تعداد بازدید: 3621

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 آذر 1392-10:15

پیشنهاد از آیت الله جوادی آملی،نگارگری سیمرغ از استاد فرشچیان

استاد محمود فرشچیان به پیشنهاد آیت الله جوادی آملی  روی سیمرغ؛ مرغ افسانه‌ای که ریشه در فرهنگ ایرانی دارد، کار می‌کند.


مازندنومه: محمود فرشچیان که در بهمن‌ماه سال جاری وارد هفتاد و چهارمین بهار زندگی‌اش می‌شود، همچنان درعرصه نگارگری فعال است و مدتی است که بر روی سیمرغ؛ مرغ افسانه‌ای که ریشه در فرهنگ ایرانی دارد کار می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین، فرشچیان این اثر نگارگری را به پیشنهاد آیت‌الله جوادی آملی آغاز کرده است و امیدوار است که تا یک سال و نیم آینده این اثر عظیم را به صورت کامل خلق کند و در معرض دید علاقمندان قرار بدهد.

آخرین اثری که از محمود فرشچیان رونمایی شد اثر "معراج" بود که اصل اثر به مدت دو سال در موزه او در کاخ سعدآباد در معرض دید علاقمندان خواهد بود و پس از آن به موزه آستان قدس رضوی منتقل خواهد شد. معراج پانزدهمین اثر از محمود فرشچیان است که به موزه آستان قدس رضوی راه پیدا کرده است.


  • غلط انداز: انسانم آرزوستپاسخ به این دیدگاه 1 0
    پنجشنبه 21 آذر 1392-18:19

    استاد فرشچیان ها افتخار هنر و هنرمندان این کشور هستند و آیت الله جوادی قطب فکری و معنوی استان ما هستند. افسوس که ما چندان قدردان این اسطوره های بزرگ فقاهت و علم و اندیشه و فلسفه و هنر و ادبیات و تفسیر و ... نیستیم و نمی دانیم که باید برای نسل های آینده هم باید جوادی ها و فرشچیان ها را تربیت کنیم تا دیدگاه های جدیدی را در دنیا توسعه دهند و بتوانند دین خدا را با ادبیات و زبان دنیا در قالب های مختلف هنری از جمله در فضای مجازی و فیلم و سینما و تئاتر و ... به درستی عرضه کنیم و جهت جریان بشری را معکوس کرده و از مادیگرایی به سمت خداگرایی و درست اندیشیدن به پیش ببریم.


    ©2013 APG.ir