تعداد بازدید: 3530

توصیه به دیگران 1

شنبه 23 آذر 1392-15:50

حسینی توضیح داد:

چرا نماینده های مازندران استعفا ندادند؟

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه،جویبار وسیمرغ در مجلس گفت: برعکس استان‌های دیگر، وقتی دیدیم بودجه مشکل دارد، به سراغ استعفا نرفتیم، به سراغ این رفتیم که مازندران را به منطقه آزاد اقتصادی تبدیل کنیم.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: هادی حسینی درباره وضعیت بودجه و علت استعفا ندادن نمایندگان مازندران علی رغم برخی اظهارنظرها، اظهار داشت: برعکس استان‌های دیگر، وقتی دیدیم بودجه مشکل دارد، به سراغ استعفا نرفتیم، به سراغ این رفتیم که مازندران را به منطقه آزاد اقتصادی تبدیل کنیم.


نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار گفت: پیشنهاد ما با 12 امضا به نهاد ریاست‌جهوری رفت.

وی ادامه داد: با بودجه دولتی نمی‌توان استان را ساخت و البته در منطقه آزاد اقتصادی شدن مازندران هم باید همه جنبه‌ها را لحاظ کرد.

 


  • يکشنبه 24 آذر 1392-13:12

    این آقای حسینی تو ستاد استقبال جلیلی بود بعدش تو مراسم جشن پیروزی روحانی هم بود!

    • در صورت امکان درج شودپاسخ به این دیدگاه 2 0
      شنبه 23 آذر 1392-18:47

      اختصاصی/ کمال علیپور:
      با استعفا چیزی حل نمی شود/ استان ها را به یک چشم نبینید
      نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی، سیمرغ استعفای نمایندگان به نشانۀ اعتراض را در شأن مجلس ندانست و خاطر نشان کرد: نمایندگان مازندران سر جایشان محکم ایستاده اند، هرگز استعفا نخواهند داد و با روش اصولی حتما حقشان را می گیرند.


      کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار سوادکوه آنلاین درباره تصصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: به واسطه مشکلات کشوری و بودجه تصمیم بر این شد که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی نشستی با دکتر نوبخت معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و معاونینش داشته باشیم .

      وی افزود: هدف ما این است که در این جلسه بتوانیم از سرفصل بودجه های بعضی از ادارات و سازمان ها کم کنیم تا به واسطه آن به سرفصل بودجه های تملک دارایی ویژه ملی استان مازندران اضافه کنیم.

      عضو کمیسیون عمران مجلس در سخنانش به کسری 20 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی کشور اشاره کردو اظهار داشت: در کل امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بودجه عمرانی کشور با تعدیل زیادی مواجه شده و این را باید در نظر گرفت.

      رئیس کمیته راه و ترابری مجلس با بیان اینکه باید با مسئله بودجه منطقی تر برخورد شود توصیه کرد: نمایندگانی که می خواهند در مسئلۀ بودجه ورود پیداکنند حتما در نظر داشته باشند سر جمع اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته 20 هزار میلیارد کم شده، علاوه بر بودجه باید به تورم هم توجه داشت و این نکته را هم مد نظر داشت که قیمت اقلام هر سال بالاتر می رود.

      عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان بیان کرد: شأن مجلس بالاتر از آن است که به خاطر این مسائل نمایندگان استعفا دهند.

      علیپور با تأکید بر اینکه با استعفا چیزی حل نمی شود خاطر نشان کرد: نمایندگان مازندران سر جایشان محکم ایستاده اند، هرگز استعفا نخواهند داد و با روش اصولی حتما حقشان را می گیرند.

      نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مورد وضعیت بودجه مازندران نسبت به سایر استانها ابراز داشت: وضعیت بودجه مازندران نسبت به بعضی از استانها بهتر است ولی نسبت به استان هایی که پروژه های بزرگ دارند خوب نیست.

      وی نداشتن پروژه های بزرگ ملی دراستان را بزرگترین علت کمی بودجه مازندران عنوان و تصریح کرد: در استان مازندران پروژه های ریز و درشت استانی داریم که در بحث تملک و دارایی استان می آید اما پروژۀ بزرگی که در سطح ملی باشد مثلا تسطیح زمین های کشاورزی قائم شهر، سوادکوه و جویباردر استان وجود ندارد که بتوان به وسیلۀ آن بودجۀ کلان گرفت.

      استان ها را به یک چشم نبینید

      عضو کمیسیون عمران مجلس بزرگترین اعتراض نمایندگان مازندران را به اولویت بندی دولت در اختصاص بودجه های عمرانی اعلام کرده و اذعان داشت: دولت در لایحۀ بودجه خود اولویت را به پروژه هایی داده که بیش از 70% در روند اجرایی پیشرفت داشتند اما به اصل توسعه متوازن استان ها در سند چشم انداز توسعه پنجم دقت نکرده است.

      علیپور حرف خود را اینگونه تشریح کرد: در مبحث مهار آب خوزستان 78% و آذربایجان غربی 68% آب های خود را مهار کرده اما استان مازندران تنها 4% منابع آبی خود را مهار کرده و بقیه دارد هدر می رود، این انصاف نیست که شما در این حال به 4 سد نیمه کاره خوزستان با پیشرفت 70 درصدی بودجه بدهید ولی دو سدی که در مازندران تنها 20% پیشرفت کار دارند را در نظر نگیرید چرا که بر اساس دستور اولویت با بالای 70% است.

      وی افزود : حرف ما این است که نباید الآن پروژه های استان های مختلف را به یک چشم دید اول باید تمامی استان ها را به یک سطح برابر برسانید و بعد از آن همه را به یک چشم ببینید.


      ©2013 APG.ir