تعداد بازدید: 2050

توصیه به دیگران 2

جمعه 1 آذر 1392-14:44

رسولی: فرماندهان خانه تکانی معنوی در بسیج انجام دهند

امام جمعه میاندرود گفت: رفتن و آمدن مجدد شهردار یک امتیاز مثبت برای ایشان محسوب می شود/محدودیت بسیج در تشکل ها آفت بزرگی برای جامعه است/اسم بسیج و تشکل بسیج را به عنوان یک حربه به کار می برند و در مقابل شخصیت ها و افراد می ایستند/برگزاری یادواره های شهدا باید در دست بچه های انقلاب، جبهه و جنگ باشد.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سید مجتبی رسولی جویباری در جمع خانواده های شهدای شهر سورک با تبریک به شهردار سورک ابراز داشت:رفتن و آمدن مجدد ایشان یک امتیاز مثبت برای ایشان محسوب می شود.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه در مقطعی نارضایتی ایجاد شده موجب رفتن وی از شهرداری شده بود افزود:بازگشت مجدد آقای انصارالحسینی هم به نوعی امتیاز برای وی محسوب می شود و هم نیاز است که وی این موضوع را به عنوان یک مسئولیت سنگین و مضاعف بپذیرد.

وی ادامه داد: فعالیت های قبل در هر حدی بوده است در این دوره باید بیشتر شود،چرا که اگر قرار بود مانند گذشته باشد قطعا شورا با آمدن شان مخالفت می کردند.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد:نیاز است شهر تحول پیدا کند و این تحول در دستان شهردار است.

امام جمعه میاندرود با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت:انتظار و توقع ما از بسیج آرمان های مقدسی است که در آن نمود پیدا کرده است اما دغدغه جدی نیاز به بسیج و بسیجیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید برخی از زمینه ها در رشد و تربیت نیروهای بسیجی دیده شود افزود: بسیجیان سال 60 تازه از کوران انقلاب بیرون آمده، با پختگی وارد صحنه نبرد شده بودند.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه امروز بسیج را نباید محدود در تشکل بسیج کرده افزود:محدودیت بسیج در تشکل ها آفت بزرگی برای جامعه است.

حجت الاسلام رسولی اظهار داشت:امروز اسم بسیج و تشکل بسیج را به عنوان یک حربه به کار می برند و در مقابل شخصیت ها و افراد می ایستند که این موضوع نگرانی برخی افراد دلسوز نظام و انقلاب را بوجود آورده است.

امام جمعه میاندرود گفت:در عین حالی که به گفته رهبر انقلاب ما نسبت به جوانان امیدواریم اما فرماندهان باید یک خانه تکانی معنوی و یک غربالی در بسیج انجام دهند چرا که غفلت از ارزش معنوی بسیج و بسیجی کار دستمان خواهد داد که پشیمانی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام رسولی در ادامه به برگزاری یادواره شهدای شهرستان میاندرود اشاره کرد و گفت:اینکه نباید یاواره شهدا دولتی باشد و باید مردمی برگزار شود را باید تفسیر کرد و باید دید منظور از این حرف چیست.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه هر دولتی اشاعه فرهنگ و ارزش های دینی است افزود:امابرای مثال دولت ها وظیفه دارند که به امور مساجد رسیدگی کنند اما دخالت در امور معنوی مسجد و راه و روش مسجد با آیین نامه وبخش نامه ممنوع است.

امام جمعه میاندرود تاکید کرد:در یادواره شهدا مردمی کردن و دولتی نکردن به معنای کمک نکردن دولت و دستگاه های اجرایی نباید معنا شود چرا که دولت از متن مردم است و پول بیت المال در دست دولت است که باید در این امر هزینه شود، اما اینکه دولت ایین نامه دهد که چطور مراسم یادواره برگزار شود یا دخالت در جزییات آن قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا باید در دست بچه های انقلاب، جبهه و جنگ باشد اما پشتیبانی با دولت باشد و عدم دخالت دولت به معنای عدم کمک های مالی نیست .

خطیب جمعه سورک گفت:اگر تمام اختیار به دولت داده شود که فکر دولتی در یادواره شهدا پیاده شود دارای اشکال است اما این گونه حمایت ها وظیفه اصلی دولت است که باید حتما انجام شود.



    ©2013 APG.ir