تعداد بازدید: 3678

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 26 آذر 1392-17:38

«خرس»معصومی رفع تعلیق شد

فیلم سینمایی "خرس" ساخته خسرو معصومی دو سال بعد از تولید آن، رفع تعلیق و آماده ی اکران شد.


مازندنومه: در پی اتخاذ سیاست های جدید معاونت سینمایی وزارت ارشاد، چند فیلم توقیف و تعلیق شده اجازه اکران یافتند که یکی از این فیلم ها «خرس» ساخته خسرو معصومی –کارگردان بهشهری- است.

فیلم خرس در سال 1390  به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته شد که فقط  در سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فجر به نمایش درآمد و به واسطه واکنش‌هایی که پس از اکران در کاخ جشنواره رخ داد، مسئولان امر ترجیح دادند در پی نمایشش نباشند و به حالت معلق ماند، اما هم‌اکنون‌ شورای پروانه نمایش چراغ سبز صدور پروانه اکرانش را داده ‌و جزو آثاری است که در نوبت اکران قرار می‌گیرد.


این فیلم که به تازگی اجازه اکران گرفته و در سوادکوه تصویربرداری شده، داستان مرد رزمنده‌ای است که پس از سال‌ها اسارت در هنگام بازگشت به منزل با ازدواج همسرش روبه رو می‌شود.

خرس علاوه بر جایزه جشنواره فیلم شانگهای چین، سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری (محمدرضا دلپاک) و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجربه دست آورد.



خسرو معصومی درباره این فیلم گفته است: «خرس» بهترین فیلم‌نامه‌ی کارنامه‌ام است و ایده ساخت فیلم «خرس» در زمان فیلمبرداری «رسم عاشق‌کشی» از یک ماجرای واقعی به ذهنم رسید.



    ©2013 APG.ir