تعداد بازدید: 2072

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 1 آبان 1392-16:22

روند انتصابات کند است

دو یادداشت در انتقاد از کندی روند انتصابات در استان/شایسته است مدیر ارشد استان و دستیارانش از زمان بهترین استفاده راببرند و باتسریع در عزل ونصب ها نسبت به به کارگیری نیروهای هم طیف دولت یازدهم در مناصب کلیدی و تاثیر گذار در ساختار اجرائی و مدیریتی استانداری مازندران مبادرت نمایند که انصافا بیش از این تعلل شایسته نیست.


*مازندنومه،یادداشت نخست: علیرضا شهیری طبرستانی: مقایسه عملکرد دو فرد بایکدیگر به معنی رد یا قبول کامل هیچکدام ازدو طرف نیست.

 ارزیابی ها نوعاً نسبی هستند و منظورم از طرح این مبحث، بیان نوعی نارضایی و گلایه از «کندی تصمیمات» جناب دکتر ربیع فلاح - استاندار مازندران- و روند پیش روست.

حدود 40 روز از انتصاب دکتر فلاح به مقام استانداری مازندران می گذرد، اما هنوز هیچ حادثه جدی و قابل اعتنایی درجابجایی مقامات متناسب با «پارادایم دولت تدبیر و امید» در استان اتفاق نیفتاده است.

این مدت 5/1 ماه در پروسه تصدی یک استاندار، زمان کمی تلقی نمی شود. فرصت ها مثل برق می گذرند، اما دکتر فلاح، گویی تازه یک هفته است که استاندار شده و به آسانی زمان ازدست می دهد! زمانی که هرگز به عقب بر نمی گردد.

ناچارم از میان گزینه های موجود کسی را با آقای فلاح مقایسه کنم که همتای او از لحاظ اجرایی است و درشرایط مشابه ای قراردارد وآن، کسی نیست جز مهندس محسن نریمان که روزگاری استاندار و یکی از رقبای فلاح در تصدی استانداری مازندران بوده است.

حال باید پرسید که اگر نریمان استاندار می شد دراین فرصت سه ماهه چه می کرد؟ به گمان من، باگذشت چندین ماه ازانتصاب او، دیگر مردم شهرها و روستاهای استان مازندران می دانستند که فرماندار، بخشدار و دهدارشان چه کسانی اند، تکلیف پست های کلیدی استانداری روشن می شد، مدیریت اکثر ادارات کل، دست نخورده باقی نمی ماند، نشانه هایی از تغییر با رویکرد اعتدال و توسعه مشاهده می شد، محافل و مجالس غیر مسئول (ازهرجناح و باهرمشرب سیاسی) برای تحمیل مهره ی پیشنهادی خود، لابی و پافشاری نمی کردند، از وجود گروه ها و تشکل های سیاسی واجتماعی، برای تهیه نقشه راه و برنامه ریزی جهت حل مشکلات منطقه، سریع ترو جدی تر به مشاوره و رایزنی دعوت می کرد و.... سرانجام با شناخت بیشتر و تجربیات فروانی که در بستر اجرایی وزارت کشور داشت، چالاکی و کارآمدی بیشتری ازخود نشان می داد و بخش زیادی از انتظارات عمومی را برآورده می ساخت.

***

*مازندنومه،یادداشت دوم: ارسالی کاربران: مدت زیادی است که از انتصاب استاندار مازندران می گذرد، انتصابی که با دوران گذشته کاملا متفاوت بود. مازندران به همراه تهران جزو اولین استان هایی بود که استاندار آن توسط هیات دولت تایید و حکم انتصاب آن به امضای رئیس جمهوری رسید.

مهمتر از آن وفاق و همدلی مجمع نمایندگان استان مازندران که با عبرت آموزی از عملکرد ادوار ماقبل خود و با جلوگیری از انفعال ،تفرق و غافلگیری،در خصوص فرد مورد نظر در بین گزینه های مطرح به اجماع رسیدند و بارعایت تفاضل و شایستگی در بین کاندیداهای احراز پست نمایندگی عالی دولت در استان، دکتر ربیع فلاح جلودار را به عنوان استاندار مازندران انتخاب کردند و مدتی بعد با انتخاب آقایان یونسی، احسانی، شادمان و عنایتی برای تصدی پست معاونت سیاسی امنیتی، برنامه ریزی، اداره کل امور اجتماعی و امنیتی انتظامی همگرایی خویش را توسعه بخشیدند.

 با عنایت به مقدمه فوق این نوشتار را با تاکید بر رویکرد نظرتسریع در بهره گیری از نیروهای سیاسی و اجرائی همسو با دولت در مناصب کلیدی و تاثیرگذار ناظر بر پاسخگویی به این کنش، مطالب زیر را ارایه می دهم.

باز خورد تعلل در به کارگیری ازنیروهای همسو و هم طیف دولت یازدهم به جای نیروهای منتسب به دولت دهم در پست های کلیدی و تاثیرگذار دراستانداری مازندران چیست؟

 حضور نیروهای همسو و هم طیف درساختار اجرائی دولت ها، یک اصل طبیعی غیرقابل انکار است چراکه هردولتی پس از پیروزی در رقابت های انتخاباتی و تصدی امور مرتبط باقوه مجریه به عنوان دولت غالب، سعی در بهره گیری از کادر اجرائی مرتبط و طرفدار خود دارد و این موضوع در تمامی دولت ها و حکومت های مستقر در واحدهای سیاسی سراسر جهان واضح و بدیهی است.

 امر بدیهی که همواره شایستگی وناشایستگی هایی را به همراه داشته اما باتجربه و سوابق موجود ثابت شدده که شایستگی های آن بیشتر از ناشایستگی آن است، زیرا حضور نیروهای هم طیف و وفادار در دولت همسو دلیل برتقویت روحیه ایثار، تلاش مضاعف، احساس مسئولیت بیشتر و خشنودی در موفقیت ها و ناخشنودی در ناکامی ها می شود.

 استفاده نکردن از نیروهای همسو در دولت، باعث سرخوردگی و تحقیر نیروهای هم طیف و از طرفی موجب افزایش انتظارات کاذب درنیروهای غیرهمسوی مشغول در دولت و به مرور زمان ادعای سهم خواهی آنان در ساختار دولت می شود که این روند نه تنها باعث تاثیر منفی برافکار و رفتار نیروهای همسو می شود، بلکه موجبات نارضایتی نیروهای وفادار به دولت را فراهم می سازد.

پرواضح است که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان و معاون سیاسی استانداری مازندران در جهت حمایت از نیروهای همسو و هم طیف و همچنین سیاست های دولت یازدهم مسئولند. انتظار مردم خاصه نخبگان سیاسی و نیروهای اجرائی طرفدار دولت یازدهم از آنها نیز همین است.

 شایسته است مدیر ارشد استان و دستیارانش از زمان بهترین استفاده راببرند و باتسریع در عزل ونصب ها نسبت به به کارگیری نیروهای هم طیف دولت یازدهم در مناصب کلیدی و تاثیر گذار در ساختار اجرائی و مدیریتی استانداری مازندران مبادرت نمایند که انصافا بیش از این تعلل شایسته نیست.


  • ستاد غرب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 3 0
    جمعه 3 آبان 1392-0:0

    به رسانه ها پیشنهاد میکنیم جهت گرفتن جواب خود به سردار حسنی معاون ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مازندران که با فلاح کار میکرده یک مناظره زنده بین این دو نفر بگذارند تا یک دنیا حرفهایی که حسنی راجع به فلاح دارند جواب تمام دغدغه اصحاب رسانه و یاران همسوی دکتر روحانی عزیز داده شود

    • پنجشنبه 2 آبان 1392-0:0

      احتمالاً فرمانداران زمان احمدی نژاد ابقا می شوند.چون هیچ نشانه ای ازتغییر در اقدامات وبیانات آقای فلاح دیده نمی شود.

      • پنجشنبه 2 آبان 1392-0:0

        بابا من خودم جز معدود خبرنگارایی هستم که باهاش مصاحبه کردم
        برای یک گفتگوی صوتی باید اول با مراقب هاش و بعد با محافظ هاش و شاید هم در نهایت با رانندش سئوالتو چک کنی.... بعدا از فلاح بپرسی!
        یعنی چی؟
        مگه من خواستم از اسرائیل بپرسم یا از انرژی هسته ای که اینقدر مواظب سوال خبرنگارا هستین سوال خبرنگارا توی مازندران در مورد ذباله سوز و اب شرب و ساحل دریا و از این چیزاست دیگه شاخ و دم که نداره که
        برداشت خودم اینه که فلاح توانایی روبرویی با رسانه ها را نداره...

        • مازندرانپاسخ به این دیدگاه 3 0
          پنجشنبه 2 آبان 1392-0:0

          در مدت این 35 سال سابقه نداشته در هیچکدام از استانها ،استاندار آن استان نشست خبری نداشته باشد و جای تعجب دارد که استاندار از روی نوشته هم نتواند بخواند ایا لیاقت ما مردم مازندران اینست بعداز 40 روز از انتصاب استاندار از روند فعالیت ایشان بطور زنده از رسانه ملی گفتگویی نداشته باشیم پس مشخص ایشان .................................

          • پیر روزگارپاسخ به این دیدگاه 1 0
            پنجشنبه 2 آبان 1392-0:0

            مدیریت محترم سایت امیدواریم این مطلب در ذهن تمامی مردم مازندران نهفته است انعکاس دهید

            جای تعجب دارد برای اهالی اهل قلم و رسانی محلی و صدا وسیما استان مدیر ارشد استان بیش از 40 روز است از انتصاب ایشان سپری شد جای سئوال است

            1-چرا یک گفتگو خبری با اعضای مطبوعات برگزار نکرد

            2-چرا اهداف و عملکردی که برای استان در نظر دارد در رسانه ملی بیان نمی کند

            3- چرا از نشست با خبرنگاران دوری می کند

            5- جای سئوال است اهالی اهل قلم سکوت کرده اند

            6- ایا مردم مازندران نباید گفتگوی زنده خبری استانداری که کلید استان از طرف رئیس جمهور محترم به دست ایشان داده اند چه اهدافی برای این ملت شریف دارند

            7- حال برای مردم مازندران در مدت این 40 مشخص شده است که استاندار مازندران توان رو در رو شدن با رسانه را دارد و قدرت بیان حضوری نه در نشست خبری و نه در برنامه زنده صدا وسیما راندارد

            8- وضرب المثل قدیم می گوید:مشک آنست که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید

            درپایان ما مردم مازندران منتظر عملکرد این 40 روز استاندار در جمع رسانه ملی هستیم

            8-آهالی اهل

            • پنجشنبه 2 آبان 1392-0:0

              برخلاف آقای شریعتی که مقایسه دوفردرا تفرقه افکنی وسنگ اندازی می داندمن عقیده دارم که مقایسه دوانسان، دوشهر، دوکشوریا هردوچیزبایکدیگر نه تنها ضررنداردبلکه باعث رشداست.حرف آقای شهیری درست است.وقتی نقاط مثبت نریمان درمقایسه با فلاح مطرح می شودمردم به آنها نمره میدهند. عین مسابقه دوومیدوانی که دو دونده ، روش استارت وسرعتشان باهم سننجیده میشودیا فن زیرگیری دوکشتی گیرو........ما درزندگی دائماً درحال مقایسه خودمان بادیگران هستیم. بابل باساری مقایسه می شود. مازتدران باگیلان. ایران با ژاپن. روحانی با اوباباما و...

              • داوود رضانياپاسخ به این دیدگاه 4 0
                پنجشنبه 2 آبان 1392-0:0

                من تقريبا" اخبار سايتهاي مازندران را پي گيري مي كردم خود آقاي فلاح از زماني كه كه مطرح شد تا استاندار شدن خيلي زمان سپري نكرد.

                ولي فرماندارانش و معاونينش چقدر بايد زمان طي كنند .

                هر چه قدر براي انتصاب فرمانداران يا معاونين وقت بگذرد اختلاف بين كانديداهاي اين پست ها زياد مي شود.

                الان آدم تصور ميكند تعداد رزومه ها و متقاضيان پست ار ديگر مكاتبات استانداري بيشتر باشد.





                • چهارشنبه 1 آبان 1392-0:0

                  واقعا فرمايش بسيار صحيح است ركود استان را كرفته جه بكو ييم اقاي فلاح بهتر ين ياران را دارد جرا اينقد ر صبر وتحمل دارد بضيي از اصولگرايان به ما مي خندند اكر انها بودند رحم به هجكس نمي كردند تا الان فرماندار بخشدار مركزي وبخشداران منطقه را عوض مي كردند

                  • چهارشنبه 1 آبان 1392-0:0

                    در این امر که تعلل شایسته نیست هیچ شکی نیست وهیچ بحثی نمیمونه اما در مورد مقاله جناب علیرضا شهیری طبرستانی مقایسه دو فرد اگه درست صورت بگیره وضعف ها وقوت های دولت قبل واستاندار قبل بولد بشه میتونه گام های توسعه برای استان باشه امااینکه گفته شه اگر فلانی(نریمان یا هر شخص دیگه ایی)میبود اینطور میشد اونطور میشد چیزی جز ایجاد بد بینی وظن بد وسنگ اندازی وایجاد تفرقه به ارمغان نمیاره

                    این مثال شما مثل اینه که دو فرددر یک امتحان شرکت کنند یکی سطح علمیش در حد قوی تر ویکی کمی ضعیف تر باشه ونفر دوم که ضعیف تره بیاد و اول بشه وما بگیم اگه نفری که که سطح هوشی بالاتری داشته وبه اصطلاح قویتره اول میشد کارایی بیشتری داشته اما مطمئنا در انتخاب نفر دوم دلیلی بوده ونفر دوم امتحانشو پس داده قطعا که استاندار شده

                    • چهارشنبه 1 آبان 1392-0:0

                      یادش بخیر زحمت برنامه سفر مسجد جامع ساری که روی دوش اصلاح طلب ها بود و کیفش را اصولگراها می برند .

                      البته همیشه همین بود .

                      کاش من یک اصولگرا بودم اما حیف که الآن یک اصلاح طلب پیشانی سفید هستم .

                      یادم نمی رود که دوستان اصولگرا بمن میگفتند با یک چرخش کوچلو مدیرکل می شود و من می گفتم که اندیشه ام را برای منصب نمی فروشم و حالا دریغ از یک کارشناس مسئولی به بنده که آقایان می گویند ایشان تند رو است .

                      • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 3
                        چهارشنبه 1 آبان 1392-0:0

                        فراموش نکنید که فلاح یک اصولگراست نه اصلاح طلب لذا اصلاحطلبان بروند کشکشان را بسابند .

                        • یک اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 4 0
                          چهارشنبه 1 آبان 1392-0:0

                          با نقشی که جناب استاندار بازی کردند سهم ساری در استانداری صفر شذه است .

                          دستت درد نکند استاندار ...

                          • چهارشنبه 1 آبان 1392-0:0

                            چرا رییس ارشاد عوض نمی شه؟ آقای جنتی؟!!!


                            ©2013 APG.ir