تعداد بازدید: 5455

توصیه به دیگران 0

جمعه 11 بهمن 1392-11:32

زنگ خطر ناامنی در نکا

ماه قبل قتلی در محله امام خمینی نکا رخ داد و چند روز پیش نیزسارقان در پوشش مسافرکش اقدام به ربایش زن جوانی کردند که زن با پرت کردن خود از داخل خودرو به خیابان توانست از دست آنها بگریزد!


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، هوشنگ زحمتکش: مدتی است شهرستان نکا سایه ناامنی را در خود حس می کند؛ شهری که پیش از این کم ترین آمار قتل و جرم و جنایت را داشت و حال شاهد موجی از خشونت های اجتماعی است.

 نکا ساختار سنتی و مذهبی خود را به دور از از حواشی مدرن گرایی شهرهای اطرافش حفظ کرده و معماری شهری آن نیز برگرفته از الگوهای بومی است و درون مایه مذهبی آن به حضور عالمان و اندیشمندان بزرگی برمی گردد، ولی باعث تعجب است که چرا شاهد افزایش خشونت های ناهنجار اجتماعی هستیم!

 امسال اگر به ترتیب نگفته باشم قتل جوانی در جنگل خیر آباد نکا ، سرقت سارقان از بانک ملی مرکزی نکا، درگیری متعدد مردم با اوباش در پارک شهید بهشتی نکا، افزایش قلیان سراها و درگیری متعدد جوانان در این محل با یکدیگر، افزایش کلاهبرداری تلفنی و مجازی از مواردی است که موجب نگرانی مردم شده است.

آذر ماه امسال در مقاله ای با عنوان «نکا نیازمند آرامش» نسبت به افزایش خشونت ها در این شهرستان هشدار داده بودم و از مسئولان انتظامی و قضایی نکا خواسته بودم جلوی رشد این روند را بگیرند، بی توجهی به این دست هشدارها موجب شد بعد از گذر دوماه شاهد قتل و آدم ربایی دیگری باشیم!

ماه قبل قتلی در محله امام خمینی این شهررخ داد و چند روز پیش نیزسارقان در پوشش مسافرکش اقدام به ربایش زن جوانی کردند که زن با پرت کردن خود از داخل خودرو به خیابان توانست از دست آنها بگریزد!

مردم انتظار امنیت و فضایی آرام در شهری دارند تا با خیال آسوده در مکانهای قلیل تفریحی این شهرستان، با خانواده خود ساعتی را بگذرانند. آنان واقعا از افزایش جرم و جنایت در شهر خود نگرانند و کم تر محفلی را در این شهر می یابی که در مورد قتل و جرم های فراوانی که در این شهرستان رخ می دهد، سخن نگویند.

 باید علل افزایش رفتارهای ناهنجار در این شهرستان را به صورت علمی و عملی بررسی کرد و در پی راه حلی برای چاره اندیشی بود. یقینا دستگاه انتظامی و قضایی این شهرستان باید تمهیدی بیندیشد تا از افزایش جرم و جنایت بکاهد و برنامه ای عاجل مختص این شهرستان برای  پیشگیری از وقوع جرم تدوین شود.

پیش از این زمانی که جرمی در این شهرستان رخ می داد، همگان سبب اصلی آن را وجود محله عباس آباد  می دانستند اما چندی است که این محله برچیده شده و اهالی آن همگی متفرق شده اند، اما عملا پس از برچیده شدن این محله شاهد کاهش آمار جرم در این شهرستان نبوده ایم.

  به نظرم در این شهر وجه منفی بعضی از رفتارهای نادرست  در بین برخی جوانان نکایی درست پنداشته می شود که نهایت این رفتارها به  ناهنجاری های اجتماعی ختم می شود.

به هر حال موارد گفته شده خوشایند نیست و ادامه چنین روندی، تبعات نامطلوبی  برای این شهرستان و وجه مذهبی آن خواهد داشت.


* این مطلب در روزنامه حرف مازندران نیز انتشار یافت


  • جمعه 25 ارديبهشت 1394-3:39

    واقعا از نکا که منطقه ای روستایی بامردمانی خونگرم ومهمان نواز است انتظار نداشتیم علت همه ی این مشکلات راباید دربیکاری وفقر جوانان وافزایش فشارهای عصبی انها دانست تورو خدا به فکر جوونها باشید کناه دارن که الوده بشن

    • شنبه 12 بهمن 1392-11:38

      امنیت در مازندران بسیار پایین است و بسیاری از مردم از مشکلات خویش نمی گویند چون احساس می کنند که فایده ای ندارد . پارسال مشکلی برای خانواده دوستم در نور پیش آمد که متوجه شدم که مردم ... مشکل امنیت را به مسئولان گزار نمی دهند . درد آور اینجاست که این استان میلیون ها گردشگر دارد اما نه نیروهای امنیتی کافی دارد و نه مدیران با مسئولیتی .

      • شنبه 12 بهمن 1392-8:50

        مدیران ارشد شهرستانی به فکر سیاسی کاری و کارهای انتخاباتی باشند این میشود آخر شهرستان سیل زده !!!
        شهرصنعتی نکا را مانند میاندرود نبینید.
        فرماندار هم به اندازه وسع خودش زحمت میکشد.
        خدا یاور مدیران مخلص و مردمی باشد

      • جمعه 11 بهمن 1392-21:54

        دوستان عزیز و زحمت کش ما در نیروی انتظامی شما رو بخدا بیاید با برنامه ریزی و اعمال حسابگرانه به این مسائل اجتماعی رسیدگی کنین. انقد وقت خودتون رو واسه طرح ترافیک و جلوگیری از سد معبر تلف نکنین.

        • جمعه 11 بهمن 1392-19:1

          فرماندار محترم بایستی پاسخگو باشد!!!!!


          ©2013 APG.ir