تعداد بازدید: 6151

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 14 آذر 1392-1:8

مومنی: آمار درستی از زنان توان‌مند استان نداریم

در گفت و گو با مشاور امور بانوان استاندار مطرح شد:درنظر داریم کمک کنیم تا سیاست‌های دکتر روحانی در حوزه زنان، مسیر درست را طی کند/ برای حوزه بانوان باید برنامه‌ها و اهداف درست، تعریف شود/قدم نخست، شناسایی چالش ها و مطالبات بحق زنان است.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: لیلا مومنی در گفت‌و گو با ما اظهار داشت: درنظر داریم کمک کنیم تا سیاست‌های دکتر روحانی در حوزه زنان، مسیر درست را طی کند.

 مشاور استاندار در امور بانوان افزود: مشاوران، بازوان توان‌مند برای شناسایی مطالبات و آسیب‌ها و انتقال آن به تصمیم‌گیران هستند.

 مومنی با اشاره به اینکه مازندران از حضور زنان توان‌مند بی‌نصیب نیست، ادامه داد: زنان ما، تنها نیازمند بستر مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها هستند تا بتوانند در عرصه‌های مدیریتی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه برای حوزه بانوان باید برنامه‌ها و اهداف درست، تعریف شود، گفت: حوزه بانوان، صرفا محلی برای رفع چالش‌های ویژه بانوان نیست.

مومنی با اشاره به اینکه اگر تغییر تفکر پیش نیاید، تغییر جدی در حوزه بانوان نخواهیم داشت، ادامه داد: مازندران رتبه بالایی در طلاق دارد و از سوی دیگر زنان و دختران توان‌مند در حوزه علمی ورزشی داریم.

 وی با بیان اینکه آمار طلاق مشخص است، گفت: اما هیچ‌وقت آمار درستی از زنان توان‌مند استان نداریم چراکه بانک اطلاعاتی در دست نیست.

مشاور استاندار مازندران در امور بانوان، درباره مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی، اظهار داشت: ماده 230 قانون برنامه پنجم، راهنما برای ما است و دولت‌ها و سازمان‌‌ها را موظف می‌کند که در کنار تقویت نهاد خانواده، جایگاه زنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی هم مشخص باشد.

 وی با اشاره به اینکه تدبیر زنان توان‌مند با امید شکل می‌گیرد، یادآور شد: نه فقط با این نگاه که زنان را تقویت کنیم، جامعه ما باید نگاه مثبت و ارزشمند نسبت به توان‌مندی‌های زنان پیدا کند.

مومنی خاطرنشان کرد: قدم نخست، شناسایی چالش ها و مطالبات بحق زنان است.


  • شنبه 16 آذر 1392-15:38

    اميد است براي بانوان بيكار استان كه شوهر و درآمد ندارند يا شوهرانشان معتاد شدند يا به دليل آسيب در زندانند و ... فكري كنند.

    • شنبه 16 آذر 1392-15:37

      الهي شكر مديري در گفتارش از قانون (كمك) گرفت؛ انشاءا... رفتارش را قانوني كند.

      • شنبه 16 آذر 1392-13:26

        با تبریک و آرزوی توفیق برای سرکارعالی امید است در راستای توانمند سازی امور زنان استان موفق و موید باشید .

        • جمعه 15 آذر 1392-23:40

          قالب نو مباااااااااااااااااااارک

          • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

            وقتی کامنت ها را می خوانیم شاهدیم در ابتدای خیلی ها بر طبل مخالفت میکوبند گویی حضور زنان و توان و قابلیت های آنها به مزاج برخی خوشایند نیست .اگر مدیران استانی و مدیران کل ادارت به دست زنان برسد "کانهم" دور نیست " چه خواهند کرد .بهتر است قابلیت و انسانیت را باور کنید نه صرفا جنسیت را . دوره عقلانیت خیلی وقت است شروع شده و ما با تاخیر حرکت کرده ایم پس نیازی به سنگ اندازی نیست .با تشکر .امیدوارم مازند نومه این مطلب را انعکاس دهد .

            • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

              ایشون رییس ستاد بانوان اصلاح طلبان دکتر روحانی در مازندران بوده است ضمن اینکه در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، ورزشی موفق و پرقدرت ظاهر شده است. حسن نیت ایشان در استفاده از خرد جمعی و تعامل با فرهیختگان بر همکاران ایشان پوشیده نیست. خانم مومنی با جدیت به وظایفتان عمل نمایید.

              • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                سرکار خانم فلاحی شما که حرفه ای هستید، برا احترام به مخاطب هم که شده ازتون انتظار داشتیم یه رزومه و اینکه از کجا آمدند و در حال حاضر مشغول چه فعالیتی هستند، ارائه می دادید

                شرف الدین مدیرکل سابق تو گزارش هاش یه خط در میون اعلام میکرد که بانک جامعی از زنان استان تهیه کرده. خانم مومنی بهتر بود قبل از مصاحبه یه گزارش مختصری از بانوان استان داشتند! اینطوری میخواد مشاوره بده!

                • ازبانوانپاسخ به این دیدگاه 5 0
                  پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                  نیاز بود تابرای اشنایی ایشان مصاحبه ای داشته باشند.گفتگو حکایت از تعامل جامعه وزنان توانمندبرا ی پیشرفت در حوزه زنان داشت. ونظراتشان گویای نگاه اگاه و مثبت ایشان به همگرایی وتعامل است.ارزوی توفیق برای فعالین این عرصه.

                  • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                    مثل اینکه به خانم دیرکل کل برخورده که انقد آدم فرستاده براش نظر بذارن، پس اگه اینطوریه معاون اول رئیس جمهورم نباید حرفی بزنه چون موازی کاری میشه و این حرفا. بعدم موازنه یه چیز دیگه ست مجید دلبندم

                    • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                      آقای استاندار

                      وقتی مدیر کل امور بانوان در استانداری دارید ، دیگه مشاور امور بانوان چه معنایی داره.

                      • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                        مدير كل امور بانوان دارد با جديت و توان كار ميكند اين مشاور...چرا بايد مصاحبه كند و اظهار فضل؟؟؟؟
                        اينهمه موازنه كاري مارا به كجا ميبرد؟؟؟

                        • محمدی فولادیپاسخ به این دیدگاه 4 0
                          پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                          خواهر مومنی وسر کار خانم جمشیدی ضمن عر ض سلام وخسته نباشبی دیروز با امروز متفاوت است شما به خواهران عزیز ی نیاز دارید که در عرصه اطا عات فکر فرسوده نداشته باشد در ورود به عرصه غیر ممکن تخصص نیاز دارید بیا یید در مورد اینده بیاندشد در امر بانوان استان راهکار لا زم نو وجوان بسند وبیرابسند بدهند تا خواهران استان ما که خیلیها در فقر فرهنکی کرفتار هستند اکا هی لازم راداشته باشنند این امر در کذاشته بسیار ضعیف اجرا شده است خیلی خوهران هستند که حرفی برای کفتن دارند اما نداشتن اطلا عات کافی رسانه ای وفرهنکی در خودشان در جاه می زنند فردا همواره خواهد رسید وهمشیه با روزهای دیکر متفاوت خواهد بود فردا اکر تصمیم درستی کرفته نشود همه خانوادها درمعرض خطر هستند بس بیاید برای اینده شان بیاندیشم ارتمنشما محمدی فولادی

                          • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                            خانم مومنی سلام در دولت تدبیر وامید چادری شدین؟

                            • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                              ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای شما.

                              در همه جوامع کسانی قادرند در ایجاد تغییر و تحول تاثیرگذار باشند که با تحولات عصر خود آشنا باشند مطالبات و نیازهای جامعه را بشناسند و تا حد امکان بین نگرش ها و تحولات پیش رو تناسب ایجاد نمایند در این صورت هم مانع ازهم گسیختگی ارزشی و اجتماعی می شوند و هم متناسب با فرهنگ و زیست بوم خود عمل خواهند نمود . . من اطمینان دارم با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های شما میتوان از زنان استان که نیمی از سرمایه های اجتماعی این منطقه می باشند در جهت پیشبرد اهداف دولت اعتدال و مطالبات زنان استان سود جست .

                              • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                                با سلام

                                به نظرم استاندار باید جلوی موازی کاریها وچند صدایی را در استانداری مازندران بگیرد.به عنوان مثال با انتخاب مدیرکل امور بانوان با آن همه سر وصدا ومباحث مطروحه انتخاب مشاور بانوان . یا انتخاب مشاور امور رسانه ای در کنارانتخابفرد توانمندی مثل مظفری بعنوان مدیرکل روابط عمومی که میتواند سخنگوی بسیار خوبی برای استانداری باشد نوعی چند صدایی است که در این بین هر کس حرف خودش را بزند .اصولا مشاوران نباید اظهاران رسانه ای کنند که باعث تشویش اذعان عمومی گردد بلکه آنها باید نظرشان را بی واسطه در اختیار استاندار ومافوق بدهند یا به مدیران مربوطه در امور موحله نظر بدهند .بخدا این وضعیت زیبنده نیست که هرکس عنوان مشاور گرفته صریح برود مصاحبه کند.اونوقت این همه مشاور در استانداری در هر حوزه کاری اگر بخوان هر کدام هر هفته یه مطلب ارائه بکنند یعنی .....

                                • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                                  سر کا خانم مومنی برایتان آرزوی بهروزی دارم.چشم امید داریم با تلاش شما نوع نگرش مدیران و سیاست گذاران استان نسبت به قابلیتهای پیدا و پنهان زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و حتی اقتصادی تغییر کند و نقش زنان در توسعه و ترقی این استان سبز و باطراوت در خور توانایی های آنان باشد.

                                  • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                                    اين هم مزد تلاش در ستاد دامادي

                                    • فرهنگ دوست محمدعليپاسخ به این دیدگاه 7 2
                                      پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                                      بسيارخرسنديم جايگاه ايشان بالاترازمشاوره ،تحصيلات وتوانمندي خانم مومني برهمگان مشخصه اميداست باحمايت استاندارومديران اجرايي شاهدبهبودوضعيت جايگاه بانوان دراستان باشيم

                                      • منا مراديپاسخ به این دیدگاه 8 0
                                        پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                                        خانم مومني ضمن تبريك خدمتتان اميد هست با حضور شما و سركار خانم جمشيدي در حوزه زنان فعاليتهاي چشمگيري در استان داشته باشيم .

                                        پاينده باشيد

                                        • ارون قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 6 0
                                          پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

                                          باسلام وتشکر اینجانب امادگی دارم دراین خصوص با تمام توان باروضهائمشهرمکاری کنم


                                          ©2013 APG.ir