتصاب آجداني به سمت مديركلي ارشاد بعمل آورد و در صدد تهيه طورما با خون خود! در صورت انتصاب آجداني به هر سمت و تلاش براي به مسند نرسيدن اين شخص ...و كار تا به جايي رسيد كه اين فرد و آن شخصي كه مهره آن نماينده بود ، افرادي را نيز اجير كرده تا به استانداري و وزارت ارشاد بروند و حضوراً با اين انتصاب مخالفت نمايند اين آخر كار نبود و شنيده شد كه شب پنجشنبه شب نامه وسيعي از سوي اين گروه بر عليه آجداني در شهر آمل توزيع شد كه جهت بدنامي اين استاد تاريخ و تشويش اذهان عمومي صورت گرفت اما با اين تلاشهاي انجام گرفته با تصميم استاندار ايشان در سنگر مشاور فرهنگي و رسانه اي استانداري مشغول به انجام وظيفه مي شوند .

      و در آخر داخل پرانتز كوتاه عرض كنم :

      جهت اطلاع برخي افراد كه از عنوان هاي خانواده شهداء ، جانبازان، آزادگان،ايثارگران به نفع خود استفاده مي كنند (دكتر آجداني 36 ماه سابقه حضور در جبهه حق عليه باطل دارند) كه تاكنون بنده ازجايي چنين موضوعي را نشنيده بودم ، ولي با اين هجمه و حمله ها كه در صدد ترور شخصيت اين استاد تاريخ صورت گرفته لب به سخن گشودم كه واقعاً اين افراد از خدا بي خبر به ناحق تهمت هايي را به ايشان نسبت داده اند .

      در پايان :

      بنده به سهم خود اين انتصاب را خدمت همشهريان عزيز آملي و جناب دكتر آجداني تبريك عرض مي نماي

      • یک دانشجو از دانشگاه سبز حق گوپاسخ به این دیدگاه 1 0
        جمعه 26 مهر 1392-0:0

        ... من دانشجوی ایشان بودم و ایشان را خوب می شناسم

        • چهارشنبه 24 مهر 1392-0:0

          مازند نومه
          هر انسان بالغ و رسانه ای میدونه
          نظراتی که تایید کردی و داخل سایت گذاشتی گلچین شده است
          یه سری به نظرات ... در مورد دوست عزیزت آجودانی بزن
          آجودانی و فرهنگ؟!

          • سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

            برای رسیدن به توسعه فرهنگی باید ابتدا به ادراک فرهنگی ، سپس شناخت فرهنگی و در نهایت دریافت فرهنگی از موقعیت فرهنگ مازندران دست یافت. استاد آجدانی هم اهل نظرو نظریه پردازی فرهنگی است و هم به ادراک ، شناخت و دریافت درستی از فرهنگ دست یافته است. مشاورت ایشان می تواند مبدا تحولات بنیادین در شکل گیری دور جدید توسعه فرهنگی باشیم . استاد آجدانی راهبردهای کاربردی مهمی برای توسعه یافتگی فرهنگی دارد که آرام آرام پس از قبول مسئولیت مدیر کلی ارشاد مازندران هویدا خواهد شد .

            • جوانان فرهنگ دوست ساریپاسخ به این دیدگاه 5 0
              سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

              ...کنگره ها هیچ امکان جدیدی را برای استان فراهم نمی کند .به غیر از بریز و بپاش فراوان و هدر رفتن سرمایه ملی و منابع استانی .لطفا هزینه های بخش فرهنگ و هنر را دور نریزید

              • رحمانی-ساریپاسخ به این دیدگاه 4 5
                سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                ارزوی توفیق روز افزون برای حضرتعالی به دلیل شایستگی های شما

                • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 3 6
                  سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                  استاد آجودانی بهترین گزینه برای مدیر کلی فرهنگ و ارشاد مازندران. درود بر ایشان و آفرین بر استاندار و حسن انتخابشان

                  • شهرزاد آملیپاسخ به این دیدگاه 5 1
                    سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                    اولا آقای آجدانی فوق لیسانس تاریخ هستند و نه دکتر و نه رشته های مرتبط با همه ابعاد فرهنگ.
                    ثانیاً اطلاعات فرهنگی ایشان مرتبط با مطالعات شخصی و سلیقه ای ایشان است و نمی شود ایشان را متخصص فرهنگ نام نهاد
                    ثالثاً کنگره باید به نام ابن شهر آشوب ساروی باشد نه شهرآشوب. این شهرآشوب از بزرگترین نوابغ شیعه هستند که در بین علمای تشیع از ارج و اعتبار بالایی برخوردار هستند. ما ظرفیت های عظیم علمی شیعه را چه ساروی باشد چه بابلی و چه آملی و چه هر جای ایران و جهان ارج می نهیم و برایشان وابستگی مکانی قائل نیستیم....

                    • شهرزاد سارویپاسخ به این دیدگاه 9 2
                      سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                      آقای آجدانی فکری به حال ارشاد مازندران کنید .آقای ابراهیمی به دنبال برگزاری کنگره ای به نام شهر آشوب است که در صورت برگزاری این همایش یکسال از بودجه فرهنگی استان صرف این اتفاق خواهد شد .لطفا به استاندار گوشزد کنید....

                      • سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                        حوزه فرهنگ ،آسیب پذیرترین حوزه در میان حوزه های دیگر است و از طرف دیگر ، موثرترین حوزه نیز هست که نقش نرم افزاری را در سیستم بازی می کند . اگر نتوان در این 4 سال ، نقش کارامدی فرهنگ را در پیشبرد اهداف توسعه منطقه به کار گرفت ،همه پیشرفت ها در بلندمدت ،محتوم به شکست خواهد بود. بهتر است مشاوران محترم ، آگاهانه و محققانه به طرح مسئله این حوزه بپردازند تا شاهد کاهش رکود و رخوت در همه حوزه ها بخصوص فرهنگ باشیم .

                        • مريم محمدزادهپاسخ به این دیدگاه 5 1
                          سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                          استاد ارجمند و استاندار محترم

                          چقدر خوب است در اين نشستها براي جلوگيري از نوشتن شبنامه ها با كمك اهالي فرهنگ فرهنگسازي شود تا بخشي از عقب ماندگي ذهني بعضي افراد درمان شود..

                          • اهل موسیقیپاسخ به این دیدگاه 7 0
                            سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                            لطفا با گروههای مختلف هنری و فرهنگی نشست بگذارید تا ما مشکلات خودمان را به گوش شما برسانیم

                            • سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                              چه خوب شد با ایشان مصاحبه کردید... آخه برادر عزیز نشست با هنرمندان شد کار ؟

                              • سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

                                وقتي كار به دست كاردان بيفتد نتيجه اش همين خبرهاي خوب است. بايد به استاندار مازندران به خاطر انتخاب آقاي آجداني به عنوان مشاور فرهنگي و رسانه اي تبريك گفت و از آقاي آجداني انتظار مي رود به فكر راه اندازي شوراي عالي فرهنگي در استان باشد.

                                • از علاقمندان به فرهنگ و هنرپاسخ به این دیدگاه 4 4
                                  دوشنبه 22 مهر 1392-0:0

                                  همه با همفکری و همدلی باید استاندار و تیم فرهنگی اش را برای پیشرفت و توسعه بیشتر فرهنگ و هنر و مطبوعات و رسانه های مجازی مازندران یاری داد. چنین باد

                                  • دوشنبه 22 مهر 1392-0:0

                                    با تبریک انتخاب دکتر آجودانی به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه ای. امیدواریم انتخاب ایشان فرصتی برای فعالیت های جدی فرهنگی و تشویق اهالی فرهنگ به داشتن مجلات و روزنامه های ادبی باشد و به میراث فرهنگی که نقش عمده ای در گسترش فرهنگ بومی و رشد گردشگری فرهنگی دارد توجه نمایند و از اهالی فعال فرهنگی در سراسر استان جهت تبادل نظر و شناخت معظلات و ایجاد راهکارهای ارزشمند استفاده نمایند.


                                    ©2013 APG.ir