تعداد بازدید: 2161

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 3 آذر 1392-22:24

اراده‌ای برای رفع مشکلات شهری وجود ندارد

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: بعضی از عوامل پشت پرده و دست‌های نهان، تصمیم‌های خود را به شورا القا می کنند/برنامه شهرداری تا پایان آذرماه باید تحویل داده شود/شهرداری مسائل اتفاق افتاده را جدی بگیرد/ با اخبار شورای شهر، گزینشی و حاشیه‌ای برخورد نشود+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: جلسه علنی شورای شهر ساری، با پیام تبریک نائب رئیس شورای شهر ساری آغاز شد.

مسعود مدینه که در غیاب رئیس شورای شهر، ریاست این جلسه را بر عهده داشت، گفت: توافق بزرگ ژنو، به رسمیت شناخته شدن حقوق هست‌ای ایران، قهرمانی فوتسال ساحلی و پیروزی تیم ملی والیبال در مصاف با آمریکا را تبریک عرض می کنم.

*شهرداری تا به امروز برنامه مدون نداشت

سید مهدی احمدی به عنوان ناطق قبل از دستور، به صحبت پرداخت. این عضو شورای شهر ساری اظهار داشت: شورای سوم در اواخر دوره و شورای چهارم هم در اوایل دوره خود شاهد حوادث تلخ و ناگوار از دست دادن 2 عضو بودند.

 وی با بیان اینکه بعضی از عوامل پشت پرده و دست‌های نهان، تصمیم‌های خود را به شورا القا می کنند، افزود: دست از سر شورا بردارید و بگذارید 13 فکر و اندیشه در کمال استقلال و بدون فشار سیاسی، تصمیم‌گیری کنند.

 احمدی یادآور شد: این هشدار جدی به کسانی است که چشم طمع بر شورا و شهرداری بستند.

 وی با بیان اینکه ساری تا چه وقت باید تاوان کج‌سلیقگی‌ها را بدهد، گفت: اگر ید واحد شویم می‌توانیم منشا خدمات موثر برای شهر شویم.

 احمدی با اشاره به اینکه شهرداری تا به امروز دارای برنامه مدون نبود، خاطرنشان کرد: برنامه شهرداری تا پایان آذرماه باید تحویل داده شود و بودجه 93 شهرداری، برنامه محور باشد.

*ره آورد اصفهان

در بخش دیگری از این جلسه، محمد جعفری به ارائه گزارشی از سفر به اصفهان و بازدید از برنامه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان پرداخت.

جعفری با اشاره به اینکه روزانه به ازای هر نفر در اصفهان، 460 گرم زباله تولید می‌شود، گفت: 65 درصد از این زباله تولیدی، تر است.

 نماینده شورا در سازمان پسماند، یادآور شد: نگاه شهرداری اصفهان به موضوع پسماند، صرفا درآمدی نبوده و نگاه زیست‌محیطی دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در بسیاری از مسائل فرهنگی، به صورت مستقیم وارد شده و سرمایه‌گذاری می‌کند، اظهار داشت: در زمینه فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا باید بیشتر کار کنیم.

جعفری تصریح کرد: انجام این بازدید‌ها زمانی می‌تواند روند مثبت بر تصمیمات شورا داشته باشد که بهره‌بردرای بهینه از آن صورت گیرد.

 وی درباره اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ساری یادآور شد:‌ شهرداری باید از سازمان پسماند حمایت مالی کرده و در زمینه واگذاری ماشین‌آلات و زمین‌های مرتبط، اقدام کند.

  عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی، احداث مجتمع صنایع بازیافتی به عنوان منبع درآمد پایدار برای سازمان و شهرداری ، همکاری سازمان‌های مرتبط و اهتمام ویژه در جهت فرهنگ‌سازی کامل جهت تفکیک زباله از مبدا از راه‌کارهای پیشنهادی برای اجرایی شدن کامل این طرح است.

*اراده‌ای برای رفع مشکلات شهری وجود ندارد

 کوروش یوسفی ساداتی هم با اشاره به حادثه غرق شدگی پسربچه‌ای در بارندگی هفته گذشته، اظهار داشت: موارد آسیب‌زای شهری شناسایی شوند تا اتفاق دیگری نیفتاده بتوانیم از حادثه پیشگیری کنیم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداری مسائل اتفاق افتاده را جدی بگیرد، گفت: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای رفع مشکلات شهری وجود ندارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای شکل بگیرد تا ببیند در حاشیه شهر چه خبر است.

*از رسانه ها گلایه دارم

پرویز شعبانی در این نشست با بیان اینکه از رسانه‌ها گلایه دارم، گفت: با اخبار شورای شهر، گزینشی و حاشیه‌ای برخورد نشود.

 وی یادآور شد: اینگونه نباشد که رسانه‌ها خدمات و تلاش‌ها را نادیده بگیرند و فقط به حاشیه‌ها بپردازند.

*بعد از هر بارندگی گرفتاری داریم

علی‌اکبر ذلیکانی در سخنانی در جلسه علنی شورا، اظهار داشت: بعد از هر بارندگی در شهر، گرفتاری داریم.

 وی گفت: از اتفاق ناگواری که برای پسربچه‌ای افتاد و جان خود را از دست داد ابراز تاسف می‌کنیم.

ذلیکانی با بیان اینکه هیچ‌گاه رسانه‌ای و تبلیغاتی صحبت نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها امانتدار باشند.

وی ادامه داد: یکی از سایت‌ها مصاحبه‌ای با من داشت و هزینه چهار میلیارد تومانی جمع‌آوری آب‌های سطحی را 400 میلیون تومان عنوان کرد.

ذلیکانی یادآور شد: حرف‌های ما را اگر تلخ و گزنده است هم بنویسید.

وی با بیان اینکه جلوی تغییر کاربری‌های بی حساب و کتاب باید گرفته شود، افزود: یکی از دلایل آبگرفتگی شهر، همین مسئله است.

 ذلیکانی با اشاره به اینکه آبگرفتگی سطح شهر، فقط یکی از تبعات از بین بردن فضای سبز و تغییر کاربری است، گفت: تغییر کاربری فضای سبز محله‌‌ای را دیگر نمی‌توانیم جبران کنیم.


  • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

    شورای جدید فقط حرف می زنند ما که تا الان بخاری از آنها ندیدیم، بعید می دونم کار شاخصی در چنته داشته باشند!

    • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

      امیدوارم این گروه جوان شورا شهرتاآخرکار همینطورفعال باشن اگه به حاشیه نرن ، نقدازکارشهردارجزء وظایف شوراست. باید نقدپذیرباشن که بتونن جوابی بگیرن.

      • انديشه عرشياپاسخ به این دیدگاه 1 0
        سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

        صحبت ازخارج بودجه كاركردن شهرداري نيست ازآنجاييكه سيستم حسابداري شهرداري اينطورنشون ميده شهرداري بيشترازدرآمدخرج كرده كه نشون دهنده فعاليت شهرداريه هرچندطلبكاري ادارات نهادها به شهرداري حدودپنجاه ميليارده كه جا داره شوراييان حداقل پيگيرباشند اين مطالبات شهرداري محقق بشه اعضاي شورا فقط حرف نزنن ايراد گرفتن درسته حقشونه اما برنامه وحمايت ونقدمنصفانه وهمچنين پيگيرباشند

        • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

          این کیادهی میگه شهرداری 50میلیارد خارج از بودجه کار کرد یعنی چی

          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 1 0
            دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

            برخی هنگام تبلیغات انتخابی اشک می کشتند و پلنگ می گرفتند چطور شد الآن در برابر مسلئل شهر روزه سکوت گرفتند و چراغ خاموش حرکت می کنند؟ خبری از تحرکات سردار شمشیربند و امثالهم نیست و میدان در اختیار مدینه و یوسفی و جعفری و امثالهم افتاده است.

            راستی ساری را چه می شود. ساری نمی تواند بزرگی کند چون مردم ساری بزرگانشان را خوب نمی شناسند و افراد کوتوله را وارد کارهای بزرگ می کنند. تا صد سال دیگر هم ساری همین است که می بینید.

            ساری هنوز از بعدی از انقلاب تاکنون نتوانسته یک استاندار معرفی کند ولی بابل این سومین یا چهارمین استاندار است که بر استان می گمارد، آمل یک سرپرست استاندار و یک معاون استاندار در مازندران و یک استاندار در گلستان کاشت، بهشهر یک استان معرفی کرد و تنکابن و رامسر هم یک استاندار معرفی کردند ولی ساری چی؟ اختلافات و سلیقه بازی ها در ساری نمی گذارد کاری صورت بگیرد و شخصیتی درست بشود. خودشان به جان هم می افتند و دیگه نیاز به هیچ دشمنی ندارند.

            • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

              اقای دکتر احمدی شما چرا. انتخابات یادش به خیر به خصوص بعدش

              • جواد بیژنی از بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                برای دوست و همدانشگاهی خوبم مهندس زلیکانی آرزوی موفقیت دارم

                • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 2 0
                  دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                  ما هم مي دونيم بعد از هر بارندگي گرفتاري داريم... راهكار بدين؟؟؟ ما هم مي دونيم از بين بردن فضاي سبز چه تبعاتي داره !راهكار بدين؟؟؟ ما هم مي دونيم جمع اوري اب هاي سطحي هزينه سنگيني داره راهكار ؟ ما مي دونيم در حاشيه شهر چه خبرهاس كه نگو! راهكار ؟ تشكيل تيم ! راهكار تيم؟ نتيجه؟ زمانبندي؟ ما هم مي دونيم موارد اسيب زاي شهري بايد شناسايي ميشد و شود ! راهكار ؟؟؟؟؟ جسارتا و جسارتا ... شما بايد مي رفتين اصفهان تا بدونيد براي پسماند چه بايد كرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يعني تو استان كارشناس تو اين مسئله نبود كه يه تيم به صورت پروژه اي اين مسئله رو پايش كنه ؟؟؟ جسارتا و جسارتا و جسارتا وقتي شورايي توان توليد فكر رو نداشته باشه اسير تزريق افكار ميشه چون تهي از تفكره!!! اگر كسي در فكر سرامد باشه اسير خرده تفكرات ميشه؟؟؟؟؟ و باز جسارتا شما بيشتر به يه خبرگزاري شباهت دارين تا شوراي شهر چون فقط در حال گزارش دادن هستيد!!!! تمام مواردي كه ذكر شد يه شهروند معمولي كه كيلومتر ها از استان دوره هم ميدونه شما خبرگزاري نيستيد شماها بايد كانون و مبداء تفكر و ارائه راهكار هاي كاربردي و عملي با بكارگيري نيروهاي زبده كارشناس نخبه و توانمند در بستر تعاملات سازنده با ارگانهاي ديگر در جهت رفع مشكلاتي باشيد كه همه با هم مي دونيم . لطفا توجيه نكنيد فقط بايد ف...ك...ر كنيم!!!

                  • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                    با سلام حضور نمايندگان محترم مردم ساري لطف كنين حالا كه سيزده نفرهستين درعرض اين چند ماه چند راهكار اجرايي به شهرداري ارائه كردين چقدر پيگيرجذب اعتبارات ملي واستاني بوده ايدبراي شهر ساري چه كرده ايد فقط ايرادگرفته ايد يا كمك هم كردين!!!؟؟؟لطفا به مردم ساري لطلاع رساني كنين

                    • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                      با تشکر از اعضا محترم شورا که اینگونه مجدانه به مسایل شهری می پردازند. در رابطه با زباله باید عرض کنم که فقط و فقط باید از طریق فرهنگ سازی می توان حجم را تا دو برابر کاهش و درامد پایدار را تا دو برابر افزایش داد

                      • دوشنبه 4 آذر 1392-0:0

                        بادرود خدمت اعضای محترم شورای شهر برای جلساتتون برنامه داشته باشید پراکنده گویی زیاد هست موضوعات را برای جلسه های اتی مطرح کنیدچند روز مطالعه کنید بعد روی این مسایل بحث کنید ومصوبه داشته باشید خواهش دیگری دارم :زمانی یک تیم موفق هست که بازیکنان ان علی رغم اختلاف سلیقه وقهر وغضب برای هدف واحد میجنگند بهم پاس میدن تا پیروز بشن اینطور احساس میشه که در شورا وفاق واحد نیست یاحق


                        ©2013 APG.ir