تعداد بازدید: 4778

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 25 دی 1392-10:7

قاسم احمدی لاشکی:

با دیدگاه تقابل با دولت، مشکلات مردم حل نمی شود

در نشست خبری دبیر مجمع نمایندگان مازندران مطرح شد: با درایتی که در رئیس‌جمهوری می‌بینم فضا به سمت خوبی پیش می‌رود/نمی‌توان عمر چهار ماهه دولت را مبنای ارزیابی قرار داد/می‌خواهند برای گمرک بندر نوشهر، فردی را از نیشابور به این کار بگمارند.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری با خبرنگاران سرویس مجلس رسانه‌های مازندران در دفتر مجمع نمایندگان استان، به سوالات رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.


 در این نشست سوالاتی از قبیل قرار گرفتن برنج مازندران در سبد کالای دولت، نحوه ساخت‌و سازها و تغییرکابری اراضی، دلیل برخی از تحقیق و تفحص‌ها، حمایت از دولت، اجرایی نشدن مصوبات دولتی قبلی، سفرهای استانی دولت روحانی و ... مطرح شد.


دبیر مجمع نمایندگان مازندران ابتدا به سوالی درباره تغییر کاربری و ویلاسازی در ساحل پاسخ داد:« مدت زیادی است که مازندران فراموش شده و می‌ترسم به خاطر این ساخت و سازها در آینده از دریا و جنگل مازندران دیگر نه جنگل را ببینیم و نه دریا را. کسانی که در کنار جاده اصلی به ساخت و ساز اقدام می‌کنند و این منظر زیبا را از ما می‌گیرند آیا حق منظر پرداخت می‌کنند؟ چون وضع مالی آنها خوب است باید مجوز بگیرند؟ نباید به اینها اجازه کار دهیم.


 در مازندران فقط از نعمتی که خدا به ما داده است استفاده می‌کنیم و کار دیگری انجام نداده‌ایم، اگر بی‌کاری و ... را آمار بگیرید جزء استان‌های اول هستیم و موقعیت خوبی نداریم. در غرب مازندران 953 زمین 10 هکتاری داریم که اغلب اینها ویلاسازی شده است.


 تغییر کاربری اراضی را باید با جدیت پیگیری کنیم اگر آینده را می‌خواهیم. مازندران تا دیروز جنگل‌خوار داشت و امروز دریاخوار هم دارد.»


 وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه معتقد هستم کارها باید مورد نقد قرار گیرد، گفت: فکر می‌کنید نقد به معنای زدن کسی است در حالی‌که نقد مانند آینه است و خوبی و نقص را در کنار همدیگر نشان می‌دهد.


 احمدی با اشاره به اینکه می‌خواهند برای گمرک بندر نوشهر، فردی را از نیشابور به این کار بگمارند، تصریح کرد: آیا من نباید در این موضوع ناراحت شوم؟ از جمعیت سه میلیون و یکصدهزار نفری مازندران آیا یک نفر هم لایق این مسئولیت نیست که فردی را از استان دیگری بیاوریم؟ اینها دغدغه ما است.


 وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از گمرک کشور کلید خورد و هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود، ادامه داد: سوالات عمده ما از رئیس گمرک کشور درباره مدیریت در گمرک است.


نماینده مردم نوشهر و چالوس تصریح کرد: وضعیت ما در تجارت فرامرزی و بسیاری موارد دیگر رو به افول است و مدیر گمرک کشور باید پاسخ دهد و به دلیل ضعف در سیستم نظارتی گمرک، نیاز است مجلس ورود پیدا کند.


سوال بعدی درباره قرار گرفتن برنج مازندران در سبد حمایتی دولت بود. پاسخ احمدی به این سوال را بخوانید:« موضوع قرار گرفتن برنج مازندران در سبد حمایتی دولت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و به وزارت جهاد کشاورزی منعکس شده است. اگر این اتفاق بیفتد مازندران نجات پیدا می‌کند و دیگر نیاز نیست به دنبال این باشیم که واردات برنج به ما آسیب می‌زند یا نه، امیدواریم دولت چاره‌ای بیندیشد و این مسئله را فقط از بعد اقتصادی نبیند. اگر دولت قرار است ثابت کند که پشتیبان تولید است، تولیدگران مازندران هم از این موضوع منتفع شوند.




وی در پاسخ به سوال مازندنومه درباره اینکه اگر هر نماینده‌ای نتواند مدیرکلی را تعیین کند آیا به سراغ تحقیق و تفحص می‌رود، گفت: بحث ما این است که مدیریت گمرک باید اصلاح شود.


 احمدی با بیان اینکه بر اساس منابع مستند درباره مدیریت گمرک حرف می‌زنم، تصریح کرد: حرف من این است از میان جمعیت بیش از سه میلیونی مازندران آیا یک نفر فرد لایق این کار نداریم؟ اگر امروز بگذاریم این اتفاق بیفتد فردا اقدامات دیگری انجام می‌دهند و نیروی کار از استان‌های دیگر وارد می‌کنند و نیروی بومی ما باید بی‌کار بماند.


وی درباره تاکید خبرنگار مازندنومه بر حمایت از دولت و ابراز خرسندی از وارد نشدن نمایندگان مازندران به مسائل حاشیه‌ای مجلس و برخی نمایندگان در تقابل با دولت و همچنین سوالات هر روزه مجلس از وزرا با توجه به عمر کوتاه دولت و درایت رفتار نمایندگان در زمان بودجه، اظهار داشت: اعتقاد دارم باید به دولت کمک کنیم و با دیدگاه تقابل با دولت، نمی‌توان مشکل مردم را حل کرد.


 دبیرمجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه همواره با افراط و تفریط مخالف بودم، خاطرنشان کرد: نمایندگان مازندران در رای اعتماد به دولت، رای مثبت بالا داشتند و الان هم همین است.


 احمدی ادامه داد: نمی‌توان عمر چهار ماهه دولت را مبنای ارزیابی قرار داد، حداقل هفت ماه نیاز است تا ریل‌گذاری صورت گیرد و آماده کردن مدیران برای کار، زمان می‌برد.


وی با اشاره به اینکه باید به دولت فرصت دهیم، یادآور شد: با درایتی که در رئیس‌جمهوری می‌بینم فضا به سمت خوبی پیش می‌رود.


 احمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، دو اصل هستند، افزود: با حفظ این اصول، باید با دولت همکاری کنیم تا مردم از فضای سخت گریبانگیر اقتصادی رهایی یابند.


 استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری سوال دیگری بود که مطرح شد و دبیر مجمع نمایندگان پاسخ داد:« ما گرفتار مسائل روزمره‌ایم، منابع انسانی باعث رفع شدن مشکلات می‌شود، مذاکرات ژنو و لغو تحریم‌ها همه در یک سو، ما نیازمند مدیران لایق هستیم. محیط زیست و منابع طبیعی، مانع گردشگری دریایی هستند.»




این نماینده مجلس درباره حضور نمایندگان در روستاها و سوال‌هال انتخاباتی گفت: «نمایندها اگر در روستاها حضور می‌یابد وظیفه خود را انجام می‌دهد و اگر تا دیروز این کار را انجام نمی‌داده غفلت کرده است.نباید نگاه‌های تبلیغاتی به این بازدیدها داشته باشیم.»


وی درباره سفرهای استانی دولت احمدی نژاد و دولت روحانی تصریح کرد:« سفرهای استانی باید دچار اصلاحات شود، اگر مانند سفرهای رئیس دولت نهم و دهم باشد خوب نیست. من مخالف کشاندن مردم به کف خیابان و دواندن به دنبال ماشین‌ها هستم. اگرچه به مدیریت پرگاری هم معتقد هستم و مدیریت نباید فقط در تهران متمرکز باشد، نباید همه دولت را جمع کنند و به استان‌ها سفر کنند بلکه باید تیم قوی اما محدود را با خود همراه کنند و افراد را بر اساس نیاز استان‌ها با خود همراه کنند.


 اگر سفرها حساب شده اتفاق بیفتد، مصوبات عاقلانه هم تصویب می‌شود اما اگر دوباره با احساس کار کنیم، چیزی عاید کسی نمی‌شود. از 100 درصد پروژه‌های دولت احمدی‌نژاد فقط 5/16 درصد اجرایی شده، مابقی برای مردم توقع ایجاد کرده و توقع ایجاد کردن یعنی مردم را به نظام بدبین کردن.»




 ایرج نیازآذری -مسئول دفتر مجمع نمایندگان مازندران- در ابتدای این نشست، اظهار داشت: اصحاب رسانه در مازندران از فراوانی مناسبی برخوردار هستند و تصمیم گرفتیم سرویس خبرنگاران پارلمانی را راه‌اندازی کنیم.


 وی با بیان اینکه این سرویس خبری به منظور تسهیل در روند اطلاع‌رسانی تشکیل می‌شود، گفت: ایجاد سرویس‌های تخصصی در رسانه‌ها به انتقال کارشناسانه خبر، کمک می‌کند.


  • پنجشنبه 26 دی 1392-9:50

    اقای احمدی ! با احساس کار کردن فرق دارد با احساساتی کار کردن!

    • پنجشنبه 26 دی 1392-4:2

      احمدی لاشکی بسیار فعال و تعاملی است. در دوره دبیری ایشان جلسات زیادی با اصحاب رسانه برگزار کرده.

      • پنجشنبه 26 دی 1392-3:4

        ما که نفهمیدیم دبیرخانه شورای استان چه کاره است و این دبیرخانه مجمع نماینده ها چه می کند؟ مگر شورای استان قانون گذار محلی نیست؟

        • پنجشنبه 26 دی 1392-3:2

          وقتی اداره ثبت اسناد برای صدور سند می گوید برو ساخت و ساز کن و مرجع صدور پروانه می گوید بدون سند پروانه نمی دهیم تجاوز و تفکیک و تغییر کاربری غیرمجاز عادی می شود.

          • پنجشنبه 26 دی 1392-2:54

            وقتی ناظر ساخت و ساز خارج شهرها سازمان همیاری شهرداری های استان می شود و کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری های استان در شهرستان ها مستقر نیست و جهاد کشاورزی، پلیس تفکیک و تغییر کاربری غیرمجاز نداشته و دریا تابلوی حریم ندارد انتظار چیست؟

            • چهارشنبه 25 دی 1392-15:7

              سلام. این مصاحبه امروز شما با صحبت های قبلی تان، تفاوتی مثل روز و شب دارند... متن مصاحبه را بخونید حتما متوجه میشید. ..

              • چهارشنبه 25 دی 1392-14:35

                ...
                بیخیال بابا


                ©2013 APG.ir