تعداد بازدید: 3457

توصیه به دیگران 19

جمعه 24 آبان 1392-14:27

مجلس نهم و دولت یازدهم در کشاکش تعامل و تقابل

پایان ماه عسل دولت و مجلس/جدای از تحلیل اشتباه مجلس نهم در امکان پیروزی انتخاباتی قالیباف، نیز واقعیت ناهمسویی اکثریت نمایندگان مجلس نهم با مواضع انتخاباتی اکثریت مردم ایران، اگر این گروه از نمایندگان در روابط خود با دولت منتخب ملت بخواهند بر رفتارهایی غیر قانونی و فراقانونی که شائبه ی تضعیف دولت تدبیر و امید را به دنبال داشته باشد پافشاری کنند، دچار یک اشتباه بزرگ و زیانبار برای آینده سیاسی خود شده اند.


مازندنومه؛ لطف الله آجدانی، روزنامه نگار و مدرس دانشگاه: تجربه های چگونگی مناسبات دولت های پیشین به ویژه آقای احمدی نژاد و مجلس شورای اسلامی نشان داده است که بروز شکاف و تنش میان مجلس و دولت ،صرف نطر از علت ها و انگیزه های آن، پی آمدهای زیانباری را برای مصالح نظام و منافع ملی خواهد داشت.

دکتر حسن روحانی که با شعار تدبیر و امید و گفتمان عقلانیت و اعتدال قدم به میدان رقابت های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران نهاد، به رغم مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس اصولگرای نهم با او و حمایت آنان از آقای محمدباقر قالیباف -رقیب انتخاباتی  رییس جمهوری- از همان آغاز و با ارایه و معرفی کابینه و وزرای خود به مجلس با ترکیبی اعتدالی از اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل نشان داد بر ضرورت تعامل با مجلس آگاه و پایبند است.

عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان هم، فارغ از اینکه از انگیزه های سیاسی و جناحی ریشه گرفته باشد یا نه، به عنوان حق قانونی مجلس به رسمیت شناخته شد و مانع تلاش و علاقه دولت تدبیر و امید به تعامل با مجلس نگردید.

حتی اقدام سه باره مجلس به عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان نیز از نگاه حامیان دولت هرچند از شائبه دور نباشد نیز نمی تواند دلیلی برای انتقاد به مجلس نهم باشد.

حال این پرسش را نمی توان نادیده گرفت که آیا برخی مواضع از سوی گروهی از نمایندگان مجلس در برابر رییس جمهور دولت یازدهم ممکن است ریشه در سهم خواهی های غیر قانونی و فراقانونی و ترجیح تقابل بر تعامل داشته باشد؟

آیا نامه گروهی از نمایندگان مجلس به رییس جمهوری در اعتراض به انتصابات آقای فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در حوزه مدیریتی خود و تهدید آنان به تیرگی روابط مجلس با دولت در صورت عدم تجدید نظر در آن انتصابات را باید حق قانونی مجلس دانست یا دخالتی غیر قانونی و فراقانونی خارج از صلاحیت و اختیارات قانونی مجلس؟

به رغم واقعیت علاقه و تلاش برخی از نمایندگان مجلس نهم برای تقویت تعامل مجلس و دولت، اما برخی دیگر از نمایندگان نشان داده اند علاقه و پای بندی چندانی به تعامل با دولت ندارند.

 اظهارات و اقدامات نمایندگانی چون محمد مهدی زاهدی و عبدالوحید فیاضی رییس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و عزت الله یوسفیان ملا از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس این شائبه را به وجود آورده است که گروهی از نمایندگان با استفاده ابزاری از کلمه تعامل، مفهوم این کلمه را با دخالت های غیر قانونی و فراقانونی در امور و حقوق قانونی دولت اشتباه گرفته اند.

 اظهار غیر اخلاقی و غیر قانونی محمد مهدی زاهدی - به نقل از پایگاه های خبری و از جمله "قانون" - به معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری و خطاب به وزیرعلوم و تحقیقات و فناوری در دلالت بر این که : "برو به این مرتیکه ... بگو یا این چند نفر را عزل می کند یا با اردنگی از وزارتخانه بیرونش می کنم "، نمونه ای از اظهارت و ادعاهای پرشور اما بی اساس و غیر قانونی است که با تلاش برای تعامل مجلس و دولت مغایرت دارد.

 این ادعا و استدلال احمد بخشایش اردستانی در گفت و گوی او با "فرارو" مبنی بر این که : روحانی اصلا با مجلس همکاری نداشته است ، چرا که پبشنهاد هیچ وزارتخانه ای را به نمایندگان نداده است "، نیز هیچ مبنای قانونی ندارد.

بر اساس منطق  سیاسی نیز تعامل دولت با مجلس هرگز به مفهوم الزام رییس جمهوری به انتخاب یک یا چند وزیر از میان نمایندگان مجلس نیست که احمد بخشایش به سبب بی توجهی رییس جمهوری به آن الزام ، به این نتیجه رسیده باشد که چون روحانی پیشنهاد هیچ وزارتخانه ای را به نمایندگان مجلس نداده است، پس او اصلا با مجلس همکاری نداشته است .

همچنین غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی و عزت الله یوسفیان ملا نیز در گفت و گوی خود با "فرارو" پای دلخوری های خود از دولت را به میان کشیدند که هیچ مبنای قانونی نداشته و مطالباتی را طرح کرده اند که خارج از حدود اختیارات و صلاحیت قانونی مجلس است.

 به گفته جعفر زاده ایمن آبادی "قرار بود استانداران با تعامل دولت و نمایندگان انتخاب شوند اما دولت به وعده ای که داده بود عمل نکرد".

 عزت الله یوسفیان ملا نیز چنین به انتقاد برخاست که :" مسئله انتخاب تعاملی استانداران قول و قراری بود که میان دولت و مجلس گذاشته شده بود اما دولت به یکباره زیر قولش زد."

عبدالوحید فیاضی هم به "ایلنا"گفت: یک شنبه هفته آینده وزیر اطلاعات در راستای پاسخگویی به سوالات نمانیدگان در خصوص انتصابات در وزارت علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور می‌یابد. سه شنبه هفته آینده نیز محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به برخی از سوالات و موضوعات در کمیسیون آموزش حضور خواهند یافت.

دقت در سرشت مخالفت ها و استدلال نمایندگان منتقد دولت از این واقعیت خبر می دهد که آنان مفهوم گزاره تعامل و مشورت را با اعمال فشار برای سهم خواهی از دولت برای چیدمان ترکیب مدیران دستگاه های اجرایی، از جمله استانداران کشور اشتباه گرفته اند؛ در حالی که بر اساس اصل یکصد و سوم قانون اساسی ، در مکانیسم انتخاب و انتصاب استانداران، پیشنهاد استانداران برعهده وزیر کشور و موافقت یا عدم موافقت با آن پیشنهاد بر عهده هیات دولت است.

 رحمانی فضلی -وزیر کشور دولت تدبیر و امید- نیز در آغاز راه از نمایندگان درخواست کرده بود تا در راستای تعامل و مشورت ،گزینه های پیشنهادی خود را برای استانداری ها معرفی کنند. اما این به این معنا نبوده و نیست که حتما باید گزینه های پیشنهادی نمایندگان مجلس انتخاب و انتصاب شوند.

نه بر دولت، نه بر مجلس و نه بر مردم پوشیده نیست که اکثریت نمایندگان مجلس نهم در رقابت های یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به حمایت از آقای محمد باقر قالیباف از رقبای آقای دکتر حسن روحانی برخاسته بودند.

 پیروزی قاطع رییس جمهور دولت تدبیر و امید نیز نشان داد اکثریت نمایندگان مردم در جهت مخالفت با اکثریت مردم به اتخاذ مواضع پرداخته و اکثریت مردم نیز با اتخاذ مواضع مخالف اکثریت نمایندگان مجلس به حمایت از دکتر حسن روحانی و گفتمان او برخاستند.

جدای از تحلیل اشتباه مجلس نهم در امکان پیروزی انتخاباتی قالیباف، نیز واقعیت ناهمسویی اکثریت نمایندگان مجلس نهم با مواضع انتخاباتی اکثریت مردم ایران، اگر این گروه از نمایندگان در روابط خود با دولت منتخب ملت بخواهند بر رفتارهایی غیر قانونی و فراقانونی که شائبه ی تضعیف دولت تدبیر و امید را به دنبال داشته باشد پافشاری کنند، دچار یک اشتباه بزرگ و زیانبار برای آینده سیاسی خود شده اند.

همان گونه که رییس جمهوری دولت تدبیر و امید در صحن علنی مجلس اعلام کرد: " همه باید تابع نظر مردم در 24 خرداد باشیم،" نمایندگانی که یک بار شکست سخت خود و نامزد انتخاباتی مورد نظر خود در رقابت های ریاست جمهوری را در برایر دکتر حسن روحانی و اراده اکثریت ملت برای تغییر تجربه کرده اند، چنانچه قادر به درک پیام 24 خرداد و پی آمدهای آن نبوده و نخواهند با مطالبات مردمی حامیان دولت تدبیر و امید همسو شوند و همچنان بر طبل دلخوری های خود از دولت پیروز بکوبند، با قرار گرفتن در مقابل خواست اکثریت مردم و از دست دادن حمایت بخش مهمی از بدنه اجتماعی، در انتخابات مجلس دهم که کمتر از دو سال به آن مانده است، ممکن است شکست سنگین دیگری را پیش روی خود بیابند که به معنای پایان حیات سیاسی آنان در مجلس و خداحافظی شان با نمایندگی مردم باشد.


  • دوشنبه 27 آبان 1392-0:0

    موندیم که استان مازندران تاکی باید اسیر این فرقه بازی ها باشد
    چرا از اهل تخصص و نیروی جوان همسو با دولت استفاده نمیشود 
    ... در حالیکه رقیبان ایشان درحال مهره نشاندن در فرمانداری و استانداری میباشند ایشان در حال عریضه نویسی در سایتها و یا دنبال .... 

    • يکشنبه 26 آبان 1392-0:0

      اتفاقا سركار خانم جمشيد ي بهترين كزينه براي بست مدير كل امور بانوان بود ايشان درزمان دولت احمدي نزاد نامهربانهاي زيادي ديده بود خسته نباشيد خواهر من اين هم لياقت مي خواهد خدا ايشان را كمك كرد كه در اين راه قدم هاي موثري را بردارد انشا الله موفق ومعيد با شيد

      • يکشنبه 26 آبان 1392-0:0

        بعضی اقا یان اینطور میکویند صداوسیما جرا مصاحبه نکرد انکار صدا وسیما جی هست ... اقایان خبر ندارید راحت هستید استاندار حرف ندارد خیلی دراین استان حسود هستند بابا صبر کنید درست میشود بکذرید کارها در دست استاندار بیا فتد بعد درست میشه اقای اجدانی عزیز خسته نباشید یک مصاحبه مطبوعاتی بکذرید تا دل دوستان وخبر نکاران ارام بکیرد انکار دل اقایان مثل زود بز دارد می ترکد

        • ولایتمدارپاسخ به این دیدگاه 5 1
          يکشنبه 26 آبان 1392-0:0

          زمانی که دولت تدبير و اميد سكان اجرایی کشور را بر عهده گرفت ، تمامی مسئولین ستادها در سطح كشور به تکاپو افتادند از جمله در مازندارن ، یکی از این ستادها نیز در آمل بود که لطف الله آجوداني و تیم مشاورین وی ، تلاش زیادی را جهت شناسایی نیروهای کارآمد انجام دادند ، اما زمانی که استاندار مازندران انتخاب شدند ، این تیم باتوجه به نزدیکی آجودانی با استاندارمحترم به تلاش خود برای کسب كرسي هاي بیشتر توجه ویژه ای گذاشت ، اما در واقعيت کمترین بهره از تغییرات مدیریتی مازندران تا بحال نصیب این گروه شده است ....


           در مورد انتخاب فرماندار دریافته که تا لحظه آخر بازی ادامه دارد و دوستانش براحتی ، او را بازی می دهند. همچنین از سوی دیگر رقیبان آقای مشاور با به راه انداختن جنگ های رسانه ای ، کاملاً وی را از میدان خارج نموده و به اصطلاح ،کیش کرده اند زیرا به خوبی می دانند او به هر مطلبی واکنش نشان می دهد با این توصیف تنها ، زمان مشخص می کند که مشاور استاندار محترم واقعاً چقدر تأثیرگذار است ؟ آیا با اشتباه محاسباتی اینبار به بازنده ای بزرگ تبدیل می شود یا می تواند سرانجام دوباره نظمی به تصمیمات و تلاش های تیم خود بدهد و توانش را برای تغییرات مدنظر در شهرستان و حتی استان متمرکز کند

          • عليرضا سعيدي كياسري_روزنامه نگارپاسخ به این دیدگاه 5 0
            يکشنبه 26 آبان 1392-0:0

            هموطن عزيز و گرامي كه با امضاء "فقط ولايت" در خصوص كامنت اين جانب نظر نوشته ايد.حتما مستحضريد كه قيد صفت فهيم و آگاه براي آن اكثريت قريب به اتفاق از مردم ايران اسلامي كه در سال 76 به جناب آقاي خاتمي راي دادند،عليرغم برداشت عجيب شما از كامنت بنده،صرفا براي ارزشگذاري به حضور ميليوني ملت براي تعيين سرنوشت كشور بوده است و هرگز به معني دور از ذهني كه نزد خود متصور شده ايد نيست. درست مثل اين نكته كه وقتي ما بيان مي كنيم مردم غيور و غيرتمند مازندران، اين عبارت به هيچ عنوان اين معنا را به ذهن متبادر نمي كند كه جسارتا ساير هموطنان گرانقدر در استانهاي ديگر غيور و غيرتمند نيستند.

            بدون ترديد،حماسه حضور ميليوني ملت فهيم و شريف ايران اسلامي در دوره هاي مختلف انتخابات بعد از پيروزي انقلاب اسلامي،با هر سليقه و گرايشي قابل تمجيد و تقدير است كه موجب سربلندي كشور عزيزمان در عرصه هاي جهاني شده اند.

            برقرار و پايدار باشيد.

            • شنبه 25 آبان 1392-0:0

              از استاد آجودانی و هوشمندی و شجاعتشان در نقد منصفانه تقدیر میشود. خوب است نمایندگان فراقانون و مخالقان سهم خواه دولت تدبیر ئ امید حواسشان به انتخابات مجلس دهم و از دست دادن آرای مردمی شان باشد

              • خبر نگار پاسخ به این دیدگاه 6 2
                شنبه 25 آبان 1392-0:0

                استاد آجوداني عزير مطلبتان زيباست و خواندني اما زماني كه نظرات خوانندگان را خواندم احساس كردم وظيفه شما بعنوان مشاور رسانه اي استاندار عقيم مانده آن هم به دليل اينكه شما صداي استانداري شديد كه هنوز كاملا با شما هماهنگ نيست اقاي اجوداني ، برادر يا خواهر فرج پور و يك نفر ديگر در مورد ارتباطات استاندار سوال كردن و از شما هم پاسخ خواستند من نيز در همين مورد سوالاتي دارم اميدوارم پاسخگو باشيد

                1- چرا با توجه به تغييرات در استانداري و عملكرد ضعيف مدير كل روابط عمومي هنوز در اين پست حساس تغييري ايجاد نشده است ؟

                2- چرا سايت استانداري مازندران توليد اخبار را به روز و درست انجام نميدهد حال بايد از بحث فني و تيتر و ليد نويسي بگذريم كه مشخص نيست دشمن است يا دوست

                3- آقاي آجوداني يعني گزينه اي در اين حوزه وجود ندارد چه بسيار مازندراني هايي كه در اين حوزه در استان و كشور صاحب كرسي و مقام هستند و شما چشم خود را بسته ايد

                4- چرا آقاي استاندار با رسانه ها بيگانه است ، چرا شما كه مشاور رسانه اي استاندار و به قولي چشم وي در اين حوزه هستيد تنها به ارايه تحليل و نوشته آن هم در چند سايت محدود اقدام ميكنيد؟ هنوز خيلي ها نام استاندار را نميدانند مطمئن باشيد اگر اين استاندار در كمتر از يك سال عوض شود يكي از مهمترين دليلهايش عدم اقبال در افكار عمومي و در بين اصحاب رسانه است



                • شنبه 25 آبان 1392-0:0

                  اظهارات چند نماینده را نمی توان به حساب مجلس یا همه نمایندگان نوشت. نمایندگان چون مظهر تبلور اراده مردم هستند حق دارند نسبت به سرنوشت کشور حساس باشند. انشالله جناب استاد نماینده بشوند و متوجه گردند فضای نمایندگی با محیط رسانه تفاوت دارد. نماینده وکیل الدوله نیست نماینده مردم هست. روابط بین مجلس و دولت در تمام دنیا بار سیاسی و حقوقی دارد وبی تنش نیست.

                  • شنبه 25 آبان 1392-0:0

                    استاندار مازندران بجاي اينكه يك مدير قوي روابط عمومي را در كنار خود بگمارد به فردي كه هيچ سابقه اي در اين حوزه ندارد سكان را سپرده ضعف روابط عمومي استانداري باعث شده از استاندار يك چهره خشن و دور از مردم نمايان شود و هر روز كه ميگذرد اين چهره دور تر و دورتر خواهد شد به همين دليل است كه هنوز استاندار يك مصاحبه مطبوعاتي نداشته جالب اينجاست كه همين آقاي اجوداني مشاور رسانه اي استاندار نيز است اما متاسفانه كاري نمي كند زيرا تشريفاتي است ربيع فلاح به اطرافيان خود اعتماد ندارد و سعي كرده به همه قول دهد تا استاندار شود مانند گزينه ضعيف مدير كل امور بانوان كه معاون مدرسه را در اين سمت قرار داد كسي كه حتي در مدرسه خود هم مدير نبوده با چه استدلالي، با چه سابقه مديريتي توانسته اين پست را بگيرد پس تنها گزينه لابي و قولهاي ربيع فلاح مي ماند با اين روشها فكر كنم شايعه تغيير آقاي استاندار زودتر از آن چيزي كه به گوش ميرسد اتفاق بيافتد من خودم از اعضاي ستاد دكتر روحاني در ساري بودم ربيع فلاح نياز به يك تريبون قوي دارد يك انسان متفكر در كنار خود آقاي استاندار در خيالات خود سير نكن روزي حسرت همين زمانهاي از دست رفته را مي خوري افكار عمومي نسبت به جنابعالي هيچ ديد منفي ندارد اما ديد مثبت نيز ندارد و اين براي استانداري مثل شما خطر ناك است!

                    • فقط ولايتپاسخ به این دیدگاه 2 9
                      شنبه 25 آبان 1392-0:0

                      سلام. خطاب من به آقاي سعيدي كياسري روزنامه نگار كه حتما خودش را روشنفكر هم مي داند. است. آقاي سعيدي آن مردم غير از 20 ميليون نفري كه به خاتمي راي ندادند فهيم و آگاه نبودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برويد خودتان را اصلاح كنيد. و چهره حق به جانب نگيريد. الآن كه رقيب خاتمي ( منظورم ناطق است) شده رفيق شفيق شما كه آقا. پس به قول شما آن مردم نفهم كه به ايشان و ديگر رقبا راي دادند . درست درك نكرده بودند كه همه مثل هم هستندو فقط قصدشان اذيت كردن رهبري است و السلام

                      • شنبه 25 آبان 1392-0:0

                        ما نمايندگان مجلس را براي قانونگزاري و نظارت بر قانون انتخاب كرديم ..



                        دخالت جاي نظارت را بگيرد در نتيجه يي قانوني جاي قانون را ميگيرد.

                        • شیخ صفر قاسمی-رامسرپاسخ به این دیدگاه 4 0
                          شنبه 25 آبان 1392-0:0

                          بنام خدا / جناب آجودانی عزیز سلام و دست مریزاد.

                          بنظرم در حال حاضر مشکل اصلی دولت و قوه مجریه دخالت های بیجای بعضی از مجلسیان نیست، بلکه مشکل اصلی ضعف و کوتاهی و تا حدی بی کفایتی بعضی از دولتمردان است که شجاعت و جسارت لازم را در برخورد با زیاده خواهی های بعضی از زیاده خواهان را ندارند.

                          • جمعه 24 آبان 1392-0:0

                            ملت تکلیف آخرین بازمانده های دولت گذشته را مشخص خواهند کرد. افرادی مثل زاهدی نه اصول گرا هستند نه اصلاح طلب. اینها از حزب باد و حزب جیب هستند.

                            • ساروی ریکاپاسخ به این دیدگاه 2 1
                              جمعه 24 آبان 1392-0:0

                              اقای اجدانی که هر چند وقت قلم بدست میگیرد وبد وبیراه به انانی که با دولت هماهنگ نیستند میدهد ومیگوید اکثر نمایندگان با اقای قالیباف بودند حالا توقع دارند خودشان بفرمایند که چند تا از منتصبین استانداری از ستاد دکتر روحانی بودند اقای خیرانپور معاونشان که چند سال در دولت احمدی نژاد مدیر انهم مسولییت مهم داشتن یا مدیر امور بانوانش واقعا این مقالات با این انتصابات منافات دارد قلم تان را هدر داد هاید برادر دیگر شما ها را نمی فهمیم بس است دیگر ننویسید

                              • شهروند آملیپاسخ به این دیدگاه 7 0
                                جمعه 24 آبان 1392-0:0

                                با این رویه اعمال نفوذ فراقانونی و دخالت های غیر مسوولانه بعضی از نمایندگان مجلس در امور دولت می توان پیش بینی کرد که در دهمین انتخابات مجلس یک خانه تکانی اساسی توسط آرای مردم در مجلس صورت میگیرد.

                                • بی طرف و طرفدار صداقتپاسخ به این دیدگاه 11 0
                                  جمعه 24 آبان 1392-0:0

                                  آقای زاهدی دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه اصفهان بود با پیراهن یقه خرگوشی و هیچ ارتباطی با دانشجویان انقلابی آنروز نداشت و شاید پیش خودش به دانشجویان انقلابی در سالهای 56 - 57 می خندید زیرا برخی از آنها یا در سالهای بعد به جبهه ها رفتند شهید و آزاده و جانباز شدند یا توسط عوامل غیردخیل در انقلاب و جمهوری اسلامی کنار زده شدند.
                                  حالا این فرد که به طور اشتباهای در بدترین و کتوله ترین و ناکارامدترین دولت تاریخ کشور به وزارت علوم رسید چه گندها که نزد دانشجویان محروم از تحصیل در دوران وزارت این آقا به رقم بالایی رسید و خلفش کامران دانشجو که سنبل اقدامات خلاف قانون در آموزش عالی کشور شده است به بالاترین حد خود رسید و از آنجاکه دروغگویی در آندوران ارزش شده بود دروغ گفتن مثل آب خوردن را نیز به ناکارآمدی و اختلاسهای دولت ناکارآمد اضافه کرد.
                                  انتظاری نیست که فردی مثل ... آلت دست عده ای کاسب شود و خود را از ملت جدا کند نظر مردم حوزه های انتخابیه همین جماعتی که نامبرده شد در آخرین انتخابات کاملا روشن است .ملتی که آمده است تا کشور از تباهی های این تفکر نجات دهد.
                                  مطمئنا رفتار زاهدی و ... بویی از صداقت نمی دهد و خداوند پاسخ شان را خواهد داد .

                                  • عليرضا سعيدي كياسري_روزنامه نگارپاسخ به این دیدگاه 8 2
                                    جمعه 24 آبان 1392-0:0

                                    جناب آقاي آجداني؛

                                    همانطور كه مستحضريد، در مجلس پنجم نيز چنين شرايطي براي دولت هفتم به رياست حجت الاسلام سيد محمد خاتمي حاكم بود. اما رييس دولت اصلاحات،در مواجهه با نامهرباني برخي از نمايندگان مجلس پنجم بردباري و فروتني هوشمندانه به خرج داد.چون مي دانست آن بيست ميليون ايراني فهيم و آگاهي كه به اصلاحات راي دادند، در انتخابات مجلس ششم به پاي صندوقهاي راي مي روند و نمايندگان خودشان در مجلس شوراي اسلامي را انتخاب مي كنند كه اتفاقا چنين چيزي نيز محقق شد.

                                    موقعيت كنوني جامعه امروز ما نيز بي شباهت به آن روزگار نيست و بطور قطع و يقين، مردم شريف ايران عزيز، با رويكرد تدبير و اميد در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان فرهيخته و شايسته اي را براي حضور در ساختمان بهارستان بر خواهند گزيد تا برخي سهم خواهان از دولت و عده اي قانونگريز،جايي در سيستم قانوگذاري كشور نداشته باشند. و خواسته هاي شخصي و حزبي را بر منافع ملي ترجيح ندهند.

                                    • جمعه 24 آبان 1392-0:0

                                      از مدیریت خواهشمندیم این مطلب را انعکاس دهید

                                      برادر عزیز آجودانی که اهل قلم و قلم زنی هستید در دولت تدبیر امید بر کاری شاخص تعریف شده است من بعنوان شاگرد اهل قلم از شما سئوال دارم ومنتظر پاسخ شما هستیم به این دلیل سئوال ملت 3میلیونی مازندارنی است ظرف 48 ساعت جواب دهید

                                      1-اگر استانداری سکاندار استانی می شود طرف 72 ساعت با مطبوعات نشست خبری برقرار می کند

                                      2-استاندار انتخاب شده حداقل طرف یک هفته گفتگوی خبری از طریق صدا سیما بطور زنده مصاحبه می کنند تا مردم ان استان بدانند هدف استاندار جدید چیست

                                      3- دلیل دوری استاندار از این دو مورد چیست

                                      • جمعه 24 آبان 1392-0:0

                                        مطلب پر بار و درستي بود كه دكتر آن را انعكاس دادند.چنين مجلسي اجازه ي تحقق مطالبات 24 خرداد را نخواهد داد.

                                        رفتار اين ها با دولت قبل و فعلي را مردم رصد مي كنند و مي فهمند.

                                        • غلط انداز مودب نژادپاسخ به این دیدگاه 9 0
                                          جمعه 24 آبان 1392-0:0

                                          حتماً خیلی تعجب می کنید که چنین نام فامیلی برای غلط انداز انتخاب شده است. غلط انداز اساساً کاری به این کارها ندارد که چه کسی به چه کسی حرف های مفت نثار می کند و چه جوری از خجالت هم در می آیند.

                                          فقط تعجب غلط انداز از آن است که کسانی که روزگاری را به عنوان وزیر با مجلس سر و کار داشتند و خود زخم هزار تا خنجر زیاده خواهی های برخی از نمایندگان مجلس را خورده اند چرا آنقدر روان پریش شده و ترش رویی را پیشه خود می کنند که مانند لات های چاله میدان سخن می کنند و گوش وزیر را می پیچانند و او را تهدید به سر جای خود نشاندن می کنند.

                                          مگر وزیر چه گناه بزرگی را مرتکب شده که باید اینگونه مخاطب فحش ها و ناسزاهای شود که در قاموس مدیریت کشور بی سابقه بوده و نماینده و رئیس یکی از فرهنگی ترین کمیسیون های مجلس با بکارگیری لفظ نابخردانه و ناشی از عصبانیت بیش از حد و غیر قابل مهار خود در غیاب وزیر پیغام تهدید آمیز می دهد.

                                          جالب است کسی مرتکب این فحاشی می شود که خود نه تنها روزگاری وزیر سل و ول و ناکارآمدی بود که همه از بی نظمی و سوء استفاده از دستگاه تحت مدیریت او عاصی شده بودند بلکه کارد به استخوان فردی همانند آقای دکتر احمدی نژاد رسیده بود و با تغییر ایشان در دور دوم دولت خوداو را به عنوان سفیر در مالزی قرار داد که ایضاً این کار هم از اشتباهات بزرگ دولت دهم آقای دکتر احمدی نژاد بود.

                                          غلط انداز که در مودب بودن زبانزد خاص و عام است نمی تواند این طرز رفتار و کردار را از مدعیان ایمان و ادب اسلامی بر تابد. اصولاً جناب ایشان در مالزی هم کاری کرد کارستان و در بد معرفی کردن دانشگاههای قوی مالزی و عدم تائید دانشگاههای آن با همکاری وزارت علوم وقت خدمت بزرگی به دانشگاههای اروپایی و هندی و آمریکایی نمود. با اطلاعاتی که غلط انداز از این دانشگاهها و امکانات آن به دست آورده است به خوبی دریافت که صرفاً به دلیل همین ادب بیش از اندازه سفیر وقت مالزی یا همین نماینده و رئیس کمیسیون حاضر نسبت به معرفی ضعیف بودن دانشگاههای یکی از قوی ترین کشورهای جهان اسلام همت والایشان را به خرج داده است.

                                          حتماً دلیلی دارد و لابی های پشت صحنه ای در کار بود که گماردن معاونت آموزشی به کاندیدای وزارت و پست بی مقدار مشاوره به سرپرست سابق و وزیر اسبق اینقدر به ایشان ناگوار آمد که راهی جز هتاکی پیدا نکرد.

                                          غلط انداز بیچاره از روی درماندگی و بیچارگی به سمت رشته تحصیلی آقای رئیس کمیسیون متمایل شد و دید که چون بین هتاکی های انجام شده و رشته تحصیلی ایشان که ریاضیات بوده رابطه مستقیمی وجود دارد و با محاسبات دقیقی که انجام دادند که از شرکت ایشان در محاسبات ارسال فضاپیما به فضا و حتی از ارسال ماهواره به فضا هم دقیق تر و سخت تر بوده و معادلات سخت و غامضی را بر اساس انتگرال گیری های دقیق و تعیین دترمینان های مورد نیاز و مشتق گیری ها و حل معادلات چند درجه ای و نمایی و ایضاً کاربرد تمام هنر ریاضیات در این مسئله مهم به این نتیجه رسیدند که تنها و تنها با هتاکی در غیاب و نه در حضور می توانند این معادله بسیار پیچیده را حل کنند. یعنی کاری را انجام دهند که کامپیوترهای بسیار قوی هم قادر به انجامش نبودند. آفرین به این ابتکار و اختراع و نوآوری وزیر و سفیر سابق و نماینده حاضر و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات که خوب از خجالت وزیر تازه کار درآمدند و او را سرجایش نشاندند.


                                          ©2013 APG.ir