تعداد بازدید: 4102

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 آذر 1392-2:6

شرط هاشمی رفسنجانی برای حضور در یک مستند

فیلم از تولیدات تلویزیون نباشد!

کارگردان مازندرانی فیلم ما همه سربازیم گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی تمایل داشتند که جلوی دوربین این فیلم بروند اما یک اطمینان خاطر می خواستند که این فیلم از تولیدات تلویزیونی نباشد و من هم این اطمینان را به ایشان دادم که این محصول یک نهاد سینمایی است.


 

مازندنومه: مهدی قربان پور کارگردان فیلم مستند "ما همه سربازیم" در گفت و گو با هنرآنلاین درباره مضمون فیلمش گفت: این مستند درباره تاریخچه خدمت مقدس سربازی از دوره پهلوی اول تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی است و این فیلم یک مستند گفت و گو محور است.

وی افزود: در این فیلم چهره های سیاسی و فرهنگی و حضور دارند. چهره هایی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی و هوشنگ گلمکانی، تیمسار ملا حیدر و یک سرباز جنگ جهانی دوم از خاطراتشان در سربازی سخن گفتند.

قربان پور درباره مسیری که طی شد تا این مستند جلوی دوربین برود گفت: این فیلم محصول دوسال تحقیق و نگارش است و از مسیر سختی برای ساخت این فیلم عبور کردم تا "ما همه سربازیم" جلوی دوربین رفت.

این فیلم ساز مازندرانی با بیان این که این فیلم خروجی یک کار گروهی است، ادامه داد: فضای کار طوری بود که برای ساخت این فیلم باید با مراکز نظامی در ارتباط بودم و همین امر ما را با مشکلاتی مواجه ساخت اما بالاخره این فیلم ساخته شد. بخشی از تصاویری که در این فیلم از آن استفاده می شود مربوط به فیلمخانه ملی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مرکز مطالعات بوده است.

کارگردان فیلم مستند ماهمه سربازیم درباره متقاعد کردن رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در این فیلم مستند گفت: من از 5 ماه قبل از ساخت این فیلم نامه نگاری های مربوط با دفتر ایشان را آغاز کردم که سرانجام پس از پیگیری های مکرر این اتفاق افتاد.

قربانپور تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی تمایل داشتند که جلوی دوربین این فیلم بروند اما یک اطمینان خاطر می خواستند که این فیلم از تولیدات تلویزیونی نباشد و من هم این اطمینان را به ایشان دادم که این محصول یک نهاد سینمایی است.

این فیلم مستند در دوسانس در سینما فلسطین و سپیده روی پرده خواهد رفت و نخستین اکرانش 21 آذر ماه  ساعت 14:15 دقیقه در سینما فلسطین خواهد بود.

شیرینی یا تلخی سربازی با هر ایرانی پیوند تاریخی دارد و «ما همه سربازیم» به باز گویی خاطرات سربازان ایرانی از دوره پهلوی اول تا انقلاب ایران می پردازد
در این اثر علاوه بر آیت الله هاشمی رفسنجانی، هوشنگ گلمکانی، ابراهیم زارع نظری، مرضیه پیرزاد، تیمسار جواد ملاحیدر و نبی نصیری نیز حضور دارند.

پژوهش و کارگردانی مستند«ما همه سربازیم» را مهدی قربان پور بر عهده دارد و صادق سوری هم تصویربردار پروژه است.

خبر مرتبط:

-ما همه سربازیم  http://www.mazandnume.com/fullcontent/16232/%D9%85%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B1/

 

 



©2013 APG.ir