تعداد بازدید: 3437

توصیه به دیگران 21

جمعه 1 آذر 1392-14:58

دفاع احساساتی بدترین دفاع از افراد است

کنگره ابن شهرآشوب و نقد یک دفاع غیرمنطقی/آقای رنجبر می توانند نظر خودشان را بیان کنند و خود را نماینده افکار عمومی معرفی نکنند و ننویسند: " ناسازگاری عینی و علنی با افکار عمومی !" مگر جناب ایشان نظرسنجی کرده اند که از طرف افکار عمومی حرف می زنند؟ یا مگرعلم غیب دارند؟


مازندنومه، سردبیر: آقای صادقعلی رنجبر که پس از انتخابات 24 خرداد ماه امسال، بنا به هر دلیلی تا حدودی سیاست سکوت را در پیش گرفته بود، به تازگی مطلبی را به بهانه کنگره ابن شهرآشوب نوشته که به ظاهر در تایید عملکرد صد درصدی این کنگره است، اما در باطن براساس چند سطر توضیح آخر آن، یادداشتی را فقط برای دفاع از مدیریت کنونی فرهنگ و ارشاد مازندران و ادامه فعالیت ها او به نگارش درآورده است.

این که نویسنده محترم بخواهد از اقدامات یک مدیر،  دفاعی این گونه داشته باشد، کار چندان نسنجیده و دور از عقلی نیست، حق هر صاحب قلمی است که انتقاد یا دفاع کند، لیکن استخدام  برخی کلمه هایی که آقای رنجبر به کار گرفته است، نشان می دهد احتمالا موضوع  چیز دیگری است و کنگره ابن شهرآشوب فقط بهانه نوشتن این مطلب را به او داده است؛ چه، بحث تغیر مدیریت فرهنگی در استان هفته هاست در محافل و رسانه ها مطرح شده و اگر آقای رنجبر، دلایلی مبنی بر عملکرد مشعشع  مدیریت کنونی داشت، پیش از این ها می توانست بنویسد و پخش کند و منتظر این کنگره نماند تا سوژه برای تمجید و تعریف پیدا کند!

او در سطرهای پایانی مطلبش چنین نوشته:«... انصافاً بر خلاف بی نمکی ها و ناسپاسی هایی که این روزها با دلایل واهی و جوسالار علیه این مدیریت موفق فرهنگی در برخی از محافل و افراد ریاست طلب و یکی دو سایت خبری محلی انجام می گیرد، بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

با ضرس قاطع و با تاکید بر این نکته که نگارنده هیچ منافعی از قبل این ادعا نداشته و ندارد، می توان مدعی شد که مدیریت فرهنگی استان و مشخصاً مدیرکل ارشاد مازندران یعنی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسعلی ابراهیمی که خود از فرهیختگان مازندران اند، در مقایسه با تمام ادوار مدیریتی ارشاد استان، دارنده یکی از موفق ترین کارنامه های فرهنگی و اجرایی بوده و انصافاً جایگاه فرهنگی مازندران را در سطوح ملی به اعتبار و اعتنای قابل قبول رسانده و موفق به جلب نظر و ثبت حضور غالب فرهیختگان علمی، فرهنگی و هنری شده و تنش های گذشته را برطرف کرده و فضای فرهنگی استان را به تفاهم و تعامل رسانده است.

فلذا در شرایطی که باید تعویض و جابجایی در بسیاری از جایگاههای مدیریتی اجرایی در اولویت نگاه آقایان باشد، تمرکز ذهنها و نگاهها به این مدیریت موفق فرهنگی، دور از انصاف و ادب و ناسازگاری عینی و علنی با افکار عمومی است که متاسفانه توسط افرادی انجام می شود که فاقد سوابق مدیریتی اعم از موفق یا ناموفق اند!»

نویسنده مطلب در بیان تعریف و تمجید از مدیریت کنونی ارشاد مازندران به کلی گویی بسنده کرده و بدون ذکر مصادیق، او را مشمول موفق ترین کارنامه فرهنگی و اجرایی تمام ادوار برشمرده است!! اگر این گونه است منتقدان مدیریت کنونی نیز می توانند بدون ذکر مثال و مصداق او را ضعیف ترین مدیر فرهنگی تمام ادوار برشمرند!

نگارش بافته ها و تخیلات ذهنی، بدون منطق درست، آمار و ادله متقن و نظرسنجی تنها ضعف قلم صاحب قلم را می نمایاند و باورپذیری نوشته هایش را دشوار می کند.

باقی ادعاهای نویسنده محترم نیز برهمین روند، از برهان و سند و مدرک و آمار خالیست. واقعا" نظر قاطبه هنرمندان و فرهنگ دوستان و حتی پرسنل ارشاد مازندران  این گونه است که جناب رنجبر می گویند؟!

تنها سند و مصداقی که آقای رنجبر در مطلبش آورده و آن را گواه بر عملکرد مشعشع و بی نظیر بهترین مدیر کل تمام ادوار دانسته، همین کنگره ابن شهرآشوب است!

سئوال این جاست که صرف برگزاری یک کنگره(گیریم به بهترین شکل آن که البته چنین نیست)دلیل بر پذیرش و تایید صد درصدی عملکردهای چند ساله یک مدیر است؟ اگر ما ثابت کنیم همین کنگره ضعف های بنیادی داشت، تکلیف دفاع جانانه آقای رنجبر چه می شود؟!

پیش از شروع نقدم نسبت به کنگره ابن شهرآشوب، لازم است بگویم قصد ندارم از دایره انصاف و عدالت خارج شوم و کلیت کنگره را زیر سئوال ببرم. بالاخره کنگره شهرآشوب دستاوردهای مثبتی هم داشت؛ چند جلد کتاب از قِبَل آن منتشر شد، برخی بزرگان دانشگاه و حوزه کنار هم نشستند وازمباحث استفاده کردند و مهم تر از همه این که نام ابن شهرآشوب مازندران را حالا خیلی ها شنیده اند و او از مهجوریت درآمده است. لیکن نقدهایی نیز وارد است. من کدهایی می دهم، ریز داستان را می توانید از کاربدستان کنگره به خصوص اعضای کمیته علمی و داوران بپرسید.

1. اصل بدیهی برگزاری چنین همایش هایی کار جمعی و شورایی است، یعنی تصمیم ها با خرد جمعی و مشاوره پیش رود، ولی در ماه های گذشته بارها پیش آمد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران یا بدون نظر مشورتی کمیته علمی و فرهیختگانی که با کنگره همکاری می کردند اقدام هایی انجام داد و یا این که نظر آن ها را می شنید و در نهایت کار خود را می کرد و وقعی به نظرات کارشناس های کنگره نمی نهاد.

ایشان روی مسایل کوچک کنگره مثلا گرفتن یک خودرو برای یک مهمان خارجی هم ریز می شد و همه چیز باید از کانال شخص ایشان می گذشت. خب می دانیم که آدم جایز الخطا و ظرفیت های فردی محدود است. تازه برخی پرسنل ارشاد و معاونان هم هر کدام ساز خودشان را می زدند .

2. به ظاهر کنگره کمیته علمی داشت، ولی در بسیاری مواقع تصمیم ها جای دیگری گرفته می شد و حتی نشر برخی آثار و کتاب ها نیز خارج از دایره تصمیم گیری و حتی اطلاع این کمیته بود. در واقع کنگره یک کمیته علمی واقعی داشت و شاید یک کمیته سایه و 8-7 کتاب بدون رای و نظر کمیته علمی و شورای داوران انتشار یافت.

ترجمه کتاب مناقب اثر دکتر حسین صابری –عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد- که توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد، با رایزنی و آشنایی های فردی برخی اعضای کمیته علمی و خارج از داد و ستد و فرایندهای اداری کاربدستان کنگره شناسایی شد. نیز کتاب متشابه القرآن با ترجمه دکتر صابری که توسط انتشارات آستان قدس در 5 جلد منتشر و یک جلد آن رونمایی  شد.

مجوعه مقالات دو جلدی کنگره هم جزو فعالیت های کمیته علمی و شورای داوران کنگره بود، همین طور کتاب فقه القرآن(آیات احکام) اثر دکتر حسینی کارنامی  که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با چاپ آن موافق نبود و با نظر مساعد آیت الله طبرسی این کتاب مفید به وسیله نشر عصرماندگار انتشار یافت.

(همین جا لازم است بگویم بخش قابل توجهی از رفع موانع و پی گیری ها و پیشبرد کارها به واسطه حضور نماینده ولی فقیه در مازندران بود که در نوشته آقای رنجبر از ایشان نامی برده نشد. البته بزرگواری مثل آیت الله طبرسی به نام بردن و قدردانی امثال ما نیازی ندارد، ولی از حق نباید گذشت که اگر حمایت ها و پی گیری های ایشان نبود، کنگره در این حد هم کیفیت نداشت و دیدار با مقام معظم رهبری و پیام ایشان و همین طور چاپ برخی کتاب ها نیز به واسطه حضور و نقش آفرینی مثبت آیت الله طبرسی بود و نه شخص دیگری.)

کتابی به زبان عربی با عنوان "شعرای اهل البیت الطاهرین..."گردآوری عبداللطیف قریشی نیز انتشار یافت که این کتاب هم با نظر مساعد آیت الله طبرسی چاپ و پخش شد.

اما برخی کتاب ها نیز بودند که کمیته علمی با چاپ آن ها بنا به دلایل علمی یا این که موضوع کتاب ها به کنگره ابن شهرآشوب ارتباطی نداشت، مخالفت کردند، ولی در نهایت چاپ شدند. تعدادی از کتاب ها نیز بدون اطلاع کمیته علمی که 8 نفر بودند منتشر شد.

کتاب مسایل سارویه از سوی کمیته علمی پذیرفته نشد، اما به چاپ رسید. همین طور کتاب زندگی نامه شهدای روحانی مازندران که با وجود درون مایه غنی و خوب آن، به دلیل ارتباط نداشتن با موضوع کنگره از سوی کمیته علمی رد شد، لیکن انتشار یافت.

کمیته علمی اصلا در جریان چاپ کتاب علمای مازندران از قاجاریه تا امروز، نیز کتاب تاثیر حیات علمی و عملی ابن شهرآشوب بر نسل جوان قرار نداشتند که از قضا روی جلد  کتاب دوم، نام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم آمده است!( به برخی از این کتاب ها که از مجرای کمیته علمی نگذشته اند و چکش کاری نشده اند ایرادهای اساسی محتوایی و فنی وارد است.)

3. در دو روز برگزاری کنگره، سخنرانی های مطول و کسل کننده ی متعددی ایراد و پیام های کوتاه و بلند مختلفی خوانده شد که حوصله بر بود و بعضا" باعث چرت زدن مهمان ها شد که در عکس رسانه ها قابل مشاهده است. نسبت به این موضوع رییس قوه قضاییه نیز واکنش نشان داد و گفت: « به افتتاحیه دعوت شدم اما می‌ترسم به اختتامیه هم نرسم؛ معمولا این جلسات اینگونه نیست که پیام پخش شود، این گلایه کوچکی است تا شاهد روال طبیعی این جلسات باشیم. »

بعضی چهره ها نیز در هر دو روز سخنرانی کردند و زمانی نیز به تشکر کردن ها و قدردانی های مرسوم از یکدیگر اختصاص یافت.

حضور برخی مهمان ها و مدعوین غیرعلمی هم مشهود بود که انگار از سراجبار آمده بودند؛ از جمله مسئولان مختلف که خودی نشان دادند و رفتند. به زعم یکی از کاربدستان کنگره،  شاید دو،سوم حاضران چهره های غیرعلمی بودند و گاه علاقه چندانی به پیگیری مباحث مطرح شده نداشتند، ولی بنا به هر دلیلی آمده بودند.

4. مکان برگزاری کنگره دور از مرکز شهرو سرویس رفت و آمد هم مهیا نشده بود. دوستی که روز دوم به همایش رفته بود هم از نبود سرویس ایاب و ذهاب مرتب، گله کرد و هم از نبود پذیرایی میان وعده که در چنین برنامه هایی مرسوم است و به جهت احترام، از حاضران پذیرایی می شود. غیر از این ها در سالن حتی  ویدئو پروجکشن هم برای پخش تصاویر موجود نبود.

5. در روز نخست و به خاطر حضور مقام عالی قوه قضاییه، فضای امنیتی شدیدی ایجاد شده بود که البته این موضوع به برگزارکننده های مازندرانی کنگره ارتباط چندانی نداشت، اما در هر صورت مهمان ها و خبرنگارها اذیت شدند. به خصوص جمع کردن موبایل ها که در خبررسانی لحظه ای و فوری خبرنگاران خدشه ایجاد کرده بود.

6. بخش ارتباطات خارجی کنگره ضعیف بود و ادعای فراخوان زدن به 80 کشور در واقعیت به 8 کشور هم منجر نشد! بیشتر مهمان های خارجی، طلبه هایی بودند که از جامعه المصطفی قم آمده بودند و در حقیقت مقیم ایران بودند!  این چند نفر خارجی واقعی هم که از عراق و لبنان و شاید یکی دو کشور دیگر آمده بودند، نه با تمهیدات دبیرخانه کنگره، بلکه به واسطه روابط فردی برخی اعضای کمیته علمی آمدند.

7. با تمام تلاش های کمیته علمی کنگره که برخی کوشش ها در بالا ذکر شد، در دو روز برگزاری همایش، حتی یک دقیقه به دبیر علمی کمیته یا 7 عضو دیگر آن، نیز اعضای شورای داوران وقت داده نشد تا گزارش علمی کنگره و شرح پنل هایی که عصرها اجرا و با استقبال هم مواجه شد را بیان کنند. این زحمت کشان در قدردانی ها و لوح قدردانی دادن ها نیز جایی نداشتند. مگر کنگره ابن شهرآشوب غیر از طرح مباحث علمی، هدف مهم دیگری داشت؟! پس چه کسی/کسانی شایسته تر از هیئت علمی کنگره که زیاد به بازی گرفته نشدند؟!

این بزرگواران که هرکدام صاحب فضل و دانش و تالیفات متعددد هستند در بسیاری از جاها دیده نشدند و حتی آن ها را برای دیدار با مقام معظم رهبری هم به تهران نبردند!

کنگره شهرآشوب به پایان رسید؛ چند جلد کتاب تالیف شد، مازندران در کشاکش یک جریان علمی-مذهبی قرار گرفت، بزرگانی آمدند و رفتند، کارگاه های علمی برگزار شد، دیدارهایی تازه شد و کلی نکات مثبت و خوب دیگر. اما این طرف قضیه باید اذعان داشت این کنگره چند صد میلیون تومان هزینه دربرداشت. آیا به ازای اختصاص این مبلغ کلان نباید انتظار داشت کم ترین ضعف ها و اشتباهات را شاهد باشیم؟!

حال توضیحات ما را در کنار مطلب آقای رنجبر قرار دهید و داوری کنید که کدام یک" دور از انصاف و ادب و ناسازگاری عینی و علنی با افکار عمومی "است؟ و اصلا" انتقاد نرم از یک سیستم مدیریتی چه ربطی به ادب و بی نمکی و شوری دارد؟ تازه مگر عمر مدیریت ها مادام العمر است؟

 میز آمدنی و رفتنی است و اکنون با توجه به تحولات ایجاد شده در کشور، باید در استان ها نیز در بخش های مختلف تحولات و جابه جایی ها اجرا شود و نیروهای تازه نفس تر و با برنامه تر جای زحمت کشان سابق را بگیرند؛ چه این ها نیز روزی جای کسان دیگری را گرفته بودند، حال این امانت را دیر یا زود باید پس بدهند.

آقای رنجبر می توانند نظر خودشان را بیان کنند و خود را نماینده افکار عمومی معرفی نکنند و ننویسند: " ناسازگاری عینی و علنی با افکار عمومی !" مگر جناب ایشان نظرسنجی کرده اند که از طرف افکار عمومی حرف می زنند؟ یا مگرعلم غیب دارند؟

دفاع احساساتی و غیرعلمی  وبدون پشتوانه ی منطقی، بدترین دفاع از افراد است. نظامی گنجه ای در لیلی و مجنون نصیحت نامه ای منظوم دارد که در انتها می گوید:

گرچه سر سروریت بینم / وآیین سخنوریت بینم
در شعر مپیچ و در فن او / چون احسن اوست اکذب او

در پایان عرض می کنم که این نوشته را تنها به جهت پاسخ به مطلب احساساتی وبه دور از منطق علمی جناب رنجبر نوشتم و اگر ایشان آن بحث را مطرح نمی کرد، من هرگز این مطالب را نمی نوشتم و سکوت می کردم.

* مطالب مرتبط:

- جنتی خبر داد: سیاست‌های جدید برای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه http://www.mazandnume.com/?PNID=V16549

- صحت خواب! http://www.mazandnume.com/?PNID=V16548

- شهرآشوب، روز دوم http://www.mazandnume.com/?PNID=V16547

-کنگره علمی در سایه رفتارهای امنیتی http://www.mazandnume.com/?PNID=V16544

- رهبر معظم انقلاب: روایات ابن شهرآشوب مستند شود http://www.mazandnume.com/?PNID=V16542


  • خطه علویان طبرستانپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 15 دی 1392-2:11

    باسلام بر ساکنان خطه علویان طبرستان.
    از مطالب همه استفاده کردیم
    نقد هم مطالعه شد
    نقاط مثبت کنگره کم گفته شد
    و بیشتر به نقاط منفی اشاره شد
    طبرستانی های گرامی!
    من عمد دارم از تکرار این کلمه
    چرا که به زعم من طبرستان معنایی می بخشد که در مازندران آن را نتوان یافت!
    و آن مرهون علویان است...
    که متاسفانه اگربزرگواری خوبانی که در برگزاری کنگره از جان مایه گذاشتند، نبود به کل از طبریها ناامید می شدیم.
    بسیاری از شرکت کننذگان در کنگره که مایه علمی برایشان مهم بود به آن چیزی که می خواستند دست یافتند.
    شاید اگر اماها و اگرها نبود...
    شاید اگر دیدن خیلی چیزها بود...
    یک کنگره علمی وسیله ای برای مباحث سیاسی و ... نبود.
    اما من هم نقد دارم.
    اگر همایش با خواب همراه بودپس حداقل سه مورد دیگر از عکس های مدعوین درحال خواب را نشانمان دهید.
    بله ابراز تشکر زیاد بود
    بله ویدئو پروژکشن را برخی از پنلهای علمی نداشت.
    اما خیلی ویژگیهای خاص خود را داشت.که عدم وجود برخی آنها از بار علمی آن نکاست.
    علی رغم خستگی راهی که طی کردیم لحظه ای نخوابیدیم
    از بی پروژکشنی اندوهگین نگشتیم
    وبا شخصیتهای علمی بزرگواری آشنا شدیم که شاید دیگر میسر نگردد.
    اگر کسی ذره ای دست اندر کار امور اجرایی باشدقاعده دور زدن را یاد می گیرد. که ما آن را دیده ایم اما خدای را سپاس تاکنون آلوده نگشته ایم
    شما خوبان به اندازه خود برای رفع مشکلات کنگره چقدر تلاش نموده اید؟
    چند سنگ از جلوی آن برداشته اید ؟
    کار علمی برای دلسوختگان چون شما بایدبسی قیمتی تر باشد ...
    اگر نبود زحمات بزرگوارانی چون آقای ابراهیمی، دکتر در گاهی و خیلی هایی که چهره های آنها در یادمان هست ولی نامشان را نمی دانیم، من می گفتم آنچه را که دیدم و تاسف خوردم مهمان نوازی همراه با حس ناسیونالیستی شدید...
    جدل با مهمان خارجی به اصطلاح شما از جامعه المصطفی العالمیه نه کشورهای دیگر...
    لابد اگر شما شاهد اینها می بودید دوباره می گفتید چرا آقای....؟
    ما دستمان بر خرمای نخل رسید.
    برای مطرح کردن مسائل شخصی و نقد بزرگان از همایش علمی ابن شهر آشوب مایه نگذارید
    که این سیره کسانی نبوده که جهان آنها را با نام اهل بیت (ع) می شناسد.
    من از همه دست اندر کاران آقای ابراهیمی که خبر دارم شب و روزش و حتی اوقات استراحت در منزلش را به کنگره اختصاص داد و از آقای در گاهی که تلاش و وسعت دید علمی ایشان بر همگان معلوم بود و بر ما ثابت شد، و همه گمنامانی که در نزد خداوند به اندازه اخلاصشان دارای نامند مراتب قدر دانی خود را اعلام می دارم.

    • يکشنبه 3 آذر 1392-0:0

      من کاملا بی طرفم ولی این متن و کامنت ها نشون دهنده عقده ای و کینه ای بودن نگارندهاشه.وشاید هم تسویه حساب شخصی.در هرصورت حالم بهم خورد.

      • يکشنبه 3 آذر 1392-0:0

        این نوشتار در حد و اندازه صادقی نیست . بیشتر ادبیاتش به خود آجودانی برمی گرده
        شیخ ابراهیمی کاری نکرد مسلم بدان آجودانی نه کاره ای هست و نه دغدغه دارد این روزها هر کسی ایشان را میبینه از غرور کاذب در سیمای ایشان صحبت میکنه
        خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه


        سردبیر: این که نوشتار بالا در حد من است یا نه را مخاطبان باید نظر دهند که از قرار و به ظاهر با تایید حداکثری مطلب به صورت کامنت، بر خلاف نظر شما می اندیشند. از این گذشته مطلب بالا چه ربطی به آقای آجدانی دارد؟ کجای مطلب به ایشان اشاره می کند؟ آجدانی به ارشاد بیاید یا نیاید مدیر کل فعلی به درد دولت تدبیر و امید نمی خورد و به زودی فردی همسو و تازه نفس باید بر راس مدیریت فرهنگی استان قرار گیرد. از تحول و جابجایی گریزی نیست، یا آجدانی یا هر کس دیگر. باید به دنبال هوایی تازه بود.شما هم به خودتان زیادفشار نیاورید.

        • يکشنبه 3 آذر 1392-0:0

          1- از برخورد منطقی و خوب و درس آموز استاد ارزشمند و محب آل الله ونیروی فرهنگی عالیمقدار جناب آقای دکتر صادقعلی رنجبر و برخورد مودبانه و خوب و منطقی و عاقلانه جناب آقای صادقی سردبیر محترم سایت لذت بردم

          2- اصل باید بر این باشد که یاد بگیریم چگونه با حفظ احترام به همدیگر انتقاد هم بکنیم. تلخی و تندی بدون اسائه ادب قابل تحمل است ولی اسائه ادب دلخوری های زیادی می آورد.

          3- آنهایی که فرصت یافته و عقده گشایی می کنند بدانند زمستان تمام می شود و روسیاهی برای زغال باقی می ماند. هدف زمین زدن افراد نیست و باید هدف سازندگی برای استان باشد و حفظ نیروهای ارزشمند وظیفه همه ما است.

          4- خوب بودن یک نیرو و علاقمندی به ایشان نباید موجب طرد و نفی و رد و توهین به نیروی دیگر بشود. قطعاً فردی همانند آقای ابراهیمی دارای ارزش های فراوانی هستند که ممکن است با سلائق و نحوه نگرش ما همخوانی نداشته باشد ولی وظیفه همه ما حفظ شئونات اخلاقی و ادب و آداب است که باید در جهت نشان دادن یک فرهنگ غنی و عمیق و اصیل عمل بکنیم. اگر بنا است که واقعاً آستانه تحمل خود را بالا ببریم چرا آستانه رعایت ادب را بالا نبریم؟

          حاج صادق از ارزش های بزرگ استان ما است و نباید به سادگی مورد تخریب قرار بگیرند. اگرچه ایشان ممکن است همانند هر انسانی دچار اشتباه بشوند ولی نباید به خودمان حق بدهیم ایشان زیر رگبار توهین و اسائه ادب قرار بدهیم.

          6- حاج صادق در مورد آقای ابراهیمی تحت تاثیر ارزش والای کنگره بزرگداشت شخصیت بی نظیر یا کم نظیر جهان تشیع ابن شهرآشوب ساروی که از مفاخر بزرگ شیعه و اسلام است و مدیریت خوبی که در برگزاری آن صورت گرفته (البته بنده حضور نداشتم و نقل قول دوستان برایم حجت است و ضعف ها را هم قبول دارم) و برای بجای آوردن رسم دوستی سنگ تمام گذاشته و فداکارانه از خود خرج کردند که این امر در نوع خود از ارزش والایی برخوردار است و قابل ستایش.

          7- اصلاً بحث ماندن آقای ابراهیمی و تغییر نکردن ایشان نیست ولی ارزش های ایشان نباید مورد انکار بیمورد قرار گیرد. کامنت ها بسیار سطحی و حاکی از عقده گشایی و منفعت جویی و جریان گرایی می باشد و ارزش چندانی برای دستیابی به یک قضاوت صحیح را ندارند. واقعاً دیدگاههای بسته و دگم و غیر منعطف دوران آقای امامزاده کجا و روش و منش و دیدگاه آقای ابراهیمی کجا؟

          انشاء الله خداوند حاج صادق، آقای ابراهیمی و آقای صادقی را در مسیر صحیح و در خدمت به مردم موفق بدارد.

          • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 4 0
            يکشنبه 3 آذر 1392-0:0

            بزرگترین و پرثمرترین و بهترین کار فرهنگی در مازندران در این سی و پنجسال بعد از انقلاب بود. بعضی دارند رو به قبله می شوند که حالا چرا ابن شهر آشوب ساروی را پیدا کردیم، اگر ساروی نمی گفتیم و شناسنامه اش را عوض می کردیم اصلاً از نق و نوق خبری نمی شد. خدا کند روزی برسد که ما قانونی داشته باشیم که نون کامنت بازان آجر شود. اگر حرف حساب دارید مرد مردانه با اسم و رسم وارد میدان شوید. در تاریکی فحاشی کردن هنر نیست، ضمناً هر کس باعث و بانی کنگره ابن شهر آشوب ساروی شد دستش درد نکند. همه دعواها بر سر این است که چرا بزرگترین دانشمند تاریخ مازندران شناسنامه اش ساروی است. در قم که بودیم به مجری برنامه فشار آوردند که ساروی نگو، مازندرانی هم نگو ، من پشت پرده جایگاه بودم و دست به یقه شدم، دهها مورد از این نامردمی دیدم دردسیر نیست.

            • يکشنبه 3 آذر 1392-0:0

              آقاي مدانلو گفتيد تا آخر هستيد پاسخ ميدهيد جالبه كامنتهاي بنده را در ... نيوز اصلا كار نميكنند اصلا

              • محمد مهدی کریمی سلیمیپاسخ به این دیدگاه 5 0
                يکشنبه 3 آذر 1392-0:0

                آقای مدانلو

                شما که هویتت در تخریب است

                از سرنوشت مخالفین توافق هسته ای عبرت بگیر

                طرفداران باطل شاید چند روزی های و هویشان پرسروصدا باشد اما در انتها با برد بیگانه اند.



                جالب است اگر میشود علت کینه شخصیتان از دکتر درگاهی بیان کنید تا بر معلومات ما اضافه گردد. شما استاد و من شاگرد! دستتان را می بوسم اگر معیار انسان شریف و ناشریف را به من یاد دهید. با تشکر

                • صادقعلی رنجبر قلابیپاسخ به این دیدگاه 3 0
                  شنبه 2 آذر 1392-0:0

                  ما هم دست شما آقای صادقی را می بوسیم

                  نا سلامتی هر دوی ما صادق هستیم /

                  ما در حوزه عباسعلی و شما در حوزه آقا ربیع



                  حالا به افتخار صداقتمان شعر هم می سراییم

                  عباسعلی نور ربیع حافظ استان

                  گل گلشن ایمان ،علمدار ربیع است و سپهدار عباس است

                  صادقعلی رنجبر قلابی از اولین نقطه استان

                  • مریم محمدزادهپاسخ به این دیدگاه 4 1
                    شنبه 2 آذر 1392-0:0

                    خیلی جای تعجب بود که همایشی با این همه سروصدایی که ازقبل داشت در دو روز همایش بایداینگونه بزگزار می شد//؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ..

                    نمایشگاه جانبی از انتشارات بزرگان استان نداشت ..



                    از سیستم تاتصویربرداری و ویدئو پرژکشن درخور همایش خبری نبود ..

                    همایش بین المللی نباید در این سطح برگزار میشد..



                    واقعا" خود آقای مدیرکل از این همایش راضی بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                    • محمدی .کارمند ارشاد پاسخ به این دیدگاه 3 0
                      شنبه 2 آذر 1392-0:0

                      http://www.farhang.gov.ir/fa/news/91438

                      کافی است این لینک را ببینید



                      به نظر می رسد سخنان وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران تحریف شده است چرا که سایت وزارتخانه درباره حضور یا عدم حضور ابراهیمی در مسند ارشاد مازندران چیزی نوشته نشده است .

                      • رضا شریعتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        شنبه 2 آذر 1392-0:0

                        کاش اصحاب رسانه بی انصافی کردند ونقد غیر منصفانه خودشون بپذیرند اول از همه

                        • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                          با درود ای کاش در قم حضور داشتید و می دیدید عده ای اهل فرهنگ از جمله دست اندر کاران که ساروی نبودند پسوند ساروی رو حذف کردند...البته اونجا هم زیاد خوابیدند جای اقا مصطفی خالی بود... جمکران ساعت 16

                          • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                            بعضی سایتها چقدر خوش خوشان شان شد از جمله وزیر ارشاد بخصوص اون دوتا سایت دوقولو که موضع تندی علیه دولت جدید دارند و اون یه چیز می نویسه یکی دیگه بازنشرش میده و برعکس!! آقای جنتی از موضع وزیر پاسخ دادند. نمی توانند بگویند ما قصد تغییر داریم. چون اگر بگویند مدیر زیر مجموعه اش بی انگیزه میشود و تا موقعی که نرفته کار نمیکند و هر روز منتظر عزلش است. وزیر باید ان پاسخ را میداد تا حاشیه ها کم شود. اما واقعیت این است که در هفته های اینده مدیر کل چند استان از جمله هرمزگان و کرمان و ...تغییر می کنند بعد نوبت مازندران است. به این سایت های دوقلو عرض میکنم زیاد به خودتان فشار نیارید. تغییر گریز ناپذیر است. حالا شد آجدانی، نشد هر کس دیگر. اصل این است که جابجایی حق هنرمندان است.

                            • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                              درود بر جنابان رنجبر و صادقی که اخلاق را قربانی سیاست نکردند. چقدر زیبا.یکی نقد نوشت یکی دیگه پاسخ داد. اصلا هم از هم ناراحت نشدند. همه یاد بگیریم که استانه تحمل را بالا ببریم و این گونه باشیم. سپاس از شما

                              • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                اقاي صادق رنجبر متاسفعانه شما هجيكاه مواضع مشخصي نداشتيد... انكار خودت را سر تر از همه مي داني نه دادش من از تو سر تر هم هستند ...

                                • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                  درود بر جناب صادقی. نقد شما منطقی و منصفانه بود. البته بعید می دانم امثال جناب رنجبر که از افراد با سواد و مطلعی هستند واقعیت ها را نبینند! و بی جهت به بهانه دفاع از کنگره ( کنگره که چه عرض کنم ! بهتر که گفته شود:حیف و میل پول... بدون خروجی! ) از مدیری دفاع کنند که جناب رنجبر به نیکی می دانند ،جایگاهی که جناب ابراهیمی بر مسند آن تکیه زده است و راضی به رها کردن آن به هر قیمتی نیست!! جایگاه واقعی او نیست ! جایگاه ایشان همان ریاست ستاد اقامه نماز استان است . حال با وضعیتی که فرهنگ و هنر ما پیدا کرده است و بسان بیمار رو به موت میباشد جناب ایشان چرا از مدیریت فعلی فرهنگ و ارشاد استان دفاع جانانه می کنند؟! جای شگفت است. البته ایشان همیشه اعتبار علمی و فرهنگی خودشان را فدای سیاست می کنند!!

                                  • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                    دکتر درگاهی کتابی درباره ابن شهرآشوب دارند. اگر ایشان دنبال جیب خود بودند لااقل کتابشان را در کنگره پخش میشد.

                                    حساب درگاهی از بقیه سواست.

                                    • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                      از مهمترين خدمات اين شيخ استفاده از مشاوران با مدارك ديپلم و فوق ديپلم مكانيكه!

                                      • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                        دوستان عزيز و خصوصا آقاي مدانلو من از بطن فرهنگ و ارشاد استانم خاك صحنه خوردم و جشنواره ها و همايشها ديدم و برگزار كردم حالا كه مجالي پيش آمده و صحبت از حضور استاد آجوداني است ميخوام نكاتي را به ايشان و البته آقاي مدير كلي فعلي كه شايد تا قبل از مدير كلي فقط اسمي از فرهنگ و ارشاد شنيده بود تذكر بدم
                                        1- در بحث انجمنهاي تخصصي فاجعه اي اتفاق افتاده و ارشاد استان با ايجاد شوراي راهبردي من در آوردي عملا انجمنهايي مثل نمايش را بي خاصيت و از كار افتاده كرد
                                        2- روساي اداراتي مثل آمل ،محمود آباد ،قائمشهر ،ساري كه به قول آقاي مدانلو از بين كاركنان ادارات آمده نه تنها راه جديدي پيش نگرفتند بلكه كارها و فعاليتهاي روساي گذشته را به نام خود و با كيفيت پايين تري اجرا نمودند و يا به تعطيلي كشاندند مثل جشنواره ... و عملا بودجه ها را به سمت و سويي ديگر بردند نمونه اش رنگ آميزي ديوار بيروني مجتمع فرهنگي در آمل است كه درون اين مجتمع به همه چي شبيه است جز مكان فرهنگي و هنري و شهرستان محمود آباد كه عدم استفاده از مجتمع باعث كوچ هنرمندانش به شهر هاي اطراف شده است
                                        3-استفاده ابزاري از هنرمندان جهت نيل به مقاصد مختلف در اين دوره خصوصا 4 سال دوم وحشت ناك با لا و قابل رويت بود بدون اينكه هيچ بازخورد مثبت و مشخصي داشته باشد
                                        4- عدم توجه به معيشت و بيمه هنرمندان در اين دوره به حد پايين خود رسيد و آمارهاي دروغين جاي خود را به واقعيات ملموس و مشكلات هنرمندان داد
                                        5-عدم توجه به نشريات و انتشارات كتب در اين دوره بر طبق آمار ها رشد چنداني نداشته و اندك كورسوي اميد هم در حال از بين رفتن است
                                        6-عدم توجه به فعاليته هاي بومي و زير ساختي باعث شده ادارات به موتور هاي برگزاري همايشها و مجالس فاقد كيفيت و تكراي بدون در نظر گرفتن شرايط موجود تبديل شوند
                                        7-عدم بررسي علمي در فضا سازي هاي فرهنگي و هنري از لحاظ فيزيكي باعث هدر رفتن هزينه و همچنين نا همسويي مخاطبان و در نتيجه گريزان شدن بينندگان از فعاليت هاي اين حوزه شدند مانند سالن شهرستان بهشهر و همچنين بلك باكس سالن آمل كه تنها جهت تبليغ افتتاح شد و هيچ بازخوردي نداشت
                                        8- در مباحث مالي و عدم نظارت با به هدر رفتن پولهاي كلان و در نتيجه خالي ماندن خزانه شده به طور مثال در جشنواره تاتر سال 84 مبلغ كمك وديعه 200 هزار تومان و در جشنواره سال 91 هم همين مبلغ بود و در سال 92 عدم حضور هنرمندان بنام عرصه تاتر استان و پيشكسوتان اعتراض به همين اوضاع آشفته بود 9- به گوشه راندن پيشكسوتان و افراد تحصيل كرده و بازي دادن به افراد فاقد صلاحيت علمي و حتي هنرمندان استانهاي ديگر براي سركوب و ارائه آمار باعث از بين رفتن گروه ها و تشكل هاي هنري شده و اگر هم اتفاق خاصي افتاده از استعداد و خواستن خود هنرمند بوده نه حمايت ارشاد كه اگر نياز باشد مورد هاي بسيار قابل بيان است 

                                        آقاي آجداني شكسته شدن شان هنرمند و تبديل شده به كسي كه هيچ حمايت مالي از وي نشده و به قولي نيازمند نشان دادن وي در اين دوره به حد اعلاي خود رسيد ،اميد است با حضور شما و دوستان ديگر علاوه بر مباحث گفته شده ساير معضلات از جمله بكارگيري نيروهاي فاقد تخصص و صلاحيت و كنار ماندن افراد زحمتكش و متخصص، نيز حل شود در ضمن آقاي مدانلو اميدوارم به سوالات من پاسخ دهيد شما كه سينه چاكانه به دفاع مي پردازيد البته من اين آقاي درگاهي را نميشناسم اما بلوكه شدن پولها و موقعيت ها در استان چيز تازه اي نيست همين آقاي ... در ساري شركتي دارد و از آن طرفم هم مسول ... است اكثر برنامه هارا به نام خود و شركتش مجوز ميگيرد حراست ارشاد كجاست شما كه دم از مافيا ميزنيد تحقيق كنيد ببينيد تا كنون چند تا برنامه گرفته و دخيل مالي بوده در آنها من منتظرم

                                        • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                          قدر مسلم همه ما در عرصه عمل دارای نقاط ضعف و قوت زیادی ؛ هستیم . اما نکته حائز اهمیت این است که شان و منزلت یک کنگره بین المللی ، برای شخصیت علمی و فقهی علامه عظیم الشان نبوده و اصلا نام بین المللی بر آن نهادن بیشتر با هدف استفاده ابزاری بوده و بس!!!!!!!!!!! تا تکریم از شخصیت علمی و فقهی علامه ابن شهر آشوب ، اعلی الله مقامه الشریف...

                                          • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 5 2
                                            شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                            در مقایسه با تمام ادوار مدیریتی ارشاد استان، دارنده یکی از موفق ترین کارنامه های فرهنگی و اجرایی بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و انصافاً جایگاه فرهنگی مازندران را در سطوح ملی به اعتبار و اعتنای قابل قبول رسانده و موفق به جلب نظر و ثبت حضور غالب فرهیختگان علمی، فرهنگی و هنری شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و تنش های گذشته را برطرف کرده و فضای فرهنگی استان را به تفاهم و تعامل رسانده است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                            اقاي رنجبر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                            نگارنده هیچ منافعی از قبل این ادعا نداشته و ندارد، !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                                            • یک نفر فرهنگی و خواننده سایتپاسخ به این دیدگاه 3 4
                                              شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                              سلام علیکم جناب آثای صادقی



                                              ما انتظاراتی داریم و مدیران دستگاه ها توانایی هایی ، این مسئله محل مناقشه است ما می گوییم اگر قرار است مدیرکل ارشاد عوض شود شخصی که سابقه کار اجرایی در حوزه ارشاد ( با این همه موازی کاری هم در آن دارد)شخصی به جای او ننشیند که اشتباهات را دوباره بیازماید . ما می گوییم در تعهد جناب حجه الاسلام ابراهیمی که تردیدی نیست لااقل این 4 سال هم در این پست تجربیاتی برای ایشان آورده که تا حدود زیادی قابلیت های استان و جمعیت ها و اشخاص توانمند و دلسوز را شناخته است بگذارید با برنامه های این دولت محترم و البته بودجه و حمایت های لازم کار را شروع کند به لطف خدا موفقیت هایی هم بدست می آید که در شان استان باشد وگرنه یک شخص خیلی با سواد الزاما نمی تواند مدیر لایقی باشد که بعضی اسامی را اینجا و آنجا می شنویم جناب آقای استاد رنجبر عزیز هم جز از دریچه صداقت چیزی ننوشتند حالا عده ای بحث را به جای دیگر کشاندند بماند ! مباحثی چون جشنواره ها فرهنگی و هنری و تئاتر نیز هم بنده و هم بسیاری دیگر شاهدند که مشکلات آن اصولا نه ضعف مدیریت بلکه نبودن بودجه لازم است وگرنه طرح های بسیاری هست که به دلیل عدم حمایت مالی بر زمین مانده است آیا کنگره ابن شهراشوب بزرگ را بدون هزینه های لازم می توانستید برگزار کنید ؟ کارهای فرهنگی هم همینگونه است . مسئله ناراحت کننده در دوران مدیریت جناب آقای ابراهیمی زیاد سخنرانی کردن ها ی مسئولان بود خودشان میدانند که این از شان ایشان کم می کند مگر یک برنامه فرهنگی یا هنری چند ساعت است که نیمی از آن را به سخنرانی ها اختصاص میدادند ؟ وگرنه خداوند شاهد است که بارها همراه چند دلسوز فرهنگی خدمتشان رسیدیم دیدیم برنامه های خوبی دارد ولی منابع ندارند در سال 89 چند کنگره بزرگ ادبی فرهنگی با گستره بین المنللی و ملی و بومی به دلیل اختصاص منابع لازم در استان برگزار شد که در نوع خود بی نظیر بود بزرگداشت طالب آملی ( برای اولین بار ) نیما شناسی ها - شعر علوی - جشنواره بزرگ نامه هایی به امام رضا ع - ثبت روز مازندران و... هر ساله تئاتر استانی و تئاتر شهرستانها در کنار آن سپردن مدیریت شهرستانها به همکاران ارشاد کار بسیار هوشمندانه ای بود که حل شد و در طول سالها نگرانی هایی را به دنبال داشت سالها بود که در هر 2 جریان مدیران را همراه خود می آوردند اما دکتر ابراهیمی از بین کارکنان ارشاد انتخاب کرد . و.... چه کسی می تواند ادعا کند کارهایش بی نقص است ؟ وزیر محترم ارشاد در ساری از کار دکتر ابراهیمی رضایت داشت پس خوب است تلاش کنیم حداقل در این عرصه فراجناحی عمل کنیم و بگذاریم ثبات مدیریت در آن استمرار داشته باشد . بنده از توهین هایی که بعضا در این کامنت ها به جناب استادان رنجبر و درگاهی صورت گرفت شرمسارم . التماس دعا

                                              • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                                درودبراقای صادقی واستاد رنجبر خیلی دلم میخواست تفکر فرهنگی ما عوض بشه به ندرت دیدم کسانی همدیگر وبا احترام نقد کنند وقتی کامنت شما اقایان رو خوندم خیلی خوشحال شدم از اینکه نقد سازنده رو پذیرفتید.از کسانی که هتک حرمت میکنندوکامنتهای توهین امیز می نویسند خواهش میکنم برای انسانیت وعزت هم ارزش قایل بشیم انسان ممکن الخطاست از مدیر کل محترم خواهش میکنم بعد تشریف فرمایی از قم جلسه ای با حضور اعضای محترم هیت علمی واجرایی بزارند تا راه کارهای مناسبی برای همایش های اتی لحاظ گردد

                                                • مدانلو به آقای ویرگولپاسخ به این دیدگاه 5 2
                                                  شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                                  این نوشته در کامنت ها را ملاک ندان چون میگذرند بعضا بوباره خوانی هم نکردم .

                                                  ولی جنابعالی در همین یک جمله همین مشکل را داری من بیشتر به محتوا فکر کردم در ضمن من اساسا به آقای صادقی اعتماد کامل ندارم احتمالا در حذف بعضی از گزاره ها این بلا را سرش آورده !!!!


                                                  مازندنومه: حذف های ما در کامنت اول شما حداقل و در حد چند کلمه بود که حاوی توهین های از سر عصبانیت تان بود، هیچ ویرگول و نشانه ای را نیز حذف نکردیم. مهم نیست به ما اعتماد ندارید، ولی دروغ نگویید.

                                                  • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                                    قبلا توضیح داده ام که بعضی از عملکردها به سیاست های کلی دولت بر گشت میخورد ضمنا مسئله بودجه خیلی مهم است در دوره 4 سال او کار دولت احمدی نژاد ارشاد مازندران مجسمه شنی را پیگیری کرد بنیادش را هم گذاشت بعد مسئله مالی آن مشکلاتی داشت همین!* تغییراتی در مدیران کل استان‌ها خواهید داشت؟

                                                    جنتی: در مدیران استانی هنوز به مرحله ارزیابی نرسیدیم که نقاط ضعف و قوت در کجاست. اما اگر منظورتان در مازندران است باید بگویم در مازندران مشکلی نداریم و برگزاری این کنگره نشان از تلاش ارشاد مازندران دارد. هیچ‌یک از ادارات کل، خالی از نقص و عیب نیست و باید ضعف‌ها را شناسایی و بعد تقویت کنیم.

                                                    • شنبه 2 آذر 1392-0:0

                                                      آیا می دانید جناب شیخ چند جشنواره مثل "مجسمه های شنی" را در مازندران زنده به گور کرده ؟؟

                                                      • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                        خدایا تو شاهد باش کارکنان ارشاد موش آزمایشگاهی عده ای قلیل از آنانی شده اند که نه به نیت خدمت بلکه برای قدرت و جاه و جلال آمده اند . و این روزها کرسی فرهنگ و ارشاد بیش از علقه خدمت به تعلقات دنیا بدل شده . وا اسفا ... خدایا تو شاهد باش این روزها همه داعیه دار عدالتند .ما سوختیم در این گذران عمر لااقل فرزندانمان گلیم خویش از آب گل آلود این طمع ورزان به در برند . برای برخی تاج و تخت ارشاد و مسئولیت های سنگین آن گویی رنگین و دلربا می نماید .... برای شیخ محترم جناب آقای ابراهیمی دعای خیر می نمایم با آنکه ما از قبل ایشان و مشاوره های ناروا و گاه دوستی خاله خرسه اطرافیانش سوخته ایم .

                                                        • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                          جای تعجب است چگونه میتوان از مدیریتی که از فرهنگ و ارشاد فقط به ارشادش چسبید و تلاشش برای حفظ صندلی خود ،حمایت کرد آن هم در دولت تدبیر و امید . چرا بعضی ها به ضرورت تغییر به عنوان یک تدبیر برای ایجاد امید در عرصه فرهنگ و هنر تمکین نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟





                                                          • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 10 3
                                                            جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                            با جناب سردبیر محترم مازندنومه موافقم.

                                                            • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                              آقای مدانلو جان, خیلی وقته نقطه و ویرگول و این چیزا اختراع شداااا, به قرآن, خو یه کم استفاده میکردی, الان خودت دوباره بخون, اگه متوجه شدی چی نوشتی بهت جایزه میدم, بعدم بگو با اون مدانلو که واسه ویژه نامه کنگره ...گرفت نسبتی داری؟ آ قربون پسر

                                                              • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                سلام دکتر ابراهیمی ادم خوبی است مافیای ارشاد اورادور میزنند یه موسسه ای درست کردندکه پولها به اونجا واریز میشود اقای ...هم نمیدونه این باند مافیایی زانتیا سوارانی هستند که چشم دیدن امثال دکتر درگاهیها رونمیتونند ببینند

                                                                • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                  بادرود زیاد نمیشناختمش چند بار در مقطع دکترا شرکت کردم مصاحبه هم رفتم اما فقط رشته ما یه نفر میخواستند سال 2007خدمت دکتر درگاهی رسیدم که رفته بود تاجیکستان منو راهنمایی کرد وثبت نام کردم درتمام همایشهای علمی ،نشریات،روزنامه ها مطالب علمی ازش چاپ میکردند من که همشهر ی اش نبودم خودم رواشنای او معرفی میکردم خلاصه دکتر درگاهی افتخار ایرانی ومازندرانیهاست اقایانی که ادعا دارند مدارک ما ازتاجیکستان هست حاضریم در تمامی عرصه های علمی با کسانی که مینازند مدرک داخلی دارند امتحان علمی دهیم مگه نه اینست که یک دکتر باید تالیف مقاله در ژورنالهای داخلی وخارجی داشته باشد شما رزومه ها رو ببینید بعدقضاوت کنید

                                                                  • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                    وضعیت بد فرهنگی در استان از راکد ماندن در هنرهایی مانند نقاشی و تیاتر و شعر و....کاملا مشخص است . جناب ابراهیمی که پیش ازین ادعای وزارت داشت هم اکنون به همین مدیرکلی هم اکتفا کرده جای بسی نگرانی است که هنوز ایشان برمصدر فرهنگی استان برصدر نشسته و اغلب اتفاقهای فرهنگی مانند مجسمه های شنی . کنگره علوی . فیلم وارش و... عملا تعطیل است...

                                                                    • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                      دکتر رنجبر !!!

                                                                      • صادقعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 8 1
                                                                        جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                        جواب تلخ می زیبد لب لعل شکرخا را!
                                                                        ممنون از نقد شما و درود بر کسانی که ما را تحویل می گیرند و موافق یا مخالف ما می نویسند، فقط مواظب باشیم که به هم توهین نکنیم، مابقی قابل تحمل است، من در این یادداشت، تندی و تلخی دیدم، اما توهین و تمسخر ندیدم و بهتر است که آستانه تحمل خود را بالا ببریم تا به کسی پرخاش نکنیم، کاری که ما هزار بار برای دیگران نوشتیم، یکبار هم برای ما نوشته شد، آسمان که به زمین نیامد، من اینگونه تلخی ها را همانند داروهای تلخ، شفابخش می دانم و از نویسنده محترم متشکرم!ضمناً عنوان آیت الله طبرسی را بعنوان مدیریت عالی این کنگره متذکر شدم و سکوتم هم پس از انتخابات 24 خرداد نبود، پس از انتصاب جناب آقای دکتر فلاح بوده و می خواستم عجولانه شروع نکنم و البته هنوز هم نقد ایشان را زود می دانم، دفاعم هم احساساتی نبود، چون بجز همین سلام علیک رسمی، رابطه خاصی با ایشان ندارم و برداشتم این است که هنوز حرف برای گفتن دارد، ضمن اینکه هیچکس از نقد بری نیست!


                                                                        سردبیر: واقع قضیه همین است که استاد رنجبر در این کامنت ذکر کردند. زمانی که نقد بالا را می نوشتم می دانستم استاد از من نخواهد رنجید، به همین دلیل امضای خودم را در ابتدای نوشته گذاشتم. مطلب کمی تندی دارد، ولی به هیچ وجه توهین آمیز نیست. احترام استاد رنجبر بر من وهمه نوآمدگان عرصه ژورنالیسم واجب است. بحث بر سر دو دیدگاه است، اما اخلاق و احترام بالاتر از اختلاف سلیقه هاست. دست استاد صادقعلی رنجبر را می بوسم و به ایشان بابت نقدپذیری و سعه صدری که دارند تبریک می گویم.

                                                                        • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                          ضمنا آقای مدانلو خوب نیست که در نظراتتون از آقای آجدانی نام می برید چراکه ایشون اصراری بر تعیین مدیران شهرها و کسب منصب مدیرکلی ارشاد رو ندارند اگرچه پیش از این هم برخی افراد مدیریت ایشون بر اشاد رو به اشکال مختلف کن لم یکن کردن اما به هرحال اقای اجدانی فرهیخته تر هستند از اونچه که شما و آقای رنجبر که ایشونرو جزو افراد فاقد سوابق مدیریتی اعم از موفق یا ناموفق اند می دوند

                                                                          • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                            ادمین مستمری ماهانتو از استاندار گرفتی؟عایا؟

                                                                            • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                              آقای رنجبر کلاهمان را قاضی می کنیم
                                                                              شما گفتید "...با ضرس قاطع و با تاکید بر این نکته که نگارنده هیچ منافعی از قبل این ادعا نداشته و ندارد "
                                                                              پس ضرب المثل گربه محض رضای خدا موش نمی گیره چی میشه؟
                                                                              شما آدم احساساتی هستید و وقتی صحبت می کنید انگار همه باید گوش باشند و شما زبان
                                                                              چرا از تفکرات التقاطی خود دست بر نمی دارید و اجازه نمی دهید استان و در راس آن استاندار عزیز به بهترین شیوه در خصوص رساندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند...
                                                                              در زمان ریاست همین دوست شما در بالاترین جایگاه فرهنگ و ارشاد استان ،روسای تحت امرشان ... هستند
                                                                              همه می دانند که آقای...


                                                                              جناب آقای رنجبر
                                                                              شما پیشقدم شوید و از ایشان ...تا ببینید ما دروغ می گوییم یا ...

                                                                              • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                                کمک مالی گرفتن از ... و دادن قول ابقا به او

                                                                                هزینه... برای مجله ای که صرفا پیام چند تن از علما را انعکاس داده بود

                                                                                هزینه ... ترجمه مناقب ابن شهر آشوب

                                                                                در کنار نارسایی های فراوان این کنگره

                                                                                بیشتر ان را تبدیل به فرصتی برای عرض اندام ساخته است تا زمینه ای برای معرفی علمای گذشته و تبادل علمی میان محققین فعلی

                                                                                • رحمت عزیزیپاسخ به این دیدگاه 8 0
                                                                                  جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                                  متاسفانه اقای رنجبر نگاه کلی به عملکرد مدیریت فرهنگ و ارشاد استان نداشته و به شکل موردی (کنگره ابن شهرآشوب) به بررسی عملکرد مشخصا میرکل فعلی پرداخته است



                                                                                  درحالی که کنگره فعلی نیز چندان مطلوب برگزار نشده است چه کمی و چه کیفی



                                                                                  بنده به عنوان شرکت کننده در این کنگره معتقدم این کنگره هرگز در سطح بین الملی نبوده است. در صبح افتتاحیه جای خالی برای مدعوین نبود ولی عصر در هنگام ارائه مقالات ....



                                                                                  چرا باید صندلی های این کنگره که به نام یکی علمای صاحب نام تاریخ تشیع و مازندران بود را صرفا به مسئولین منطقه اختصاص دهیم در حالی که جای بسیاری از تاریخ پژوهان و محققین همچون رسول جعفریان خالی بود گویا در انتخاب سخنران نیز بیشتر انتخاب سخنرانی بر آمده از مازندران و چهره ای ملی تاکید داشته اند تا یک محقق بدون داشتن منصب حکومتی



                                                                                  کلیه مواردی که در یادداشت فوق درباره نحوه برگزاری این همایش اشاره شد کاملا ملموس و صحیح است



                                                                                  حتی در مورد میهمانان خارجی - چراکه اکثر میهمانان خارجی همان کسانی بوده اند که پیشتر در همایش هایی در قم آنها را ملاقات نموده ام و بیش از آنکه افرادی بر آمده از مراکز علمی کشورهای اسلامی باشد افراد ساکن در قم می باشند



                                                                                  در حوزه تغییر مدیریت نیز بهتر است با به کار بردن الفاظ و ادبیات خاص حق انتخاب همکار را از وزیر فرهنگ و ارشاد نگرفته و نیز زمینه ظهور و بروز نخبگان استان را غیر هموار نسازیم



                                                                                  مازند شورا





                                                                                  • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                                    جناب آقای درگاهی لطفا گزارشی از ناگفته ها بدهند تا اینگونه از ایشان هتک حرمت نشود.آقای مدانلو هم اگر کمی لحنشان آرام تر باشد بد نیست.کم نیستند دکترهای وطنی که یک دهم سواد و درایت دکترهای برون مرزی را ندارند.

                                                                                    • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                                      برادر مدانلو، در همایش طالب آملی خانم استاد دانشگاهی مقاله دکتر درگاهی را سرقت ادبی کرده بودو آن بالا داشت می خواند که ایشان اعتراض کرد و آن خانم هم پذیرفت که اصل مقاله سرقتی است. شما اصلا می دانید مقاله چیه اقای مدانلو؟ تو عمرت مقاله نوشتی یا خواندی؟ می دانی چند شب باید بیدار باشی تا مقاله بنویسی و بعد به راحتی سرقتش کنند؟ تو بودی ساکت می شدی که طرف از کردستان بیاید استان شما و مقاله تو را به عنوان مقاله برگزیده خود بخواند و به به و چه چه بشنود؟ آن خانم که سرقت ادبی اش را پذیرفت تو چرا شلوغ میکنی و گل به دروازه خودی می زنی؟

                                                                                      • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                                        مدانلو و مدانلوها حق د ارند دفاع کنند، چون نفعشان در دفاع است. در ضعف استدلال مدانلو همین بس که نمی داند رنجبر فوق لیسانس دارد و دکتر نیست! بقیه حرفهای او هم مثل همین موضوع بی پایه است. درگاهی حداقل دکترا از تاجیکستان دارد و مثل بعضیها از آکسفورد ندارد!! تازه ایشان بازنشسته که شد رفت دکترا گرفت، پس برای حقوق و اضافه کار واینها نبود. در همان تاجیکستان هم ارتباطات فرهنگی برقرار کرد و سودش به استان رسید. من از درگاهی دفاع نمیکنم، خودش بیاید با رسانه ها گفتگو کند و بگوید چه بلایی مدیریت ارشاد برسرش آوردند که چند ماه پیش کار را ول کردو رفت و بعد با درخواست آیت الله طبرسی برگشت. او آن قدر خسته است که حاضر نشد در همایش قم شرکت کند. او از فعالان پرکار عرصه دانش و علم است و اگر او و امثال او نبودند کنگره همین قدر اعتبار را هم نداشت. این دو سه تا خارجی را هم او آورد و آبرو برای مدانلوها به ارمغان آورد. حرف زیاد است. اما مدانلو و مدانلوها را ما زیاد جدی نمی گیریم. رفتنی هستند.

                                                                                        • جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                                          بیجاره رنجبر فقط شیخ ابراهیمی رو دیده ! چون زمان آقای بزرگ نیا و قبل تر جای دیگه ای بوده و حواسش نبود که فرهنگ و ارشادی هم داریم . در ضمن فکر کنم الان هم حواسش نیست چی نوشته ...

                                                                                          • از شهر بندریپاسخ به این دیدگاه 11 1
                                                                                            جمعه 1 آذر 1392-0:0

                                                                                            عدم برگزاری جشنواره ملی مجسمه های شنی که 6 دوره در بابلسر برپا شد مثال و مصداق قابل ملاحظه ای است برای مدیریت بسیار ضعیف مدیر فرهنگ این دوره در تمام ادوار گذشته .

                                                                                            • محمد علی مدانلوپاسخ به این دیدگاه 5 15
                                                                                              جمعه 1 آذر 1392-0:0



                                                                                              جناب آقای صادقی . مردانه و معرفتی این پیام را تایید کن بیایند پاسخ دهند من هم تا آخر پایه ام

                                                                                              صرف نظر از مدیریت های کلان و حمایت های مقام معظم رهبری و بزرگواریهای آیت الله طبرسی و مدیر کل جناب آقای ابراهیمی حق این گلایه را محفوظ میداریم .چنین برنامه هایی عظیم با رویکرد دینی و علمی را باید با مدیریت و با نظارت مردان و زنانی اداره کرد که تجربه های بزرگی دارند آن مردان بی ادعایی که مراسم بزرگی چون کنگره مقاومت و حماسه اشک انار را اداره میکنند وگرنه افرادی مانند آقای درگاهی از همان اول خود را در ساری شناسی با 40 کتاب بی فایده نشان داده بودند . و اینگونه دکتر ها این مملکت کم ندارد که به تاجیکستان رفته و با دکترا برگردند خداوند آقای کردان را هم رحمت فرماید . حداقل دانشجویانی که پیش او درس خواندند گواهی دادند که آقای کردان در درس دادن و تربیت شاگرد استاد بود !!!

                                                                                              می گویند ایشان بعنی زین العابدین پیشنهاد کنگره را داده اند خب خدا اجرش بدهد اما همه میدانند ایشان همیشه زیر آبی می رود کم نیست نشانی از این جاه طلبی هایشان در ارشاد چه در زمان اصلاحات و چه اصولگرایان . جشنواره های بزرگ 12 دوره علوی ارشاد و روز مازندران تجربه های کوچکی نبود که حالا باید از بازنشسته ها و زهوار در رفته ها مدیر برگزینند حق ناشناسی آقای ابراهیمی را اینجا تمام و کمال در حق خدمتگذاران و کارکنان خدوم ارشاد دیدیم . شرم دارم بگویم که آقای زین العابدین خان درگاهی در بهترین شرایط با بهترین پول بازنده اصلی این نمایش بوده است وگرنه این پول را دست هر نابینایی میدادی علما و زعما و مردم را جمع کرده برایشان لالایی میخواند .

                                                                                              بنده می گویم با جدیت تمام که مدیریت فعلی ارشاد استان یکی از موفق ترین ها بود و لی داخل مقررات کلی کشور مگر می شود یک مدیر کل قانون را زیر پا بگذارد که مثلا آقای آجودانی بیاید برای آمل چنین و چنان بکند آقای ابرایهیمی تنها مدیری است که ودیران ارشاد را در سطح اداره کل و شهرستان ها از بین کارکنان انتخاب کرد بدعث بسیار زشت گذشتگان که از آموزش و پرورش و جاهای دیگر مدیر می آوردند را از بین برد ولی خطای بزرگ او اعتماد به درگاهی بود

                                                                                              مدیران هوس نکنند از درگاهی استفاده کننده این چندمین تجربه شکست خورده درگاهی است واقعا خجالت آور است که فقط یک مراسم مثل طالب آملی را به دست ایشان یعنی درگاهی ندادند در بین جلسه شروع کرد به فحاشی و مثل ماجرای لحاف ملا نصرالدین شکوه و عظمت آن کنگره را با .... بازی از بین برد

                                                                                              درود بر صادقعلی رنجبر استاد و معلم بزرگوار دکتری که دکترایش داخل کشور قابل اثبات است و قرار نیست بروند تاجیکستان از آژانس ها گواهی بیاوردند اما کینه خیلی ها با او به خاطر این است که 30 سال سابقه امنیتی برای حفظ نوامیس مردم امنیت ملی مبارزه با تروریسم و ... در کارنامه دارد دارد

                                                                                              میدانم صادقی امتناع می کند از انتشار این کامنت اما خدا عاملینش را نیامرزد




                                                                                              ©2013 APG.ir