تعداد بازدید: 4071

توصیه به دیگران 2

شنبه 14 دی 1392-23:55

انتخاب فرماندار آمل در پیچ و خم های سیاسی

 هماهنگی و همراهی مدیر شهرستان و استان یکی از مهم ترین دلایل در تدوین برنامه ها سیاست گزاری شهرستان است و چشم پوشی از آن در هیچ دیدگاه واقع گرایانه نمی گنجد.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، علی اوسط ذاکری: عقلانیت در تصیم گیری نشان از رشد و خیزش به سوی پیشرفت و توسعه بوده و یکی از مهمترین عوامل رسیدن به سعادت در تمام جوامع است،  بالاخص در جوامع در حال توسعه نگاه عقلانی به دور از شبهات احساسی و نفسانی می تواند روند رسیدن به ضریب توسعه را افزایش دهد.

امروز آمل در بحبوبه ی شبهات انتخاب فرماندار، نیاز به تصمیم عاقلانه و مدبرانه به دور از از سلایق شخصی و انگیزه های خود محوری دارد و دست اندر کاران و بالاخص منتخبان مردم نگاهی واقع گرایانه به این امر مهم داشته باشند و دامن زدن به جریانات سیاسی و گروهی، جز از دست دادن فرصت رشد و پیشرفت و قرار نگرفتن در برنامه دولت جدید خواهد بود .

به اقتضای حساسیت زمان مردم نگاه تیزتر و دقیق تر به روند نوع تصمیمات مسئولان و منتخبان خود دارند و نمی شود به صرف برخوردار بودن از قدرت تبلیغاتی به قضاوت صحیح و عادلانه مردم شک کرد.

آنان که در تبدیل آمل به فرمانداری ویژه حساسیت فراوانی به خرج می دادند چگونه رضایت می دهند در این شرایط خاص سیاسی یکسال فرمانداری آمل به صورت سرپرستی اداره شود ؟ در شرایطی که بعضا شرکت های تولیدی و شهرک های صنعتی آمل در بحران و ورشکستگی قرار دارند و متاسفانه با توجه به بی تدبیری مدیران قبلی هر روز به علت عدم توان در تولید، عذر کارکنان و کارگران خود را می خواهند، در شرایطی که باید مدیر شهر با ثبات و اطمینان و قاطعیت پیگیر این گونه بحران باشد متاسفانه تکلیف مدیر و پدر شهر بلاتکلیف مانده است .

در شرایطی که پروژه های نیمه کاره مانده از دولت قبلی باید در برنامه ریزی دولت فعلی کارآمد شود متاسفانه مدیر شهر را مردم این گونه می بیند .

در شرایطی که کشاورزان آملی ماحصل تلاش خود را فقط به بهای ناچیزی دریافت می دارند و بدهکار هزینه های جانبی و واسطه ها هستند و باید بحث ریشه دار برنج در این دولت در یک مدیریت واحد حل شود متاسفانه دست اندر کاران شهرستان این گونه عمل می کنند که انگار نگران این گونه مسائل نیستند .

گفتن دیگر معضلات موجود در شهرستان جز  مصداق "زخم پنهان را مجدد باز کردن" نیست.

مروری به گمانه زنی های صاحبان تحلیل و قلم درخصوص انتخاب فرمانداری در چه مسیری قابل تحلیل است ؟ انتخابات مجلس آینده در این دعوای سیاسی بی تاثیر نخواهد بود. چینش نیروها در مراکز قدرت سیاسی، سیاسیون را به تب و تاب انداخته که مطمئنا نیروهای خودی در مراکز سیاسی مثل فرمانداری و بخشداری ، دهیاری ها و دیگر ادارات می تواند کمک خوبی در میزان آرای آنان در انتخابات باشد.

و مطمئناً تلاش امروز آنان این است که نمی خواهند از این فرصت به اصطلاح طلایی بی بهره شوند و آنان اعتقاد دارند که لایه هایی وجود دارد که می تواند در انتخابات بی تاثیر نباشد و چینش این گونه مهره ها را در برنامه ی انتخاباتی خود مهمترین عامل موفقیت می دانند .

اصرار بر انتصاب فرماندار خودی می تواند یکی از گمانه های طرح شده فوق باشد و این دو را به هم به نحوی مرتبط دانست . جدا از مواضع اعتقادی و سیاسی و با نگاه واقع گرایانه ، هماهنگی و همراهی مدیر شهرستان و استان یکی از مهم ترین دلایل در تدوین برنامه ها سیاست گزاری شهرستان است و چشم پوشی از آن در هیچ دیدگاه واقع گرایانه نمی گنجد.

باید این حق واقعی را به مدیر استان داد که نیروی خود را با سلیقه و میل خود انتخاب کند تا بتواند در راستای برنامه ریزی همه جانبه ی او قرار گیرد.

 تنها توقع مردم این است که به این بلاتکلیفی انتخاب مدیر شهر خاتمه داده و به این وقت کشی و فرصت سوزی پایان داده شود .


  • دوشنبه 16 دی 1392-15:37

    با سلام شما ک با تو هین به نسبتهای فامیلی عقده های درونیتو خالی میکنین.حرف صحیح رو هرکی بزنه و چیزی جز واقعیت نباشه باید طلا گرفت. اون مرحوم مقام و منزلتشون خیلی بالاتر از این حرفاست که با انتقاد یک سری افراد زیر سوال برود

    • ریکای آملی پاسخ به این دیدگاه 0 3
      دوشنبه 16 دی 1392-12:44

      حرف از ازاینکه چرا نماینده نباید درانتخاب فرماندار صحه برروی یک فرد بگذارد که آینده شهرستان بانتخاب فرد مورد نظر فرماندار به چلش کشیده می شود نگارنده عزیز خودتان روزی که مسئول دفتر پدر خانم گرامیتان مرحوم کاظمی دینان که نماینده مردم درچند ین دوره مجلس بودند در انتخاب... برو واین لاف ها را جای بزن که شماها راکسی نشناسد .

      • يکشنبه 15 دی 1392-18:32

        مقالات این نویسنده جامع ودور ازبازیهای سیاسی امروز میباشد واین نویسنده در ار ائه مطالب منافع مردم وحرف دل عموم رامیزندوای کاش این استاد این مقاله را زودتر نشر میدادند با توجه به اهمیت شهر امل وخدمات بزرگی که مردم این شهر به انقلاب ودفاع مقدس داشتند وحضرت امام هم در وصیت نامه خود فرمودند باید به این شهرستان تدبیری شایسته اندیشید از این نویسنده توانمند تمنا داریم به دیگر مسائل شهرستان با مقالات خود هم نگاه وتحلیل داشته باشند

        • دوشنبه 16 دی 1392-21:17

          خیلی عجیب هست که چرا شخص آقای رسولی صندلی فرمانداری را برای احترام به شهروندان کنار نمی گذارذ؟؟؟؟؟؟؟

        • يکشنبه 15 دی 1392-13:48

          سلام. با دیدگاه ایشان کاملا موافق ام. برای شهر صنعتی آمل گذاشتن فردی بر کرسی سرپرستی فرمانداری که هیچگونه ویژیگی مدیرتی جزء سنگر گرفتن پشت ارزشهای عمومی را ندارد تنها مفهوم اش استبداد به رای .. شهر آمل است . تاره این سرپرست هماهنگی و هم جریان سیاسی با مدیریت جدید و ادارکل ندارد بطور اتوماتیک مقام فرمانداری آمل در مراکز تصمیم گیری بی خاصیت خواهد شد. آقای یوسفیان نمی تواند هم نماینده مجلس و هم جور مدیر اجرائی منزی اش را بکشد

          • واقع بینپاسخ به این دیدگاه 10 15
            يکشنبه 15 دی 1392-7:19

            بدیدگاه نویسنده کاملا موافقم. نماینده محترم شهر آمل چرا بر روی یک گزینه برای فرمانداری آمل اصرار می ورد؟ آا این اقدام مشورت است یا اعمال نفوذ و قدرت نمایی؟ آمل نیازمند یک فرماندار کارآمد و همسو با دولت تدبیر و امید است.

            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 7 0
              يکشنبه 15 دی 1392-7:1

              این مقاله می بایست یکی دو ماه قبل از نصب سرپرستی فرمانداری آمل نوشته می شد.
              آمل به عنوان شهر هزار سنگر حق بزرگی بر گردن نیروهای ارزشی و همه مردم کشور دارد و نباید با آمل به عنوان یکی از صنعتی ترین شهرها و یکی از کشاورزی ترین شهرها و یکی از پر رونق ترین شهرهای استان سبک و سطحی برخورد کرد.
              آمل یک مظهر است و باید نقش محوری در تعیین سیاست های استان داشته باشد و مدیر آن نماینده تام و آئینه تمام نمای مدیر ارشد استان و دولت جمهوری اسلامی باشد.
              شائبه بزرگترین درد در انتخاب سرپرست فرمانداری آمل بوده است و بی درایتی و عدم کفایت سیاسی هم در مقابله و هم در انتخاب سرپرستی فرماندار ویژه آمل موج می زند و محل این ترس و نگرانی است که الگویی برای سایر شهرستان های استان بشود.
              نیروهای آملی باید بیشتر به جای قرار دادن قدرت عمل در بازوها و پاها و فک و حرف به فکر قدرت فکری و عقل و درایت در تصمیم گیری جامع و خارج از احساسات مقطعی و گذرا باشند و با تعامل و بررسی دقیق و جامع با توجه به نوع تفکر دولت مستقر تمام گزینه های فرمانداری اعم از آملی با غیر آملی را روی میز گذاشته و منهای تفکر قوم گرایی و قبیله گرایی حاکم بر جریانات محلی در آمل تصمیم عاقلانه در جهت پیشرفت بهتر و بیشتر آمل بگیرند.
              اگر این فضای تعصب همشهری گرایی و قوم و قبیله گرایی و تبارگرایی در آمل شکسته شود، قطعاً تاثیرات آن در سایر شهرستان های استان هم بروز خواهد کرد و شایسته سالاری مد نظر مدیریت های عالی تاحدودی رنگ تحقق به خود خواهد گرفت. آمل کلید حل مسائل و مشکلات در استان خواهد بود.

              • دوشنبه 16 دی 1392-18:28

                ...علی اوسط عزیز در زمان مسولیتش مگر دنبال شایسته ها بود


              ©2013 APG.ir