تعداد بازدید: 3475

توصیه به دیگران 10

يکشنبه 10 آذر 1392-11:4

کاسبان رسانه ای، حامی استاندار شده اند!

درباره بیهوده نویسی های یک سایت محلی/بستر مواضع سیاسی این رسانه اغلب مبنای اقتصادی دارد. تصور ما این است که با آمدن دکتر ربیع فلاح به استانداری، بند ناف نفوذ مالی و سیاسی این ها بریده شده و اکنون به صرافت افتاده اند و مجبورند یک روز به مشاور رسانه ای استاندار و روز دیگر علیه ما موضع بگیرند.


مازندنومه: پس از انتشار نامه سرگشاده سردبیر مازندنومه به استاندار مازندران که با واکنش های مثبتی از سوی محافل و جریان های سیاسی و رسانه ای و نیز پرسنل استانداری و شخص استاندار روبه رو شد، یکی از سایت های مدعی اصولگرایی و در اصل کاسب و تاجر رسانه ای، مطلبی را علیه این نوشتار انتشار داد که لازم است پاسخی به آن داده شود.

پیش تر از مخاطبان ارجمند عذرخواهی می کنم که وقت شریف شان را این گونه می گیریم، اما گزیر و گریزی نیست و باید برخی مسایل را رسانه ای کرد.

1- پیشینه این سایت شمالی نشان می دهد که بالاتر و مهم تر از کار حرفه ای رسانه ای و داشتن دغدغه برای خبر و تحلیل و یادداشت و تیتر و... به تجارت و کاسبی می اندیشد. نفوذ در لایه های مختلف اقتصادی استان با عناوین مختلف از جمله خانواده شهید و امور صنفی، تنها و تنها به قصد سودجویی و کاسبی است و از این منظر خیلی نمی توان خبرها و نوشته های آنان را بدون انگیزه اقتصادی دانست.

2-گردانندگان این سایت وابستگی فکری و سیاسی به جریان محسن رضایی داشته، هیچ وجه مشترکی با دولت تدبیر و امید ندارند. در انتخابات 24 خردادماه نیز این ها از رضایی حمایت کردند و در ستاد او فعال بودند که مثل خیلی های دیگر با انتخاب دکتر روحانی -ناخواسته-به حاشیه رفتند و اینک تلاش می کنند هر طور شده به صحنه برگردند.

3- بستر مواضع سیاسی این رسانه اغلب مبنای اقتصادی دارد. تصور ما این است که با آمدن دکتر ربیع فلاح به استانداری، بند ناف نفوذ مالی و سیاسی این ها بریده شده و اکنون به صرافت افتاده اند و مجبورند یک روز به مشاور رسانه ای استاندار و روز دیگر علیه ما موضع بگیرند.

این ها موضع مشخصی ندارند و نگاه می کنند ما چه می کنیم و چه می نویسیم، آن وقت موضعی ضد موضع ما می گیرند!

این جریان مزور رسانه ای تا حالا تصور می کرد ما حامی بلامنازع استانداریم، بنابراین موضع انتقادی علیه آقای ربیع فلاح داشت و از پوشش مناسب خبرهای مربوط به او خودداری می کرد، حال که نقد ما را دیدند یک شبه حامی استاندار و دلسوز او شدند!

یادما نرفته که این ها در رقابت دکتر فلاح با دکتر نیازآذری در کسب صندلی استانداری، از رقیب فلاح حمایت کرده بودند. البته به قول یکی از دوستان اگر مازندنومه تمام قد پشت نیازآذری می ایستاد، اینها به دنبال فلاح می رفتند، تنها و تنها برای این که مخالف ما باشند!

4- نامه انتقادی ما خطاب به استاندار از سر خیرخواهی بود و نه سهم طلبی. نیاز به گفتن نیست که بعد از انتصاب دکتر فلاح به سمت استاندار مازندران، ما حتی یک مکالمه تلفنی و دیدار حضوری با ایشان نداشته ایم و هیچ درخواست شخصی یا غیر شخصی نیز از مدیران استان و شخص استاندار نداشته ایم.

عادت نداریم مثل مدیر همین سایت، وقت بگیریم و با استاندار ناهار بخوریم و طرح دوستی دهیم و بعد کار خودمان را بکنیم. آویزان شدن به مدیران را نیز بلد نیستیم و اصلا نیازی نداریم آویزان کسی شویم و سیاسی کاری کنیم تا منفعتی به دست بیاوریم.

مازندنومه اعتبار و آبرویش را از سر راه نیاورده که خرج فلان مدیر و مسئول کند. برای ما شخص مهم نیست، دیدگاه و اندیشه مهم است. ما تا جایی با فلاح و دیگران هستیم که احساس کنیم در خط فکری و اندیشه ای دولت هستند و با تدبیر و اعتدال کار را به پیش می برند. خطایی اگر ببینیم تذکر می دهیم، به عواقب آن نیز فکر نمی کنیم، چون کاسب نیستیم و ناف ما به جیب آقایان وصل نیست که بترسیم و موج سواری بکنیم.

ما از دکتر فلاح حمایت کردیم، چون تصور کردیم به جریان فکری تدبیر و امید نزدیک تر است. باز هم حمایت خودمان را از ایشان ادامه می دهیم، اما اگر نیاز بود تذکر می دهیم و انتقاد می کنیم و این تذکر را حق خودمان می دانیم.

5- همان طور که گفتیم آن نامه سرگشاده، هیچ بازخورد منفی در استان نداشت و حتی استاندار محترم نیز در گفت و گوی تلفنی با یک دوست مشترک، از نقد استقبال و با تفقد و احترام شان نسبت به ما، شرمنده مان کرد. هیچ تلفن تهدید آمیز و نگران کننده ای هم نداشتیم و انگار اتفاقی نیفتاده، حالا چرا این آقایان کاسه داغتر از آش شده اند و پوستین عوض کرده اند، دلیل دارد که در بالا توضیح دادیم.

جا دارد به جناب فلاح به خاطر سعه صدر، احترام به رسانه و نقدپذیری اش تبریک گفت و از او قدردانی کرد. حداقل حسن آن مطلب این بود که استاندار به زودی نخستین نشست خود را با رسانه ها برگزار می کند و از عملکرد خود می گوید که البته در بعد اقتصادی و آوردن سرمایه به استان از قرار بسیار درخشان ظاهر شده است و خبرهای خوشی برای مردم دارد.

6- ما نسبت به انتصاب آقای نبیان انتقاد داریم و انتقاد ما جنبه شخصی نداشت و گفتیم که بهتر بود گزینه ای شایسته تر و منسوب به دولت کنونی بر راس کار می آمد. اگر نسبت به انتصاب سایر معاونت ها و مشاورها حرفی نزدیم دو دلیل داشت: اول این که بخشی از پست های مشاوره ای و سمت های میانی، مثل معاونت عمرانی استراتژیک و مهم تلقی نمی شود و نیازی به موضع گیری نیست و ثانیا" نمی شود با یک انتصاب اشتباه، لب به انتقاد گشود، ولی وقتی می بینیم اشتباه ها تکرار می شود مجبور به تذکر شدیم.

البته ما ازمحذوریت ها و شرایط خاص استاندار محترم و اعمال نفوذ و فشار برخی نماینده ها هم آگاهیم.

7- در مورد آقای احمد مظفری که در آن مطلب او را کنار آقای نبیان گذاشته اند، هم عرض کنیم صدور حکم آقای مظفری بعد از نوشتن نامه ما بوده و به قول یکی از دوستان، همان مطلب و انتقاد از کندی انتصابات باعث شد در جابه جایی مدیرکل روابط عمومی استانداری تسریع شود، هر چند چند هفته ای است نام او در محافل و رسانه ها به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران شنیده می شود.

آقای مظفری را همسو و دوست مان می دانیم و بخشی از پیگیری ها را ما برای او انجام دادیم. برخلاف این افراد، دورو نبودیم که تا دیروز پیگیر ابقای مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری بودند و مثلا" لابی کرده بودند تا مظفری نیاید، اما امروز مدافع او شده اند و برایش تیتر آن چنانی می زنند! هیچ کس نداند خود مظفری می داند موضوع چیست!

8- در پایان بار دیگر از مخاطبان عزیز عذر می خواهم که با این جملات وقت شان را گرفتم، چاره نبود، باید جلوی برخی بیهوده گویی و ترکتازی ها و دودوزه بازی ها ایستاد.


  • دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

    پشت ... پناه گرفته دیگه.
    درود برصادقی...

    • دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

      کاسبان رسانه ای یا همان رسانه های اصولگرا مثل مدیران اصولگرا خود را محق و مالک همه چیز می دانند. مثلا" روزگاری احمدی نژاد با تخریب چهر های بزرگانی چون هاشمی و ناطق نوری که روزگاری نردبان ترقی ایشان بودن تردیدی نمی کند ! و روزگاری نیز با بی اعتنایی به مقام معظم رهبری در سخنرانی ها و تخریب قوه قضاییه و حرفهای دو پهلو خواست تاریخ را تکرار بکند غافل از اینکه دستش از سالیان پیش بر مردم روشن و در 24 خرداد ثابت گردید. اکنون نیز اصولگراها و رسانه های وابسته با تعلل در انتصابات توسط دولت و حمایت برخی از نمایندگان و امامان جمعه دولت را تنها و ضعیف می پندارند و بر طبل تمامیت خواهی و سهم خواهی خود می کوبند و این کاسبان ره به جایی نخواهند برد. پیروزی از آن ماست.

      • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 6 6
        يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

        درود بر مازندنومه و صادقی عزیز و آزاده و شریف

        • شهر بندریپاسخ به این دیدگاه 6 2
          يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

          آقای صادقی همه رسانه ای ها استان "..." را کاملا می شناسند.

          • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

            در شرایطی که همه می ترسیدند و در خانه هایشان نشسته بودند خواهر شهید کشوری با ما به تهران آمد و از هاشمی درخواست نمود که بیاید آقای... یک بار چهره خواهر شهید کشوری را تخریب نمود خدا از او نگذرد و یا کامنت های مربوط به بچه های فنی و حرفه ای را حتی یک بار نمی زند چون از رانت های آنها استفاده می نماید

            • محمدجواد مرادیپاسخ به این دیدگاه 8 2
              يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

              سلام جناب آقای صادقی

              حضرتعالی که در موارد مختلف از جایگاه رسانه ای خودتان دفاع کرده اید وایرادهای رسانه ای از این سایت گرفته اید.به هر دلیل مردم فهیم، شخصیت سیاسی سایت مورد نظر شما را میدانند،و آنهایی که مخاطب رسانه های مجازی هستند،این تشخیص را دارند.ولی از حضرتعالی انتظار داشتم در بیان مطالب از نام (خانواده شهدا )استفاده نمی کرده اید.

              بااحترام محمدجوادمرادی

              • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                کمی انتقادپذیر باش هنوز یک هفته هم از اون درس بزرگی که دکتر رنجبر (در ازای انتقادات تندتون )بهت داده نگذشته.

                • کامران فیروزجائیپاسخ به این دیدگاه 8 3
                  يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                  درود بر مازندنـومه

                  • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                    البته ميدانيد كه از بستگان اين سايتي كه بيان داشته ايد الان ... استاندار ميباشند و حاج‌ ... از بستگان ... است

                    • فعال رسانه ایپاسخ به این دیدگاه 6 4
                      يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                      زمانی این موضوع مطرح شد که ...وارد عمل شد وبه مشاورفرهنگی و رسانه ای استاندار تاخت وبعد این سایت حامی رضایی کاندیدای همه دوره های ریاست جمهوری، شروع به نقد وگاهاً تخریب نمود. قلم وی مشخص است که میباشد.

                      • غلط انداز ثانیپاسخ به این دیدگاه 1 2
                        يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                        قلم مدیرسایت خبری مدعی پربازدیدترین سایت نمیباشد. این هرکه هست از هیئت تحریریه میبشاد واز اصلاح طلب ها.

                        یحتمل گزینه تصدی پست مدیرکل یا فرمانداری نیز میباشد

                        • رضاشریعتیپاسخ به این دیدگاه 5 6
                          يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                          بدون شک تهمت وافترا به مازندنومه که آبرویش را ده ساله جمع کرده ظلم به استان مازندران است



                          برای ما شخص مهم نیست، دیدگاه و اندیشه مهم است قطعا این همون چیزیه که همه رو راغب به مازندنومه ایی شدن میکنه

                          چرا باید از انتصاب آقای مظفری ناراحت شه مازندنومه؟یعنی تیتر این خبر رو نخوندن که روش کلیک کنند

                          مظفری از دانشگاه آزاد به استانداری آمد

                          وبرسند به یکی از سطرهای میانه که مازندنومه گفته

                          امید می رود با حضور این کارشناس و متخصص روابط عمومی، دوره حضیض و سیر نزولی روابط عمومی استانداری به پایان برسد.

                          من از این متن پستش امید رو میتونم ببینم به بهبود وضعیت استانداری حالا چطوری اینا گفتن که مازندنومه ناراحته والا نمیدونم

                          کوردلان خیال میکنند انتقاد از یک فرد به معنی سهم خواهی ونارضایتی از انتصاب نشدنشونه اما مازندنومه جاییست که هیچ کسی در ان سهمی نخواست وبرای سهم خواهی نبوده است

                          جایی که با احساسات آدم ها بازی نمیشود جایی که رسم خبر نگاری می آموزند وخبرنگار تحویل جامعه میدهد مازندنومه بانگاه خبرپراکنی نیست

                          مازندنومه جایی نیست که برای بهره بری بیشتر خود وآمار بیشتر بازدید ااز پستهاش اشخاص رو به فاصله گرفتن از آیین خبرنگاری وادار کنه و به نقدهای بی پایه واساس دست بزنه

                          این باعث پایندگی مازندنومه شده که برای سردبیرش پرورش اندیشه درست مهم هست وفرقی نمیکنه با یه جون 18-19 ساله طرف باشه یا یه پیرمرد80 ساله تلاش میکنه اندیشه رو برای بهبود استان پرورش بده

                          • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                            عجب بگم بگمی راه انداختی.بیشتر به احمدی نژادیا میخوری تا تدبیر و امیدی ها.والا اون سایتی که شما ازش دل پری داری خبرو کاملا بیطرفانه میزنه و و حتی انتقادی هم که از شما کرد تقریتبا عاری از توهین و بی احترامی بود و کاملا هم بجا بود(کافیه بری به آرشیو سایتت بری و کرده ها و گفته های خودتو ببینی) .شما دچار اعتماد بنفس و غرور کاذب شدی و چشماتو می بندی و دهان به گفتن باز می کنی.در هر صورت شما بودی که با طرفداریات استاندار و تیمشو تو استان کاشتی و نقش پل واسشون بازی کردی . بازهم همه ی استان ها پیشرفت و پیشرفت و سهم مازندران فلاکت.

                            • الغلط الاندازپاسخ به این دیدگاه 2 2
                              يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                              هذا مواضعنا فی اوضاع الحالیه. الرقیب لا عزیز و ان شاء تذکیری و تجلیسی و اخذ تدبیری و عطاء آمالی بالامریکا و لکن لا تذکیری و لا تجلیسی و لا اخذ تدبیری و لا اعطاء آمالی بالایشان.

                              الملک المقرب بالنیاز رئیس الدانشگاه الآزاد الساری یعنی الاحمد المظفری تقدیم لروابط العمومیه فی بیان عواطف الاستاندار لرسانه و فی التوجیه العمل الاستانداری للمومنین و المسلمین. المبارک بالاحسن الاقبال و بالاحسن الانتخاب.

                              • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                بادرود انانی که تا دیروز از ابشخور اصولگریان و امروز از ابشخور اصلاح طلبان مینوشند بدانند که حنا های تقلبی دیگر رنگی ندارند بنده ازاد اندیش بودم و هستم وابسته به هیچ جناحی نبوده ونیستم اما با خصوصیات اقای . صادقی اشنا هستم با کسی تعارف ندارند وواقعیتگرا میباشند بزرگترین کاری که تونستند بکنند سایت رو ببندند اما علاقه ما به اقای صادقی کم نشد

                                • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                  آقای صادقی عزیز!

                                  شما تنها زبان گویای مردم مازندران هستید همیشه پایدار و ثابت قدم باشید.

                                  • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                    رعایت تقوی و تذکر به آن مورد تاکید است. نه در هنگام عصبانیت مطلب بنویسید و نه برای به خاک انداختن رقیب بوق و کرنا کرده و کف و هلهله به پا کنید.

                                    مطلب از نظر معیارهای رعایت اخلاق و انصاف قطعاً نمره ای زیر ده دارد و منهای استفاده از قلم چند مسئله را هم به همراه داشته است:

                                    1- حرمت قلم و ارزش معنوی آن را زیر پا گذاشته و آن را ارزان فروخته است

                                    2- حرمت یک سایت را با متهم کردن آن به کاسبکاری ولو اینکه واقعیت داشته باشد زیر پا گذاشته است

                                    3- اتهام سوء استفاده از خانواده شهید بودن و یا متصل شدن به خانواده شهید وارد کرده که در صورت نداشتن واقعیت ظلم بزرگی است.

                                    4- منم منم های رسانه ای راه انداخته و از خود و کارکرد خود سلب مسئولیت کرده است.

                                    5- البته شاید طرف مقابل هم همین کار را کرده باشد که از هیچکدام برازنده تیست که همدیگر را لجن مال کرده و آبروی همدیگر را با ثمن بخس معامله کنند.

                                    6- طرفداری واحد از فردی همانند برادر ارزشمند جناب آقای مظفری ارزشمند است ولی متهم کردن به اینکه چرا آنها امروز طرفداری کردند و این سایت را متهم به مخالفت با ایشان کرده اند به گونه ای توضیحی بدون وارد شدن به فضای توهین هم قابل عمل بود.

                                    7- طلب کردن هل من مبارز در عرصه رسانه جایز نیست.

                                    8- فضای مازندنومه برای نقد دلسوزانه مسائل زیبا است و باید در حفظ آن کوشش شود.

                                    • سلام بهانهپاسخ به این دیدگاه 9 2
                                      يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                      حمايت آن سايت از مراكز صنعتي استان خيلي مشهود است .

                                      • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                        مازند نومه دوست داريم . در قلب مردم هستيد .

                                        • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                          کاسب رسانه ای بهترین عنوان واسه سایت...می باشد در ضمن نقد شما به استاندار کاملا به جا بود ما طرفداران اصلاح طلبی و اعتدال از استاندار دولت تدبیر انتظار شایسته سالاری بر مبنای تفکر اصلاحات را داریم قطعا مدیران غیر همفکر را بر نمیتابیم و حتی از بین دوستان همفکر انتخاب باید براساس شایسته سالاری باشد نه براساس رفاقت یا نسب فامیلی

                                          • غلط انداز نیو جدید پاسخ به این دیدگاه 3 2
                                            يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                            جالبه تا دیروز قرار بود مدیر روابط عمومی استانداری از آمل باشه الان میگین مدتها قبل قرار بوده مظفری بشه ما که سر درنیاوردیم ...

                                            • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                              شناسنامه ... را همه می دانند. ایشان .... ایشان فاقد... هستند. سایت ... راه به جایی نخواهد برد. انها هنوز معنی نقد را نمی فهمند.

                                              • انديشه عرشياپاسخ به این دیدگاه 4 3
                                                يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                                برخي مطالب فوق به جا ومناسب بود اما از نگارنده مطلب انتظار ميرفت با ادبيات مناسبتر مطلب را تمام ميكردبند 8مطلب رسالت خبرنگار ورسانه را زيرسوال ميبره!!؟؟؟

                                                • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                                                  مدیر محترم مازند نومه
                                                  با سلام و احترام
                                                  بنده از مخاطبان همیشگی شما هستم و وزانت رسانه ای تان همواره مورد توجه بنده بوده است و از اینکه در استان مازندران که هموراه کویر و برهوت اندیشه های اصلاح طلبانه در ساختار رسمی آن قلمداد می شد در انتخابات خرداد 92 آنچنان محکم و کوبنده اصلاح طلبی و خردورزی و مخالفت با جریانات فرصت طلب و انحرافی و حجتیه و... را به رخ همه ایران کشید که می توان ادعا کرد که اگر رای مردم مازندران نبود شاید روحانی رییس جمهور نبود.
                                                  آنچه در مازندران در ایندوره رخ داد و روستانشینان بیش از شهرنشینان آنرا راهبری کردند پذیرش پیام آقای سید محمد خاتمی و پس از آن هاشمی رفسنجانی در رای دادن به روحانی بود و دست رد به سینه کسانی که هیچ قرابتی با هیچ قرائتی از مردم ندارند زدند.
                                                  اما اینکه می بینیم بدلیل تعلل در انتصابات عده ای وقیح شدند و خود را صاحب خانه ای می دانند که آنرا غصب کرده اندقابل پذیرش نیست. این موضوع را در ادارات استان ازجمله شرکت ... استان که به طور رسمی از آقای جلیلی حمایت می کردند و یک شرکت تخصصی را به جولان سیاسی تبدیل کردند و ... و.... قابل قبول نیست و استاندار محترم باید فعالانه تر با این مسائل برخورد نماید تا قصه پرغصه سازمان صنعت استان تکرار نشود. تعجیل در یک انتصاب و تاخیر در سایر انتصابات مطمئنا هزینه های فرصت زیادی را ایجاد می نماید که تدبیر و امید را زیر سوال می برد. حضور فرمانداران نظامی در برخی شهرستانها و معاونان فرماندار ضعیف و ذلیل به نابودی نظام اداری منجر شده است و......
                                                  سخن بسیار زیاد است اما باید بگوییم و بگوییم تا استاندار محترم رسانه تان را به عنوان امینی عادل برای خود بپندارد که چشمداشتی از ایشان ندارد و مخاطبانی دارد که دغدغه شان توسعه استان و حق تحفظ از دستاوردهای اصلاح طلبانه اعتدالی که خواست مردم بوده است را برای خود قائلند و لاغیر
                                                  به نظر می رسد این پاسخ شما از سر عصبانیت برای رسانه ... تهیه شده است که باید فضای رسانه ای آلوده به چنین مواردی نگردد. از قضا باید گفت که سایت مورد نظر با مخاطبان خودش سخن می گوید و مخاطبش اکثریت مردم نیستند و حال آتکه در دوران غربت هشت ساله حاکمین اصولگرایی بی منطق بر کشور که آبروی اصولگرایان را نیز برده است مازند نومه به صدای مردم تبدیل شده بود و هنوز هم صدای مردم است. شان و منزلت مازندنومه بیش از آن است که بخواهد هر چیزی را پاسخ دهد.
                                                  موفق و پیروز باشید


                                                  ©2013 APG.ir