تعداد بازدید: 4859

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 19 آذر 1392-23:20

مثل تو پیدا نمی‌شه دلبری

الهی قمشه ای:هر صبح باید طلوع خورشید را جشن بگیریم

مهدیه الهی قمشه ای در ساری گفت: حکیم توس، شاهنامه را به درخواست همسرش به رشته تحریر درآورد/زنان شمال، پشتوانه گران‌بهایی برای همسران خود هستند/عالم آن قدر جدی نیست که بخواهیم حرص و جوش بزنیم+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: مهدیه الهی قمشه‌ای شامگاه امروز در همایش بنیان خانواده ایرانی اسلامی در سالن سینما سپهر ساری حضور یافت و سخنرانی کرد.


وی اظهار داشت: ادبیات، حلقه اتصالی است که ما را به هم پیوند می‌دهد.

قمشه‌ای با بیان اینکه ادبیات ما نام، یاد، سلام و گاهی خیال خدا است، تصریح کرد: ادبیات ما همان مدینه فاضله‌ای است که وقتی وارد آن می‌شویم احساس امنیت خاطر می‌کنیم.

این استاد ادبیات فارسی با اشاره به اینکه در ازدحام این روزگار گم شده‌ایم، گفت: ادبیات، چشمه زلالی است که باید برویم آنجا و شست‌و شویی کنیم.

قمشه‌ای با بیان اینکه ما ایرانی‌ها همیشه گرایش به خداپرستی داشتیم، افزود: قبل از اسلام هم اینگونه بوده‌ایم.

وی یادآور شد: حکیم توس، شاهنامه را به درخواست همسرش به رشته تحریر درآورد.

قمشه‌ای با بیان اینکه زنان شمال، پشتوانه گران‌بهایی برای همسران خود هستند، گفت: کار کشاورزی بر دوش این زنان است.

وی با اشاره به اینکه عالم آن قدر جدی نیست که بخواهیم حرص و جوش بزنیم، خاطرنشان کرد: مسائلی را باید جدی بگیریم که آن اخلاق است، اینکه مارک لباس چه باشد اهمیت ندارد، نگاه را باید تغییر دهیم.

قمشه‌ای با بیان اینکه خدا اراده کرده زن زینت‌بخش عالم هستی باشد، ادامه داد: این امتیازی است که خدا به مردها نداده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید از یک نفس واحد آفریدم، اظهار داشت: وجود زن برای خدا خیلی عزیز است و اگر روی سخن، بیشتر با مردها است به خاطر جایگاه والایی است که زن دارد.



قمشه‌ای با بیان اینکه خانواده، مهم‌ترین بنیاد در فرهنگ ایرانی است، ادامه داد: در جامعه بشری، بنیاد خانواده به هم ریخته است.

وی با اشاره به اینکه باید برای دختران و پسران تبیین شود که می‌شود ساده زندگی کرد و خوشبخت بود، افزود: نیاز به شادی داریم، هر صبح باید طلوع خورشید را جشن بگیریم.

قمشه‌ای با بیان اینکه وقتی در کانون خانواده، فضا تیره شد نگذارید این تیرگی ادامه پیدا کند، گفت: بحث را عوض کنید تا تیرگی دوام نداشته باشد.

وی ادامه داد: 99 درصد اختلافات زوج‌های جوان بر سر مسائل بی‌اهمیت است.

قمشه‌ای با بیان اینکه به روزی دادن خداوند، اعتماد داشته باشیم، گفت: توکل بر خدا خیلی مهم است، حضور خدا را جدی بگیریم.



وی افزود: مردها صبح به همسران خود بگویند «مثل تو پیدا نمی‌شه دلبری/ از همه خوشگلا تو خوشگل‌تری» و زنان هم محبت مضاعف به همسران خود داشته باشند.

قمشه‌ای خاطرنشان کرد: به فضای محبت نیاز داریم و این عبادت است.

 


  • چهارشنبه 20 آذر 1392-15:30

    با درود فراوان به مهدیه الهی قمشه‌ای استاد ادبیات فارسی! خانم عزیز شما دررویاها زندگی می کنید!!! اگر شوهر کارگر ما٬ ما را با چک و لقد و سخنان رکیک و زشت و فوش و ناسزا پذیرایی نکند! عقده های اجتماعی را بر سر ما و کودکان خالی نکند! ما بسیار شاد و خوشحال خواهیم بود!!! این بیت شعرتان بر وسط سرمان بخورد! «مثل تو پیدا نمی‌شه دلبری/ از همه خوشگلا تو خوشگل‌تری»! اینها برای قشر مرفه جامعه ا است!!!...

    • چهارشنبه 20 آذر 1392-12:22

      خانم قمشه ای امشب هم توی سالن سینما سپهر برنامه دارن

      • چهارشنبه 20 آذر 1392-7:49

        واقعاحرفهایش درست است افسوس که درجامعه مالمس نمیشودوکسی به ان توجه نمیکند

        • چهارشنبه 20 آذر 1392-0:14

          فدای تو بشم که هر چه گویی عشق است و محبت که بر دل نشیند .

          • پنجشنبه 21 آذر 1392-18:11

            افق جان مسئله را سوسولی نکن

            • چهارشنبه 20 آذر 1392-10:59

              کاش مازندن.مه هم با درج خبری مبنی بر حضور ایشان در ساری اطلاع رسانی میکرد تا علاقه مندان بتوانند در این مراسم حضور یابند . برای ما که مازند نومه سایت خبری استان است اطلاع رسانی به موقع هم رغبت ما را بسوی این سایت بیشتر می کند و هم خوانندگان جدیدیر را جذب می کند


            ©2013 APG.ir