تعداد بازدید: 3708

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 30 دی 1392-14:39

مریم جمشیدی:

از هیچ کمکی برای رفع مشکلات بانوان مازندرانی دریغ نمی‌کنیم

گزارش و عکس مازندنومه از نشست هم اندیشی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با خبرنگاران + یادداشت انتقادی یک خبرنگار


مازندنومه، کلثوم فلاحی: صبح امروز بانوان خبرنگار در نشست هم‌اندیشی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران حضور یافتند.

مریم جمشیدی در ابتدای این نشست گفت: می‌خواهیم نگاه‌های سنتی را درهم بشکنیم و به این فکر کنیم مدتی را که از خدا به امانت عمر گرفتیم، به درستی استفاده کنیم.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه در همه برهه‌های زندگی، عاشق، برنده است، ادامه داد: کسی که عاشق کار خود باشد، حتی اگر در ابتدای فعالیت خود به موفقیت دست پیدا نکند، از مسیر خود ناامید نمی‌شود چراکه امید به زندگی انسان، جهت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از هیچ کمکی برای رفع مشکلات و مسائل بانوان مازندرانی دریغ نمی‌کنیم، افزود: امیدوار هستیم اتفاقات خوبی هم در حوزه رسانه بیفتد.

* مشکلات حوزه رسانه بسیار زیاد  است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این نشست اظهار داشت: مشکلات حوزه رسانه بسیار زیاد  است و افراد بسیاری هستند که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی یادآور شد: خبرنگاران نه به خاطر مسائل مالی و رفاهی بلکه به خاطر عشق و رسالتی که در این زمینه دارند در صحنه حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاری، تسویه حساب شخصی، مشکل‌زایی، آب به آسیاب دشمن ریختن و ... نیست، خبرنگار حقایق را به مردم می‌گوید.

ابراهیمی ادامه داد: اجازه ندادیم حتی یک پرونده از رسانه‌ها به دادگاه برود و فردی به ندامتگاه فرستاده شود، جلوی این مسائل را با تفاهم، گرفتیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران، حرف تند نمی‌گویند، افزود: ما باید پذیرش نقد داشته باشیم، فردی که نقد سازنده را نپذیرد، دچار جهالت شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نقد باید سازنده باشد نه باندبازی و مسائل پشت پرده‌ای، نقد را باید با زبان‌های مختلف بیان کنند.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه کتاب از 14 تا 20 بهمن‌ماه اشاره کرد و از برگزاری نمایشگاه مطبوعات در اسفندماه خبر داد.

* حق با بانوان است

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری مازندران هم در سخنانی اظهار داشت: رییس جمهوری  بیان کرده در شرایط مساوی برای اعتلای مدیریت‌ها، حق با بانوان است.

احمد مظفری با بیان اینکه اصحاب رسانه کمتر به حقوق تخصصی بانوان در یادداشت‌ها و مطالب خود پرداخته‌اند، گفت: این نقد به حود بانوان خبرنگار وارد است که چرا در حوزه‌های مربوط به بانوان به صورت تخصصی وارد نشده‌اند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها با قلم زدن در این عرصه می‌توانند زمینه حضور بانوان را در فرصت‌های مدیریتی فراهم کنند.

در ادامه جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مدیرکل روابط‌عمومی استانداری مازندران، برای حضور در مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان، این نشست را ترک کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در ادامه این نشست، خاطرنشان کرد: با همایش‌های نمایشی، مخالف هستم و از مسائلی که در زمان مدیریت من، کم می‌شود، همین موارد است.

جمشیدی ادامه داد: تحول در  زیرساخت‌های مربوط به مسائل بانوان و خانواده از محورهای کار ما است.

وی تصریح کرد: جشنواره مربوط به بهترین تحلیل، یادداشت و ... درباره حوزه بانوان را برای نخستین بار در دولت یازدهم در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌کنیم.




*بروید، به سلامت!

مازندنومه؛ یادداشت مهمان، فاطمه سیفی: در دولت تدبير واميد، بي گمان مديران هستند كه در اجراي شعارهای رییس جمهوری، باید تمام حركات شان مدبرانه و اميد آفرين باشد. ترديدي نيست كه در جمع انبوه مديران در سطوح بالا و مياني، تعدادی هم هستند كه از توان مديريتي لازم براي تجلي ساختن اين دو ویژگی به اندازه كافي بهره مند نیستند. اما کمترین انتظار جامعه اين است كه رفتار اين دسته اگر مدبرانه و اميد بخش نيست، دست کم ناشيانه و يأس آور هم نباشد. به عبارتی دیگر اگر ايده آل نيست، دست كم منفي هم نباشد.

اگر با مديري برخورد كنيم كه اتفاقاً در جزئي ترين رفتارش مثلاً در پاسخگويي ساده به مراجعان يأس و ناخرسندي را به مخاطب منتقل سازد بي شك هيچ نوع تدبيری را نمي توان از وي انتظار داشت. چنين مديری نه به لحاظ توانمندی و نه از نظر دیدگاه های مديريتي جايگاهي در دولت تدبير و اميد نخواهد داشت.

بعد از مقدمه:
قرار مصاحبه ای  با  خانم جمشيدي -مدير كل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران- گذاشتم. طبعاً به عنوان يك بانوي مطبوعاتي پرسش های فراواني در حوزه  بانوان در ذهن داشتم تا از ايشان بپرسم.

در زمان مقرر با انگیزه زيادي در دفتر كار خانم مدير كل حضور يافتم، اما ايشان تشريف نداشتند. از آن جا كه ما خبرنگاران به اين گونه تاخيرهای مدیران عادت داريم، مساله را عادي تلقي كردم و منتظر ماندم. وقتي انتظارم از نيم ساعت گذشت كم كم از اين وقت نشناسي كه عارضه مشغله زياد بعضي مديران است حساس شدم. غافل از اين كه انتظارم بيش از اين ها به طول خواهد انجاميد.

 هنگامي كه انتظار به يك ساعت رسيد تصور تلخ ديگري به ذهنم هجوم آورد و قول و فعل يك خانم مدير را زير سوال بردم. زيرا ما مدعی هستيم خانم ها در كارشان دقيق تر هستند و احساس مسئوليت بيشتري دارند.

 این پرسش برایم پیش آمد كه چرا خانم جمشيدي از اين قاعده مستثني شد؟! اما وقتي انتظارم از يك ساعت و نيم تجاوز كرد بي تأمل مهر بدقولي بر اين مدیرکل زدم و چون جلسه ديگري در پيش داشتم كه از وقت آن هم داشت مي گذشت و من هم اصلاً علاقه نداشتم ديگران مرا بدقول بدانند، تصمیم گرفتم از استانداری خارج شوم.

 در مقابل در آسانسور با خانم جمشيدي روبه رو شدم. با گله مندي و البته محترمانه به ايشان گفتم: «الان يك ساعت ونيم است كه منتظر شما هستم. اما جلسه ديگري دارم كه باید به آن برسم.»

باخونسردي تمام گفت: «ماشينم خراب شده بود. حالابياييد.» عرض كردم «شما از زمان مصاحبه مطلع بوديد. دست کم دستور مي داديد اطلاع دهند كه اين همه منتظر و معطل نشویم. ولي حالا ناگزيرم بروم چون جلسه ديگري دارم.»

دوباره با خونسردي و اصرار بر رعايت اختصار در پاسخ دادن گفت: «برويد به سلامت!» و حتي بدون يك عذرخواهی خشك و خالي سرش را پايين انداخت و به سمت اتاقش رفت. شگفت زده شدم!

پيش از آن كه از اين همه انتظار بيهوده ناراحت باشم از رفتار ناپسند ایشان با يك خبرنگار متاسف شدم. چون جامعه او را مديري مي داند كه به اقتضاي جايگاهش بايد يك حوزه حساس و آكنده از مطالبه و نياز را مديريت و ساماندهی كند. اما خانم مدیرکل از یک پاسخگویی ساده هم سربلند بیرون نیامد.

در راه بازگشت این پرسش در ذهنم به وجود آمد که وقتی یک مدیر در توجيه يك تأخير حتی موجه نمی تواند تدبير كند و از رفتارش يأس و ناخوشنودی القا می شود، واقعاً چه جايی در دولت تدبير واميد دارد؟!


  • تقدیم به خانم جمشیدیپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 2 بهمن 1392-0:3

    عاشق کار بودن و عاشق میز کار بودن خیلی با هم فرق داره..
    واقعا"استانداری یه تحقیق کوچولو بکند تا ببیند بطور نسبی یه فرد معمولی را برای نیمی ار جامعه استان انتخاب کرد..
    آقای مظفری روابط عمومی انصاف داشته باشد یه تحقیق بفرماید..




    • سه شنبه 1 بهمن 1392-20:51

      ایا دیدگاههای اقای ابراهیمی در جهت تقویت دولت تدبیر و امید و مهم تر از ان همسو با 18 میلیون ادمی است که به دولت روحانی رای دادند ! ایا در استان فرهیختگانی که در جهت پیشبرد اهداف ملت و دولت تدبیر هستند یافت نمی شوند! کافی است خانم مدیر کل نگاه موشکافانه تری داشته باشند.چندان سخت نیست. اقای ابراهیمی اگر قادر به بررسی مسائل زنان بودند در دولت قبلی این کار را می کرد .از شما بعید است خانم مدیر کل.

      • سه شنبه 1 بهمن 1392-20:40

        چه تاسف باراست اوضاع زنان. یا متولی ندارند یا متولی ای دارند که نداشتنش بهتر از داشتنش میباشد.
        سر کار خانم جمشیدی شما فرمودید از همایشهای نمایشی خوشتان نمیاید. لطفا به این سوال پاسخ دهید که آیا برگزاری یک بازار چه خیریه را میتوان در سایتها و رسانه ها به عنوان نمایشگاه توانمندی زنان استان جا انداخت؟؟؟؟ کاری که شما دو هفته قبل کردید!!! واقعا سطح فهم و شعور زنان فرهیخته استان را تا به این حد پایین فرض کردید که هر عنوان پر طمطراقی را به اقدامات خود بدهید.
        در مورد اتاق فکر هم چند تن ار دوستان که در جلسه حضور داشتند ار لحن دستوری ...شما گله کردند و گفتند قصد شما بیشتر برای رسانه ای شدن تشکیل اتاق فکر بود و عزمی برای استفاده از اندیشه بانوان حاضر احساس نکردند.
        خانم محترم امیدوارم تا دپیر نشده و فرصت خدمت را از دست ندادید، فارغ از حواشی ایجاد شده به تدبیر کنش و واکنش ها خود بپردازید.و با ایجاد جو مفاهمه و همدلی و نه نگاه از بالا، سطح تعامل خود را با بانوان فرهیخته ،در همه حوزه ها گسترش دهید و از خرد جمعی زنان شایسته و توانمند استان صرف نظر از گرایش های سیاسی بهرمند شوید.لز خداوند منان برایتان آرزوی بهروزی دارم

        • سه شنبه 1 بهمن 1392-19:33

          خانم جمشيدي بنده إز نمايشگاه به اصطلاح توانمندي شما بازديد كردم واقعا متأسف شدم أيا بعد ٣ دهه گذشت إز تاريخ انقلاب كيفييت نمايشگاه سؤال بر انگيز نبود اگر نمايش چنين نماييشگاهي با هدف ارايه گزارش باشد نه تنها اتفاق جديدي در حوزه. زنان نخواهد افتاد بلكه
          أناني كه طرحي جديد دارند عقب نشيني ميكنند چون شما خود را بينيا ز إز هر گونه مشورت ميدانية خدا ند ما را ياري كند انشأ الله

          • سه شنبه 1 بهمن 1392-19:4

            خاتم جمشيدي إز حمايت صددرصدي استاندار برخور دار است كه امتياز كمي نيست أيشان هر نوع تفكر يا عمل كردي داشته باشند گزندي به أيشان نمي رشد فقط بأيد صبر كرد تا ببينييم چه ميشود اميدوارم درر برخوردهاشون كه بيشتر أرباب رعيتي و قرون وسطا ي است تجديد نظر نما يند

            • سه شنبه 1 بهمن 1392-16:22

              مریم جون ای کاش میدونستی ...

              • سه شنبه 1 بهمن 1392-16:20

                تند تند جلسه می گذاری با این مدیر با آن مدیر با این شهروآن شهر آیا خروجی ازت دیدیم؟ خانم جمشیدی تمامش کن... سمتت هرچه که هست باشد کار کن تا زنان استان به وجودت افتخار کنند چیه هی با مردا جلسه می ذاری راست میگی بیا ببین درد زنان استان چیه ؟تاحالا جز با زنان فرهیخته ای که خودت گفتی و تحمیل کردی نگذاشتی بندگان خدا دم بزنند در جمع بانوان حضور داشتی؟ ...

                • سه شنبه 1 بهمن 1392-16:10

                  خانم جمشیدی یک ورود ممنوع پررنگ برای خانمهای خلاق و بااندیشه بر در اداره زده اند واز ورود خانمهای با تفکر سخت جلوگیری می کنند ...

                  • از بانوانپاسخ به این دیدگاه 5 0
                    سه شنبه 1 بهمن 1392-14:31

                    خانم یااقای متفکر کدام تدبیر؟!
                    عدم استفاده از حضور زنان فرهیخته استان ورفتارهای طلبکارانه باخبرنگاران و براورده نشدن انتظارات ونپرداختن به برنامه های تدبیروامبد درحو.ه زنان وحتی عدم اطلاع از مسائل حقوقی واسیبهای اجتماعی ونیزاشنانبودن بارفتارهای اجتماعی ومدیریتی ایاموفقیت است؟
                    ایشان بدانند زنان استان رفتارهای ایشان رارصد میکنند ومنتظرندتا تجدیدنظر داشته باشند ودوران بی تجربگی وخامی ایشان بادرایت وبهره گیری از مشاورین قوی وافکارهمه دلسوختگان واندیشمندان این حوزه پایان یابدوایشان بادقت،دانش وتعامل بیشتری رفتار کنند.موفقبت زمانی حاصل میشود که جامعه زنان احساس کندگامی روبه جلو برداشته شده است.

                    • سه شنبه 1 بهمن 1392-16:18

                      خانم جمشیدی افتخار میکنم که اونقدر توانایی داشتی که مدیران دیگه تو چند سال نداشتند. سایتتون رو مرتب رصد میکنم کارهاتون عالیه موید باشید

                      • سه شنبه 1 بهمن 1392-16:17

                        تدبیرش را نمی بینید چون چشم بینا ندارید سهم خواهی آنقدر کورتان کرده که چشمی برای دیدن نذاشته

                      • سه شنبه 1 بهمن 1392-14:8

                        متاسفانه اکثر بانوانی که به هرجهت برای اظهار نظروبرنامه وخبربه خانم مدیرکل مراجعه داشتندتجربه مشابه عدم رعایت اخلاق واحترام به طرف مقابل راازایشان داشتند.ایشان حتی نتوانستند انتظاربانوان اتاق فکرشان(که حتی معیار سنجش ونیز اسامی انان رادرسایت بانوان درج نکردند) رابراورده سازند وعدم رعایت اخلاق وتفکر سطحی وشعاری به مسائل ونشناختن ونپرداختن به چالشهای اساسی زنان استان
                        موردانتقاد ایشان ونیززنان فعال اجتماعی سیاسی استان است.باتاسف حتی زمزمه های تدبیر وامید هم دراین حوزه شنیده نمیشود.

                        • محمدزادهپاسخ به این دیدگاه 0 5
                          سه شنبه 1 بهمن 1392-14:25

                          خانم مدير كل تبريك ميگم كه اونقدر در اين مدت كوتاه موفق بودي كه اينهمه رقبا به جوش اومدن

                          • صبح اميدواريپاسخ به این دیدگاه 0 6
                            سه شنبه 1 بهمن 1392-14:24

                            كي به خانم جمشيدي مراجعه كرد و بدرفتاري ديد؟؟؟ كدوم خبرنگار و مسئول؟؟؟ لطفااينقدر فرافكني نكنيد.جهت اطلاع اتاق فكر ايشون هم با توان شروع به كار كرده و در همه برنامه هاي اين بانوي توانمند تدبير و اميد به راحتي ديده ميشه.
                            براي شما متاسفم بخاطر اينهمه سطحي نگري ها

                            • سه شنبه 1 بهمن 1392-14:53

                              انگارشما خیلی از مرحله دوری یا به عبارت عامیانه کوچه وبازار از مرحله پرتی شما برای صحت این دیدار به خود خانم جمشیدی مراجعه کن اگر صداقت داشت برایتان میگوید

                          • سه شنبه 1 بهمن 1392-11:57

                            بادرود خدمت خبر نگارمحترم، شما یه کم که چه عرض کنم باید خیلی زیاد صبور باشید شما همیشه طلبکارید .مردم بیکار که نیستند بنده خدا ماشینش خراب شد دیگه اینهمه دعوا ونزاع نداره

                            • سه شنبه 1 بهمن 1392-20:10

                              شما مثل اینکه بیکارید. خوب وقتی ماشین خراب میشه باید تدبیر کنندو احیانا مبایل که داشتند خوب زنگ میزدند قرارو کنسل میکردند و با یه وقت قرار بعدی امید دیدارو رو تو ذل خانم خبرنگار ایجاد میکردند .خیلی کار سختی بود!!!!!!!!!!!

                            • سه شنبه 1 بهمن 1392-11:1

                              كذب محض است. خانم جمشيدي بسيار مودب با اخلاق و مبادي آداب هستند همان روز هم با دو تن از خبرنگاران ملاقات كردند. متاسفم براي برخي كه جز تخريب بيهوده كاري از دستشان بر نمي آيد

                              • شهروندسارویپاسخ به این دیدگاه 4 0
                                سه شنبه 1 بهمن 1392-15:2

                                مهردادی عزیزانگار خیلی قولها ازسمت خانم جمشیدی به شماداده شده ،که انقدر کسی که همگان ازبرخوردورفتار ایشان گله مند هستند شما از خوش برخوردی ورفتار خوب ایشان تعریف وتمجید میکنی انشاءا...همگیشان جامه عمل پوشانده شود.

                              • سه شنبه 1 بهمن 1392-9:59

                                خانم سیفی زیاد سخت نگیر. ایشون تازه مدیر شده هنوز یه مقدار تو شوکه

                                • سه شنبه 1 بهمن 1392-13:41

                                  خانم سیفی خبرنگاره آیا؟

                                  • سه شنبه 1 بهمن 1392-11:5

                                    خانم جمشيدي هزار آفرين بر تدبير و موفقيت هاي پي در پي شما

                                    • سه شنبه 1 بهمن 1392-22:58

                                      خیلی واضح است که از دفتر خانم جمشیدی یا از نزدیکان ایشان هستید که انقدر تعریف وتمجید میکنی خیلی تابلوست

                                  • سه شنبه 1 بهمن 1392-8:41

                                    حضورهای پی در پی و نمایشی جناب ابراهیمی در محافل و رسانه ها و تمجید از دولت تدبر و امید
                                    (مدیر کل فرهنگ و ارشاد ) شروع خواهد شد!!
                                    مدیران برای ماندن چه کار ها نکرده اند و نخواهند کرد!!

                                    • زن مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                      سه شنبه 1 بهمن 1392-0:27

                                      شب بخیر خانم مدیرکل!!!!!!!

                                      • دوشنبه 30 دی 1392-23:46

                                        أيشان با اقاي إبراهيمي نشت برگزار كرددند كه أصلا زيبنده نبود اقاي ابراهيمي لازم است. برأي استراحت بروند مرخصي تا در إرشاد بشود خوب تنفس كرد


                                        ©2013 APG.ir