تعداد بازدید: 5381

توصیه به دیگران 2

جمعه 29 آذر 1392-0:39

مراسم گرامی داشت دکتر شهیدی برگزار شد

حالا نوبت شماست

حالا نوبت شماست، نوبت شماست که بیمارستان را تکمیل کنید.(گزارش+ عکس های مازندنومه از مراسم گرامی داشت دکتر شهیدی)


مازندنومه، کلثوم فلاحی: در پنجمین سالگرد درگذشت دکتر اسماعیل شهیدی، مجمع خیران ماهک، مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطر آن مرحوم را در سالن هلال احمر مازندران برگزار کرد.


رضا شهریاری در این مراسم، نوید اتمام سقف دوم بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک را به حاضران داد و امیدها برای هرچه زودتر به بهره‌برداری رسیدن این بیمارستان و درمان کودکان سرطانی در استان، قوت گرفت.

وی با قدردانی از حضور علی جعفری فرزند علامه جعفری، در این مراسم، گفت: دکتر شهیدی در راه اعتلای انسانیت سرمایه‌گذاری کرد و فرزندان او هم دنباله‌رو حقیقی پدر هستند.

دبیر مجمع خیران ماهک ادامه داد: بر خود واجب می‌دانم در پنجمین سالگرد درگذشت این انسان شایسته، از دیگر خیران هم تشکر کنم.

شهریاری با اشاره به اینکه امروز صحبت از کودکانی است که به جای گذراندن لحظات شاد کودکی، لحظات پر دردی را در بیمارستان‌ها سپری می‌کنند، تصریح کرد: کودکانی که با مرگ هم‌آغوش هستند.

وی یادآور شد: توزیع آماری سرطان در حاشیه دریای مازندران، نسبت به سایر مناطق بیشتر است.



رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران هم در سخنانی، اظهار داشت: اگرچه واژه کاریزماتیک برای افراد سیاسی به کار برده می‌شود اما مرحوم دکتر شهیدی، شخصیتی کاریزماتیک در فرهنگ مردم مازندران است.

دکتر قاسم جان‌بابایی ادامه داد: شاید به نظر برسد که دومین عامل مرگ‌و میر در مازندران بعد  از بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث باشند اما سرطان دومین عامل مرگ‌و میر در استان است.

وی با اشاره به اینکه میزان نجات بیماران سرطانی تا 50 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: احتمال علاج سرطان در کودکان هم افزایش یافته است.



در این مراسم کلیپی ساخته علی دنیوی از مرحوم دکتر شهیدی پخش شد و سپس کلیپ ماهک ساخته مهدی قربان‌پور پخش شد که دیده‌های حاضران را اشک‌بار کرد.
در کلیپ قربان‌پور، بازیگران و هنرمندان بسیاری مردم را به مشارکت در احداث بیمارستان ماهک، دعوت می‌کنند، در بخشی از این کلیپ، عنوان می‌شود   که مرحوم دکتر شهیدی در زمان حیات خود، فکری برای بچه‌های سرطانی داشته و زمینی به این منظور اختصاص داده است حالا نوبت شماست، نوبت شماست که این بیمارستان را تکمیل کنید.

کیوس گوران -شاعر مازندرانی- به بیان خاطراتی از ملاقات‌هایش با دکتر شهیدی پرداخت و افزود: هر وقت به دیدار دکتر شهیدی می‌رفتم، شعری برای او می‌بردم و او غیر از این شعر، اشعاری از حضرت علی(ع) هم از من مطالبه می‌کرد؛ وقتی شعر می‌خواندم به من می‌گفت: « این که شعر خودم بود، حالا شعر من( اشعار مربوط به حضرت علی)  رو بخون» و امشب هم به رسم همان دیدارها، 2 شعر آورده‌ام.



 او ابتدا شعری از سهم خود را خواند:

شو بلندسو، سیو، گنه نخارسه پیر

غصه خرمه چون‌که دومبه  چنده خارسه پیر...

این زمستون شونه و، یاد پیر، مثل تتی

دل پیش موندنه، لتکای بهارسه پیر!  

و سپس شعری از سهم دکتر شهیدی خواند که با یا علی شروع می شد.:



در ادامه فرزاد مهدی‌نژاد پسربچه بهبود یافته از بیماری سرطان به روی سن رفت و دقایقی صحبت کرد:

« وقتی متوجه شدم بیماری سرطان خون دارم شوک سختی به من وارد شد و خیلی ناراحت بودم. به علت تداوم بستری بودن در بیمارستان،  از تمام فعالیت‌هایی که یک نوجوان انجام می‌داد محروم شدم. بزرگ‌ترین آرزوی من این بود که درمان شوم اما دغدغه‌ام فقط این نبود، هزینه داروها بسیار زیاد است و این دغدغه دیگرم بود».

فرزاد در پایان سخنان خود گفت: از خیران تقاضا دارم به احداث بیمارستان کودکان سرطانی کمک کنند چون بچه‌ها لایق زندگی هستند.



سارا دختربچه کوچک بیمار که به او گفته‌اند فقط سرما خورده است، هدیه‌ای را به فرزاد تقدیم کرد.

خانواده مرحوم شکوهی مبلغ یکصد میلیون تومان از ثلث عضو درگذشته خود را به مجمع خیران ماهک، اهدا کردند و خانواده مرحوم الهه متقی هم هزینه مراسم سوم و هفتم این مرحوم را برای احداث بیمارستان ماهک، اختصاص دادند.

افراد دیگری هم به احداث بیمارستان کمک کردند که نام‌شان در تاریخ، بلند می‌ماند و جاودان.

 مطلب مرتبط:

این زمسون شونه


  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 0
    شنبه 30 آذر 1392-7:14

    مرحوم دکتر شهیدی مردی که از صحنه های متفاوت و خشن و بی رحم سیاسی در دوران خفقان شاهنشاهی توانست جان سالم به در برده و به مسیر خدمتگذاری و وقف و هبه و دستگیری بی بضاعت ها و ساخت بناهای به یاد ماندنی برسد. مردی که از گرداب مهاجم مارکسیسم و هم نوایی با مرحوم احسان طبری (که الحمدلله عاقبت به خیر شد و با کژراهه اش خیلی ها را هم نجات داد) در خفقان رضا شاهی و محمدرضا شاهی مبارزات سیاسی اش را ادامه داد و تا زمانی که همانند مرحوم خلد آشیان جلال آل احمد به پوچی مارکسیسم و عظمت اسلام پی برد و با بازگشتی غرور آفرین تمام دقایق فلسفی و عرفانی را مورد بازنگری و مطالعه قرار داد و با علما و صلحا و نیکان و خوبان ساری و کشور محشور و مانوس بود، امروز باید بر روح پرفتوحش درود فرستاد و به شخصیت عظیم و فرهیخته واقعی اش و فداکاری های او آفرین گفت.
    او یک نخبه واقعی بود و نخبگان باید از ایشان راه نخبگی را بیاموزند و با عناوین پوچ و بی محتوا خودمشغولی ایجاد نکنند و به جای مردم داری راه مردم فریبی را در پیش نگیرند. از نخبه باید آثار نخبگی بروز کند و ایشان کسی بود که به تمام احزاب و گروههای متقاضی نه بزرگ می گفت و خود در اقل امکانات زندگی می کرد و از اطعمه و اشربه روزگار به قدر ضرورت تناول می کرد ولی آوازه کارهای خیر او هنوز که هنوز است تا امروز ما را پر کرده است. روحش گرامی و راهش پر رهرو باد.

    • انارستانیپاسخ به این دیدگاه 3 0
      جمعه 29 آذر 1392-23:38

      یاد و خاطره دکتر شهیدزاده این مرد عارف و وارسته که سمبل فداکاری و مهربانی و عافیت پوشی مردم مازندران است گرامی باد و برای شاعر فرهیخته، آزاد اندیش و آبروی هنر مازندران، استاد کیوس گوران آرزوی سلامتی و طول عمر دارم.

      • جمعه 29 آذر 1392-22:27

        از بزرگ مردان مازندران بود که در بالا بردن سطح درمان و بهداشت استان زحمات زیادی کشید خدا رحمتش کند

        • دکترسیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 6 0
          جمعه 29 آذر 1392-10:49

          خداوند رحمتش کند شخصیت محترم وزحمتکش وعلاقمند به خدمت بود.


          ©2013 APG.ir