تعداد بازدید: 3062

توصیه به دیگران 2

جمعه 29 آذر 1392-23:35

بازرس خانه مطبوعات مازندران:

قرار نبود موضوع خانه به حاشیه‌سازی تبدیل شود

حسین برزگر گفت:برگزاری انتخابات این خانه تا اطلاع ثانوی مسکوت می‌ماند/جمع‌آوری برخی نامه‌های بدون امضا و بدون هماهنگی با اعضای خانه، به منزله حاشیه سازی است


 مازندنومه: چند هفته ای است که بحث انتخابات شهرستانی خانه مطبوعات مازندران و واکنش های مربوط به آن از سوی برخی از خبرنگاران غرب استان به رسانه ها کشیده شده است.

در همین راستا با شیطنت ها و اعمال نفوذ برخی اعضای قدیمی و جدید خانه و نیز نماینده سابق خانه مطبوعات در غرب مازندران، به بهانه توقف فعالیت خانه در غرب استان که بارها از سوی مدیرعامل خانه مطبوعات تکذیب شده است، نسبت به روند این انتخابات کارشکنی هایی شده است.


حسین برزگر –بازرس خانه مطبوعات مازندران- در این زمینه  اظهار داشت:‌ بر اساس مفاد اساسنامه خانه مطبوعات، هیئت مدیره می‌تواند بخشی از اختیارات و وظایف خود را به اشخاص واجد شرایط و دارای صلاحیت، تفویض کند.

بازرس خانه مطبوعات مازندران افزود: به همین دلیل تعیین رابط یا نماینده خانه مطبوعات در شهرستان‌ها از اختیارات هیئت مدیره است و منع قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه مکانیزم تعیین نماینده خانه مطبوعات در شهرها از اختیارات هیئت مدیره است، گفت: چه تعیین نماینده خانه مطبوعات انتخابی باشد و یا انتصابی، این مسئله از اختیارات خانه مطبوعات است.

برزگر با اشاره به اینکه خانه مطبوعات مازندران برای تسهیل و تسریع و لزوم نظارت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، اقدام به فراخوان برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا رابط خانه مطبوعات کرده است، ادامه داد: از طرفی هم استقرار هرگونه تشکیلات موازی منطقه‌ای در سطح استان، مغایر با اساسنامه است.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره در راستای احترام به افکار عمومی و نظرخواهی از اعضای خانه مطبوعات، برنامه‌ای را در نظر گرفته است که اقدامی قانونی و متعارف است، تصریح کرد: انتظار می‌رود کلیه اعضای خانه مطبوعات، به مفاد اساسنامه خانه، پایبند و متعهد باشند و اجازه دهند  هیئت میره خانه در فضایی آرام، منطقی و به دور از حواشی، به وظایف قانونی خود بپردازند.

برزگر با اشاره به اینکه خانه مطبوعات، نهاد صنفی مستقل است و دخالت عناصر خارج از چهارچوی‌های تعیین شده، قابل دفاع نیست، گفت: اگر اعضای خانه نسبت به انجام وظایف و یا فعالیت‌های اعضای هیئت مدیره شکایت و اعتراض دارند بهتر است بر اساس اساسنامه، این مسئله را با  بازرسان هانه درمیان بگذارند.

  بازرس خانه مطبوعات مازندران یادآورشد: در این باره، بعضی از دوستان به این مسئله مهم قانونی توجه نکردند.

برزگر با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات تا اطلاع ثانوی مسکوت می‌ماند، گفت: بنابراین جمع‌آوری برخی نامه‌های بدون امضا و بدون هماهنگی با اعضای خانه، به منزله حاشیه سازی است.

وی ادامه داد: عضویت در خانه، داوطلبانه و اختیاری است و اگر فردی از اهالی رسانه،  توان و تعهد لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های خانه را ندارد می‌تواند در جای دیگری منشا خدمات باشد.

برزگر با اشاره به اینکه قرار نبود موضوع خانه به حاشیه‌سازی تبدیل شود و بعضی‌ها تغییر و جابه‌جایی قدرت و مسئولیت را نپذیرند و مقاومت کنند، خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر اجرای قانون و مصوبه هیئت مدیره، منطقی نیست و بنا هم نیست که سهم مناطق را نادیده بگیریم.

وی یادآور شد: افراد حاشیه‌ساز بدانند حاشیه‌سازی معنا ندارد و بهتر است به محتوای قانون مراجعه کنند.

برزگر تاکید کرد: هیئت مدیره پس از بررسی، سه نفر را انتخاب کرده تا از میان آنها یک نفر نماینده خانه مطبوعات در غرب مازندران باشد.

 


  • دوشنبه 2 دی 1392-16:37

    در پاسخ دوست خبرنگاری !! که گفته:(بعد از 4 سال تلاش شیخی ناجوانمردانه کنار گذاشته شد حتی بدون یک برگ تقدیر امیدوارم خبرنگاران غرب مازندران با تشکیل ستادی خودجوش از ایشان تقدیر کنند) باید عرض کنم که اقای شیخی اگر درست عمل میکرد و با ارامشٰ؛عقلانی و در شان این حرفه رفتار میکرد حتما از او تقدیر می شد که خواهد شد!!
    ضمنا کلمه خودجوش معنای جالبی دارد!!

    • دوشنبه 2 دی 1392-16:32

      متاسفانه ساسان شیخی برای تداوم حضور تحمیلی اش به هر دری زد و این تشکیلات صنفی را به سیاست الوده کرد و با مکاتبه های متعدد با فرماندار و نماینده و امام جمعه انان را وارد این مساله کرد.اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان در این زمینه ضعیف عمل کرده و اقدام مناسبی انجام نداده است.

      • دوشنبه 2 دی 1392-16:28

        چهره های با سابقه و پیشکسوت عرصه مطبوعات در غرب مازندران از همان آغاز انتصاب اقای شیخی بعنوان نماینده خانه مطبوعات در غرب مازندران با این موضوع مخالف بودند و پیش بینی چنین روزی را میکردند اما اصرار اقای دهقان در انتصاب اقای شیخی صرفا برای منافع شخصی خودش و نشریه اش برای دریافت اگهی های غرب مازندران بود.
        متاسفانه اقای شیخی در طول فعالیتش موجب باند سازی و خودی و غیرخودی کردن خبرنگاران و پرونده سازی برای برخی از انان شد.اقای برزگر و دیگر دوستان مسئول خانه مطبوعات هم چشمشان و گوششان را از گلایه های دلسوزانه بسیاری از خبرنگاران غرب مازندران در خصوص اتفاقات و ناهنجاریها و تهمت های مغرضانه این به اصطلاح نماینده خانه مطبوعات بستند و کار به اینجا کشید که حیثیت خبرنگاران منطقه نزد افکار عمومی چنان زیر سوال رفت که موضوع ...
        اگر اقای مرتضوی و هیئت مدیره خانه مطبوعات توان مدیریت و اعاده حیثیت خبرنگاران غرب مازندران را که در نتیجه سوء مدیریت و کم تجربگی و منفعت طلبی اقای شیخی بوجود امد را ندارند یا کلا از انتصاب نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران منصرف شوند یا مقتدرانه از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و فردی را که مورد وثوق خبرنگاران منطقه بوده و از سلامت و تجربه کافی برخوردار است را تعیین کنند تا این مشکلات رفع شود و اعتبار و ارامش از دست رفته دوباره بازسازی کند.یادتان باشد که با این روند افراد با ابرو وارد این بازیها نمی شوند و اگر حاشیه ها برطرف نشود وارد گود نمی شوند و اعتبار و ابروی خود را زیر سوال نمی برند.

        • يکشنبه 1 دی 1392-19:18

          بعد از 4 سال تلاش شیخی ناجوانمردانه کنار گذاشته شد حتی بدون یک برگ تقدیر امیدوارم خبرنگاران غرب مازندران با تشکیل ستادی خودجوش از ایشان تقدیر کنند

          • يکشنبه 1 دی 1392-22:0

            شيخي در غرب باند درست کرد و خبرنگارها رو زير فشار ميگذاشت و خبرنگاران از او ميترسيدن وگرنه هيچ محبوبيتي ندارد،خوشحالم او حذف شده اما مراقب باشيد که فقيه زيرسايه او قرارنگيرد.

          • يکشنبه 1 دی 1392-16:58

            اقدام بموقع و درستی است . افرادی که حاشیه ساز هستند و به دنبال منبع شخصی می باشند، باید کنار گذاشته شوند. اکر کسی به فکر کار کردن برای خبرنگاران است حتما نباید پست و مقام داشته باشد و یا برای ماندن در مسئولیت تلاش کند. می تواند به انهایی که مسئولیت دارند کمک کند!

            • خبرنگار غرب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 1 4
              يکشنبه 1 دی 1392-13:8

              از زحمات و تلاش ساسان شیخی در مدت فعالیتش تشکر می کنم.
              کسی نمی تواند تلاش و کوشش ایشان را نادیده بگیرد.

              • يکشنبه 1 دی 1392-22:4

                حکومت شيخي تمام شد و او ديگر نميتواند زورگويي کند،حالا نفس راحتي ميکشيم،دست مرتضوي و برزگر درد نکند،مراقب باشيد که شيخي مثل دهقان نشود، دهقان رفته اما سايه اش هست متاسفانه

              • سردبیر نشریه محلیپاسخ به این دیدگاه 5 1
                شنبه 30 آذر 1392-15:31

                کار بسیار درستی انجام شد.از اقدامات آقای برزگر و آقای مرتضوی تشکر می کنیم.
                امیدوارم این نهاد صنفی از شر باندبازیهای عده ای محدود رهایی یابد

                • شنبه 30 آذر 1392-7:37

                  در طول یکسال از شروع بکار اعضای جدید خانه مطبوعات مازندران یکار درست و حسابی و تاثیرگزار قرار بود انجام بشود که اون هم با دخالت آقای مدیر کل پادر هوا شد.اگه رابطین خانه مطبوعات در شهرستان ها که با انتخابات تعیین می شدند تاثیر زیادی تو آرامش خبرنگاران شهرستانی داشت ولی...حالا ببینیم از 3 دی ماه انتخاب شهرها شروع می شه یا بازهم مدیرعامل جدیدهم ضعف نشون می ده .این آزمایش اعضای جدیده ، امیدوارم سربلند شن و اگه نشدن سنگین ترند اگه خودشون استعفا بدند.
                  خبرنگاران غرب گیر عجب باندی افتادن

                  • مدرس دانشگاه-روزنامه نگارپاسخ به این دیدگاه 6 0
                    شنبه 30 آذر 1392-1:36

                    تدبیر دکتر حسین برزگر همانند دیپلماسی دکتر ظریف قابل تحسین است.
                    خانه مطبوعات با حضور مرتضوی پرتلاش در کسوت مدیر عامل ومنتخبان فرهیخته هیت مدیره جهت تعالی در دولت تدبیر و امید نیاز به آرامش و اعتماد دارد.
                    یادمان باشد عالمان میزبان تاریخند و سیاسیون مهمانان تاریخ_خانه مطبوعات خانه عالمان است .
                    سیاسیون حرمت نگاهدارند و از حاشیه سازی پرهیز کنند وسناریوی تفرقه انداز شکست خورده تجزیه استان پر افتخار تبرستان کهن را از خانه مطبوعات احیا نکنند.


                    ©2013 APG.ir