تعداد بازدید: 2956

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 6 آبان 1392-11:29

جان بابایی:وزیر، طرح پزشک خانواده را متوقف کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران در مصرف برخی مواد مخدر رتبه چهارم و در مصرف شیشه رتبه نخست را دارد/شایع‌ترین علت مرگ و میر در استان بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان است/وزیر دولت یازدهم این طرح را فعلا متوقف کرده تا فقط در 2 استان اجرا شود+عکس

 


مازندنومه، کلثوم فلاحی: دکتر قاسم جان‌بابایی در نشست خبری اظهار داشت: در مازندران بیماری‌های خونی شایع است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مازندران در مصرف برخی مواد مخدر رتبه چهارم و در مصرف شیشه رتبه نخست را دارد.

 جان‌بابایی با بیان اینکه اعتیاد از معضلات استان است، تصریح کرد: به همین دلیل، پژوهشکده اعتیاد را در مازندران راه‌اندازی کردیم و در برنامه داریم که پژوهشکده سرطان را هم در مازندران راه‌اندازی کنیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه شایع‌ترین علت مرگ و میر در استان بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان است، تصریح کرد: در زمینه پیشگیری، کار کمی صورت گرفته و در کل کشور هم برنامه مدونی در این زمینه نداریم.

جان‌بابایی درباره طرح پزشک خانواده با بیان اینکه از نظر تئوری، ایرادی به این طرح وارد نیست، متذکر شد: چون به صورت نیمه‌کاره اجرا می‌شود نارضایتی وجود دارد و این مسائل را قبول داریم.

 وی با اشاره به اینکه قطع یا رها کردن طرح پزشک خانواده باعث می‌شود به طرح لطمه بخورد، گفت: اگر این طرح را اکنون رها کنیم، 10 سال آینده مجبور هستیم طرح را با هزینه‌های بالاتری شروع کنیم.

 جان‌بابایی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در ابتدا با تغییر مدیریت سه وزیر مواجه شد، افزود: وزیر دولت یازدهم این طرح را فعلا متوقف کرده تا فقط در 2 استان اجرا شود و بعد از کامل شدن طرح، به سایر استان‌ها تسری یابد که این اقدام مثبتی از سوی وزیر بود.

 این مسئول با اشاره به اینکه 2 وزیر بهداشت دولت یازدهم، هر کدام با دیدگاه متفاوتی وارد این طرح شدند، تصریح کرد: شش ماه در وزارتخانه، پزشک خانواده متولی نداشت و نمی‌توانستیم مکاتباتی در این زمینه داشته باشیم.

 جان‌بابایی گفت: در اجرای پزشک خانواده مشکلات هزینه‌ای وجود داریم و مشکل بعدی هم مسئله تجمیع بیمه‌ است.

وی یادآور شد: بیمه سلامت ایرانیان باید اتفاق بیفتد تا همه سازمان‌ها به یک بیمه منتهی شوند و یا خرید خدمت شود و ما فقط با بیمه سلامت، طرف باشیم.

 جان‌بابایی تاکید کرد: طرح پزشک خانواده را در طرح 2 و 3 متوقف کردیم، به دلیل اینکه بتوانیم خدمات را در سطح یک به خوبی انجام دهیم.

وی اظهار داشت: مشکلات زیادی در بحث پزشک خانواده داریم اما به معنای ناموفق بودن طرح نیست.

 جان‌بابایی با اشاره به اینکه اگر روزی نتوانیم طرح پزشک خانواده را انجام دهیم، نمی‌گذاریم مردم آسیب ببینند، گفت: از ایرادهای طرح پزشک خانواده این است که خانواده پزشکان و مسافران در این طرح دیده نشده است.

 وی با بیان اینکه پزشک خانواده دریافتی خوبی دارد و رضایت پزشک جلب شده است، افزود: رضایت مردم جلب نشده و توقعات ما هم برطرف نشده است.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه ما به دنبال اهدافی در شاخص‌های بهداشتی و درمانی هستیم، تصریح کرد: اجرای این طرح فقط به این منظور نیست که پزشک عمومی به درآمدی برسد.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه در بحث داروی بیماری‌های خاص، مانند سال گذشته دچار چالش نیستیم، اظهار داشت: بحث داروهای خاص، مسئله کشوری است.

این مسئول با اشاره به اینکه روند واردات دارو روبه بهبود است، خاطرنشان کرد: فضای فعلی را بهتر از سال گذشته می‌بینم.


  • چهارشنبه 8 آبان 1392-0:0

    به جای پرکردن جیب پزشکان خانواده طرحی برای پائین آوردن قیمت دارو بکنند ،این چه منطقی است که پزشک خانواده بدون اینکه مراجعه ای به ایشان داشته باشیم از کیسه بیت المال منتفع شوند ولی از طرفی بیماران درمانده داروها را در بازار آزاد و پیاده روها با قیمتهای گزاف تهیه کنند


    ©2013 APG.ir