تعداد بازدید: 3309

توصیه به دیگران 2

جمعه 22 آذر 1392-15:52

رسولی: آبروی افراد را می برند تا به جایی برسند

امام جمعه میاندورود گفت:آنچه برای بعضی افراد مهم است رسیدن به تریبون و رسیدن به جایی است که دیگران برایشان سوت بزنند و "به به" و "چه چه"کنند.


 مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام رسولی در خطبه اول نمازجمعه این هفته نیز در مقایسه بین زندگی دنیا و آخرت اظهار داشت:برخی ها برای پست و مقام سر و دست می شکنند و گاهی علاوه بر سر شکست خود سرهای دیگران را نیز می شکنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد آبروی دیگران را می برند تا به جایی برسند افزود:آنچه برای این افراد مهم است رسیدن به تریبون و رسیدن به جایی است که دیگران برایشان سوت بزنند و "به به" و " چه چه" کنند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه کار انسان باید برای رضای خداوند باشد اظهار داشت:اگر اینگونه نباشد انسان به خدا هم خیانت کرده است و این کار او در قیامت گریبان او را خواهد گرفت.

خطیب جمعه سورک تصریح کرد:کجای این دنیای زوال پذیر ارزش دارد که انسان به دیگران تهمت و افترا بزند که به فلان مقام برسد؟!

وی ادامه داد:نگاه ما به دنیا باید نگاه زوال پذیر و ابزاری باشد چرا که انسان مسافر آخرت است و بنا نیست که تا ابد در این دنیا زندگی کند.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه هیچ پست و مقامی به درد انسان نمی خورد مگر اینکه از آن در جهت رضای خداوند استفاده کند افزود:صد سال دنیا در برابر زندگی بی نهایت آخرت بی ارزش است و جایی ندارد که انسان دین و دنیای خود را بفروشد و قسم دروغ بخورد.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه قرآن از دنیا به "لهو و لعب "یاد کرده است افزود:کسانی که به تریبون و پست و مقام و مسئولیت، دل خوش کرده اند بچگانی هستند که از واقعیات و حقیقت چیزی نمی دانند.

وی ادامه داد:این افراد دلشان را به همین بازی با اسباب بازی های ظاهری دنیوی خوش کرده اند.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه کسی که برای آخرت کار می کند دنیا را در مقابل دینش قرار نمی دهد افزود:دروغ پراکنی،تهمت،حیثیت بردن معنا ندارد و کسانی که اینکار را می کنند کودکانی هستند که به دنیا چسبیده اند.

وی تقوا را اصلی ترین شاخصه انسان در زندگی دانست و تاکید کرد:تقوی در همه امور زندگی نیاز است و انسان نباید با بیان و قلم خود حرف های ناصحیح بزند و بنویسد و یا به شایعات دامن بزند و یا خود شایعه بسازد.


حجت الاسلام رسولی ادامه داد:از آتش خشم و قهر خداوند بترسیم که بدانیم که همه ما رفتنی هستیم و آخرتی هم در کار است.

 



©2013 APG.ir