تعداد بازدید: 3411

توصیه به دیگران 4

جمعه 13 دی 1392-0:26

نماینده مجلس از نماینده ولی فقیه بیاموزد

لجاجت ها شما را از مردم دور می کند

در استقبال از حمایت شفاف و دلگرم کننده نماینده ولی فقیه از استاندار مازندران و در نقد اظهارات یک نماینده اصولگرای مجلس


 مازندنومه؛ یادداشت مهمان، پیمان اسفندیاری: سالها از کلام شیوای حضرت امام (ره) که فرمودند : «میزان رای ملت است» می گذرد و هنوز هم که هنوز است این یکی از دستاویزهای صحیح و بی نقص مردان و زنان ِخانه ملت است که خود را محق در سرنوشت ِکشور بدانند.

قطعا هر چه از سن و سال ِانقلاب می گذرد و این نهال ِ آبیاری شده به خون ِهزاران لاله پرپر، تنومند تر می شود، انتظارهای داخلی و خارجی برای منطقی تر شدن و رفتار اصولی تر از آنان که خود را مفتخر به نوکری مردم می دانند بیشتر می شود؛ انتظاری که جز رفع مشکلات ِکلان کشور خصوصا در حوزه های اجتماعی و اقتصادی که طبعا رفع و رجوع آنها موجب حل و فصل معظلات کوچکتر خواهد شد نیست که باخردی می گفت : چون که صد آید، نود هم پیش ِماست.

 بی شک «میزان رای ملت است» صرفا مصرف مجلسی ندارد و قطعا در دیگر مناسبات سیاسی و اجتماعی نیز کاربرد خواهد داشت، اما چه می شود که برخی از دوستان در فکر مصادره کلام امام برای خود و جناح همسو با خود هستند؟

 آیا نمی توان گفت حال که همین مردم با انتخاب ِحداکثری خود ،شیخ ِ دیپلماسی را بر مسند این گهواره پر تلاطم نشانده اند، فرصت احترام به رای ِملت را باید غنیمت شمرد و به دور از بلواهای ِشبه حزبی وجبهه گیری های اصول گرایانه که مدتی است ذات ِ اصولی ِخود را از دست داده است و بیشتر به لجبازی ِکودکانه شبیه شده، اجازه دهیم دولت ِمنتخب به امور خود بپردازد؟

 تصور کنید فرماندار یک شهر به عنوان ِبالاترین مرجع سیاسی شهر و نماینده رییس جمهور ِ منتخب دراقدامی نابخردانه اعلام کند که چه کسی اجازه داده فلان شخص به عنوان ِ نماینده به مجلس راه یابد ؟ ناگفته پیداست در صورت بروز ِچنین اتفاق نامیمونی، واکنش ِ نماینده مذکور که سهل است  واکنش ِ سایر نمایندگان نیز غیر قابل تصور خواهد بود و داد ِ واحسرتای دوستان قطعا موجب ریزش ِ سقف متروی بهارستان خواهدشد!

حال چه می شود که نماینده یک حوزه، به واسطه انتخاب ِ یک فرماندار توسط استاندار که از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق یک والی ِسیاسی است این چنین بر می آشوبد و رسما اعلام می کند که کمر به سرنگونی یک استاندار می بندد؛ گویی تمام مشکلات ِ این مملکت در خانه ملت حل شده است و همسو نبودن ِ یک فرماندار با این نماینده محترم که خود را نه نوکر ملت که صاحب اختیار آنان می داند بزرگ  ترین معضلی است که اگر حل شود پرتقالستان های منطقه سوادکوه و قائمشهر در زمستان به بار می نشیند.

سالهاست که روز به روز و ساعت به ساعت از سن جرم و جنایت و فساد و فحشا در کشور کاسته می شود و معیشت مردم تنگ تر و تنگ تر می شود و عصیان آینده سازان این مرز و بوم نمایان تر می شود و ستون حوادث روزنامه های کشور پر است از مرگ و قمه و چاقو و قتل بر سر یک چیزی شبیه جای پارک ولی لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد هنوز در پیچ و خم صندلی های شیک خانه ملت تاب می خورد و کسی دلش نمی لرزد ولی خط فکری و سیاسی یک استاندار آن قدر مهم است که به بهانه های مختلف سعی در به زیر کشیدن او داریم. مگر می شود کسی به استانداری یک استان انتخاب شود ولی تعلق و تعهد خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از پیش ثابت نکرده باشد؟

خوب است از نماینده ولی فقیه در مازندران بیاموزیم که هر چند در ابتدای ورود ربیع فلاح موضع و انتقاداتی داشت، اینک اما عزم بر حمایتش جزم کرده و پیشرفت و توسعه استان را در حمایت از استاندار دولت تدبیر و امید می داند و با ملاحت ويژه خود می گوید:«استاندار مازندران هم بهاري است ، هم جلودار است ، هم كشاورز است و هم فلاح  است و هيچ استانداري اين صفات را با هم ندارد »

و باز خوب است حالا که هر دم، دم از ولی فقیه می زنیم، حمایت های مکرر رهبری معظم را از این دولت یادآور شویم و این جمله نماینده ولی فقیه در مازندران را نیز که:« تضعيف رئيس جمهوری به مصلحت كشور نيست و نبايد با دولت اينگونه برخورد كرد »

 به نظر می رسد زمان آن رسیده باشد که دوستان اصولگرای مان شکست را بپذیرند و دلایل این شکست را در گذشته سیاسی خود و دولت گذشته که چشم بسته از آن حمایت می کردند، جویا شوند.

چه این که شاید آری بزرگ مردم فهیم ایران به شیخ دیپلمات، نه بزرگی باشد به ادامه سیاست های بی برنامه و جسورانه سکانداران اجرایی کشور در گذشته که چیزی جز قهر دنیا و انزوای جهانی از یک سو و بوی نفت گرفتگی سفره ی مردم از سوی دیگر به همراه نداشت.

چشمان خود را بشویید و بگذارید آن که از ولی امر مسلمین تنفیذ می گیرد به تلاش خود ادامه دهد، چرا که به نظر می رسد انسان کاردانی است. ترسم از این نیست که بتوانید او و همراهانش را از پای در آورید و برنده ی بازی کودکانه باشید -چرا که هرکس پشتوانه ملت را داشته باشد قطعا پیروز است- بلکه نگران آنم که این لجاجت کودکانه، شما را از مردم تان دور کند.


  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 2
    يکشنبه 15 دی 1392-23:11

    شنیدم اصلاح طلبان استان جلسه ای داشتند. آیا کسی از این جلسه اطلاعی دارد. البته غلط انداز به دلیل غلط اندازی تا حدودی اطلاع دارد ولی چون قطعی نیست فعلاً چیزی بروز نمی دهد. و لا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا.
    بدینوسیله از کلیه آقایان و خانمها از جمله روحانیون و نمایندگان و وعاظ و اساتید می خواهم مثل غلط انداز نباشند که هزار بدبختی را با خود به گور می برد و آن دنیای خود را خراب می بیند بلکه محض ثواب هم که شده به این آیه عمل کنند و چیزی را که علم ندارند بیان نکنند و بدانند که گوش و چشم و قلب همه مسئولیت دارند و در آن روز باید جوابگو باشیم. شاید شما اهل نجات باشید. غلط انداز نیز به لطف رب امیدوار است و خدای مدبر حتماً به او توجه خواهد نمود و از شر خودش رهایش خواهد کرد.

    • يکشنبه 15 دی 1392-19:18

      با سلام وارادت خدمت خوانندگان .
      اصولگرایی واصلاح طلبی :دو واژه ای که شناساننده دو دید گاه هستند .دو دیدگاه برای ترقی جامعه :جامعه یعنی جمعیتی از مردم .
      اصولگرا :من به عملکرداستاندار رضایت ندارم /استاندار استعفادهد
      اصلاح طلب:من از استاندارحمایت می کنم /استاندار صلاحیت دولت تدبیر وامید رادارد.
      جامعه متشکل از مردم :ما نه مدیون حمایت اصولگراها بوده ایم نه مدیون حمایت اصلاح طلب ها .ما سرمایه های خود را فداکردیم تا درآسایش وارامش باشیم ,زندگی مناسب داشته باشیم .درجامعه صلح وصفا باشد .دروغ وتهمتی که درزمان شاه بود درجامعه کنونی نباشد.زمانی که انقلاب کردیم ,زمانی که جوانان خود را راهی جبهه کردیم صحبتی از اصولگرایی واصلاح طلبی نبود.
      نتیجه :ای خدای بزرگ :ای حکیم جهان آفرین این ملت را از دست انسان هایی که به نام اصولگرایی واصلاح طلبی وبه نام حمایت ازمردم تنها برای نفع شخصی خود حرف های بی حساب می زنند نجات بده .آمین

      • حاج حسن جاویدانی جانباز جنگ تحمیلی-آملپاسخ به این دیدگاه 5 0
        شنبه 14 دی 1392-10:59

        با عرض سلام و ادب و احترام به نماینده ولی فقیه استان مازندران سخنان مسرت بخش ,گوهر بار و وحدت بخش در حمایت از دولت تدبیر و امید استاندار مردمی یاس و نامیدی مردم مازندران که 85% به دولت تدبیر و امید رای داده اند مجددا با بیانات حضرت عالی بیدار شدند حالا ما با تمام وجود خویش را از سخنان ولی فقیه در حمایت استاندار مردمی اعلام و به حرف های کودکانه بعضی را که هنوز قواعد شکست را نپذیرفته اند و به اشتباهاتشان پی نبرده اند و چشم بسته از دولت گذشته حمایت کرده اند وحتی جرات دفاع از خود و موکلشان را نداشته اند و کشور را در سراشیبی نابودی چه از منظر داخلی و خارجی گذاشته اند.ما این بار در سال 94 به کسانی رای خواهیم داد که هم سو با دولت تدبیر و امید باشند تا آن مدت دوستان میتوانند خود را هم سو با دولت و مردم کنند در غیر این صورت انتظاری از مردم نداشته بلشند از دوستان هم تقاضا داریم که در سایت ها حمایت خودشان را اعلام کنند

        • جمعه 13 دی 1392-21:18

          «میزان رای ملت است»
          اگر همه بگویند نه! من می گویم آری!!!

          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 20 6
            جمعه 13 دی 1392-18:15

            دیدگاه درستی است. مسئول استان باید از سعه صدر بالایی برخوردار باشد و این سعه صدر در آیت الله طبرسی وجود دارد که علیرغم اینکه حتی از ایشان برای تعیین فردی برای استانداری سوال نشد و نظری خواسته نشد و فقط در سطح اطلاع به اینکه فلانی به عنوان استاندار انتخاب شد ، و علیرغم اینکه مسئول اول استان در عزل و نصب ها نظر ایشان را رعایت نمی کند و حتی در جایگاه مشاوران نیروهای سو دارد و جهت دار و با سابقه منفی را بکارگیری نمود، علیرغم اینکه نیروهای مخالف ساری و شخص آقای طبرسی در استانداری به تعداد قابل توجهی امکان حضور پیدا کردند، با سعه صدر ویژه و در کمال اخلاص و به صورت پدرانه از مفهوم نام و فامیلی استاندار بهترین بهره برداری را نمودند و در جهت تقویت ایشان سنگ تمام گذاشتند. این چندمین بار است که ایشان در تقویت استاندار از خودشان مایه می گذارند. آفرین بر نماینده با درایت و اخلاص ولی فقیه در استان که چتر حمایت از دولت و تبعیت از رهبری و تقویت مسئولان استانی ایشان بر سر همه باز است و اینگونه به همه درس می دهد که اصل نظام مهمتر از اختلاف سلیقه ها است. برای مردم باید کار کرد و آسایش عمومی و رفاه عمومی ایجاد کرد و رونق اقتصادی و بالا بردن سطح زندگی وظیفه مسئولان اجرایی استان است که باید همه تلاش خود را بکار بگیرند و در این راه همه باید به ایشان کمک کنند.

            • شنبه 14 دی 1392-14:23

              آقای غلط انداز
              سلام نمیدونم شما کی هستی وچکاره ای ولی بعنوان یک خواننده سایتهای مازندران همه جا از افضات جنابعالی بهره من می شویم حرف برای گفتن بسیار است اما فرصت کم ومن حوصله کل کل با شما را ندارم اما لازم است بهتون بگم که شما هم اخلاق را در امور رسانه ای بیاموزید و مشاوران استاندار را با این عناوین عتاب وخطاب قرار ندهید حرفهای شما در این مورد مانند کسی است که میخاست ابرو درست کنه زد چشماهی طرف را کور کرد .نمیدونیم الان با این حرفهای خود به علیپور درس اخلاق دادین یا از حاج آقا طبرسی حمایت کردین یا از استاندار انتقاد .واقعن خدا به داد مون برسه.....


            ©2013 APG.ir