تعداد بازدید: 5802

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 13 آذر 1392-17:2

مشاور معلولان شهردار کجاست؟

برای حضور هر یک از این معلولان ویلچری بر روی سن، چهار پنج مرد یاری می‌کردند تا معلول به روی سن برود/بصیرت ندارد فرمانداری که جلسه خود با معلولان را در طبقه سوم برگزار می‌کند/برای اینکه در استانداری رمپ ایجاد کنیم با مهندس عمران آنجا درگیر شدم.(گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از مراسم روز جهانی معلولان در ساری)


مازندنومه؛ کلثوم فلاحی: مراسم روز جهانی معلولان، با تاخیر یک روزه و در یک روز بارانی در سالن سینما سپهر ساری،همراه با گروه‌های مختلف معلولان گرامی داشته شد.

 نگار عالی، معلول جسمی حرکتی در این مراسم، حافظ خوانی کرد. وقتی هم که ابوطالب پورشریعه معلم مدرسه امام جواد(ع) برای تجلیل به روی سن خوانده شد، با فریادهای پورشریعه دوست داریم، مورد تشویق دانش‌آموزان خود قرار گرفت.

 قهرمانان ورزشی معلول در این مراسم تجلیل شدند؛ قهرمانانی که راه سختی را برای رسیدن به روی سن طی کردند و رمپی در سینما تعبیه نشده بود.

برای حضور هر یک از این معلولان ویلچری بر روی سن، چهار پنج مرد یاری می‌کردند تا معلول به روی سن برود.

این مسئله، باعث بلند شدن صدای مشاور استاندار در امور معلولان و جانبازان شد. مصطفی علمدار بعد از قرار گرفتن روی سن، لب به اعتراض گشود.

 وی گفت: مشاور معلولان شهردار کجاست؟

 علمدار افزود: چند سال قبل وقتی برای معالجه به انگلیس رفته بودم مشاور شهردار، یک خانم قطع نخاع ایرانی بود.

وی تصریح کرد: بصیرت ندارد فرمانداری که جلسه خود با معلولان را در طبقه سوم برگزار می‌کند.

علمدار با بیان اینکه متولی من، بنیاد شهید است، ادامه داد: یک سرویس بهداشتی مناسب ندارد، این درد را به چه کسی بگویم، من بچه جنگ هستم.

 وی با اشاره به اینکه بالغ بر 40 هزار جانباز و معلول در بنیاد جانبازان داریم، گفت: می‌گویند جانبازان خوردند و بردند ولی می‌بینیم که متولی ما یک سرویس بهداشتی مناسب‌سازی شده هم ندارد.

علمدار با بیان اینکه در جلسات شورای اداری استان تکلیف شود که مناسب‌سازی صورت گیرد، تصریح کرد: مسئولان به آمار و ارقام اکتفا نکنند و سرزده سرکشی کنند.

وی با اشاره به اینکه معلولان را باید از انزوا خارج کنید، اظهار داشت: سه درصد استخدام معلولان، اهمال می‌شود با رانت.

علمدار یادآور شد: فردی که یک انگشت قطع شده دارد را می‌آورند و می‌گویند معلول است و استخدام می‌شود، او کجا و معلول جسمی حرکتی و نابینا کجا!

 وی خطاب به مسئولان حاضر در این مراسم، اظهار داشت: خودتان روی این ویلچر بنشینید تا با این شیوه از این پله‌ها بیاورندتان بالا، آدم به فکر قبر و قیامت می‌افتد.

علمدار با بیان اینکه خدمت به جامعه معلولان، اول کار است، گفت: بروید به سرزمین کفر، در هر نقطه‌ای آرم ویلچر دارد، محل استراحت معلول، سرویس بهداشتی معلول، نظافت شخصی معلول، ارائه خدمات به معلول و ... است، ما کجا در اینجا این مسائل را داریم؟

 وی یادآور شد: برای اینکه در استانداری رمپ ایجاد کنیم با مهندس عمران آنجا درگیر شدم، می‌گفت اینجا استانداری است و اگر بخواهیم این رمپ را ایجاد کنیم سیستم ظاهرش به هم می‌خورد، مجبور شدم با ویلچر به او تفهیم کنم که با آن شیب تندی که قبلا بود، معلول با ویلچر به عقب برگشته و زمین می‌خورد و قطع نخاع هم می‌شود.


  • رضا میرزادهپاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 21 آذر 1392-18:29

    سلام. قسمت "ارتباط با ما" در سایت شما غیرفعال بود و لذا از این طریق مزاحم شدم. اگر امکان داشته باشه، نسخه باکیفیت تر از عکسهایی رو میخوام که در این همایش گرفته شده و به نمایش در اومده. علی الخصوص عکس دشواریهای ورود ویلچر به سن همایش که برای این کار مناسب سازی نشده.
    ضمنا اگر اسم عکاس رو هم بدونم، ممنون میشم. عکسها رو برای درج در یک نشریه میخوام. کمی هم دچار کمبود زمان هستم.
    ممنون.
    reza_mirzadeh1982@yahoo.com

    • جمعه 22 آذر 1392-0:53

      آقای میرزاده، به خبرنگار ما خانم فلاحی میل بزنید تا عکسها را در اختیارتان قرار دهد:falahi.dargahlo@gmail.com

    • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

      عرشیا یه سر توی روزای بارونی توی ساری قدم بزن. سالم ها رو داره آب می بره، جنوب شهریا هنوز آسفالت نیست کوچه خیابوناشون، بعد چهار تا پیاده رو موزاییک کرده هنر کرده؟ وظیفشه. شهرداره. بقال سر کوچه نیست که چون یه قدم برای شهر برداشت الکی ازش طرفداری کنیم. عبوری نمونه یک مدیر پر سر و صدا و هیاهوگره. شهر و شلوغ کرد. اما نتونست حرفش رو اثبات کنه.

      • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

        آيا ميدانيد در ساري براي اولين بار دراستان مازندران به همت عبوري شهردار مردمي ومحبوب قلبهاي ساروي ها چقدربراي مناسب سازي تردد معلولين عزيزهزينه كرد نمونه آن دربلوارآزادي -خ شهبند- خ 18دي -بلوارخزر-خ ملامجدالدين و..كه تمام پياده روهاي شهرنيز باموزاييك هاي مناسب وطبق استانداردي كه بهزيستي تاييد كرده مناسب سازي شده وبقيه را هم در دست اجرا دارد ضمنا براي اولين بارعبوري مشاور ي از اين قشربراي خود انتخاب كرده كه كمكهاي شاياني نيزشده ودرحال انجام است جا دارد مسئولين محترم بهزيستي از خدمات عبوري گزارش بدهنددست مريزاد


        ©2013 APG.ir