تعداد بازدید: 2298

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 4 آذر 1392-22:37

نخستین وعده دولت محقق شد

در 24 خرداد 92 يكي از شعارهاي اصلي كانديداهاي رياست جمهوري « به جزء يك نفر » حول محور مسئله هسته اي با حفظ منافع مردم و تعامل با كشورهاي غربي بود/اميدواريم با خلاصي از مشكلات هسته اي و آزاد سازي دارائي هاي ايران مسئولان دلسوز با خاطري آسوده به سراغ بيكاري و غول تورم بروند.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، عليرضا يونسي، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران: تقارن هفته بسيج امسال با پيروزي هاي غرورانگيز تيم مذاكره كنندگان هسته اي در روياروئي با قدرتهاي بزرگ در مجامع بين المللي تحقق اهدافيست كه درفرمان حضرت امام خميني ( ره ) رهبر فقيد وعظيم الشان انقلاب اسلامي در 5 اذر ماه 1358نهفته بود.

 امروز پس از 34 سال از عمر پر بركت جمهوري اسلامي، اين لشکر مخلص خدا كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‌اند، با تكميل شدن ارتش بيست ميليوني شجره طيبه و درخت تناور و پرثمري كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين مي دهد و حديث عشقش با سرود پيروزي مذاكره كنندگان هسته اي در ژنو 3 منجر به توافق گام اول براي تفاهم اتمي و لغو تدريجي تحريم ها ظالمانه همراه شد را به مردم شريف و عزيز كه با دعاهاي خير خود مردان ديپلمات مارا همراهي كردند، تبريك و تهنيت عرض مي كنم.

 همان طوري كه مي دانيم در 24 خرداد 92 يكي از شعارهاي اصلي كانديداهاي رياست جمهوري « به جزء يك نفر » حول محور مسئله هسته اي با حفظ منافع مردم و تعامل با كشورهاي غربي بود.

 مردم شريف ايران به دليل تجربه چندين ساله و نوع نگاه ديپلماتيك دكتر حسن روحاني با حمايت شخصيتهاي موثر و مورد وثوق در مقابل برنامه هاي پيشنهادي ديگر كانديداهاي رياست جمهوري يازدهم، مسئوليت پايان بخشيدن به خسارت 8 ساله هسته اي كه با تحريم هاي ظالمانه و قطعنامه هاي ناحق سازمان ملل متحد همراه بود را به ايشان سپردند و مخالفت خود به راه و روش پيشين مذاكره كنندگان را در سرصندوق هاي راي اعلام کردند.

 آقاي دكتر روحاني بعد از كسب راي مردم و تشكيل دولت با عمل به وعده خود كه حل مسئله هسته اي با حفظ حقوق مردم بود، پا به عرصه مذاكره نهاد.

 در گام اول با انتخاب تيمي مجرب از متخصصان سياست خارجي و دستگاه ديپلماسي پرونده هسته اي را از شوراي عالي امنيت ملي به وزارت خارجه انتقال داد.

 سپس با حمايت مقام معظم رهبري از تيم مذاكره كننده در مقابل مخالفان سازمان يافته دروني و مقابله با تخاصم صهيونيست ها در صحنه بين المللي توانست انسجام بين المللي را براي به رسميت نشناختن حق غني سازي در خاك ايران توسط متخصصان كشورمان در هم شكند و با فعاليت خستگي ناپذير تيم مذاكره كننده، برگ زريني را در اين برهه اززمان بر تاريخ اين مرز وبوم ورق زنند.

 بازتاب توافق با شش قدرت جهاني روشي براي بقای حكميت تعقل و تدبير در عرصه اجرائي وملكت داري مي باشد.

 همان طوري كه مقام معظم رهبري در مقابل مخالفان ديپلماسي فعال فرمودند: « هيچ كس نبايد مجموعه مذاكره كنندگان را سازش كار بداند، اينها بچه هاي خودمان وفرزندان انقلابند » در مراحل مذاكره با ترسيم خط قرمز « حفظ حقوق غني سازي » به جزئيات كار ندارند و دست فرزندان تواناي انقلاب را براي كسب حقوق مردم در مقابل قدرت هاي جهاني كه با خون شهيدان هسته اي و متخصصان ايراني به دست آمده بود را باز گذاشتند تا اينكه در عرض دو ماه و با چهار دوره مذاكره، موفق شدند بحراني غير ضروري كه سالها زندگي مردم را به بهانه شك برانگيز بودن فعاليتهاي هسته اي مختل كرده بودند، بر طرف کنند.

 در پي اين توافق بخشي از دارائي هاي ارزي ايران كه در كشورهاي غربي و آسيائي بلوكه شده بود آزاد شد 

 همچنين انتظار می‌رود علاوه بر اینکه تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نشود، شاهد کاهش تحریم های بین المللی نیز باشیم که این امر نیز تاثیر مناسبي در وضعيت اقتصادي جامعه خواهد گذاشت.

در پيام رئيس جمهور محترم به مقام معظم رهبري، هدايت ها و حمايت هاي معظم له، خون شهدان و رشادت مذاكره كنندگان در كنار دعای خير مردم را كارساز دانستند و خدای بزرگ را سپاس گفتند که در شروع کار دولت تدبیر و امید، فرزندان انقلابی ايران توانستند در مذاکراتی دشوار و پیچیده، حقانیت ملت ایران در فعالیت‌های هسته‌ای و در صحنه بین‌المللی اثبات کنند و گام نخست را به گونه‌ای پیش برند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران مورد اذعان قدرت های جهانی -که سالها سعی بر انکار آن داشتند- قرار گیرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پیشرفت‌های فنی و اقتصادی کشوررا گشوده شد.

 در مقابل اين پيام غرور انگيز، مقام معظم رهبري همچون گذشته كه از كارهاي خوب دولت ها حمايت مي كردند،ایشان « دستیابی توافق نامه مذاكره كنندگان هسته اي را با 1+5 در خور تقدیر و تشکر دانستند و از هیئت مذاکرات هسته‌ اي و دیگر دست اندر کاران اعلام رضايت نمودند و بخشي از برنامه مذاكره كنندگان را پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی و فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران را عامل این موفقیت دانستند.

 ایستادگی در برابر زیاده خواهیهاي استكبار جهاني و كشورهاي همسو با صهيونيسمها مردم ما را در مقابل هرگونه تجاوز وتحريم آبديده و مقاوم مي سازد.

 انسجام بين مسئولان و پیگیری اهداف مشترك كه خير خواهي ملت و مملكت را هدف گرفته باشد، مي تواند حماسه هايی همچون هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در مقابل تحريم هاي ظالمانه را خلق كند.

 دولت تدبير اميد درعرض صد روز توانست اولين وعده خود را محقق کند. اميدواريم با خلاصي از مشكلات هسته اي و آزاد سازي دارائي هاي ايران مسئولان دلسوز با خاطري آسوده به سراغ بيكاري و غول تورم بروند.


  • جمعه 8 آذر 1392-0:0

    وعده دولت روحانی هم در استان با انتخاب نبیان تکمیل شد! احسنت به تیم شما

    • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

      امید است با حل مناقشه هسته ای مدیران ارشد استانی با درایت بیشتری دست به کار شده و برای رشد استان از عوامل و افکار کارامد بهره ببرند . اگر اعتماد به مدیران برگزیده دولت از دست برود راهی برای جبران ان نیست

      • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

        آقای یونسی نسبت به مدیران سابق که قدرت چرخش خوبی دارند تیزبین باشید! تمام امید جوانان و مردم استان به شما است و مردم به تغییر رای دادند .

        • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

          واقعا این قدر وقت دارید که مقاله می نوسید برای سایت ها و جراید. کار اصلی شما چیه؟

          • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

            یکی این فریدونکنار را دریابد/ مردم این شهر فرمانداری دارای عینک سیاست زده یا سیاست باز را نمیخواهد . اگر معاون سیاسی دیر اقدام کند مردم و خانوادهای شهدای این شهر خودشون استین بالا می زنند و یار شفیق مشاهی را از فرمانداری میندازند بیرون. آقای معاون نگی که نگفتند؟؟

            • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

              استاندار در در مورد تعویض معاون سیاسی خوب و سریع عمل کرد ولی در مورد معاونت عمرانی خود سکوت کرده وهیچ اقدامی نکرد!!! این نشان از چیست...؟؟؟؟؟؟

              • محمد ی فولادیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

                برادر عزیز جناب اقای یونسی امیدواریم با کلید دولت تدبیر امید بتوانیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم درکنار اقتصاد انشا الله بتوانیم مهمتر ین مسله که همان اشتغال است برای جوانان وافراد بیکار قدمهای موثر یرا برداریم ودر اینجا جاه دارد از ریس جمهور محترم و تیم هسته ای مخصوص از دکتر ظریف تشکر شود که مسله ای که 10 سال طول کشید به خاطر بد اخلا قی دولت کذشته با تثبیت هسته ای شدن کشور عزیز مان ایران بتوانیم برای مردم خوب کشورمان قدمهای موثری داشته باشیم انشا الله

                • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

                  این نتیجه انتخاب درست نیروهای کلیدی است که باید مورد توجه استاندار محترم قرار بگیرد.

                  • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

                    درود بر جناب یونسی- امیدوارم به یاری حق و پشتیبانی ملت ایران تمام وعده های دولت در سراسر ایران محقق شود. به امید آنروز.

                    • داد و بیدادپاسخ به این دیدگاه 4 0
                      سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

                      آقای استاندار دو روز بعد از معارفه سرپرست معاونت سیاسی را معرفی کرد یعنی موج شادی در نیروهایی که به روحانی رای دادند چون ایشان بارها این گفتمان را زیر سئوال برد حال آیا در فنی و حرفه ای استان همچنان باید نیروی شاخص پایداری و عضو ستاد جلیلی باشد

                      • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

                        اميدواريم با خلاصي از مشكلات هسته اي و آزاد سازي دارائي هاي ايران مسئولان دلسوز با خاطري آسوده به سراغ بيكاري و غول تورم بروند. امروز پس از 34 سال از عمر پر بركت جمهوري اسلامي!!!!!

                        • سه شنبه 5 آذر 1392-0:0

                          جناب اقای یونسی. صد روز گذشت ولی ریزه خواران دولت قبلی همچنان بر مسند مدیرکلی مازندران نشسته اند و گاه از سر چاپلوسی و گاه از در معامله با دیگران به تدبیر دولت جدید می خدند و امید ما را از ایجاد فضای جدید در رشد و توسعه استان عزیزمان همچنان در هاله ای از یاس قرار داده اند. شما را به خون شهدا و بسیجیان فکری جدی به حال استان بکنید.


                          ©2013 APG.ir