تعداد بازدید: 4570

توصیه به دیگران 5

جمعه 3 آبان 1392-10:20

به دنبال آرامش و انسانیت

گزارش تصویری مازندنومه از دیدار مردم با سیدها در مسجد جامع سورک+گفت و گو با دو طلبه خارجی


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: در روز عید غدیرخم،تعدادی از سیدهای سورکی به همراه امام جمعه میاندورود، در مسجدجامع شهر سورک پذیرای میهمانان بودند.

 دو تن از طلاب مدرسه جامعه المصطفی حوزه علمیه قم هم دیروز با امام جمعه میاندورود دیدار کردند.

 حجت الاسلام ایکارات جای پونگسای مشهور به حسین خان از کشور تایلند و با مدرک کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه لام کام هنگ تایلند است که پس از تشرف به مذهب شیعه جهت یادگیری علوم حوزوی و اسلامی به ایران و شهر مقدس قم مهاجرت کرد.

 وی با بیان اینکه مذهبش از ابتدا سنی حنفی بود، افزود: با تحقیق و آشنایی با امامان شیعه به این نتیجه رسیدم که آنها بر حق هستند و به همین دلیل مذهب جعفری را پذیرفتم.

 این طلبه خارجی گفت:از سال 86 به ایران آمدم و اکنون در رشته فقه و اصول مدرک کارشناسی گرفته ام و به دنبال ادامه تحصیل در مقطع ارشد هستم.

 وی در تشریح فعالیت های خود در کشور تایلند هم اظهار داشت:تشکلی با عنوان عاشقان ولایت فقیه در تایلند وجود دارد که بیش از 2000 نفر عضو دارد و عمده فعالیت آن کمک به مردم در زمینه های مختلف است.

حجت الاسلام ایکارات جای پونگسای در تشریح این فعالیت ها به سیل چندی قبل کشور تایلند اشاره کرد و گفت:برای مثال ما در آن حادثه با پیراهن هایی که عکس آقای خامنه ای بر آن نقش بسته بود به کمک مردم تایلند رفتیم و یا در راهپیمایی روز قدس هم سازمان دهی دانشجویان و مردم از اقشار مختلف تایلند با تشکل ما بود.

 وی ترجمه تایلندی سایت اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی دیگر از فعالیت های انجمن عاشقان ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: شما که در ایران زندگی می کنید شاید ندانید، اما در کشورهای دیگر مردم امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را به عنوان شاخص و رهبر واقعی در کارهای سیاسی و هدایت جامعه می دانند و سرمداران گروه های مختلف را با آنها می سنجند که تا چه اندازه نظرات و عقاید آنها با امام خمینی (ره)تزدیک است.

 *در کتب چاپ جدید اهل سنت روایات غدیر حذف شده است

حجت الاسلام ایکارات جای پونگسای در پاسخ به سوال امام جمعه میاندرود در خصوص تشکیک در واقعه غدیر توسط اهل سنت اظهار داشت:در کتاب های اهل سنت مطالب غدیر موجود است اما در چاپ های جدید این مطالب را حذف می کنند.

 وی با بیان اینکه آنها از واقعه غدیر می ترسند، افزود:مردم جزو عوام هستند و به همین چاپ اخیر نگاه می کنند چرا که فرصت تحقیق ندارند که چاپ های قدیم را بررسی کنند و برای همین به سادگی فریب می خورند اما آنها خودشان هم می دانند که علمای شیعه و اهل علم را نمی توانند فریب دهند چرا که این مطالب در نسخ قبلی این کتاب ها موجود است.

 حجت الاسلام ایکارات جای پونگسای در پاسخ به سوال دیگر امام جمعه در خصوص اینکه آیا در کشورهای سنی نشین کشورهایی هست که به واقعه غدیر بپردازند اظهار داشت: قبلا" سنی ها به غدیر اهمیت می دادند حتی مردم را جمع می کردند و جشن می گرفتند اما واقعا نمی دانند در این روز چه اتفاقی افتاده است چرا که همواره آنها را در غفلت نگه داشته اند.

وی با بیان اینکه از ابتدا برنامه ریزی کرده اند که غدیر را از بین ببرند افزود:اما هیچ گاه نتوانسته اند عاشورا را محو کنند و امروز شما شاهدید که در کشورهای دیگر دنیا مثل هند در عاشورا عزاداری هم می کنند.

 *82درصد مردم تایلند بت پرست هستند

حجت الاسلام ایکارات جای پونگسای اظهار داشت:از 70 میلیون جمعیت تایلند 82درصد مردم بت پرست هستند و آنها قایل اند به اینکه بهترین عرفان از نظر آنها بت پرستی است.

 این طلبه خارجی ابراز داشت:اخیر مستند بسیار جالبی هم ساخته اند که به مخاطب می فهماند که باید به دنبال هیچ باشد و مقصود از زندگی پوچگرایی است و انسان تنها زنده است که از زندگی خود لذت ببرد یعنی تمام ماه یا سال را تلاش کند و پول در بیاورد و از آن برای خوشگذرانی خود استفاده کند.

 وی ادامه داد:روش زندگی در کشور ما به گونه است که انسان اصلا فکر نکند، تنها صبح از خواب بیدار شود و به سر کار برود و شب هم از کار باز گردد و به دنبال لذت و تفریح باشد و دوباره روز از نو و روزی از نو.

 * انسان را طوری محدود کرده اند که اصلا فکر نکند

 طلبه حوزه علمیه جامعه المصطفی قم با بیان اینکه انسان را طوری محدود کرده اند که اصلا فکر نکند، افزود:ایجاد انگیزه برای زندگی تنها ببرای لذت است و به گونه است که سر انسان همواره خم و رو به پایین باشد و اصلا آسمان و بالا را نگاه نکند تا بداند در آسمان ها چه خبر است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی دقیقی کرده اند که در انجا انسان اصلا نه سوال کند و نه فکر کند گفت:در ایران هم روند طوری است که اکنون جوان ایرانی شاید خیلی به صورت منطقی و با استدلال نتواند بگوید که چرا باید غدیر را جشن گرفت که این روند باید اصلاح شود.

*آرامش حلقه مفقوده زندگی من بود

امید بایرامی اهل کشور کوزوو و دارای مدرک دکتری داروسازی است و به عنوان پزشک در داروخانه ای در کشور کوزوو مشغول به کار بوده است.

 وی با بیان اینکه بنده در کشور ترکیه مشغول به تحصیل بودم و هیچ دینی نداشتم، افزود:من لاییک بودم و در دوران دانشجویی هم ماند بقیه دانشجویان فقط به فکر درس و لذت بودم اما همیشه احساس می کردم که آرامشی در زندگی ندارم و در واقع آرامش حلقه مفقوده زندگی من بوده است.

بایرامی بی احترامی در خانواده خود و کج رفتاری های شخصی را عامل فاصله گرفتن خود از خانواده اش عنوان کرد و گفت:من خودم را گم کرده بودم و خودم را در اختیار کسی دیگری که همان شیطان است قرار داده بودم و هر کاری هم که می گفت انجام می دادم.

وی با بیان اینکه یکبار برای ایجاد تغییر به مسجد سنی ها رفتم، افزود:آنجا با من رفتار بدی داشتند و به من گفتند تو اشتباهی آمدی برو به همان دیسکو تو نباید به مسجد بیایی.

 *کلام امیرالمومنین(ع) مرا آرام کرد

 این طلبه خارجی ابراز داشت:من همواره در جستجوی آن آرامش از دست رفته بودم تا اینکه یک روز فردی به داروخانه آمد و برای پدرش دارویی از من تقاضا کرد و در این بین سخنانی در مورد شخصیتی به نام علی (ع) از کتاب نهج البلاغه برای من عنوان کرد که بسیار زیبا بود و مرا آرام کرد.

وی ادامه داد:وقتی این فرد اشتیاق مرا دید گفت ما حسینیه ای داریم که برای امام حسین(ع) در آن عزاداری می کنند اگر دوست داشتی بیا و من وقتی برای اولین بار به آنجا رفتم با احترام با من برخورد شد.

 امید بایرامی با بیان اینکه در این جلسات آن کتاب نهج البلاغه را که من از آن شنیده بودم بیشتر و بهتر برایم توضیح دادند افزود:بعد از آن بود که به من پیشنهاد سفر کوتاه مدت به ایران را دادند و من پذیرفتم.

 *پدرم به شدت با رفتن من به ایران مخالفت می کرد/مادرم گفت شیرم را حلالت نمی کنم

وی با بیان اینکه وقتی به منزل برگشتم به خانواده ام گفتم که می خواهم برای درس خواندن به ایران بروم افزود:پدرم به شدت مخالف کرد و گفت مگر دیوانه شدی این همه جا چرا ایران آن هم با این همه مشکلاتی که دارد،حتی مادرم به من می گفت که شیرم را حلالت نمی کنم اما من در تصمیم خود مصمم بودم و به هر ترتیبی بود به ایران آمدم.

این طلبه خارجی با اشاره به اینکه برای اولین بار مرا به قم بردند افزود:قم شهری کویری است که خیلی سرسبز نیست اما نمی دانم چه شد که دلم در قم ماند و روزهای حضور من همزمان با ایام رحلت حضرت معصومه (س) بود.

 وی گفت:شش ماه در قم آموزش زبان فارسی دیدم و بعد از آن به کشورم برای دیدار خانواده رفتم که با توجه به تعالیمی از اسلام که در اینجا آموزش دیده بودم در اولین گام پای مادرم و دست پدرم را بوسیدم.

بایرامی ابراز داشت:پدرم از من پرسید که این اخلاق و این ادب را از چه کسی آموختی که به او گفتم این اخلاق اهل بیت است و در ایران به من تعلیم داده اند که همین برای آنها کافی بود تا توضیحات بیشتری از اسلام برایشان بدهم و آنها هم شیعه شدند و بسیاری از اقوام و دوستان بنده نیز با توضیحات من شیعه شدند.

وی با بیان اینکه در بازگشت مجدد به قم خطاب به حضرت معصومه گفتم که می خواهم ازدواج کنم، افزود:در کشور ما دختر خوب بسیار کم است چرا که بعد از جنگ یوگسلاوی که امریکایی ها به کشور ما آمدند، ذهن مردم و جوانان ما تحت تاثیر فرهنگ غربی و امریکایی قرار گرفت.

بایرامی ادامه داد:امریکایی با بیان مطالبی چون روشنفکری محرم و نامحرم را تضعیف کرده بودند و لازمه پیشرفت را در بی حجابی و راحت بودن مردم عنوان کردند.

 *برای انتخاب همسرم به حضرت معصومه(س) متوسل شدم

 وی گفت:من از حضرت معصومه این موضوع را درخواست کرده بودم و وقتی در تشکل باران که در کشور خودم فعالیت می کرد وارد شدم –که این تشکل کلاس های قرآن برگزار می کند و با توجه به اینکه این کشور فقیر بسیار دارد به فقرا کمک می کند-خانمی را با حجاب آنجا دیدم که دانشجوی پزشکی بودم و سیده و اصالتا هم خراسانی بود.

بایرامی با بیان اینکه انجا بود که طعم واقعی زندگی را درک کردم افزود:به این نتیجه رسیدم که تنها با پول نمی توان زندگی کرد چرا که من هم پول داشتم هم پزشک بودم و هم پدرم از یک خانواده ثروتمند بود که داروخانه داشت.

وی ادامه داد:با پول زیاد نمی توان زندگی کرد بلکه تنها با انسانیت است که می توان زندگی کرد.

 حجت الاسلام علیرضا قهرمانی از اعضای روابط عمومی حوزه جامعه المصطفی قم نیز در این دیدار اظهار داشت:ما به دور از رویکرد جناحی و حزبی جهت آشنایی جوانان و مردم با واقعیات کشورهای دیگر و نوع زندگی جوانان آنها این دوستان را در موقعیت های مختلف به شهرها اعزام می کنیم.

 وی تاثیرپذیری مطالب بیان شده از زبان این طلاب خارجی را چندین برابر نوشته ها و متن ها دانست و تصریح کرد:مباحثی که زبان آنها بیان می شود می تواند تاثیرگذاری عمیقی در قشرهای مختلف جامعه از جمله جوانان بگذارد.

لازم به یادآوری است مراسم بزرگداشت عید غدیر در روستای بادله نیز عصر دیروز با حضور این دو طلبه خارجی برگزار شد.



    ©2013 APG.ir