تعداد بازدید: 3098

توصیه به دیگران 3

جمعه 3 آبان 1392-0:39

گرامیداشت روز مازندران در تهران

به مناسبت روز مازندران، پنجمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران در تالار وحدت برگزار می شود/ با توجه به همزمانی روز مازندران با ماه محرم الحرام،امسال این جشنواره در روز سه شنبه مورخ 7 آبان 1392 از ساعت 19 تا 22:30 در تالار وحدت تهران برگزاری می شود.


مازندنومه، سید حسن موسوی چلک، دبیر پنجمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران: چهارده آبان در شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز مازندران نامگذاری شده است. این نامگذاری به مناسبت روز بیعت مازندرانی ها با علویان در روستای سعیدآباد رویان صورت گرفته است.

به همین مناسبت و به مناسبت جشن تیرگان(تیرما سیزه)موسسه فرهنگی و هنری پارپیرار با همکاری موثر  بنیاد هم اندیشی تبری، پنجمین جشنواره شعر و موسیقی مازندران را برگزار می کند.

 با توجه به همزمانی روز مازندران با ماه محرم الحرام،امسال این جشنواره در روز سه شنبه مورخ 7 آبان 1392 از ساعت 19 تا 22:30 در تالار وحدت تهران برگزاری می شود.

تجلیل از پیسکسوتان عرصه فرهنگ و هنر مازندران، اجرای گروه موسیقی شواش به سرپرستی استاد احمد محسن پور و خوانندگی آقای محمدابراهیم عالمی،اجرای گروه موسیقی پارپیرار به خوانندگی آقایان علی امیر قاسمی و پرویز  سیاه دشتی، اجرای نماوای آرش کمانگیر توسط گروه آیینی پارپیرار و اجرای مراسم آیینی تیرماه سیزده شو از جمله برنامه های این جشن است.

شعر خوانی توسط آقایان فرهود جلالی کندلوسی، افشین علا و علی حسین نژاد بخش دیگر این جشنواره است.


علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به گیشه تالار وحدت و یا موسسه فرهنگی هنری پارپیرار(66908810-66564365) مراجعه کنند.


  • جشن گیشه هاپاسخ به این دیدگاه 5 0
    يکشنبه 19 آبان 1392-0:0

    ...گذشته فی نفسه درگذشته است مگر چراغ اصالت و اندیشه ای باشد برای توسعه در غیر اینصورت گذشته و پار پی رار نیاز به فاتحه دارد و توسعه نیاز به برنامه. پیش بینی کرده بودم که امسال مجریان مراسم در تهران روز مازندران!!را برگزار می کنند به دو علت:نخست اینکه با توجه به نوشدن دولت و از دست رفتن لینکهای ارزان سازامور در دولت گذشته نیاز به تجدید لینک با اهالی قدرت در دولت جدید درمرکزدارند مثلا با دکتر ایوبی معاونت سنمایی ارشاد دوم در مازندران هزینه ها بالا بود...

    • شنبه 11 آبان 1392-0:0

      اقای امیر خان بنده شک نداشتم که شماهم دشمن را خواهید شناخت یعنی خواننده اهنگ حماسی مازندرانی دشمن بهمن کلبادی پور را . ودر ضمن شما که پیشتاز وپیشرو هستید در کوهستان هرگز به ما که دنباله روهستیم نخواهی رسید .بامید دیدارتهران 14 ابان

      • امیر سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

        خدا رو شکر که من شما رو میشناسم آقای بهمن! و فقط به خاطر ... شدن های مکرر کامنت هام معرفیتون نمیکنم!

        کامنت های شما هم ناشی از شناخت ناکافی شما از بنده است. به هر حال حقیقت آدم ها رو توی دو تماس تلفنی نشون دادن کار آسونی نبود که بنده انجام دادم!

        امیدوارم توی کوهستان هرگز به شما نرسم!

        یا حق

        • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

          امیرجان هرگز تصور نمیکردم کامنت بی پایه واساس من شمارا وادار به پاسخگویی کنه از این بابت ممنونتم .وامااگر واقعا امیر بودی که نیستی باکمی تواضع وفروتنی میگفتی من وزیرم یاسربازم بلکه دیگران امیر صدات کنند. تشخیص ساروی نبودنت هم خیلی اسونه . برو بچه های ساری کمتر تو اینجور مسایل شرکت میکنند . ولی ازهمه اینها که بگذریم نگرانی شما برای حفظ فرهگ ماززندرانی قابل تحسینه .

          • امیر سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

            آقای بهمن ما مثل شما نگران خشک شدن شیر دیگران نیستیم! ما نگران فروشندگان و کاسبان فرهنگ مازندرانی هستیم!
            اصالت لزوما به مازندرانی حرف زدن نیست! میزانِ اصالت انسانیتِ!
            ضمناً تشخیص اینکه من امیر هستم یا نه و اینکه ساروی هستم یا نه در صلاحیت شما نیست!...

            • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

              ببخشيد من اين توضيح را به اشتباه زير اين موضع گذاشتم و دوستان مازندنومه اي هم شايد رندي كردند يا متوجه اشتباه و عدم تناسب موضوع نشدند. مجددا پوزش مي خواهم. اما در دفاع از رضا و ساروي اينكه:در هرصورت پارپيرار هم موسسه هسه كه ادامه كار وسه پول خوانه. مگه چنه بتونه به كمكهاي دولتي پشتگرم باشه. اگر چه تيرماه سيزه شو را نشنه پارك دله بيتن، اما تالار وحدت هم گرون هم در مسير پرترافيك. نمه اصلا نوِنه پول بيرن. اما نفري 25 تا 40 هزار تمن اته خانواده حداقل 3 تا 4 نفره وسه اگر گرون نواشه ارزون هم نيه. خله نتونن اين هزينه ره هدن. بهتر بيه اته جاي ديگر ره اجاره هكنن كه ارزونتر باشه. مثلا: سالنهاي دانشگاهها.

              • به گت آقاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                مگر قرار است در جشن موسسه پارپيرار ايمان لاح و بقيه شركت كنند؟ تا آنجا كه من ميدانم دو گروه موسيقي هستند. شواش و پارپيرار. به خوانندگي آقايان عالمي و سياهدشتي. اينها چه وجه مشتركي دارند با آناني كه نام برديد؟

                • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                  ممنون از مدیر محترم مازند نومه که ثلیقه ای کامنت ها رو کار میکنه.
                  خیلی زشته این حرکت شما. شما هم لنگه ... هستی... میدونم که به نفعت نبوده برا همین نزدی

                  • يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

                    ذوق موسيقايي ما تغيير كرده است. علتش؟ اگر كمي دقت كنيم عاملش خود مائيم، اين كاملا آشكار و ساده است. ذوق و سليقه از جمله سليقه موسيقايي با ديدن و شنيدن و شنيدن يعني تكرار شدن شكل مي گيرد و نهادينه مي شود. ما، ماي مازندراني و ايراني چقدر گوش بچه هاي خود را در معرض موسيقي خودي، اصيل و ريشه دار قرار مي دهيم كه انتظار داريم در نوجواني و جواني به اين موسيقي توجه كند. در مقابل در غرب، در كودكستانها و كارتونهايش از موسيقي كلاسيك (باخ، و به خصوص موتززارت و بتهون) استفاده مي كنند، همين سبب مي شود كه در آينده از موسيقي به معني دقيقش بي گانه نباشند و هر دلنگ و دنبنگي را به نام موسيقي نپذيرند، آنچنان كه ما مي¬پذيريم.

                    و اما پديدهايي مثل گرايلي، فلاح، جهانبخش، وحيد و ... كه در مراسم عروسي و نظير آن غوغا مي¬كنند و اگر پايشان به مراسم رسمي فرهنگي باز شود همه برنامه را تحت تاثير قرار مي دهند، تا حدود زيادي از هيمن جا ريشه مي گيرند. علاوه بر آن، همين افراد هم رگه هايي از سنت موسيقايي مازندراني را به كار مي گيرند كه شايد علت توجه ها همين باشد. همين ايمان فلاح ترانه "جان مار" را و حتي تقريبا بازخواني كرده است، البته به شيوه خودش با تركيب غريبي كه با ترانه و آوازهاي ديگر مي كند. در نهايت اين كه در حال و روز فرهنگي فعلي ظاهرا براي زنده نگاه داشتن فرهنگ مازني بايد به اين "پديده ها" دل خوش بود. و چه عيبي در اين مي توان ديد!؟

                    • دكترسيف الرضا شهابيپاسخ به این دیدگاه 1 0
                      يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

                      مازندران با دارا بودن بهترين نيروها هرروز روزمازندران است

                      • يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

                        ته نا امیری نا ساروی / رضا هم رضاهای قدیم /اون اصیل هم شیشه خورده دانه. توکه مرحم نهی زخم دلم را ........سم پاشی چه کندی

                        ؟

                        • يکشنبه 5 آبان 1392-0:0

                          حتی برای گیشه هم که بوشه شما نونه انده حرص بخورین شمه سینه شیر خشک وانه .

                          • امیر سارویپاسخ به این دیدگاه 1 1
                            شنبه 4 آبان 1392-0:0

                            ... یقینا این جشن رو برای گیشه برگزار میکنه! و نه برای فرهنگ مازندران.

                            • شنبه 4 آبان 1392-0:0

                              اگه برای مازندران خیر ندارد بلکه برای بعضی ها آب و نان دارد.

                              • مهران مازني پاسخ به این دیدگاه 2 2
                                شنبه 4 آبان 1392-0:0

                                همه ي اقوام ايراني مقيم پايتخت به مناسبت بزرگداشت فرهنگ بومي خود جشن هايي برگذار ميكنند . مسئولان حاضر شده و تداركات اجرا را فراهم مي سازند و هنرمندان به اجراي برنامه مي پردازند . متوليان توسعه نيز سرمايه گذاران راشناسايي و براي توسعه فعاليت ها به استان فرا مي خوانند . هم دياران با شناخت متقابل همكاري بيشتري به هم مي نمايند و ... ولي ما ...

                                • مازندراني اصلپاسخ به این دیدگاه 1 1
                                  شنبه 4 آبان 1392-0:0

                                  اين جشن براي گيشه است يا مازندران.....

                                  • جشن در مازندرانپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                    جمعه 3 آبان 1392-0:0

                                    جشن در آمل بصورت مردمی و بدون گیشه برگزار می شود


                                    ©2013 APG.ir