تعداد بازدید: 5454

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 12 آذر 1392-23:3

روش ت ت ت معاون سابق/استاندار: برنامه داریم

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه معاون عمرانی استاندار مازندران


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: جلسه تودیع و معارفه معاون جدید عمرانی استانداری مازندران عصر امروز در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم خیریان پور -معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران- ابراز امیدواری کرد که با تدبیر استاندار مازندران شاهد رشد و شکوفایی روزافزون استان باشیم.

وی گفت:رشد و توسعه استان جز با تلاش همه دستگاه های اجرایی و همت مضاعف مسئولان حاصل نمی شود.

 معاون استاندار ابراز داشت: روند منظم کاری، حضور در مناطق مختلف استان و شهرستان ها، احصای مجموعه ظرفیت ها و پتانسیل های استان و برنامه ریزی در جهت جذب اعتبارات بیشتر قطعا می تواند باعث شتاب فزاینده این رشد شود.

*با روش ت ت ت کار کردم!

در ادامه جلسه سید عیسی هاشمی -معاون سابق عمرانی استانداری مازندران- به بیان عملکرد خود پرداخت.

 هاشمی اظهار داشت:لازمه تحول، تغییر است و امروز در سیستم های پویا و تحول آفرین دائما در درون و ذات خود تغییر را در دستور کار دارند که جزء جدایی ناپذیر این سیستم هاست.

 وی با بیان اینکه تغییرات هوشمندانه مبتنی بر داده های آگاهانه تحولی در آینده کشور و استان مازندران ایجاد خواهد کرد، افزود:حوزه مهم و تاثیرگذار استانداری ها حوزه معاونت عمرانی است.

 معاون سابق عمرانی استان مازندران گفت: همه پروژه هایی که در قالب پروژه های عمرانی انجام می شود باید به سمع و نظر مردم برسد، چرا که اگر اکثر مردم تنها با دیدن و استماع روند پشرفت کار از اوضاع خدمتگزاری مسئولان با خبر خواهند شد.

 وی ادامه داد:بنده در پنجم آبان ماه سال 86 خدمت دوستان در استانداری رسیدم و با روش «ت،ت،ت» کار را پیش بردم.

 هاشمی با بیان اینکه توکل به ذات اقدس الهی،تدبیر حضرت امام (ره) و تلاش گزینه های این شعار بود افزود:این رویکرد می تواند گره گشای حل مشکلات استان باشد.

 وی به عدم دخالت موضوعات سیاسی در کار حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت:تقویت روحیه خودباوری و اتکا به دانش بومی کشور و مهندسان ایرانی از جمله اقدامات ما در این چند سال بود.

 هاشمی با بیان اینکه زمانی که ما آمدیم زیر یک درصد بودجه های عمرانی استان را مهندسان، مشاوران و پیمانکاران بومی در اختیار داشتند، افزود: اکنون نزدیک به ده درصد بودجه ها در اختیار عوامل اجرایی بومی است که باید تلاش کنیم تا به مرز 50 درصد برسد.

 وی در ادامه در حوزه گردشگری به امکانات گسترده استان اشاره کرد و گفت:باید مشخص کرد که به دنبال اقتصاد گردشگری هستیم یا گردشگری اقتصادی؟!

 هاشمی به تدوین مدیریت جامع پسماند ساری اشاره کرد و گفت:متاسفانه در مازندران به علت تراکم جمعیتی جهت دفن زباله ها در هر شهری با مشکل مواجهیم.

وی ادامه داد:زباله تا بیخ گردن مان را گرفته اما در جایی هم که مکان یابی شده بود اجازه ندادند تا نیروگاه زباله سوز احداث شود.

معاون سابق عمرانی با بیان این که ما روی آب راه می رویم اما همین الان روستاهای ما دچار کم آبی هستند، افزود:امیدواریم تا با تکمیل سد هراز 650میلیون متر مکعب آب را مدیریت کنیم.

 وی همچنین به احداث 62500 واحد مسکن مهر در مازندران اشاره کرد و گفت:37هزار واحد آن تحویل شده است و 25هزار واحد هم تا پایان سال تحویل می شود و مابقی هم امیدواریم در دولت جدید به سرانجام برسد.

 هاشمی بودجه شهرداریهای استان را جمعا" 100 میلیارد تومان در سال 86 دانست و گفت:اما اکنون نزدیک به 550 میلیارد تومان بودجه شهرداریهای استان است.

 وی در ادامه گفت:بنده با چهار استاندار مازندران کار کردم و امیدوارم تا همه دوستان کاستی ها را بر من ببخشند.

*اگر دو سال دیگر نتوانیم در استان تحول ایجاد کنیم خودمان خواهیم رفت

 در ادامه این مراسم آقای ربیع فلاح جلودار ضمن انتقاد شدید از نپذیرفتن مسئولیت انجام امور در دولت قبل به برخی شبهات مطرح شده در رسانه ها پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب، بنیان گذار نهضت بحث حضور همه آحاد مردم در چارچوب بسیج مستضعفان را مطرح می کرد، افزود:در آن زمان دیدیم که همه آمدند و با تمامی امکانات وارد میدان شدند.

استاندار مازندران اولین پیروزی رزمندگان اسلام در شکست حصر آبادان را نشان این وحدت و همدلی دانست و گفت:بعد از آن بود که اندیشه اخراج دشمنان از مرزهای این مملکت مطرح شد.

 فلاح جلودار به شعار سال مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید در همه جلسات ما مطرح شود و از خود بپرسیم که آیا تاکنون این شعار محوری سال محقق شده است یا خیر؟

وی با بیان اینکه همه اذعان دارند که مردم با مشارکت همه جانبه در 24 خرداد ماه حماسه سیاسی را رقم زدند، گفت:خواسته مردم تغییر در بحث مدیریت اجرایی کشور بود که با رای خود آن را به وجود آوردند.

استاندار مازندران به ملاقات دیروز نمایندگان مازندران با رییس جمهوری اشاره کرد و ابراز داشت:دکتر روحانی در دیدار دیروز نقطه عطف انتخابات و تبلیغات انتخاباتی خود را سفر به مازندران عنوان و نمایندگان هم مطالبات مردم را بیان کردند.

 وی ادامه داد:چرا امکانات استان ما اکنون از سطح متوسط میانگین استان های کشور پایین تر است و چرا در قریب به اتفاق شاخص های عمرانی،اقتصادی و ...کمتر از متوسط کشوری به سر می بریم؟

 فلاح جلودار گفت:در بحث کلی همه فکر می کنند مازندران مشکلی ندارد، چرا که مازندران همیشه در کنار دریا و جنگل دیده شده است اما وقتی به درون جامعه و به میان مردم برویم مشکلات را بیشتر درک می کنیم.

 وی گفت:تمام این موارد در حالی است که بسیاری از شهرهای کویری کشور علی رغم نداشتن مواهب طبیعی از امکانات بیشتری برخوردارند و وضعشان بهتر است.

استاندار مازندران ضمن انتقاد شدید از وضع اسف بار مدیریتی در استان اظهار داشت:34 سال از انقلاب می گذرد،استانی که تولیدش باید 300 درصد وضع موجود باشد اکنون تنها با یک سوم آن کار می کند.

وی ادامه داد:باران و نزولات آسمانی می آید و با حداقل اعتبارات هم کار می شود اما آیا به وظیفه خود درست عمل کرده ایم یا خیر؟

این مسئول تصریح کرد: باید به این موضوع پاسخ گفت که چرا در استانی که متوسط بارش در آن 700 تا 800 میلیمتر است اکنون باید مشکل آب شرب داشته باشیم؟

ربیع فلاح جلودار ابراز داشت:بر اساس مسایل اقتصادی، مشکلاتی برای مردم به وجود آوردیم که باید بپذیریم گناه آن بر عهده ماست چرا که دیگر اینجا کسی نیست که بگوید از خارج بر ما فشار می آورند.

وی به برخی سخنان نادرست در مورد استانداری اشاره کرد و گفت:استان نباید بر اساس مسایل بی پایه و اساس وقت مردم را تلف کند و به خاطر این مسایل بی ارزش پاسخگو بود، بلکه باید شب و روز به دنبال مطالبات مردم بود و آرامش و اقتدار داشت تا پاسخگوی مردم باشیم.

استاندار مازندران نیروی انسانی را سرمایه هر استانی دانست و گفت:در استان ما حتی مهندسان بیکارند! ما چقدر توانسته ایم از ظرفیت آنها استفاده کنیم؟

وی ادامه داد:نباید فکر کنیم که خزانه ای وجود دارد و باید از آن ارتزاق کرد بلکه امروز شاخص ارزیابی هر مدیر این است که تا چه اندازه توانسته است از بخش های غیر دولتی جهت توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده کند.

فلاح جلودار با بیان اینکه مقداری دیدتان را بازتر از دید دولتی کنید، افزود:هنوز به دنبال این هستید که بفهمید به دنبال اقتصاد گردشگری هستیم یا گردشگری اقتصادی؟

وی ادامه داد:به نظر شما این هنوز جای بحث دارد؟ چرا نباید تاکنون به این سوال پیش پا افتاده پاسخ داده می شد چرا که همه مردم امروز به دنبال اقتصاد گردشگری هستند.

 استاندار مازندران گفت:امروز جز یکی دو پروژه گردشگری موفق در استان مازندران چیز دیگری نداریم، در حالی که بسیاری از جنگل های بکر و سواحل زیبا وجود دارد.

 وی ادامه داد:دیگر نمی پذیریم که در سواحل دریا شرایط ناسامانی وجود داشته باشد.

 استاندار مازندران به برخی سخنان مطرح شده در برخی محافل اشاره کرد و گفت:استان طرح و برنامه ندارد؟ چرا باید حرف های هجوی بگوییم که وقت مردم را بگیریم؟این حرف ها دو زار هم برای ما ارزش ندارد.

وی ادامه داد:اگر دو سال دیگر نتوانیم در استان تحول ایجاد کنیم خودمان خواهیم رفت.

فلاح تا کید کرد:راحت طلبی را باید کنار بگذاریم چرا که 93 درصد مردم در انتخابات مشارکت کردند و ما باید پاسخگوی مطالبات شان باشیم و نباید غافل بود.

 وی در ادامه با بیان اینکه ما حتی نتوانستیم طرح هادی روستاها را مدیریت کنیم، افزود:در جاهای دیگر با کانال زدن،آب سرشاخه ها را به استان خود آوردند اما آب ما به دریا می ریزد، اینها دردهای جامعه است که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

استاندار مازندران گفت:ما نمی خواهیم خدمات انجام شده را زیر سوال ببریم، اما باید ده برابر کاری که انجام شده است کار انجام می شد.

 وی گفت:پیشانی فعالیت های ما در استانداری با معاونت عمرانی شناخته می شود اما نیازمند رویکرد جدید و توان قوی تر و پیگیری مداوم تری هستیم.

 استاندار مازندران ادامه داد:من نبیان را از قبل نمی شناختم اما از هر کسی در مورد وی پرسیدم به نیکی از او یاد کردند.

*تحول در حوزه ریلی استان

معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از استاندار مازندران ابراز داشت:جهت ادامه همکاری دست یاری به سمت همه مسئولان اجرایی و نمایندگان استان مازندران دراز می کنم.

 علی نبیان گفت:یکی از موضوعات مهم در برنامه های بنده، آمایش سرزمینی و توازن منطقه ای است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 معاون عمرانی استاندار مازندران از ایجاد تحول در حوزه ریلی استان نیز خبر داد و گفت:اعتقاد داریم بخشی از ترافیک شهری را می توان با این کار مدیریت کرد.

 وی به ایجاد قطب گردشگری جهان اسلام در مازندران، بحث مدیریت توسعه نامتوازن شهرها و روستاها، پسماند، کنترل ساخت و ساز غیر مجاز و هویت بخشی به سیمای شهری استان با به کار گیری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نیازمند عزم دیگری در حوزه فعالیت های عمرانی دانست و گفت:امیدواریم تا با به کار گیری نیروهای مومن،متعهد و متخصص بتوانیم این امور را سامان دهیم.


  • جمعه 15 آذر 1392-0:0

    آن زمانیکه مهندس هاشمی مدیریت پروژه های بزرگ ملی را در قرارگاه خاتم سپاه مانند راه آن کرمان - زاهدان و .... باوجود تهدید اشرار را برعهده داشتند این آقایان در حال گردو بازی بودند....................

    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

      غلط انداز می خواهد در پیشگاه "آقای غلط انداز بی سواد" یک اعتراف تلخ بکند و آن اینکه همن غلط اندازی که الآن دارد می نویسد خیلی بی سواد است و بر اساس بینش اشتباه خود هر موضوع بی اهمیتی را با زبان مزخرف و بیخود بیان می کند. البته که از کوزه همان برون تراود که در اوست. از استاندار محترم هم به خاطر اشتباه در برداشت آمار غلط اندازانه معذرت می خواهم که کسی و احدی از آحاد این جامعه شجاعت غلط انداز را در معذرت خواهی ندارند. آمار استاندار درست بود و غلط انداز آن را با آمار کشوری اشتباه گرفت و باید یاران استاندار جمع شوند و حال این غلط انداز اشتباه کار را جا بیاورند. مردم بدانید من غلط انداز اشتباه کردم و بر بی سوادی و بی تحقیقی خودم در این قضیه گواهی می دهم.

      • آقای غلط انداز بی سوادپاسخ به این دیدگاه 1 0
        پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

        آقای محترم که بر اساس بینش اشتباه خود هر موضوع بی اهمیتی را با زبان مزخرف و بیخود بیان می کنی البته از کوزه همان تراود که در اوست اما بدان که منظور استاندارمحترم مشارکت مردم مازندران در انتخابات بوده است که بیش از 92 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند و آماری که شما اعلام کرده اید درصد مشارکت کل مردم ایران در انتخابات بوده است من عین شما و دار و دسته شما که هشت سال به مردم آمار دروغ و غلط داده اید ،آمار و اطلاعات نمی دهم اتفاقا از سایت مورد وثوق خود شما لینک صحت گفتارم رو بیان می کنم که جای هیچ شک و شبهه ای برای شما باقی نماند.

        http://www.zavieha.com/Presidency-92-presidential-election-results-1392-%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C.aspx

        • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

          این آقایی که می گوید از فرمول ت.ت.ت. یعنی توکل، تدبیر، تلاش کار کردیم واقعاً راست می فرماید. چون با توکل هرچه پروژه نان و آب دار بود به شرکت پسرشان تعارف می کردند و شهردارها را تحت فشار می گذاشتند که این اتفاق بیفتد. نمونه آن پل میدان ولی عصر (عج) و غدیر ساری است. تدبیر داشتند چون واقعاً هیچکس مثل ایشان نمی توانست این کار ها را با تدبیر انجام دهد که نمونه آن جلوگیری از شهرداری ساری در رسیدن به حق 12 میلیارد تومانی طلبکاری از فروشگاه رفاه بود که به خاطر امیرکلایی بودن صاحبش یکتنه در مقابل ساروی های مدعی ایستاد و نگذاشت اتفاقی برای فروشگاه بیفتد و نیز در این راهها تلاش های فراوانی به خرج داد تا هیچ پروژه ای بدون تامین منافع مورد نظر ایشان در هیچ کجای استان اجرایی نشود. بگردید و مواردش را پیدا کنید که کم نیستند.

          • عضو سازمان مردم نهادپاسخ به این دیدگاه 1 1
            چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

            آقای استاندار عزیز! اقتصاد گردشگری در پناه مواهب طبیعی و تاریخی معنا پیدا می کند. وقتی آقایان سازمان میراث نشین استان اماکن تاریخی را به ثمن بخس به شرکت های شبه دولتی واگذار می کنند آیا موجب رشد گردشگری و اشتغال در استان می شود؟ وقتی سهم گردشگری برای مازندران تنها زباله و آلودگی زیست محیطی باشد و طبق گزارش سازمان محیط زیست اکثر نقاط شنا در دریا آلوده به باکتری باشد رشد گردشگری ایجاد می شود؟ وقتی اماکن طبیعی - تاریخی مانند عباس آباد بهشهر به امان خدا رها و مدیری بی لیاقت متولی آن بشود، اقتصاد گردشگری شکل می گیرد؟ بیاییم دست در دست هم به آسیب شناسی و رفع موانع موجود و کوتاه کردن دست چپاولگران فرهنگی بپردازیم تا مازندران نجات پیدا کند.

            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 1 2
              چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

              آخ ، اوخ ، ولم کن دیگه، چرا تحریکم می کنی؟ من با استاندار شوخی ندارم و نمی خواهم با این حرف هایی که دو زار نمی ارزد وقت شریف ایشان را بگیرم. آخه ایشون الآن دو دفعه است که مب فرمایند تا دو سال دیگه اگر تحولی در استان ایجاد نکردیم خودمان می رویم. اما آقای غلط انداز مگه مرض داری که می خواهی بگی با این تیم مدیریتی انتظار تحول هم دارید؟ آخه آقای استاندار می فرمایند که قبلی ها باید ده برابر این مقداری که کار کردند توی مازندران کار می کردند یعنی از هر ده تا کار فقط یک کار را انجام دادند ، حالا توی غلط انداز بدبخت می خواهی بگویی آقای استاندار یزد دو رو گز مناسب ببینیم شما از ده تا کار چند تا کار را انجام می دهی؟

              آخه غلط انداز بیچاره تو چرا اهل گیر دادن هستی. خیلی خوب گیرم که استاندار فرمود 93 درصد مردم در انتخابات شرکتر کردند و عملاً مثلاً هفتاد و خورده ای درصد بود آخه 20 درصد هم چیزیه تو گیر می دهی؟ استاندار با این عظمت حق نداره هفتاد و خورده ای درصد رو نود و خورده ای درصد اعلام بکند؟

              بزرگتری گفتند ، کوچکتری گفتند. تو مثل اینکه هیچی سرت نمی شود. همون بهتر که همه توی سرت بزنند و این پرت و پلاهای تو رو نادیده بگیرند. تو که برای آقای اسلامی پاچه خواری می کنی چرا برای استاندار نمی کنی تا به یک جایی برسی بدبخت!!!

              • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                استاندار محترم جنابعالی فرمودید از نبیان شناختی نداشتید واز از هرکسی سوال کردید از او به نیکی یاد کرد.آیااز کسانی که ارتباط کاری با او داشتند سوال کردید یا از شخص یا اشخاصی که اورا معرفی کردندکافی بود یه تحقیق مختصری میکردید تابرای همین مسولیتی که دارد کار کند.نه خیز بردارد برای کارهای دیگر

                • انديشه عرشياپاسخ به این دیدگاه 3 2
                  چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                  تا دوسال ديگه ميماني!!؟؟

                  • دوستدار دولت تدبير و اميدپاسخ به این دیدگاه 5 1
                    چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                    آقاي استاندار باز هم توصيه مي كنم با مديران احمدي نژادي نشست و برخاست... نداشته باشيد تو تهران رويكرد بدي داشته.


                    ©2013 APG.ir