تعداد بازدید: 17541

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 6 آبان 1392-0:17

تدبیر دیگری نیاز است

جناب استاندار، شاید تدبیر دیگری نیاز باشد؛ چرا که هر مدیری که سرکار می آید، حداقل در برخی سمت های خاص و حساس که چشم و گوش و قلب سازمان مربوط هستند، تغییراتی ایجاد می کند و افرادی بر این کار می گمارد که همسو با او و سیستم باشند، ولی شما الان دارید با چشم و گوش و قلب دیگران کار می کنید!


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حدود 45 روز از انتصاب استاندار جدید مازندران می گذرد و در مجموع شاید احکام صادره از سوی استاندار به عدد انگشتان یک دست هم نرسد.

گرچه در ابتدا به ذهن می رسد که استاندار محترم شرایط را رصد کرده و قصد دارد که با تدبیر افراد را به کار گیری کند، اما آنچه بسیار مورد انتقاد است سکوت ایشان علی رغم انتقادات دلسوزان و بزرگان استان نسبت به وضع موجود است.

نگارنده بر این اعتقاد است که نشست های متعدد جناب استاندار با گروه های مختلف سیاسی نه تنها خروجی مثبت و مورد انتظاری نداشته است، تنها وقت جناب ایشان و مهم ترین دستگاه سیاست گذاری استان را تلف کرده است؛ چرا که تاکنون چه مشاوران و چه مجمع محترم نمایندگان به جمع بندی خاصی برای پیشبرد امور نرسیده اند.

 آنچه از گفتمان تدبیر و امید بر می آید توجه به این نکته مهم است که در راستای پیگیری اهداف دولت باید نیروهای معتقد به گفتمان و رویکرد دولت به کار گیری شده، در راس هرم سکانداری دستگاه های اجرایی قرار گیرند تا بدنه دستگاه های اجرایی نیز همسو با دولت از این حالت رکورد و روزمرگی خارج شود.

اخبار و شنیده های ما حکایت از تلفن زدن ها، حضور و مراجعه روزانه ی بیش از حد مدیران فعلی استان به افراد ذی نفوذ استانداری دارد که تعدد دیدارها فرصت تمرکز از مسئولان محترم را گرفته است تا جایی که عده ای از مدیران منسوب به دولت قبل، به صراحت از مدیریت ارشد استان و معاون سیاسی او می خواهند که مشخص کند آیا آنها در این پست خواهند ماند یا خیر!

 بساط سور و سات های شبانه هم در اکثر شهرستان ها به راه است و بعضا در برخی از این نشست ها افرادی که توان مدیریت خانواده خود را هم ندارند به عنوان مسئول معرفی شده و نامشان را بزرگ جلوه می دهند تا شاید سهم خواهی آقایان تیری باشد در تاریکی.

 بعضی ها هم هنوز تفاوت بین سهم خواهی و مطالبه به حق را نمی دانند و در زمانی که دوستان اسب خود را زین کرده و با شتاب می تاختند و عده ای را که در دفاع از گفتمان تدبیر و امید علم حمایت برافراشتند را مورد هجمه قرار می دادند، امروز داعیه دار نصیحت و دلسوزی استان می شوند.

همان هایی که در دولت قبل افراد را برای تصدی پست ها به دفتر فلان مدیر برده و هنگامی که با پاسخ منفی آن مدیر مواجهه شدند، رسانه را به تریبون تخریب و انتقاد آن مدیر بدل کردند.

 البته نباید از نظر دور نگه داشت که اخلاق مسئولیت پذیری در کشور و به ویژه در استان مازندران تغییر کرده و حفظ پست و مسئولیت از نان شب واجب تر شده است و واقعا دین لقلقه زبان آقایان است، چرا که در زبان اقرار به اعراض از مسئولیت پذیری کرده اما در عمل چنان پنجه در میز کشیده اند که گویی با گرفتن آن جان از بدن انها مفارقت خواهد کرد.

شرایط بسیار اورژانسی تر از چند جمله ذکر شده است، چرا که نماینده ولی فقیه در استان مازندران همین چندی پیش در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان با انتقاد از وضع موجود اظهار داشت: برای پذیرفتن پست و مسئولیت در مازندران ترافیک زیادی است. اگر جای خالی مدیریتی در مازندران ایجاد شود دولت به اندازه ما در گماشتن افراد مشکل ندارد.

 آیت الله طبرسی در آن دیدار گفت: برای دریافت مسئولیت مراجعه‌های زیادی به دفتر می‌شود برای هر جای خالی مدیریتی در استان بیش از 50 تا 60 نفر داوطلب داریم و فکر نمی‌کنم در هیچ جای کشور این همه داوطلب برای دریافت پست و مقام وجود داشته باشد.

 وی به سخنان خود در این دیدار نیز بسنده نکرد و در خطبه های نمازجمعه همان هفته اعلام کرد که اگر قرار است استاندار همکاران خود را انتخاب کند زودتر اینکار را انجام دهد و این کلام نماینده ولی فقیه نشان دهنده تداوم مراجعات مدیران به دفتر او و تحت فشار بودن او از جانب همان هایی است که خود را برای تصدی پست ها به آب و آتش می زنند.

جناب استاندار، شاید تدبیر دیگری نیاز باشد؛ چرا که هر مدیری که سرکار می آید، حداقل در برخی سمت های خاص و حساس که چشم و گوش و قلب سازمان مربوط هستند، تغییراتی ایجاد می کند و افرادی بر این کار می گمارد که همسو با او و سیستم باشند، ولی شما الان دارید با چشم و گوش و قلب دیگران کار می کنید و تیم تان را هنوز مشخص نکرده اید!

مثلا" یک ماه و نیم  از انتصاب شخص اول استان گذشته باشد و دوستان رسانه ای هنوز یا از جلسات استانداری خبر ندارند و یا خبرهای استانداری را از کانال های غیررسمی دریافت می کنند، همین یعنی ضعف در سیستم روابط عمومی شما.

حداقل وضعیت دو معاونت شما مشخص نشده، فرمانداران و مدیران کل دست نخورده اند و سیستم دولت روحانی را نیروهای بعضا" ضعیف و امتحان پس داده احمدی نژاد در حال گرداندن هستند. به باور ما این دست و آن دست کردن به صلاح نیست و اولویت شما باید به کار گیری نیروهای خدوم و شایسته ی همسو در اسرع وقت باشد تا کار توسعه استان آغاز شود و شتاب گیرد.

گذشته از اینکه باید تاسف خورد بر حال برخی ها که با وجود رویکرد سیاسی مشخص در گذشته و عملکرد نه چندان درخور، هنوز در اوهام ماندن در مسند خویش به سر می برند، باید عرض شود دیگر دفاع برخی از همین مدیران فعلی از اشخاص خاص در دولت گذشته بر کسی پوشیده نیست، حداقل بعضی سایت ها و روزنامه های اصولگرای استان منتقد همین دوستان بوده اند که چرا به این شکل به دفاع تمام قد از برخی اعمال ناشایست شرعی و عرفی مسئولان همت گماشته اند.

 هر چه زمان بیشتری تلف شود، تعداد افرادی که با رویکرد سهم خواهانه حضور می یابند، بیشتر شده و تشدید فشارهای سیاسی قطعا دست استاندار و معاون سیاسی ایشان را در انتصابات مورد نظر خواهد بست( هر چند که به نظر می رسد تا همین ساعت نیز مشی اعتدال استاندار محترم با زیاده خواهی آقایان موجهه شده است چنانچه در موضوع انتصاب معاون عمرانی برخی نمایندگان که از ارکان انتصابات دولت قبل در مازندران به شمار می رفتند، اقدام به معرفی گزینه ای غیرمنطقی کردند!)

جناب آقای استاندار زمان اندک است و فرصت ها در حال گذر و باید تلاش کرد تا در این زمان اندک، همسو سازی و همگام سازی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و باقیمانده زمان در راستای رسیدگی به مشکلات عدیده استان غنیمتی باشد و با نیروهای متدین ، متعهد و همچنین متخصص در پی احقاق حقوق از دست رفته این سرزمین علوی برآیید.

دوستان و مسئولانی هم که دم از دفاع ازحیثیت نظام و انقلاب می زنند و اعتقادشان بر این است که با تصدی و یا تداوم مسئولیت قصد خدمت دارند و باری از دوش ملت عزیز برخواهند داشت، بدانند که دفاع از تمامیت این نظام تنها در تصدی پست های مختلف نیست.

 شاید اخلاص حلقه گمشده زندگی شما باشد که به فرموده شهید مظلوم بهشتی اگر اخلاص،علم و ایمان مان را منطبق بر اسلام کنیم یاری خداوند تضمین شده است، در غیر این صورت وجود این همه پافشاری و اصرار بی معناست.

 جمله ای هم از وصیت نامه شهید بزرگوار شوشتری شاید تلنگری بر خیل عظیم دوستداران پست و مقام باشد که به میز گره خورده اند و قصد رها کردن ندارند:« دیروز از هرچه بود گذشتیم امروز از هرچه بودیم گذشتیم. آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز. دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم نام مان گم نشود . جبهه بوی ایمان می داد و اینجا ایمان مان بو می دهد. آنجا در اتاق مان می نوشتیم:یا حسین فرماندهی از آن توست... الان می نویسیم: بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم. بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم ، آزادمان کن تا اسیر نگردیم.»


  • پنجشنبه 9 آبان 1392-0:0

    گر تحصیلات افراد نویسنده را بنگارید خوب هست.

    • پنجشنبه 9 آبان 1392-0:0

      با سلام خدمت دوستان

      از آقای محمد اسمعیل بخشی خالصانه کمال تقدیر و تشکر و دارم نمیدونم چراهر وقت این بنده خدا حرف راست و خبر میزاره همه تفنگ و چوب به دست میشن آقای عبدی جان شما اول برو تایپ و یاد بگیر بعد بیا اظهار نظر کن خوب تا حالا چه مدیر کلی دلش برا مردم سوخت جز منافع خودش ؟چه مدیر شهرستانی دلش برا مردم سوخت جز منافع خودش ؟حتما منافع خودتم در خطره که داری این حرفا رو میزنی ؟خوب راست میگه بنده خدا باید سیستم همه عوض بشن تا کار این استان شتاب بگیره البته تو مازندران امثالی مثل شما هستند شتاب نمیگیره دنده عقب میره به جایی هم نمیخوره که بایسته بعد هدایت بشه فکر کنم بعضی لز افرادم تو انتظار یا به قول طرف پشت خطی پست هستند که اینطوری حرف میزنند ،تا دیروز که شما داشتی نون .... جا دیگه رو می خوردین حالا این حرفا رو میزنین ،بعضی از دوستانی که میگن چاپلوسی اگه آقای بخشی بخواد پست بگیره دهنه بعضی مثل .... وا میمونه اصلا این بنده خدا دنبال این وادیات نیست که اینطوری میگین .

      • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 3 0
        چهارشنبه 8 آبان 1392-0:0

        وقتي پست و مقام شده مثل شكلات و ابنبات كيه كه نخواد؟ همه ميگن پس من چي ! ديگه بچه دو ساله ها هم بايد به جاي چيپس و پفك بگن مامان منم يه پست تو استان مازندران ميخوام. واقعا با وضعيتي كه استان داشته و داره پست به معني زحمت و سختي و مسئوليت در قبال مردم و به سامان رساندن امور نيست كه درونصورت مثل قرص سيانور مي بود كي دوست داره و جرات و قبول مي كنه قرص سيانور بذاره رو دندونش؟؟؟ هيچكس مگر كسي كه مجبوره يا خيلي به خودش فكش و فكرش و كنترلش روي اعضاي بدنش مطمئنه نه هر ننه قمري!!! پست الان ابنبات چون به معني سرازير و سرريز شدن حقوق و مزاياي انچناني سفرهاي انچناني ارج و قربهاي انچنانيست و خوشمزه تر از همه داشتن اخر هفته هايي با طعم پديده شانديز!!! چرا نبايد براي يك پست 50 نفر بدوند اگر ندوند اشتباهي صورت گرفته!!! مديران لايق و زحمت كش بعد از دو سه سال ديگه نمي تونن قبول پست كنن چون نياز دارن از لحاظ جسمي و فكري استراحت كنن و امتناع ميكنن ولي اين عزيزان در ان واحد مي تونن چندين پست داشته باشن مي دونيد چرا مشخصه چون نه فكر مي كنن ... نه كار... البته يه دليل ديگه هم ميتونه داشته باشه كه من فراموشم شد اين كه عزيزان همه سوپر من مديرن !!!!!!!!!!!! حالا فهميدم!

        • چهارشنبه 8 آبان 1392-0:0

          با سلام خدمت s

          فکر نمیکنید IP تمام سیستمها را بشه شناسایی کرد؟

          خدا آن نماینده مجلس و آن معاون استاندار را کاش برای شما نگه میداشت. شنیدیم برخی اونوریها نای دل کندن از میز ندارند... ما چاپلوسی مخالفمون رو نکردیم چه برسه به مدیران خط خودمون...

          • چهارشنبه 8 آبان 1392-0:0

            سخني درست و از سر درد را بيان كرد و بدون ملاحظه مطالب ارزنده اي بيان داشت دست اين عزيز بزرگوار درد نكند ولي گمان نكنم كه استاندار گوشش به چنين حرف دلسوزانه اي بدهكار باشد زماني حسرت خواهد خورد كه با چنين رويكرد نخواهد توانست اندكي مازندران را جلو ببرد و آنوقت پشيماني سودي نخواهد داشت.

            • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

              باسلام.آقای اسماعیل بخشی سورکی ,به قول خودت خبرنگار هستی ,چرا از بیرون به استانداری نگاه نمی کنی ,استانداری که به تدبیر خبرنگاری چون شما برای انتخاب نیازداشته باشد ,وای به حالش ,زمانی که استاندار نبود ,هی دستش را گرفتید وراه رفتن یادش دادید تا استاندار شد وحال هم با صحبت های چاپلوس مابانه قصد دریافت پست های مختلف رااز او دارید ,حتی یک کودک هم با خواندن مطلب شما متوجه سادگی مسول عالی رتبه استان می شود,امیدوارم استاندارمحترم عاقل تر از آن چیزی باشند که شما وی را خطاب کردید..روزی می رسد که سایت شمارا........

              • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

                چرا خبرهای مربوط به سوء مدیریت در... را حذف می کنید مگر آموزش جوانان استان به اندازه عملکرد سیاسی برای شما مهم نمی باشد

                • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

                  دیگه این یاد داشتها و مقالات به قول دانشمندان واریانس منفی به خود گرفته است! و کسی کمتر رغبت می کند بعد از چند سطرخواندن و فهمیدن چنین موضوعی کامنت بگذارد! چون واقعا" تکراری و خسته کننده تر از ماندن اصولگراها در دولت تدبیر و امید شده است!!

                  جناب استاندار محترم به آرای مردم احترام بگذارید.

                  • سه شنبه 7 آبان 1392-0:0

                    آقای استاندار درستاد انتخابات استان وشهرستانهای افرادی بسیار دلسوز وباتعهدی بودندمدیران کمیته ها اینها توانمندیهای مدیریت دستگاههای اجرائی استان راداراهستندباسرعت بخشی درانتصابات زائقه مردم فهیم استان راشیرین نمائید.

                    • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                      اقاي عبدي اينقدر تند نرو بكو در طي اين هشت سال سر اين مملكت جه نياورديد باحذف سازمان مديريت جنان تاخت تاز كرديد كه خودتان بهتر ميدانيد بله تغيير نياز است اين رسم روزگار است شما نمي خواهيد ناراحت شويد جطور بودجه نداريد ولي از تغيير وتحول ناراحت هستيد شما مديران احمد نزاد درزمان كاريتان هجكونه برنامه اي نداشتييد فقط دروغ خوبي مي كفتتيد فقط فكر منافع خودتان بوديد ايقدر كاسه داغتر از اش نشو

                      • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                        واقعا انسان تاسف میخورد از این فضای سنگین حاکم بر استان. برادر کمی صبر کنید بعد بی انصافی

                        • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 3
                          دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                          دوستان كمي عجول نيستيد؟! درو هم فصلي داره!!!

                          • یک کلام از....پاسخ به این دیدگاه 3 0
                            دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                            عبدی جان پیاده شو با هم بریم.....نویسنده گفته نبروهای بعضا ضعیف و امتحان پس داده نگفته همه نیروها هر چند به نظر من همه رو باید عوض کنه...کسایی که با راند و باند بازی و دوست فلانی بودن اومدن سر کار جایگاهی تو مدیریت استان نباید داشته باشند....هر چند به نظر می رسه شمام جزو مدیران بدون بلیطی باشی که تو دولت قبل سوار شدی و الان باید پیاده شی.....خبرنگار باید نقد کنه و اتفاقا این نقد از سایتی که حامی روحانی و استاندار مازندران هست اگر منتشر بشه نشون دهنده فضای باز نقد در دولت تدبیر و امیده ونشون دهنده اینه که این خبرنگار شجاعت اظهار عقیده داره در ضمن یک خبرنگار یا هر شهروند دیگه حق داره از مسئولان خودش انتقاد کنه چون مسئولان شانی جز خدمتگزاری ندارند ...بعدم دیوار مسئولانی که برای پست و مقام به این در و اون در می زنند بسیارکوتاه تر از اون چیزیه که شما فکر میکنی.....در ضمن تا جایی که من در جریانم این سایت استانیه و خبرها و تحلیل های استانی رو منتشر میکنه پس دلیلی برای پرداخت به صحبت وزرای قبل و فعلی وجود نداره.....

                            اما نظرم...به عقیده بنده هم زمان داره می گذره و هنوز بعضی از این مسئولان عوض نشدند و همونطوری که آقای بخشی گفتند لازمه برای پیشرفت و توسعه استان زودتر نیروها جابجا شن .....

                            • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                              جناب آقای بخشی

                              (فرمانداران و مدیران کل دست نخورده اند و سیستم دولت روحانی را نیروهای بعضا" ضعیف و امتحان پس داده احمدی نژاد در حال گرداندن هستند. )

                              این چه حرفی است ؟ فکر میکنید اگر دیگران بیایند بهترند باید از آدمهایی که فرصت را سوزاندند و تجربه کردند استفاده کرد مدیریت هم پول می خواهد و هم اختیارات . مثل کار شما نیست که هر فمی خواستید پشت میز بنشینید و عکس بگیرید . مدیر آنقدر دیوارش کوتاه شد که امثال شما هم چنین می گویید ؟ دیشب آقای شمس الدین حسینی به بسیاری از مسائل در شبکه اول پاسخ مستند داد . حاشیه نسازید کشور در مشکلاتی است که مربوط به یک مدیر پایین دست نیست . حاج آقا طبرسی درست می فرمایند اغلب کسانی که این اواخر ایراد میگرفتند دنبال پست بودند پست ها تقسیم شود منتقدین استاندار و دولت جدید هم زیاد خواهد شد . شما که در نبود یک مسئول خوب نقد میکنید بگویید آقای مهندس نعمت زاده چرا در روزنامه های امروز رسما اعلام کرد : مردم منتظر ازان شدن خودرو نباشند ؟ او که نور چشم همه بود این دسته گل را به آب داد امروز برو ببین بازار خو درو چه شود!!! لطفا در باره مدیریت ها تحقیق کنید مدیران به اندازه توان و اختیارات مالی می توانند کار کنند در کشوری که الان چالو در چهاردانگه در خواست شهر شدن دارد در این جامعه مدیریت کردن جانفرسا است سخت تر هم می شود احمدی نژاد و دولت او اگر بهترین نبودند بد تر از دولت های قبلی هم نبودند .

                              • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                                آقا این مدیران خودشان به قدر کافی ضعیف بودند حالا که امیدی به ماندن ندارند که بیشتر کارهایشان را رها کردند مثلا مدیر کل ... که عضو شناسنامه دار جبهه پایداری است...ماندش چه تاثیری دارد آیا دوباره باید به این مدیر فرصت داد ...

                                • دوشنبه 6 آبان 1392-0:0

                                  به نکات بسیار ظریفی اشاره شد.

                                  آقای استاندار واقفند که روابط عمومی یک سازمان یعنی دروازه ورودی و راه ارتباطی بین مردم،سازمانها با استانداری.روابط عمومی استانداری در حد وقت دهی به ارباب رجوع،بنر چسباندن و تبریک گفتن بسنده میکند.کسی که در راس روابط عمومی استانداری است شخصی است که طلایه دار اندیشه های دولت قبل بوده و باشعارهای نا معقول و افسانه ای در روز ورود دولت قبل به استان در میدان شهدای ساری در سال گذشته که همگان به آن اذعان دارند و فیلم آن نیز موجود است در حمایت از دولت قبل به این جایگاه رسیده چطور می تواند تفکر دولت تدبیر و امید را در سر بپروراند و همسو با این جریان باشد مگر امکان پذیر خواهد بود.

                                  با این اطلاع رسانی ضعیفی که در آن حوزه حکمفرماست انشاالله فردی این مسولیت را بپذیرد که در این زمینه دانش و تخصص داشته باشد و تعامل خوبی با اصحاب رسانه برقرار نماید به امید آن روز.


                                  ©2013 APG.ir